Gå til innhold

30 kilo før 30 år


Gjest endelig79

Anbefalte innlegg

Gjest endelig79

Hei

 

Jeg er ei jente som bor i Oslo. Kiloene har saket men sikkert sneket seg på, og 5. januar veide jeg 106, 7 kilo. Jeg fyller 30 år i august, og målet er å ha gått ned minst 30 kilo innen den tid. Om noen vil henge seg på, eller være med å heie, så setter jeg pris på det.

 

Jeg har en stillesittende kontorjobb, og er dessverre ikke så aktiv på fritiden heller. Det blir mye sofasitting med håndarbeid. Jeg er medlem i Elixia, og har bestemt meg for å trene en dag fast i uken til å begynne med.

 

Som nevnt veide jeg 106, 7 5. januar 2009. Nå på mandag veide jeg 103, 9 kilo, så dette går riktig vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mettemarie

Kjempebra at du har begynt å gå ned i vekt!

 

Sliter med at vekten sakte, men sikkert har økt. Veide 78,9 for tre uker siden, men er ikke høyere enn 155 så det er alt for mye. Startet på mitt første GR-kurs nå i januar og håper det vil hjelpe. Vil i hvertfall ned 20 kg, og gjerne før jeg fyller 30 neste januar

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei såg det var en som var like "fersk" i dette som meg jeg beg å 5 jan :) og håper på å gå ned 20-30 kg ja.

 

Er 31år har 4 barn så her har kiloene bare blitt et vedheng etter hvert som barna har kommet.

 

Er det ikke deilig når det går rette veien:) jeg gjør dette sammen med mannen og det går overraskende greit, har tatt av 4kg og mannen 5,9 så er på rett vei her og.

 

Har du fast veiedag? jeg har mandagen og synest det er veldig greit.

 

henger meg gjerne på deg så kan vi heie på hverandre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mettemarie

da var det veiedag igjen. Hadde gått ned 0,7 kg.

 

Jeg veksler mellom å tenke at jeg har vært flink, og å være utrolig rastløs og vil at det skal gå raskere. Men kurslederen sa at mellom 0,5 og 1 kg nedgang i uken er det sunneste..... Så jeg bør vel være fornøyd, alt ned er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest endelig79

Hei

 

Takk for hyggelige hilsner.

 

JEg har mandag som fast veiedag, men denne uken ble det tirsdag. Vi var bortreist til og med i går, så da ble det litt vanskelig. Vekten sto på 103,5, så det var ikke mer enn 0,4 kilo ned. Er egentlig ganske misfornøyd, men jeg vet jeg hadde noen "sprekk" i helga. Og det viktigste er tross alt at vekten går ned over.

 

Jeg gjør også dette sammen med mannen min, og han har til sammen gått ned omtrent 5 kilo siden nyttår.

 

Jeg forsøker og holde kaloriinntaket på rundt 1800-1900, og jeg syntes i grunnen at det går ganske greit. Problemet mitt har nok alltid vært småspising og godis. Der må det ikke så lite viljestyrke til for å holde meg unna.

 

Lykke til til dere også - morro å følge deres "nedgang" også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja du har gått mer ned en meg gikk bare ned 200g :P

men men har ikke mistet motivasjonen heldigvis så står på å er flink med maten men har bare trent en gang denne uken, men skal trene resten av uken:)

 

vi får stå på så går dette så bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mettemarie

jeg synes det er vanskeligst å få til treningen. Når jeg kommer hjem om kvelden og kjæresten er der, og det er hyggelig hjemme så er det så utrolig vanskelig å komme seg ut for å trene!

 

Hva gjør dere for å motivere dere for å trene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest endelig79

Jeg syntes også det er litt vanskelig å holde i gang treninga. Jeg har imidlertid lagt med en plan om fast trening på torsdager. Så etter at jentungen har lagt seg så jager mannen min meg ut. Verken i dag eller forrige torsdag fikk jeg trent likevel for jeg har vært så forkjølet. Jeg tenker vel egentlig at jeg bør trene mer enn en gang i uken, men jeg har bestemt meg for å ta små skritt og være fornøyd når jeg klarer det. Eventuell trening ut oven torsdagen ser jeg på som bonus.

 

Og så har jeg som mål å kun bruke trappene på jobb - jeg jobber i 7 etg. Foreløpig har jeg bare hatt selvdisiplin til å ta trappene opp etter lunch. Men til påske er målet at jeg ikke skal ta heisen i det hele tatt!

