Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

jeg har faktisk en venninne som sier jeg ser så bra ut og at jeg har slanket meg:)

Kjenner vel at klærne sitter ørlite annerledes, men mest at jeg har mer energi. Idag var jeg knallsliten etter jobb og møter i hele går og idag, og hørte meg selv si inni hodet mitt at "nå fortjener jeg en joggetur". Og det er digg det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Herlig Snart30 !! Det må være så motiverende for videre innsats også ! :-) Nyt det !

 

Vekta i dag viste 200 gram mindre enn sist. Helt ok, tok det med fatning, hehe. Synes det er litt rart at jeg ikke går ned mer. Hadde trodd det. Ihvertfall når jeg sammenligner det jeg spiste før og det jeg spiser nå. Men 2,5 kg ned i løpet av kurset er en helt grei start - og er veldig motivert til å fortsette !! 10 kg vekk er målet nå, men 5 kg er et delmål på veien. Håper jeg er på god vei når påsken kommer (6 uker igjen). Bør klare å ha gått ned totalt 5 kg da. Hvis jeg går ned 500 gram i uka så blir det - 5,5 kg til påske. Har ikke alltid gått ned 500 gram i uka til nå, men skal prøve hardt :-)

 

Skal kjøpe meg min egen badevekt i morgen og fortsette med å veie meg en gang i uka. Tenkte å kutte 100 kalorier på middagen og ha 1800 kalorier i løpet av dagen. Se om det får noe effekt. Men først skal jeg ha en uke med rolig trening, med maks 1-2 trimpoeng hver dag bare for å se hvordan det virker på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom med en liten oppdatering. Fortsetter med måltidene som normalt og synes det går fint. Fikk 2 trimpoeng i går og 1 trimpoeng i dag. Begynner å bli forkjøla, så skal prøve å ta det pent på treningsfronten noen dager. Gikk en gå-tur i sola i dag, var herlig å være ute :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oslojente1981

Har vært sørpe forkjøla siden mandag, så har stort sett bare ligget på sofaen eller i senga. Ingen trening, men heller ingen matlyst så håper det går opp i opp. Kommer sterkere tilbake til uka, forhåpentligvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussa3

Ja, da er jeg snart ferdig med første uke "på egen hånd". Virket som kursleder ikke hadde den helt store troen på at det skulle gå bra. Hun mente jeg burde gå flere kurs, ihvertfall "hold-vekten"-kurs Men jeg har ikke noe problem med å holde meg unna usunn mat og godis, så bare jeg fortsetter som jeg har gjort hele tiden, så tror jeg det skal gå helt fint uten ukentlige møter. Har fortsatt målet mitt, og er noen kg igjen. Her er det bare å stå på :-)

 

Har hatt en rolig helg. Lite trening, men har vært litt i aktivitet. Måltidene har gått fint. Går bra uten kursbok og nøye kaloriføring. Vet ca hva jeg skal spise og begynner å få et ok øyemål på mengder. Kjøpte meg badevekt på lørdag og tror jeg må teste den i morgen, selv om tirsdag er veiedag, hehe. Er spent på hva den viser, er klar over at det kan være noe differanse fra kursleders vekt. Skal fortsette å veie meg en dag i uka, men tenkte å veie meg på uten klær på morgenen. Har tro på at det gir det mest nøyaktige målet.

 

Ha en fin uke jenter ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussa3

Joda, måtte teste nye vekta i dag tidlig. Den viste 79.9 kg gitt. Lite trolig at jeg plutselig har dalt nesten 4 kg i vekt uten å merke det, hihi. Kan det virkelig være så stor forskjell på å veie seg på kvelden med klær og på morgenen uten klær ? Skal prøve igjen i morgen tidlig + på kvelden med klær. Litt kjedelig å bli forvirret. Men får bare forholde meg til hva den viser og regne ut vektnedgangen. Vet jo hvordan jeg vil se ut og hvilke klær jeg vil skal passe igjen, så tallet på vekta er mest for å ha kontroll på at det går nedover.

 

I dag ble det nesten 3 trimpoeng. Koste meg med god laksemiddag. Ta-det-rolig med trenings-planen gikk litt dårlig, men skal prøve å ta det med ro en uke fremover. Føler at jeg har veldig lite energi og lurer på om kroppen min har gått helt i hvilemodus. Ikke bra om forbrenninga blir dårligere.. Ha en fin kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oslojente1981

Jøss, 4 kilo er jo veldig mye! Håper det er sant :-)

 

På meg kan det godt være 2 kilo forskjell på morgen (uten klær og med lite vann i kroppen) og på kvelden (med klær, masse vann og mat i kroppen). Men at du har gått ned noe, er hvertfall sikkert! Gode greier.

 

Jeg gikk opp 700 g, er glad det ikke var mer. Har ligget på sofaen uten å røre meg i over en uke, så det er fortjent. Ingen trim, og spist sjokolade, sjokoladekjeks, Maryland cookies, pizza og masse usunn mat. Når man er syk orker man liksom ikke å kokkelere altfor mye...Er fremdeles ikke frisk, så denne uken blir det ingen trening før jeg føler meg pigg og jeg satser heller på å være flink med maten.

 

Så til ukas mål:

 

* 2 liter vann per dag (svært så vanskelig det plutselig har blitt)

* 18-1900 kalorier per dag

* Ikke overstige kosemerkene

* Ned 600 gram, til 77-tallet

 

Venter spent på vektrapport i dag Tussa, håper vekta er like samarbeidsvillig som i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

God bedring Oslojenta!

Og krysser fingrene for at den nye vekta er rett Tussa!

Denne uka skal jeg:

- drikke 2 liter vann om dagen

- Spise ofte nok!

- Trene 4 ganger (og da gjelds ikke 30 min rusletur med hunden, jeg må få sparka meg igang igjen.)

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

ps: mål nr 4: registrere alt jeg spiser på vektklubben! Herlighet, har vært på kurs og nattevakter og ikke registrert verken det ene eller det andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussa3

Hei jenter :-)

Lykke til med ukas mål !

God bedring Oslojente 81.

Snart30: god ide å føre inn ting man spiser i dagsrapporten. Burde gjort det jeg også. Har virket så tiltak.. hehe. Men er nok lurt.

 

Ellers oppdatering på vekta: Veide meg i dag tidlig uten klær: 79,9 kg. Veide meg nå på kvelden med klær (ca tidsrom for å gå på vekta under kurskveld): 83,2 kg.

Så da har jeg gått ned 600 gram siden forrige tirsdag og det er jeg kjempefornøyd med !!! :-)

Fra nå av vil jeg veie meg på morgenen uten klær, tror det gir det mest riktige tallet.

Så målet mitt frem mot påske er - 500 gram i uka. Dvs 2 kg mindre til påsken starter. Da vil vekten stå på 77,9.

Mål til 17. mai er ytterligere 3 kg og at vekten står på 74,9 når jeg inn i bunaden. Håper jeg klarer det :-)

Prøvde en bukse i går som jeg ikke får igjen i livet og som ikke setter pent. Den har passet bra før. Målet er at den sitter fint til sommeren !

 

Litt frustrerende at det går så tregt, må innrømme det. Man vil jo ned i vekt fort !!!!! Haha. Har kjempelyst til å ta noen snarveier, men VET jo at det ikke lønner seg i det lange løp. Skal jo komme inn i vaner som kan vare.

 

Målet mitt for den kommende uke er å spise regelmessige måltider og 1800-1900 kalorier hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oslojente1981

Tenkte jeg skulle dele et middagstips med dere som går kjapt, er sunt og smaker godt :) Er ikke alltid så lett å få inspirasjon til å lage middag hver dag...

