Gjest IC242 Skrevet Juni 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2009 Ja, i går var det fest. Og det kjennes i dag Men det var veldig moro og kjempegod tapas. Føltes ikke som veldig usunn mat, men det var nok ganske fett. Var i seng i 2:30-tiden og sto ikke opp før 10:30 i dag. Skal på seinvakt etterhvert i dag også. Valpen som kommer på fredag er en berner sennen. Det er mange fine bilder på http://www.berner.org bl.a. Det er veldig varierende hvor store de blir. Jeg ønsker meg at min Miley blir litt stor og kraftig som sine foreldre (hundeforeldrene altså, matmor trenger ikke være stor og kraftig... ). Hundeforeldrene er kjempeflotte hunder begge to, så hun må gjerne ligne på dem. Uansett er hun helt nydelig som hun er, fordi hun er min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest IC242 Skrevet Juni 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2009 Var på fest i går også gitt.... Ble mye mat, kake, sjokolade, potetgull, øl og baylies... NÅ MÅ DET BARE VÆRE NOK FOR EN STUND! Føler at jeg er mett nok for et par uker nå I dag rydder og vasker jeg i huset, når det er 230 kvm blir det jo mye trim ut av det heldigvis! For annen trening har det fortsatt ikke blitt noe mer av. Har jo bare ikke hatt tid heller, med skoleavslutning og jobb osv osv... *unnskyldninger* I kveld kommer jo vesle nurket i hus, så fremover har jeg tenkt til å roe ned tempo og være mer hjemme. Gleder meg! Skal nok trene også, snart. I morgen skal jeg hjelpe til noen timer med å servere i et bryllup, kanskje det kan ses på som trim...hvis jeg ikke smaker for mye på maten GOD HELG ALLE SAMMEN! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joda Skrevet Juni 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 Det er jo en grei følelse å kjenne at man er mett for noen uker. Da stopper det kanskje litt av seg selv en periode? Jeg har iallefall kjent at det roer seg litt en liten stund hvis jeg har spist mye, kanskje det er håp om at selv min kropp begynner å regulere dette litt selv? Åhhh, nå har du fått nurket. KOS DEG! Jeg er selv umåtelig glad i pelskledte vesen, faktisk alt fra mus til ku. Har hatt katt, kanin og marsvin men måtte gi opp dette dyreholdet pga allergi hos ei av jentene mine. Det var utrolig trist å gi bort pus, jeg trodde aldri den andre jenta mi skulle komme over det- hun sørga dag og natt i månedsvis! Jeg vokste opp med mye dyr, bla hund og kan så godt fornemme lukten, varmen og gleden enda...:-) Jeg trodde i mange år at jeg skulle ha en berner sennen;) Vakre hunder. Jeg har noen venner som har en kar av den velvoksne sorten, har ikke sett noen så store før så de varierer sikkert veldig i str. Du får deg iallefall en fin kompis som sikrer deg trimpoeng, og så får du sterke armer av pelsstellet:-) JESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest IC242 Skrevet Juni 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 Ja nå er nurket i hus Akkurat nå ligger hun og sover ved føttene mine. Hun er en eksemplarisk flink valp som er veldig filnk til å tisse og bæsje på gresset. Har hatt et par små uhell inne, men det må man jo regne med. Flink til å sove i buret sitt om natten mens jeg sover ved siden av. Og såå utrolig søt og god I går var jeg i bryllup og serverte. Jeg trodde vi bare skulle hjelpe til noen timer under middagen, men da hadde jeg misforstått. Holdt på i ett fra 15:30 til kl var 2 om natten med velkomstdrink, tre retters middag, masse vinservering, kaker og kaffe + bar (måtte hjelpe bartenderen med diverse) og at på til måtte vi vaske opp etter de litt over 100 gjestene!! Sliten.... Fikk smakt litt på både mat og kaker men ikke noe overstadig tror jeg. Alt i alt var det jo litt moro også. Jeg fikk av en eller annen grunn en slags lederrolle og tok meg av