 

Hva gjelder motivasjon til trening så har jeg troen på å ikke sette seg for høye mål, og å ha faste treningstider. Jeg bruker også torrsdagen til litt "selvpleie" etter trening. Tar meg en tur i badstuen og i solariet etter jeg er ferdig med å trene.

 

Veldig bra at dere er med begge to. Jeg har trorn på at dette skal vi klare - og det er deilig å ikke være alene om kampen mot kiloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mettemarie

leste meldingen fra deg endelig79 i morges om at du hadde torsdag som treningsdag. Og i dag kom jeg meg i svømmehallen :-)

 

850 meter og en halv times svømming. Jeg er kjempefornøyd med meg selv. :-)

 

Egentlig litt tull å være så fornøyd over en treningsøkt, men må jo glede meg over hvert skritt mot en sunnere tilværelse...

 

Dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest endelig79

Så bra at du kom deg i svømmehallen. Svømming skal være den beste treningen - trener hele kroppen meg minimal fare for belastningsskader!

 

Kjempebra. Jeg satser på å være kvitt influensaen snart og da skal jeg også få trent igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mettemarie

hei,

God bedring endelig79. Det må være slitsomt å være syk selv og skulle passe på barn samtidig.

 

Det er fint å ha noen å diskutere slanking med. I morgen er det kursdag, og jeg er kjempespent på resultatet, men samboeren sa i dag at han kunne se jeg så tynnere ut. Det betyr mye at sa det :-)

 

Det er godt å endelig være i gang, jeg har følt meg stor så lenge.

 

Dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest endelig79

Hei igjen.

 

Og takk for god begrings hilsner.

 

I dag har jeg og veiedag, og vekten stoppet på 100,9 kilo. HURRA. JEg har altså gått ned 2,5 kilo den siste uken. Jeg er skikkelig fornøyd selv om jeg vet at den beste vektreduksjonen er under en kilo i uken. Det er bare så utrolig deilig å se litt raske endringer. JEg hadde imidlertid ikke krympet noen cm rundt midjen, men det kommer vel. TEnk nå er jeg snart tosifret igjen. Det har vært skikkelig tungt for meg å veie over 100, og jeg er så lykkelig over at jeg snart er under streken!

 

Hvordan har det gått med deg i dag Mettemarie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mettemarie

Heisann,

jeg gikk ned 1,1 kg denne uken, og er veldig fornøyd!

 

Jeg har så lyst til å bli slank og sprek over natta, men jeg vet at det ikke er mulig og at det er lettere å holde vekttap om man ikke sulter seg..... men det er en laaang vei å gå. Men vi må være fornøyd med alt vi klarer, det går rette veien, og det har det egentlig aldri gjort før!

 

Så utrolig bra at du har gått ned 2,5 Kg!

-merker jeg er litt misunnelig...men unner deg så utrolig å lykkes med slankingen. Vi må bruke det som en gulrot for å holde ut når fristelsene står i kø, at vi faktisk ser en forskjell :-)

 

Under 1 kg igjen til tosifret, det er ikke mye. Har du noe du skal unne deg når du klarer det målet?

 

Hvordan har du det Mavi77?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Jeg bikket selv nettopp over 30...og klarte å gå ded ca 10 av alle de kiloene jeg ønsker å gå ned før min store dag. Det syns godt at jeg har gått ned, så jeg fikk en del oppmerksomhet rundt det.

Jeg vippet rundt 100 kg da jeg satte alle kluter til i høst. Det er tøft og det er oppturer og nedturer. Nå er planen min at året som 30åring skal bli mitt sprekeste år, på lenge.

Jeg stikker innom deg og ser hvordan det går. Lykke til videre...du er jo allerede så godt i gang.

Ha en flott uke.

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mettemarie

åh, jeg er så godtesjuk. Går bare rundt og har lyst på noe søtt, og gjerne noe fett i tillegg.

 

Sjokoladekake, lakris, is og noe ferdiglaget og usunt til middag

 

Hva gjør dere på slike dager???

 

Prøver å si til meg selv: Stay focused!!! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest endelig79

Nå er jeg endelig sånn nogenkunde frisk, og tilbake på jobb. Ganske deilig - begynte å bli ganske lei av å gå hjemme.

 

Velkommen RenateH!

 

Kjempebra med 1,4 kilo Mavi77!