 

Wok med scampi

1 person/porsjon

 

250 gram scampi, helst kokt (får det i frysedisken)

3 båter hvitløk

1/2 løk

1 rød chilipepper

1/2 paprika

Sukkererter

Babymais

2 ss soyasaus

 

Finnhakk chili og hvitløk og hakk løken. Surr i panne til den blir blank. Tilsett scampi og stek til de skifter farge. Putt så oppi minimais og sukkererter. Hell over soyasaus til slutt. Server med ris, f.eks. villris.

 

Det blir ca 500 kalorier, som er passe til middag for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Wok er godt det, lite kalorier og lettvint og lett å variere. Lurer på hvorfor jeg lager det så sjelden...

 

Jaja. Veide meg idag, fikk et innfall midt på dagen. Hadde gått ned 200 g siste 2 ukene, men var egentlig storfornøyd, har vært på kurs og hatt masse nattarbeid, vært mye store middager og lunsjer og alkohol, og uregelmessig spising da.

Og hittil har jeg trent 3 ganger siden jeg skrev sist, og jeg har klart mine 2 liter vann. Er bare på registreringa jeg skofter.

Skulle ønske jeg klarte 500 g ned i uka, men det blir iallefall ikke hver uke :D Så da har jeg som mål at bunaden skal sitte pent på 17 mai, må ned iallefall 4 kg tror jeg.

Og så har jeg skjønt at hovedmålet mitt er å holde på så lenge det trengs, ikke finne ut at jeg ikke orker mer og derfor inngår kompromiss med meg selv om at det er greit å være på denne siden av 80 tallet!

 

God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussa3

God bedring Snart30 ! Håper kneet blir fort smertefritt og at du snart er i full fart igjen.

 

Jeg har jobbet hele helgen, blitt rolig mosjon + styrketrening i dag. Skal på vekta i morgen tidlig, kryss fingrene jenter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Impulsveide meg imorges og har kommet ned på 84,1 kg :D

Dvs at jeg har gått ned 2,3 kg siste 8 ukene, ikke akkurat kanonbra, men bedre enn ingenting.

Ser ut til at det viktig med stabilt kaloriinntak for at jeg skal gå ned, har ligget på 18-1900 siste uka.

Utrolig hvor moro det er når man får litt medgang :D

 

og kneet er bedre idag, regner med jeg kan trene imorgen, iallefall sykle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussa3

Jippi !! Gratulerer Snart30 ! Bra kneet er bedre også. :-)

 

Dette blir et lengre innlegg av en Tussa3 som har vært litt (?) frustrert i dag og tenkt mye frem og tilbake Har nå hatt en uke som begynte på 1900 kalorier daglig, men siste 4 dagene har jeg hatt 1800 kalorier (har slitt med å fylle opp middagen til 600 kalorier, så tenkte at da kan jeg knipe inn 100 kalorier der). Har ikke trent noe særlig og det var planen. Gikk på vekta i dag. Den hadde stått stille - 79.9. Vet at man kan gå trinnvis i vekt og er vel derfor jeg kanskje ikke bør gjøre noen store forandringer enda.

 

MEN - jeg har jo et mål. Ukene går fort - og jeg vil jo ned i vekt. Ser ikke helt hva jeg gjør feil. Drikker masse vann, spiser regelmessige måltider og har ikke skeiet ut med noen ting. Rører på meg hver dag. Frustrert !! Spiser jo mye mindre enn jeg tidligere gjorde, spiser mer riktig og mer regelmessig. Allikevel går jeg ikke ned. Så første plan som dukker opp i hodet mitt var å gå ned til meny 2, dvs 1600 kalorier om dagen. For å se om jeg går ned noe da. Men etter denne dagen tror jeg ikke det er noen god ide. Fordi:

 

