Gå til innhold

Førstemann ned 5 kilo!


Gjest tustejenta

Anbefalte innlegg

Gjest lenemalin

Er det plass til flere på tråden deres?Hørtes ut som en fin gjeng og jeg merker

jeg kunne trenge litt ekstra press og drahjelp til å gå ned de siste 5 kg.

Jeg får ikke lagt inn vekten før mandagen da min vekt har tatt kvelden.

Problemet mitt er ofte at jeg blir så overfokusert på slankingen at vekten ikke

rikker på seg:-(. Er det andre som også har det slik og kan komme med råd og erfaringer??Jeg er veldig glad i og trene og trener mye.Syntes det er vanskelig å vite hvor jeg skal legge meg kcal messig,har ligget på 1600 før men tror jeg i første omgang legger meg på mellom 1400-1500 dagen og så får vi ser hvordan det gjør utslag på vekten.

Første utfordring nå er bursdagsselskap jeg skal ha i morgen da jeg selv fyller år.

Jeg får vel lage en fruktsalat ved siden av sjokoladekaken:-)som obligatorisk må være med...Det er barna sitt ønske så hva gjør ikke en mor da:-D.

Men skal ha meg en godtur i morgen kveld så kan vel kose meg litt;-)

 

Ønsker dere alle en fin lørdag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 504
  • Created
  • Siste svar
Gjest tustejenta
hehe' date=' ja dette blir tøfft, men moro:)

 

har vi fast da som vi kommer med en evt nedgang?[/quote']

 

siden vi har forskjellige dager vi veier oss på, er det den dagen DU veier deg på som du skriver inn i uke 6.

 

Jeg tror jeg har gått opp. Stresser for mye og finner ikke alltid det beste alternativet å spise.

Tror snart jeg melder meg på ett kurs slik at jeg får større fokus. Er det noen av dere som gjør dette på egen hånd eller går dere på kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke på kurs. Så jeg er veldig glad for den "forpliktelsen" det gir å være med i denne tråden!

Veiedagen min er lørdag. I dag stoppa vekta på 71,6 - og jeg er kjempefornøyd (ned 1,4)!!

I dag er jeg stuegris, i morgen blir det lang skitur!

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da må jeg gratulere deg med morgen dagen lenemalin! jeg har faktisk bursdag på mandag, så noen utskeielser blir det nok :) men det er jo lov, man må ikke bli altfor streng med seg selv, da knekker man tilslutt og gir kanskje opp (!?) jeg skal bare passe på at jeg får meg en god økt før jeg koser meg litt på kvelden:)

 

lenemalin: jeg har også opplevd det å bli for "nazi" med slankingen at jeg står bom, men det hjelper ofte og øke noen kcal! prøver å ligge rundt 1400-1500 jeg også, men merker jeg at det blir litt mer trening enn "vanlig" øker jeg gjerne med 100-150 kcal. Ellers går kroppen min over på sparebluss og står bom stille!

 

jeg tror jeg legger veiedagen min til midt i uken jeg, føler det er da det blir mest riktig :)

 

jeg går ikke kurs tustejenta, jeg vurderte å begynne i høst, men kom igang med trening og bestemte meg for å se om jeg klarte det på egen hånd.

 

håper alle har en fin helg og koser seg med enten skitur eller gåtur i det nydelige været! selv har jeg og sambo' vært ute og gått en god tur i solen :)

 

khh: gratulerer med nedgang, kjempe bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happychick

hei!

 

jeg skal ta av tilsammen ca. 8,4 kg, men vil fokusere først på 5 kg. syns at det er så stille i forumet, så jeg håper at denne tråden er nokså livlig til å kunne holde oppe min motivasjon. har allerede tatt av 11,5 kg ved hjelp av VGs vektklubb. skal oppdatere vekten min en gang i uken. startvekt er 58,4 kg og jeg lever på 1300 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happychick

har nettopp kommet hjem fra en times gåtur. deilig er det. naboen har bakt nybakte boller....yummi, så deilig som det lukter. wow, skulle ønske jeg kunne spise dem, men da vil dagsrasjonen være for høy. ikke bra.