mye av organiseringen. Delte ut oppgaver til de andre osv. Så måtte jeg også ta ansvar for selve bryllupskaken og få den plassert på stativet og feste pynte-brudeparet på toppen. Det gikk heldigvis bra I dag tar vi det helt med ro her hjemme. Været er ganske bra og vi har vært ute en liten tur. Akkurat nå sover jo nurket som sagt, men når hun våkner skal vi nok ut og tisse og så kanskje trene litt. Vi har begynt å øve på både innkalling og sitt/bli. Hun er kjempeflink og blir veldig glad når hun får masse ros. Hele den vesle kroppen logrer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest IC242 Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 Nok en dag har passert uten trening. Tok 10 armhevinger og noen situps nettopp på gulvet, som om det skulle hjelpe noe særlig... I dag føler jeg egentlig at jeg har lagt på meg litt i det siste. Magen ikke så flat lenger. Spiser jo akkurat det samme nå som når jeg trener mye, og da blir det jo fort vekk litt for mye. Hatt besøk av en venninne som har beundret valpen og spist middag. En krones-is til dessert ble det også. Registrerte dagens inntak her og kom til 1940 kcal. Men vet jo ikke helt om jeg regner riktig, for ingenting er veid. Det var: 100 gram brød til frokost med brelett og kalkunskinke + tomat. Te med melk. 1 litago yoghurt til mellommåltid Salat med skinke og soltørket tomat + rundstykke med smør til lunch 1/2 grillpølse, litt grønnsaker og litt potetstappe til mellommåltid (var middag med pasientene) Gryterett (kjøttdeig, tomat, vårløk, paprika, en boks tomater, tomatpuré og creme fraiche) + bakte potetbåter og salat til middag En krone-is til dessert Har ikke tatt med grønnsaker i regnskapet, men la inn litt "diverse" på middagen, siden det der ble veldig mye grønt (rødt var det vel egentlig). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joda Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 I dag tenkte jeg på deg! Jeg gikk meg en tur ned til havet i ettermiddag, med fiskestanga under armen. Elsker å stå der i vind og rokk og slenge ut ei stingsild... Og mens jeg sto der kom det et nydelig, ungt par med en flott liten voffs. En Berner-voffs på ..3-4? mnd. De kosa seg med hunden, løp om kapp, leka og kasta pinner... Og tankene mine gikk til deg. Jeg ser dere for meg i mitt indre...:-) JESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest IC242 Skrevet Juni 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 Så koselig Jess Her går ting fortsatt i det vante. Jeg har seinvakt i dag og er hjemme med valpen alene nå. Samboeren kommer hjem tidlig for å "avløse" meg så hun slipper å være alene. Etterhvert må vi forsøke å la henne være alene litt, for å øve. Øver på ting hele tiden, hun ser ut til å lære ganske fort Sier jeg "bli" til henne blir hun ofte sittende til hun får beskjed om å komme. men ikke alltid I går ble det endelig en dag uten noe unødvendig kos Men det ble en sen frokost, eller sammenslått med lunch (3 brødskiver) et eple og noen gulrøtter i mellom, fisk til middag og skiver med eggerøre til kvelds. Men det ble fortsatt ikke trening. Føler meg litt lei av trening faktisk, kunne reist og trent i går kveld f.eks, det var ingen ting annet jeg måtte gjøre. likevel dro jeg bare og tok 20 minutter solarium! Og så på TV. Hvor lenge skal jeg la dette vare? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest IC242 Skrevet Juni 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 For tiden prøver jeg å holde inntaket litt lavere enn behovet, siden jeg ikke har trent på en stund. Det merkes litt på magen.. Har ikke fått veid meg på morgenen (sånn som jeg pleier) på lenge, så vet ikke akkurat hva jeg veier men tror jeg har gått opp litt. Både tirsdag og i går har jeg knipt litt og ikke spist noe særlig unødvendig. Unnet meg litt kake i går på jobben, men da ble det hverken vanlig lunch eller kvelds så hadde nok bruk for de kaloriene. Inntaket ble: 3 brødskiver med spekeskinke og tomat til frokost+ te med melk (kl 10) 5-6 skiver vannmelon 1 yoghurt Kake Middag (gryterett, loff og salat) 1 Eple I dag har jeg (og valp) vært på besøk hos en venninne og jeg fikk ostekake der. Et lite stykke bare... Er ikke noe flink til å si nei til kake, for jeg har som regel alltid lyst på litt. Men jeg klarer å spise bare litt!! Skal snart på seinvakt og har ikke planlagt hva jeg skal spise på jobb i kveld. I går hadde jeg med meg middagsrester og det var godt, for da blir jeg ikke så fysen på kvelden. Fort gjort å hive innpå litt forskjellig når "middag" bare blir brød eller knekkebrød. Egentlig kunne jeg tenkt å hatt noen rett i koppen på lur til seinvakt, men har stadig glemt å kjøpt det inn. Synes det hjelper veldig med et varmt måltid når jeg rett og slett er fysen. Satser på at totalt kalori-inntak ikke blir spesielt høyt i dag selv om jeg har spist ostekake. Godt var det i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest IC242 Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 I går fikk jeg "smakt" på to stykker med hvetestang. Sjekka kaloriene her, la det inn som skolebrød, det må vel omtrent ha vært samme mengde? Over 400 kcal, fysj og skam. Også ble det jo det stykket med ostekake i tilegg! Men ellers spiste jeg ikke noe dårlig i går, de vanlige skivene til frokost, en yoghurt med firkorn til lunch/mellommåltid (var ikke så sulten pga den kaka..), 4 knekkebrød med diverse på jobben og skiver til kvelds igjen. + et eple! Nå er jeg supersulten, men ble sittende å glane på diverse web-sider mens valpen sover. Skal straks gå og lage meg noen skiver til lunch. har kjøpt "lettbrød", det er bare 168 kcal pr 100 gram og ekstra grovt. Håper det er godt. Kostet 27 kr for et brød så da bør det være godt synes jeg. Da kan jeg unne meg litt ekstra pålegg siden brødet er så kalorifattig Tror jeg blir alene hjemme i kveld pga samboer skal på fest med kollegaer. Vel, alene blir jeg jo ikke for jeg har jo valpejenta mi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest IC242 Skrevet Juni 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Lettbrødet er godt! anbefaler det til de som synes det er litt for enkelt å få i seg nok kalorier Smak og konsistens er helt som et vanlig brød. I dag har vi vært hos dyrlegen en tur med vesle-voffen som har fått urinveisinfeksjon.. Hu begynte i går kveld med å tisse veldig ofte, og det var likedan i dag så da var det ganske tydelig. Fikk tatt en urinprøve som viste utslag, så vi fikk en tablettkur som vi skal bruke i 8-10 dager. Håper hun blir fort frisk! Men hun virker ikke noe plaget da, annet enn den hyppige tissinga og har hatt fler uhell inne enn vanlig. I kveld får vi besøk av noen venner og skal spise litt forskjellig grillmat med tradisjonelt tilbehør som potetsalat og vanlig salat med diverse. Vi skal også prøve oss på å lage noen festlige drinker som dessert, strawberry daiquiri og pina colada i alle fall Får la vær å telle kalorier i kveld..hehe Har i alle fall en god start når jeg har spist lettbrød! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joda Skrevet Juni 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Jeg har også prøvd lettbrødet og det smakte helt ok. Jeg baker som regel brødene selv av det meget grove slaget- så dette ble i lyseste laget for en barkebrødspiser som jeg. Sammenliknet med andre kjøpingsbrød har jeg ingenting å utsette på lettbrødet. Kos deg på festen! Tisp: vektklubben har oppskrifter på lettere potetsalater og waldorf, (gode) :-) JESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest IC242 Skrevet Juni 