Gå til innhold

Treningsglad, men tung. Kurs 1 :-)


Gjest Tussa3
 Share

Anbefalte innlegg

Dytt, dytt.

Starta uka med en lavkaloridag, tilogmed styrketrening før jobb i dag morges.

Heller mer og mer mot ingen mat på morgenen, bare kaffe og vann, og så spise litt senere på dagen.

Ble mye mat i helga, og kjente det var godt med dagen idag. Nå ble det travelt da, så det ble lite tid til å tenke på mat :rolleyes:

 

Jaja, strålende sol, fortsatt! Skal kle på meg og rusle en tur med voffsen. Kjøpte meg sånn Fitbit One, og lar meg motivere på enkleste vis til å få mine 10,000 skritt om dagen. Enkle gleder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Anniken81

Hehe, skulle gjerne kommmet dit at jeg ikke tenker på mat lenger :)

 

God Påske!

 

Håper du har hatt en flott ferie (hvis du ikke har jobbet da) - håper uansett du har sol! Jeg har vært i byområdet/hjemme hos mamma - nydelig sol hver eneste dag! Sitter på balkongen nå, minst 20 grader og sola steiker! Kan ikke klage på påsken da. Krysser fingrene for at dette holder seg til sommeren :)

 

Ok - den nakne sannhet - gikk på vekta nå og veier 81.5. Tenker positivt - kunne vært verre etter påsken - men jeg har vært flink. Spist litt påskegodt, men la igjen egget hos mamma og spiste bare en brøkdel av sjokkisen i det! Hehe. Og jeg trente onsdag, torsdag, fredag, gikk tur lørdag og søndag. I dag har jeg småjogget/gått i byen. Så ikke i krisemodus. Men er veldig fokusert nå - er 7 kg for mye på denne kroppen (dvs er mer enn det - men 75 kg da er jeg i ok modus igjen!). Skal i bryllup i London i pinsen - ergo - har noe å jobbe mot. Skal også reise fra 10-22 mai....men inkluderer inkatrail i Peru så da bør det vel gå av et par kalorier!

 

Ok, ukeplan

Mandag - småjogg

Tirsdag - shape på sats eller joggetur ute (avhengig av været)

Onsdag - svømme/jogge eller styrke

Torsdag - samme som onsdag (en dag må jeg trene styrke! orker ikke ryggkrise nå!)

Fredag - spinning sats

Lørdag/Søndag - skal være insane vær så satse på joggetur ute!

 

Bakte knekkebrød i dag - ble skikkelig bra! Var på grovt rug, havre og masse frø. Har litt troa på de til frokost og lunsj! Skal begynne med matpakke så jeg ikke bruker så vanvittig mye penger på meny (ligger i samme bygg som kontoret, er et pengesluk!)

 

Ok, håper du har det bra og at sola skinner! Jeg er motivert for å gjøre en innsats nå - vil bruke sommerklær og føle meg fin! Ikke gå i svart og skjule valkene!

 

God mandagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og vel overstått påske!

 

Må si jeg ikke vet helt lengre. Vekta har stått i ro i påsken med litt påskegodt og uten fastedager. Ligger mellom 80 og 81,5 kg.

Trener jevnt, dvs går masse, og har begynt med yoga igjen. Jogger litt, sykler endel, klemmer inn litt styrketrening eller klatring en gang i blandt, og svømming enda sjeldnere.

Kanskje må jeg bare være fornøyd med at sånn er jeg?

Jeg er jo i masse aktivitet, kan fint kjøpe klær i vanlig butikk (selv om jeg ikke ser ut som fotballfrue ;) ) - kanskje er det på tide å slutte å tenke på slanking?

 

Med årene kjenner jeg at jeg faktisk tror på og mener at det vikitgste er en sunn og sterk kropp, fylt med sunn mat og som brukes til aktiviteter av ymse slag. Da blir det feil å strebe etter å gå inn i centimeter og kilo.

 

Fastedagene kan jeg nok fortsette med dann og vann, det gir noe annet enn vektnedgang kjenner jeg.

 

Hm.

Er i tenkeboksen.

 

Håper uansett du får en sunn og aktiv og fortreffelig uke!