 

Jeg har snikveid meg litt denne uka, og jeg har ennå ikke gått ned noe mer - det er litt frustrerende, men med vekttap på så masse forrige gang kan jeg kanskje ikke vente mer. Vet ikke om jeg kommer til å feire noe når jeg går under 100. Hadde egentlig tenkt å belønne med selv med en fin topp eller noe slikt når jeg hadde gått ned 10 kilo. go fortsette sånn for hver 10 kilo. Etter hvert så må jeg vel kanskje bytte ut garderoben uansett, når jeg har kommet ned 30 kilo.

 

Når jeg er skikkelig godtesyk så prøver jeg å stappe i meg søte saker som er ok å spise. For eksempel youghurt, og masse frukt, eller te. Og noen ganger hjelper det med bare en brødskive. Eller noen ganger så kan jeg ta en liten rute sjokolade om vi har det i hus. I forhold til om jeg ved å ta en ekstra brødskive går over det anbefalte kalloriinntaket, så bryr jeg meg ikke så mye om det. Jeg syntes det er bedre å gå litt over, enn å holde på å gå fra vettet av sult eller søtsakebehov!

 

Ha det så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mettemarie

200 gr ned denne uken.

 

Tenker at det er rette veien og at det er mye bedre enn ingenting den uken jeg ikke har trent og falt for mange fristelser.......men det går treeeeegt!

 

Jaja, viser meg jo egentlig at jeg bør trene og spise regelmessig. Snakket med kursveilederen i dag om jeg skulle øke dagsrasjonen med 100kcal per dag, for å se om jeg føler meg mer opplagt og ikke blir så gresslig sulten før hvert måltid. Spennende å se hvordan mat påvirker kroppen og humøret!

 

 

hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei endelig79!

 

Jeg hiver meg litt på her, jeg....hvis ingen har noe imot det!

Har kommet litt igang med trening og har bestemt meg for å starte med "innveiinga" i morgen. Gruer meg litt! Vet jo hvordan det liggen an, men startskuddet går i morgen...

Jeg tenker meg også ned ca.30 kilo!

 

-fiolen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mettemarie

Hyggelig at du også vil være med.

30 kg kan høres så mye ut, men dette skal vi klare.

 

Hvordan gikk veiedagen din endelig79?

 

Jeg reiser bort på fredag og blir borte i 1 1/2 uke og jeg er spent på hvordan jeg klarer å opprettholde slankingen på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest endelig79

HEi igjen

 

VEldig hyggelig med flere innom. Flere som passer på hverandre jo vanskeliger er det å sluntre unna...

 

Har hatt så mye å henge fingrene i disse dagene... Men veieingen gikk over all forventning. Ned en og en halv kilo omtrent. Veldig fornøyd!

 

OG ENDELIG ER JEG TOSIFRET.

 

Vektnåla stoppet på 99,3 kilo og jeg er strålende fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo knallbra! Du er under 100, og på to-sifret :o

 

Jeg hadde innveiing på tirsdag, og nåla viste 108,7... huff! Var nede på to-sifret for 2 år siden, men det har ligget rett under 110 siden den gang :)

 

Kjenner at det er vanskelig å holde seg borte fra sjokolade, jeg klarer nok ikke å kutte det helt ut, men må iallefall trappe ned!

 

Du må ha god tur Mettemarie! Hvor skal du hen? Er det Sydenland?! Du må huske å spise regelmessig og prøve å få gått litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei sist uke var en liten nedtur "bare" - 300g men men gir ikke opp og det lønte seg -2 kg når jeg gikk på vekten i dag:) så er veldig fornøyd bare 1,3 kg til jeg også er på to sifret tall jippi :) hadde 9 trim poeng denne uken og det tror jeg egentlig er nok når jeg spiser 1550 - 1600 kcal

 

 

er det ikke deilig å være nede på to sifret endelig 79 :)

 

mettemarie jeg synest det hjelper med frukt når jeg blir godte syk eller så er det en sjokolade som heter mega bite 118 kcal i den, den spiser jeg 1-3 av i løpet av helgen om jeg ikke koser meg med noe annet men pleier å prioritere sjokolade for kosemerkene mine.

 

Lykke til denne uken jenter, stå på dette skal vi klare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest endelig79

Jeg har hatt en uke hvor det har vært vanskelig å følge dietten. Endel snop og ikke helt riktig mat. Men nå er det på ann igjen. Begynner med ny frisk i morgen, og tar veiinga da. Jeg pleier alltid å veie meg på morgenen, og forhåpentligvis er ikke skuffelsen så stor i morgen.

 

Det er morro å se at det går bra med dere andre. Hva ligger nåla på nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...