Gå til innhold
Gjest moii

angående olivenolje

Anbefalte innlegg

Gjest moii

er det seriøst at det er 90 kalorier i 1 ss olje.. altså 11 gram.. Det er jo helt sykt..!! Bruker ikke dere olje når dere steiker kyllingfilet? Det er jo veldiiig mange kalorier iallefall.. her må man være forsiktig ja....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ahnimah

Ja, olje er en av de matvarene som er rikest på kalorier. Men det er veldig sunt fett!

Jeg har en sprayflaske som jeg har olivenolje på, sprayer bare litt i panna når jeg steker, trenger ikke en hel teskje :)

Eventuelt så er flytende melange et godt alternativ!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ahnimah

Jeg kjøpte min gjennom Grete Roede-butikken, de har to kjempefine :) Kan godt hende IKEA har, vet at mange andre også har hatt tidligere, feks Jernia, Tilbords og Traktøren. Men anbefaler absolutt den fra butikken her inne altså :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De selger også noen oljer på matbutikker i sånn spray-flaske. En sprut = 1 kalori. Veldig grei å bruke til steking.

Så går det også an å bruke stekovnen. Pakk maten inn i folie og inn i stekovnen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider