Gå til innhold

*MIN* Ned i vekt dagbok


jeg gir aldri opp

Anbefalte innlegg

Jeg gikk på første Grete Roede-kurs høsten 2007. Det gikk et lys opp for meg når jeg forsto betydningen av en kalori og at det hele handler om enkel matematikk.

 

Mine kilo kom raskt på, fra høsten 2004 og frem til jul samme år. Jeg kaller det sorg-kilo. Nå som jeg har jobbet meg ut av sorgen føler jeg at det er på tide å kvitte seg med kiloene også. Dette er en viktig drivkraft for min vektreduksjon!

 

Men selv om kiloene kom raskt på har de ikke vært like lett å bli kvitt :-(

Jeg var godt i gang på vei nedover da jeg opplevde mirakelet: Jeg var gravid med nr. 2! Dette gjorde at jeg måtte sette vektnedgangen litt på pause, men er glad for at jeg havnet omtrent der jeg hadde gitt meg vektmessig da svangerskapet var over.

 

Nå er minstemann fire måneder og jeg har jeg begynt på nytt kurs. Begynte 6. januar. Så langt har jeg bare klart å kvitte meg med usle 800 gram. Da jeg kom hjem fra kurskvelden i går var jeg ganske depp og motløs fordi jeg har gått ned så lite. Jeg tok en kikk inn her og ble helt overgitt da jeg så at Melis hadde nådd målet sitt og vel så det!

 

Jeg kikket innom her da jeg var gravid og høstet mye inspirasjon fra henne. Da jeg leste det hun har skrevet nå, og hvor langt hun har nådd, ble jeg så inspirert at jeg tenkte: dette skal jeg også klare!

 

Så her er jeg og her er min dagbok! Jeg tar gjerne i mot kjekke kommentarer. Skal forsøke å skrive noen linjer hver dag. Jeg merker jeg er bitte litte granne redd jeg ikke skal klare dette, men - no guts - no glory - og egentlig har jeg jo ikke så mye å tape bortsett fra kilo;-)

 

Vekt i dag: 75,2 kilo

Mål rundt magen: (tør jeg ikke skrive her!) (HJELP!)

 

Mål vekt: 58 kilo

Skal nås innen 31. august.

 

Dette skal gi en vektnedgang på ca. 0,5 kilo i uken (correct me if I'm wrong).

Delmål må jeg komme litt tilbake til underveis.

 

Jeg merker det er vanskelig å ha et så langsiktig mål, men jeg innser at det er bedre å ha et langsiktig mål og nå det litt før, enn å sette seg et for høyt mål og miste motet fordi planen ryker.

 

I uken som kommer har jeg satt meg som mål å gå innom treningssenteret og hente en timeplan og sjekke ut forholdene... Så for jeg se om jeg kommer i gang uken etter.

 

I dag har jeg gått en time raskt på tur. Er kjempefornøyd med det. Jeg skal bli flinkere å drikke vann og kutte ned på pepsidrikkingen (min trøstedrikk).

 

Med to små barn kommer det sikkert til å bli tøft i perioder, men jeg setter i gang med friskt mot og ønsker alle andre lykke til også! Og Melis: TUSEN TAKK DU ER EN KJEMPE INSPIRASJONSKILDE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar
Gjest Scorpiogi

Hei!

 

Motivasjon er vel det man jobber mest med når en skal gå ned, har jeg erfart gang på gang :)

Jeg har nå gått kurs i ett år, først som gravid og nå som ammende. Det er både opp og ned, men i en jevn dur. Det viktigste er vel at du finner løsninger som du klarer å leve med! Ikke sett for strenge krav og kos deg litt innimellom, jeg er hundreprosent sikker på at du greier dette, og husk og ros deg selv masse for det du gjør! Du har tross alt gjort masse allerede, du har tatt et valg :)

 

Selv har jeg en gutt på 6 mnd og en på 2,5 år. Har hatt en del vekt å drasse på, og har nå ca 15 kg jeg skal ned, har gått ned rundtom 8 kg siden minstemann kom. Så jeg kommer nok til å henge her en stund, og kike innom her hos deg :)

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Hei,hei.

 

Jeg er også ei som kommer til å være her inne en stund, så kommer til å titte innom deg. Har 3 barn mellom 4mnd og 5 år og ska ned tilsammen 20kg. Har snart mistet 10 av disse, så er da halveis. Som sagt kommer til å være her leeeeenge.

Jeg har tidligere( i 2005) gått 1. Grete Roede kurs. Holder nå på for meg selv(med stor støtte fra de her inne, hadde ikke greid meg uten dere). Har tenkt å koste på meg et hode vekten kurs når jeg har nådd målet. For det ser jeg for meg at er vanskelig.

 

Synes du skal være fornøyd med 800 gram ned jeg,det er OVER 250 gram i uka siden 6 jan det:). Kjempebra, du går nedover!Fortsetter du som du har startet, når du målet dit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et utrolig hyggelig kompliment!!:) Jeg ble helt rørt jeg nå:)

Dette kommer du til å klare erdetingenledigenick, du er jo allerede godt igang både med tur og kurs! Da har du jo et flott støtte apparat in real life også! Synes du har satt deg fine og realistiske mål. Og 800 g ned til nå er bra! Det går i rykk og napp og så lenge det går nedover går det riktig vei! Det blir spennende å følge deg på framover! Lykke til!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for alle flotte innlegg på tråden min!

Helt overveldet over hvor grei dere er som støtter meg. Er alene med barna i dag (som så ofte), min mann jobber kveld igjen, så det blir ikke mange linjene jeg har tid til.

 

Men har gått lang tur og klart meg bra i dag syns jeg. Var hos legen og spurte for sikkerhetsskyld om det var tatt stoffskifteprøver av meg. Det var det, i november i fjor (to mnd. siden), og de var fine. Så da kan jeg utelukke problemer med stoffskiftet. Bare å stå på videre tenker jeg :-)

 

Stå på dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt en del på hvordan jeg skal klare denne langsiktige planen min, og som en hadde kommentert på Melis sin tråd (min store inspirasjonskilde) ;-) syns jeg hun er utrolig flink å legge strategier for uken. Det skal jeg også begynne med:D Skal planlegger fra uke til uke, og ta dag for dag. Da kan jeg liksom starte på ny frisk hver uke og samtidig gjøre opp status. Så lenge jeg forsatt går på kurs føler jeg at jeg har livbøyen rundt livet selv om jeg ikke helt kan svømme... føler meg rimelig trygg.

 

Skal på hytten i helgen... Har bestemt meg for å følge planen, men ikke veie maten, siden jeg er hemmelig Grete Roede-slanker ;-)

Kosemerkene ryker på lørdag: RØDVIN:D

 

Hvis jeg er heldig blir det også noen stavtak på ski lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lurt å reise på hyttetur uten å gi beskjed til andre at jeg slanker meg... Fredag gikk kjempefint. Lørdag kveld sprakk det - så det sang! Jeg hadde boltret meg i snøen heeeele dagen. I tillegg gått/småløpt en tur på nermere to timer med barnevogn. Var sulten som en ulv til middag. Det var stekt kylling og ris, ikke nei mat altså, men vi drakk vin til...

 

Med ett glass vin innabords syns jeg fryktelig synd på meg selv da alt godteriet kom på bordet om kvelden.... Dermed kvelvet jeg innpå sørlandschips og smash (det ér ikke nok med bare en!).

 

Heeeeellldigvis har jeg klart å hente meg inn igjen i dag:D

En vanvittig forbedring! Trening gjør mester... Det ble en mager omelett til middag da vi kom hjem i dag og ikke nok med det, men en venninne ringte og spurte om jeg ville være med på kveldstur. En time og 20 min rask gange. Gjett om jeg stråler!

 

Nå får sprekk være sprekk. Det viktige var at jeg fikk hentet meg inn igjen. Og så har jeg lært til en annen gang at det er lettere å holde seg til skjema hvis en forteller de andre at en følger den smale sti.... Med det var det å gjøre det da....

 

Har hentet masse trimpoeng i helgen, men ikke fått ført kaloriloggbok, pga. manglende nett-tilgang. Jeg sater på ny frisk i morgen.

 

Planen for uken er å dra innom treningsstudio og sjekke forholdene:)

 

Lykke til til alle dere som titter innom her hos meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 800 g. denne uken. Må vel være fornøyd med det, men føler fortsatt at ikke kiloene vil slippe helt taket. Er vel hormonene som ikke er helt der de skal enda også. Kroppen lurer sikkert på hva i huleste jeg holder på med, og skal jeg være ærlig lurer jeg av og til på det selv også... he, he...

Kom meg ikke på kurs i kveld fordi min bedre halvdel jobber senvakt igjen, men kom meg på tur med tvillingvognen. Ikke dårlig bare det.

Konklusjon for dagen: holder koken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarer ikke helt la være å smugveie meg daglig. Ser at jeg sniker meg nedover og det er veldig motiverende og positivt. Trillet lang tur i dag og holder meg til planen. Utfordringen i dag var at morgenen begynte så tidlig. Jeg MÅ ha frokost med en gang jeg står opp. Dermed klarte jeg ikke drøye lunsjen lenger enn til 10.30. Blir en laaaang dag dette her. Har forresten funnet ut at jeg liker kokt vann som er litt avkjølt mye bedre enn iskaldt vann fra springen. Kanskje et tips til andre som sliter med å få i seg nok vann nå på vinterstid? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arti å lese om hverdagen din!

Den er merkelig lik min, med barn, ikke for mye søvn - og i hvert fall ikke regelmessig. Jeg er helt ny her og har akkurat begynt å skrive ned hva jeg spiser og gjør. Går ikke på kurs nå, men har gjort det for noen år siden. Jeg tror at så lenge vi går ned- om det så er noen gram i uken- så går vi NED og det er positivt! Vi er mange i samme båt og det hjelper utrolig på at vi er positive og støtterhverandre!

Litt mindre mat og litt mere trim for min del vil nok hjelpe på.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arti å lese om hverdagen din!

Den er merkelig lik min' date=' med barn, ikke for mye søvn - og i hvert fall ikke regelmessig. Jeg er helt ny her og har akkurat begynt å skrive ned hva jeg spiser og gjør. Går ikke på kurs nå, men har gjort det for noen år siden. Jeg tror at så lenge vi går ned- om det så er noen gram i uken- så går vi NED og det er positivt! Vi er mange i samme båt og det hjelper utrolig på at vi er positive og støtterhverandre!

Litt mindre mat og litt mere trim for min del vil nok hjelpe på.

Lykke til videre![/quote']

 

Takk for hyggelig hilsen Tobilina:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink!:P Gratulerer med 800 g ned siste uka' date=' det er jo helt supert!!:D:)[/quote']

 

Tusen takk Melis! Du er min store inspirator! Jeg kikker på innleggene dine for å holde motivasjonen oppe! Du er utrolig god til å tenke strategi og så det at du ikke gir opp. Jeg bøyer meg som sagt i støvet for deg! Håper du forsetter å med tråden din så jeg kan hente inspirasjon derfra! :-)

 

Så over til meg selv: Jeg har vært innom treningsstudioet i dag, fått omvisning og booket time til mandag for styrkeprogram av instruktør.

 

Yeeeaahhhhhh til meg selv :-D

 

Klarte altså målet mitt på siste dagen. Men i dag er barnehagen stengt så nå har jeg to viltre små krabater her. Tror ikke det er mange dager før lille prins forstår hvordan han skal komme seg fremover av seg selv, og da kan jeg få enda mere trim gratis ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Lilleprinsen min har vært veldig dårlig og nå måtte han på sykehus stakkars :) Derfor har det vært fint lite rapportering nå.

Sånn er det med små barn dessverre. Hverdagen er ikke så god å planlegge. Heldigvis går det bra med diettplanen. Verre med trim og dagbokinnlegg (selv om jeg i dag fikk et trimpoeng i sykehus-korridor-vandring)... Jeg kjenner jeg er lei og sliten, men samtidig er det et lyspunkt at at vekten går nedover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag i dag. Endelig sovet mer enn to timer sammenhengende og har det bedre enn på lenge :)

Å spise sunt og følge diettplanen går veldig bra. Utfordringen denne uken har vært trimpoeng. Fikk 5 trimpoeng tirsdag, men resten av uken har det vært umulig pga familiesitasjonen. Har laget plass i stuen til elipsemaskinen min. Har planer om å flytte den ned :)

Stråler over at livvidden har minket med hele 6 cm!

 

Planen for neste uke er styrketrening mandag. Etter det får jeg ta dag for dag ettersom lilleprinsen fortsatt er ganske syk og jeg er alene med begge to på kveldene.

 

Merker at det er mye lettere å gå ned når jeg høster de trimpoengen jeg skal ha hver dag. Derfor gleder jeg meg masse til å få hverdagen litt på skinner igjen, slik at jeg kan lage ordentlige ukeplaner.

 

Neste helg blir det stor fest. Den dagen skal jeg ikke tenke kalorier i det hele tatt. Derfor gjelder det å være kjempestreng hele uken! Glede meg til neste lørdag når jeg ta helt fri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...