...siste ukene har jeg hatt stadig mindre energi. Skjønner at man kanskje ikke er full av liv når man går på et kaloriunderskudd. Men jeg synes jeg har hatt veldig lite energi. Kjenner at jeg har "lite å gå på". Vanskelig å få gjort masse på jobb, føler kroppen er tung, løping på mølla klarer jeg ikke spesielt lenge og har nesten ikke orket å gå tur med hunden siste dagene. Sover masse og etter styrketrening er jeg ikke støl, men har smerter i noen av musklene. DVS ingenting er som normalt. På trening i dag var jeg helt ferdig. Måtte gi meg halvveis, hadde ingenting å gi. Det har ikke skjedd før. Hadde kunne presset meg kanskje et hakk til i hverdagen, men så synes det er rart at jeg ikke går ned mer i vekt hvis kroppen kjenner så mye på underskuddet av matinntak.

 

Så vet ikke om å gå ned til 1600 kalorier er den beste løsningen... Så på pulsklokke i dag at hvilepulsen min lå såvidt over 40 slag i minuttet. Det kan ikke være normalt ?

 

Jeg tenker og tenker, vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre. Vil så gjerne ned i vekt og føler at jeg burde gått ned mer med den innsatsen jeg gjør med maten.

 

Det jeg tenker å prøve i uken som kommer er å gå opp til 1900 kalorier igjen. Skal prøve å trene mer enn jeg gjorde i uka som gikk, men må se hva jeg har av energi.

 

Tar gjerne i mot innspill :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer optimistisk i dag :-) Den Store Frustrasjonen fra i går har gått over. Startet på nytt med friskt mot i dag. Tok litt kalorier fra middagen og la til frokosten - og fikk raskt en bedre start på dagen. Man trenger jo ikke så mye mat om kvelden når man bare er i ro! Trente styrke i dag og det var ikke noe problem . YEY ! :-)

 

Må/planl for resten av uka :

- 1900 kalorier hver dag. Frokost 330 kalorier, middag 500 kalorier.

- 1-2 trimpoeng hver dag.

- Minst 5 middager med rent kjøtt.

- Få i meg litt fett til hvert måltid.

- Drikke minst to liter vann hver dag.

 

- Ikke veie meg før mandag morgen. . :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Så bra! Den Store Frustrasjonen rammer jo oss alle fra tid til annen :D

Jeg har nattevakter igjen, vanskelig å få i seg nok mat! Ble under 1300 kcal igår, og bare 1000 hittil idag. Men ikveld har jeg fri, kan jo spe på kaloriene med et glass vin :D

Merker at buksene sitter litt løsere selv når de er nyvaska - jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oslojente1981

Hallo!

 

Da begynner jeg endelig å bli nesten frisk. Var på trening i dag for første gang på to uker og klarte en spinningtime uten å dø. Tok ikke i 100 %, men har bestemt meg for å ikke trene over 90 % av makspuls før hosten er borte. Gidder ikke hangle i flere uker...

 

Jeg har jo veiedag på tirsdag, trodde dere også hadde det?

 

Vekt: 77,3 (minus 1,2 fra forrige uke)

 

Målet for denne uka bør vel være:

 

* 1900 kalorier

* Vann, vann, vann! Selvom jeg drikker masse vann, har jeg underskudd på vann. Tror man skal ha vannprosent på ca 60, jeg har vanligvis 48 eller 49...Kanskje det er noe galt?

* Tre turer til SÀTS (viktig å ikke drepe meg selv første uka)

* Se 76-tallet

 

snart30: gratulerer med vektnedgang! Er ikke så farlig om det går sakte, så lenge det går rett vei :) Tips til å få i kalorier på jobb; du kan jo drikke mange kalorier. F.eks. ferdig smoothies får du jo kjøpt i butikken. Sunt og raskt.