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 Ja det ble velykket i går Både maten og stemningen var god. Introduserte noen folk for hverandre som ikke har møttes før, og det er alltid spennende. Men hyggelige folk går jo stort sett godt sammen. Potetsalaten ble god, jeg bruker ekstra lett rømme og vita hjertegod majones. I går tok jeg også litt yoghurt oppi, og det ble godt! Så det er vel ikke noen kaloribombe. Grillmat trenger jo ikke være så ille heller, vi hadde forskjellige fileter av svin og kyllingspyd, men også grillpølser (jeg er veldig glad i pølser!). Det verste i går var vel drinkene og baylies i kaffen, eller var det kaffe i bayliesen... Godt var det i alle fall! Vi glemte å sette frem potetgull, så det fikk ingen spist noe av Er temmelig trøtt i dag, så vi har sovet litt på skift på morgenen mens den andre har tatt seg av valpen. Godt jeg ikke er alenemamma Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joda Skrevet Juni 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 Herlig med slike sammenkomster. Det er kjempehyggelig å samle folk, jeg trives også godt i slike lag. Grillmat er flott festmat, sunt, godt...og sosialt:-) Det er noe som heter helt om natta, halt om dagen;) Og innimellom er det verdt å hinke litt, for litt moro skal vi jo ha:D Flott at dere har delt omsorg for voffsn, det er jo nesten litt som å ha en baby denne første tiden. JESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest IC242 Skrevet Juni 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2009 Da har jeg i alle fall kommet meg etter helgens festligheter! Har vært på jobb i dag, faktisk begynte jeg i dag i min 100% stilling. Blir kastet rett ut i det meste, det er mange utfordringer! Akkurat nå er 3 av 5 sykepleiere på avdelingen sykemeldt. Det sier mye om hva salgs press som har vært der i det siste. En av dem er palliativ sykepleier og jobber spesielt med døende. Samtidig har faren hennes kjempet mot en dødelig sykdom siden juletider. Hun har gitt omsorg både på jobb og hjemme i mange mange måneder, til slutt måtte hun kaste inn håndkleet som hun sa det selv. Får håpe hun kommer seg raskt, og de andre i teamet også. For 2 sykepleiere er veldig mye mindre enn 5. Heldigvis har vi også mange flinke hjelpepleiere og assistenter! I dag skulle en del pasienter på en årlig tur til et turistmål. Det ble kjempestress med å få alle stelt, fått i dem frokost og medisiner, ta blodprøver, stelle sår... og det føltes som om alt tok kjempelang tid og klokka gikk alt for fort. Var godt når bussen reiste og vi kunne roe ned tempoet litt Det var fortsatt 10 pasienter igjen på avdelingen da, så vi hadde nok å gjøre Føler i alle fall at kroppen har fått kjørt seg i dag. Egentlig er det ganske bra, for når det er rolige perioder på jobb er jeg alt for tilbøyelig til å småspise både det ene og det andre. Nå sover valpen etter å fått sitt første bad med valpesjampo. Egentlig ble det bad, middag, ut på do, leke litt og så sovnet hun og har nå ligget rett ut i en time. Ser ut som hun har det ganske godt Føler det litt som at hun er en baby ja! Totalt avhengig av oss for å ha det bra. Stort ansvar og mye kos! En liten mat-logg: frokost: 4-korn blanding, ekstra lett melk og litt sukker lunch: 2 grove skiver, kokt skinke, eggerøre, + et stykke mandelkake med krem *kremt* ("tillot meg" det pga 2 og ikke 3 brødskiver) mellommåltid: 1/2 kjøttkake, 1/2 potet, litt kålstuing og saus middag: Grillede nypoteter, salat, grillet tomat og sjampinjong, svinekotelett og peppersaus kaffekos: to twist Og så skal jeg vel ha noe kveldsmat etterhvert. Tenkte å ta noen styrkeøvelser på gulvet nå mens vesla sover, da må jeg jo ha mat etterpå for å bygge muskler, ikke sant? Middag: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest skrulle Skrevet Juni 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2009 Jammen lenge sia jeg har skribla her inne hos deg nå. Har kikka innom som snarest i ny og ne da. Mye trivelig lesing hos deg - som vanlig . Spennende å høre om valpejenta! Det ser ut som om dere finner dere vel tilrette med hverandre. Du har visst virkelig blitt kasta inn i sykepleier jobben din, ser det ut til. Sikkert greit at du har jobba der ei stund slik at i alle fall en del ting er kjente, selv om du vel sikkert har fått nye arbeidsoppgaver. Jeg har full forståelse for at du må ha kveldsmat etter styrketrening på stuegulvet . Viktig å fylle på for gjenopprettelse av muskler. Ha en riktig fin kveld! - skrulla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest IC242 Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Hei Skrulle, koselig du stikker innom I dag har jeg hatt en veldig bra dag! På jobb var arbeidsoppgavene akkurat passe, fikk tiden til å gå - men ikke stress (som i går). Lunchpausen tok vi utendørs, og vi hadde fått "jobbfrukt" (det er hver tirsdag) som var jordbær, fersk ananas og vannmelon. Kjempegodt! Bra tiltak at arbeidsplassen sponser oss med sunn kos. Det er også diverse trimtiltak, f.eks en konkurranse om å gå flest skritt innen 1. september for å få folk til å bevege seg gjennom sommeren. Man kan vinne fine premier, så det er god motivasjon. I kveld har vi trent på å la valpen være litt alene hjemme. Det har gått kjempefint, vi strakk det så langt som til 25 minutter (etter gradvis å øke tiden vi var borte). På formiddagen i morgen prøver jeg med enda litt lenger. På kvelden i morgen må hun nemlig være alene i mellom 1,5-2 timer mens vi begge er opptatt. Det er heldigvis på en tid på døgnet hvor hun pleier å være kjempetrøtt og kommer sikkert til å bare sove hele tiden. Vi tar henne inn i buret hvor hun er vant til å sove sammen med kose-pinnsvinet sitt Har ikke spist noe godteri eller kake i dag!! JUHU Har også beveget meg litt, både på jobb og hjemme i hagen + når valpen var alene gikk vi rundt i nabolaget. Er forresten veldig fornøyd med vårt nye nabolag, det er så mange koselige hus og hager og veldig stille og rolig her. Og skogen er rett ved, jeg gleder meg sånn til valpen er større og vi skal gå masse fine turer! Men så var det noe med å nyte valpetiden som aldri kommer tilbake også da Hun er fryktelig sjarmerende og flink! Ang vekt føler jeg at jeg har fått meg litt mage i det siste altså. Har ikke veid meg, så burde virkelig få gjort det i morgen (så blir det mest reelt i forhold til hvordan jeg har pleid å veie meg. Glemmer det i morgenstresset og vekten har fått tilholdssted i stua etter at vi har veid valpefrøkna. Kanskje kommer det en vektrapport i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trollmor66 Skrevet Juni 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2009 Gratulerer med jobb og lykke til som sykepleier bare husk å passe ryggen og ikke spise dobbel middag Og så misunner jeg deg valpen litt da, selv med to vover i huset, er noe spesiellt med en valp:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest IC242 Skrevet Juni 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2009 Ryggen går det vel greit med, det er verre med middagene Pasientene spiser frokost kl 9 og middag kl 13. Jeg spiser frokost kl 6:30 og lunch kl 11, så er ofte akkurat passe fysen når de skal spise... Koselig å sette seg ned og "smake" litt på maten også. Men det er sjelden jeg spiser en stor lunch på jobben. Ofte salat eller knekkebrød med magert pålegg. Så da er det plass til en bitteliten middagsporsjon også Noen ganger gjør jeg masse diverse forefallende arbeid for å unngå å gå og snuse på middagen.. Det fungerer også bra! Andre dager er det slett ikke tid i det hele tatt til å sette