 

håper det er fortsatt liv i dere. hehe. :-D skal veie meg på mandag. hmmm...gruer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Vet ikke om dette er noe godt råd tustejenta men hvis du før helga bestemmer deg for noe du skal ha lov til å skeie ut med og du holder deg til det så er det jo ikke noe å få dårlig samvittighet for :)

Jeg hadde lovet meg selv ett par glass rødvin i går kveld og det ble det. Biff uten rødvin blir liksom ikke helt det samme og litt skal man jo ha lov til å kose seg.

Jeg går ikke på kurs men spiser fire måltider til dagen ( selv om jeg må tvinge meg selv) og trimmer nå 30 min daglig.

Dette skal vi klare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tirillill

Jeg strever med å holde fokus.

Det er ikke så lett som det kan se ut til,

så jeg trenger den støtten som er i fellesskapet her inne.

Jeg veier 69,5 kg, er 167 høy og ønsker å gå ned 6 kg.

Jeg skal veie meg på mandager, spise ca 1300 kal,

trimme to dager på helsestudio og gå en time ut i verden de andre hverdagene.

På lørdag og søndag vil jeg ikke binde meg til trim; da får det bli som det blir.

Tror jeg fikk med meg det viktigste nå. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tirillill

NICK - Startvekt

tustejenta - 74,5

mamma - 67,0

trollmor - 74,0

jutu - 75,5

solsikkene - 73,6

sbs - 66,2

smilie - 74,2

khh - 73,0

carinau - 57,9

down5 - 63,0

silye - 64,0

lenemalin - ?

tirillill - 68,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tustejenta

Jeg vil så gjerne klare dette, og nå skal jeg med deres hjelp holde fokus. Håper vi kan skrive "møtes" litt oftere å gi hverandre støtte og hjelp.

I morgen skal jeg gå på vekta uansett om pilen viser feil vei. Da håper jeg at motivasjonen kommer skikkelig. Jeg har nemlig press på meg, da jeg har akkurat 8 uker på å klare å gå ned 5 kg. som er mitt første delmål. Jeg skal til syden, og vil gjerne ha bort de kiloene som ha sneket seg på kroppen min det siste året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happychick

heisann folkens!

 

håper det går bra med livsstilendringen deres i helgen. i går skeiet jeg ut i siste liten, derfor spiser jeg mindre i dag for kompensasjonen. vet ikke om dette hjelper for i morgen som er veiedagen min. vi får være positive og håper på det beste. :-)

også er det denne listen da, som jeg ikke fikk med meg i går. idag blir det hviledag for meg. skal prøve å gå turer alle dager i uken med unntak søndager.

 

 

NICK - Startvekt

tustejenta - 74,5

mamma - 67,0

trollmor - 74,0

jutu - 75,5

solsikkene - 73,6

sbs - 66,2

smilie - 74,2

khh - 73,0

carinau - 57,9

down5 - 63,0

silye - 64,0

lenemalin - ?

tirillill - 68,5

happychick - 58,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happychick
Jeg vil så gjerne klare dette' date=' og nå skal jeg med deres hjelp holde fokus. Håper vi kan skrive "møtes" litt oftere å gi hverandre støtte og hjelp.

I morgen skal jeg gå på vekta uansett om pilen viser feil vei. Da håper jeg at motivasjonen kommer skikkelig. Jeg har nemlig press på meg, da jeg har akkurat 8 uker på å klare å gå ned 5 kg. som er mitt første delmål. Jeg skal til syden, og vil gjerne ha bort de kiloene som ha sneket seg på kroppen min det siste året.[/quote']

 

 

hei tuslejenta,

det er et godt forslag om at vi burde "møtes" oftere for å holde fokus i oss. jeg går ikke på kurs, så jeg er avhengig av forumet for å holde meg selv i nakken. håper vi kan hjelpe hverandre med dette. du får lykke til med vekten! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Kan jeg henge meg på jeg også? Det er jo helt genialt med en liten konkurranse.

Veide på torsdag (som er min veiedag) 67 kilo. Mitt delmål er 5 kg - helst innen 30 mars (bare fordi jeg synes jeg bør greie det innen da :)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

For meg er midjemålet minst like viktig som vekta. Kanskje vi skal konkurrere på det også?

Hva synes dere andre?

Håper uansett at jeg blir kvitt denna hersens bilringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tustejenta

NICK - Startvekt - vekt uke 6 - ned/opp

tustejenta - 74,5 - 75,0 - +0,5

mamma - 67,0

trollmor - 74,0

jutu - 75,5

solsikkene - 73,6

sbs - 66,2

smilie - 74,2

khh - 73,0

carinau - 57,9

down5 - 63,0

silye - 64,0

lenemalin - ?

tirillill - 68,5

happychick - 58,4

 

Ja det ble som jeg trodde, OPP!!! Men nå er jeg igang, og håper på bedre tall neste uke.

 

Lykke til alle dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenemalin

Ja da var jeg på vekten og den viste 69 kg:-(Så nå er jeg igang igjen...

Nå skal de siste kiloene av og nå må jeg smøre meg med tålmodighet for dette skal jeg klare.Må komme meg avgårde på jobb men stikker innom og raporterer

senere.

 

Gratulerer med dagen Silye,vi har bursdag på samme dag:-)

Ha en fin fin bursdag og en kjempefin dag til alle dere andre og:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk, gratulerer med dagen du også lenemalin!:) koselig!

 

jeg har hatt en super dag så langt, og har klart en liten milepæl med å ha gått ned 10 kg!! :) (alt i alt da)

 

så;

silye 64,0 ned 0,7--> 63,3kg

igjen:4,3

 

ha en nydelig dag alle sammen!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jippi har gått ned fra 74,2 til 73,2 kg denne uke . i midjen har jeg gått ned fra 78 cm til 76 cm. Må vel si meg fornøyd med det.Jeg har holdt på i 2 uker før jeg startet konkuransen med dere og gått ned 2,8 kg totalt. Men altså 1 kg som gjelder i førstemann til minus 5kg. Denne helgen har jeg jobbet nattevakter blitt liten ordnings på spisingen ,dårlig m veiieng av mat osv. Har skeiet ut med litt baguet og sjokolade men tror jeg har holdt meg innenfor dags rasjon av kalorier. Nå begynner veiing og trimming for fult i 3 dager oså er det nye 3 netter på jobb.DEt er faktisk ikke så lett med netter . Orker ikke å trimme hver dag heller da,men hadde28 trimpoeng iuken som var .I morgen skal jeg på lang ski tur med bikkja. Gleder meg. ER DET NOEN AV DERE SOM BKER OG SPISER INGERS RUGBRØD? det anbefalles på det varmeste kjempe godt mektig og inneholder bare grove meltyper og korn. Lykke til videre jenter . Stå på enten dere har stått stille på vekta eller har gåttned eller opp.

 

SMILIE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Og gratulerer med dagen silye og lenemalin! :)

Har veiedag idag jeg også... Ned 0,3kg..

Etter ei helg med ost, kjeks og vin-kveld, avsluttet med søte drinker ute på byen, og cola og potetgull dagen derpå, må jeg vel bare være fornøyd med dette resultatet :)

 

Prøver å oppdatere lista vår :(

NICK - Startvekt - vekt uke 6 - ned/opp

tustejenta - 74,5 - 75,0 - +0,5

mamma - 67,0 - 66,7 - -0,3

trollmor - 74,0 - 73,3 - -0,7

jutu - 75,5

solsikkene - 73,6

sbs - 66,2

smilie - 74,2

khh - 73,0

carinau - 57,9

down5 - 63,0

silye - 64,0 - 63,3 - -0,7

lenemalin - 69

tirillill - 68,5

happychick - 58,4 - 59,1 - +0,7

vilma - 67

emdaju - 78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...