Jeg har jogget og vært på yoga både igår og idag, og logget en mil eller så på sykkel de fleste dager. Veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken81

Tenkeboksen skjønner jeg! Du har jo ikke som meg lagt på deg en haug siste året!

Jeg er veldig lite på slankern da, er mer fokus på sunt liv og kose seg når man kan og være fornuftlig når det er rom for det :) tror jeg begynner å finne en balansegang - men er jo mye enklere når sola skinner og salat og grill er mulig....dog bobler og vin har en farlig tilstedeværelse :)

 

Forrige uke var ikke noen høydare på treningsfronten - var to økter med jogging men gikk fram og tilbake til jobb hver dag! Ikke bra men var for fint vær til å trene inne...sukk...

Vekta i dag tidlig viste 80.9! Så ned halvt kg og føler jeg er inne på en trend.

 

Skal lage plan for uka og rapprotere litt senere :) Nå møte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest snart30

Hei på deg!

Hvordan går det, er du i tenkeboksen du også?

 

Jeg stakk innom ettersom jeg har min første fastedag etter påske.

Var på utdrikningslag i helga, og følte for te og juice. Så dagen startet med yoga, og så rydder jeg i to-do-lista.

 

Vekt ja. Den viste 81, ettelleranna i dag morges, helt greit når jeg har sittet i bil og drukket vin (ikke samtidig) og spist sjokolade stort sett hele helga.

Klarte for første gang tror jeg da en av mine beste venninner og jeg snakka om vekt og trening å si hva jeg faktisk veier, hvorpå hun, treningsnarkomane, sa at "jaja, det er jo muskler da, 80 kg ser ikke så mye ut på deg iallefall!"

 

Kjenner jeg er på veg ut av tenkeboksen på den andre siden, den siden der jeg bare vil spise sunt, kanskje faste en dag innimellom, men ikke jobbe aktivt for å gå ned i vekt.

Den som lever får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Hei på deg!

Hvordan går det, er du i tenkeboksen du også?

 

Jeg stakk innom ettersom jeg har min første fastedag etter påske.

Var på utdrikningslag i helga, og følte for te og juice. Så dagen startet med yoga, og så rydder jeg i to-do-lista.

 

Vekt ja. Den viste 81, ettelleranna i dag morges, helt greit når jeg har sittet i bil og drukket vin (ikke samtidig) og spist sjokolade stort sett hele helga.

Klarte for første gang tror jeg da en av mine beste venninner og jeg snakka om vekt og trening å si hva jeg faktisk veier, hvorpå hun, treningsnarkomane, sa at "jaja, det er jo muskler da, 80 kg ser ikke så mye ut på deg iallefall!"

 

Kjenner jeg er på veg ut av tenkeboksen på den andre siden, den siden der jeg bare vil spise sunt, kanskje faste en dag innimellom, men ikke jobbe aktivt for å gå ned i vekt.

Den som lever får se...

 

Hei og hopp, her er jeg igjen:)

Godt at vin og bil ikke var på samme tid;)) og så deilig å få lyst på en fastedag, og å klare det, jeg har en tendens til å klare meg til kl 18, så sprekker jeg;) Det var et flott kompliment du fikk av din venninne, kanskje du ikke trenger å gå ned i vekt:)

Jeg er tilbake etter å ha spist utrolig usunt over tid, men jeg har vært flink å trene så det er da noe positivt. Men sideflesk er det kommet. Så nå er det bare å stå på for å kvitte seg med suget til sukker og fett - igjen;)

Ha en fin tirsdagskveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

Ny tirsdagskveld:)

Idag har jeg malt balkong, syklet til og fra jobb og klatring, og altså klatret.

Vekta er stabil på ca 81, må kikke litt innimellom.

Fokuserer på at jeg ikke trenger å spise sent på kvelden. Idag spiste jeg middag ca halv sju, før klatring. Kjente jeg var sulten da jeg kom hjem, men det er så lett å overspise på kvelden!

Nå er det altså en kopp te før det er leggetid, og jeg kommer til å sove godt. Er jo ikke utsulta akkurat, og så sparer jeg de kaloriene.

Teller ikke lengre, ikke fastedagene heller, men så lenge det er stabilt prøver jeg å være helt fornøyd.

 

Spent på hvordan det går med dere andre, 17. mai er alltid god motivasjon;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...