seg ned mer enn absolutt nødvendig.... I dag har jeg fri og tar en rolig frokost sammen med valpen. Hun har sovnet igjen nå, det er fristende å ta en blund selv. Har satt i gang vaskemaskin og oppvask-maskin og brettet tøy som jeg vasket i går før frokost. Greit å få gjort unna husarbeid når jeg likevel våkner tidlig av en firbent med liten blære Været er godt og varmt, tenker jeg skal ut og sole meg straks. I ettermiddag skal jeg og en venninne på en tv-innspilling som publikum. Det tror jeg kan bli veldig morsomt! Det holder på i flere timer og vi skal være en del av tv-programmet på en eller annen måte, men vi vet ikke hva vi skal gjøre. Får middag og goodiebag med noe spennende innhold. Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest IC242 Skrevet Juni 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 Jobb, jobb, jobb.. Og kose med valp og nyte sola i mellom Helga har ikke vært av det sunneste slaget matmessig, men helt alkoholfri..det er da i det minste noe Fredag jobba jeg på kvelden og rakk ikke spise så mye tull egentlig. Lørdag var det også ganske hektisk, men med taco og smågodt på kvelden. I dag ble det et realt stykke med sjokoladekake, men ellers ganske ok Er ikke i noe modus for å prøve å styre unna kaloribomber om dagen. Det blir spist det som kommer min vei.... Kanskje er jeg klar for å holde fokus igjen snart?? Kunne jo startet i morgen f.eks med å sykle til jobb, ikke spise kake og velge noe sunn mat for resten, men vi får se. Legger inn inntaket sånn ca her og kommer ikke SÅ ille ut, føler ikke at jeg eser ut heller. Men er litt slappere i fisken etter å ikke ha trent hele juni med unntak av noen små gåturer og en liten sykkeltur + noen få situps og armhevinger. har laget en avtale med treningsvenninnen om at vi starter opp igjen for alvor med trening når hun kommer hjem fra sydentur om to uker. Planen er i det minste 2-3 ganger i uka (som vi har gjort tidligere). Det skal nok bli bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest skrulle Skrevet Juli 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2009 Har du hatt ei fin helg, IC? Ser at det rusler og går med jobb, sol og valp. Høres egentlig veldig koselig ut. Dere og valpejenta har vel sikkert kommet dere god i gjenge nå. Litt treningsfri tåler du vel - jeg er helt sikker på at om ei stund (er det neste uke storpalen sette i livet?) så kommer du deg i gang igjen og da går det seg til igjen. Men det er rart med det hvordan kroppen slapser seg til når det blir mindre trim. Her har trimmen stort sett handla om sykling, gåing og løping i det siste. Jeg har ikke vært på yoga på en måned, tror jeg fordi jeg heller har prioritert å sitter hjemme på morgenen og jobbe. Kampsporten har måttet vike i en måned av ulike grunner også. Jeg har jo vært i overkant på vekta ei stund, men nå som jeg har gått ned igjen så det liksom fortsatt litt slapt og det slo meg plutselig at det sikkert har med hvilken type trening jeg gjør om dagen. Blir minimalt med mage- og overarmstrim . Spørs om jeg får sette i gang igjen! Ønsker deg ei riktig fin uke! klem fra skrulla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest IC242 Skrevet Juli 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2009 Hei Har ikke hatt mulig til å skrive noe i det siste, har hatt mye besøk osv. Later som det er ferietid og fyller huset med folk og familie. Koselig, men også litt slitsomt. I morgen reiser de igjen, så er vi alene igjen med valpen Hun har blitt så stor og flink. Jeg har veid meg og jeg har faktisk ikke gått opp noe i vekt, men jeg tror jeg har endret kroppsmassen litt. Ser ut som bena er mer spinkle (mistet muskler?) og magen, puppene og armene har fylt seg ut litt med noe mykt og ubestemmelig. Ja, neste uke skal jeg prøve å trene