 

Tussa: Skjønner frustrasjonen din, men det er dessverre ingen raske (sunne) veier til en lettere kropp. Hvordan fordeler du kaloriene dine? Jeg har 420 til frokost jeg. Drikker Mana juice, og det er masse kalorier i det. Kan hende at du spiser for lite, som du var inne på selv. Tror man bare må finne det nivået som gjør at man går jevnt ned, og tørre å prøve ulike nivåer en stund. For meg er det 1900 som gjør susen, tydeligvis. Jeg er sikker på at du klarer det, neste uke er det sikkert mye bedre resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

neste vakt er det smoothies og juice i veska;)

Tenk at jeg ikke har tenkt på det...

 

Enig i at det ser ut til å være jevnt inntak som gjør susen, er forbausa over hvor greit det går. Idag har jeg skjeia ut med jentekveld (650 kcal), men i og med at det var etter nattevakt har jeg fortsatt bare 1700 kcal.

 

Føler jeg begynner å komme inn i en rutine, og det er deilig. Tar tid, men vi skal klare det!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med gla-oppdateringer jenter ! Sånn blir man motivert av ! :-)

 

Hvordan jeg fordeler maten nå:

 

Frokost: 330 kalorier

Lucnh: 330 kalorier

Mellommåltid: 110

Middag : 500

Kveldsmat : 220

+ 200 kalorier i melkerasjon og 200 kalorier i fruktrasjon fordelt utover måltidene.

 

= ca. 1900 kalorier. Grønnsakene til middag legger jeg halvveis inn i kalorimengden. Ellers spiser jeg gulrot eller kålrot i forbindelse med de andre måltidene + masse vann (og masse kaffe... men drikker ihvertfall 2 - 2 1/2 liter vann i løpet av en dag. Kaffe er kosen min :-)

Bruker ikke kosemerkene hvis ikke det er noe spesielt (hyttetur etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny veiedag. Hadde gått opp 100 gram..............skjønner ikke helt hvordan det er mulig.... Ble heldigvis ikke så frustrert idag (selv om vekten ga god grunn til det hehe). 79,9 kg forrige uke, 80,0 denne uken.. drømmen om å snart kunne kjøpe nye vårklær i "riktig" størrelse må nok utsettes. .

 

Tenkte at nå må jeg gå ned på antall kalorier. Men først tok jeg fram kursboka. Føler at jeg har vært flink og gjort mye riktig. Og boka bekreftet dette, jeg følger så og si boka til punkt og prikke. Veier ikke absolutt all maten lenger, men kontrollveier av og til + veier alltid middagen, så får nok i meg riktig mengde kalorier. Regnet ut energiforbruk på nytt med status 80,0 kg.

 

Dette regnestykket ble :

- Hvilestoffskifte : 1579

- Ganger med 1,4 (føler at jeg er normalt aktiv i hverdagen + at jeg har en del muskelmasse som jo krever litt energi) = energiforbruk før trim: 2210.

- Trimpoeng pr uke 14 (minst 2 trimpoeng hver dag) = 400 kalorier.

 

= Mitt daglige energiforbruk : 2610.

 

Synes jeg da bør gå ned i vekt når jeg spiser 1900 kalorier ! Blir jo et kaloriunderskudd på 700 kalorier hver dag. Har ikke lyst til å gå ned noe særlig mer på kalorier da.....

 

Hva tror dere ?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Huff, alltid kjipt. Men gikk ikke du ned mye forrige uke? Hvordan er det med centimeterne? Høres ikke ut som om du skal gå ned noe i kalorier, skal jo ha energi til å trene og fungere også.

 

Men kjenner absolutt følelsen, er utrolig demotiverende å gjøre ALT riktig, og ikke få uttelling!

Kikket innom en av de andre trådene her, den om andre mål enn vektnedgang, jeg prøver å sette meg sånne mål også nå (flere strake push ups, lengre tid i planken osv) for å ha noe annet å holde meg til når jeg når et lite platå. For det er jo ikke tvil om at vi skal klare å komme lenger ned!

 

Lykke til, hold ut, og så skal du se du går ned neste uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...