litt. I alle fall finne på noe mer bevegelsesmessig og ikke spise fult så mye kake, vaffel, smågodt, is, kjeks..... herlighet for et kosthold jeg har om dagen. Spiser generelt mye, både av mat og annet. Hadde nok hatt godt av noen uker med mer grønt, frukt, grove ting osv og med mindre sukker og fett!! Men jeg kjenner jeg er veldig i feriemodus og synes fornuft er slitsomt. Hvis jeg ser tilbake på tidligere somre er det vel tradisjon for meg å skeie ut på denne tide. Men så lang tid uten trening har jeg ikke hatt siden jeg begynte å trene for 3.5 år siden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest IC242 Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Spiser fortsatt feil og for mye. Samboern var på handletur i sverige om kom hjem med mye sunt og bra men også masse godteri... Så det har vi spist i 3 dager allerede. Får pakke det vekk nå og heller ta det frem neste helg. Jobber mye til uka og også arbeidshelg så da begrenser spisinga seg i alle fall. Heldigvis beveger jeg meg også mye på jobb. Satser fortsatt på trening til uka! Dagens kosthold: frokost: 4 knekkebrød med sommersalat og skinke lunch: potetgull og smågodt Middag: grillpølser, potetsalat og salat Kvelds: mer potetgull og smågodt Hjelper det å bekjenne sine synder? Håper det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest IC242 Skrevet Juli 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 I dag har det ikke blitt trening, men har vært på valpekurs. Har spist sånn passe, ikke totalt ille i alle fall: Frokost: to skiver grovbrød, den ene med italiensk salat og spekeskinke, den andre med ridderost Mellommåltid: 5 twist... Lunch: tre brødskiver med ridderost, droppa smøret Mellommåltid: en litago-yoghurt Middag: kyllingfilet i tikka masala saus, ris og salat Kveldsmat: 3 brødskiver med italiensk salat og spekeskinke Kunne tatt en del magrere valg i dag, men har hatt så mye godt pålegg i kjøleskapet... Nå har vi spist opp en del, og kan handle inn litt magert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joda Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 He,he...leser om din lunch her en dag som bestod av potetgull og smågodt:D Hørtes kjempegodt ut. Så lenge dette ikke blir dagligdags og du trimmer så mye som du gjør så går det nok bra. De to siste ukene har jeg hver dag inntatt øl og/eller vin, søta gjærbaks (eller hva det nå var?), formkake, kremkaker, tzatziki, frityrstekte avocado, aubergine, pepperfrukt, squash ol. I tillegg til masse anna godt som kanskje var litt sunnere. Jeg spiste alt for mye, det ble nesten en sport å bare kose meg gløgg ihjel disse 2 ukene. Mannen min trodde nesten ikke det han så Vi klarte å styre unna taxfree-sjokolade og sånt. Det er ikke så lett når skap & kjøleskap fylles opp av alskens fristelser... Kos deg videre med valpen. Tenker den har vokst mye allerede. Klem fra JESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest IC242 Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 He' date='he...leser om din lunch her en dag som bestod av potetgull og smågodt:DHørtes kjempegodt ut. Så lenge dette ikke blir dagligdags og du trimmer så mye som du gjør så går det nok bra. [/quote'] Det store problemet er at dette har blitt ganske dagligdags og i alle fall har det blitt dagligdags å IKKE trene!! Men ikke i i dag, fordi: JEG HAR TRENT!!! Gikk en tur oppover en skikkelig bratt sti og løp nedover, selv på bortoverpartiene. Det var kjempegodt og ga mersmak, heldigvis. Var herlig å ta en dusj etterpå å vite at jeg var supersvett fordi jeg hadde trent og ikke bare pga sommervarmen... Kostholdet i dag har faktisk også vært veldig bra om jeg skal si det selv. Se bare her: Frokost: to skiver, begge med brelett og spekeskinke + te Mellommåltid: En biolayoghurt Lunch: Et grovt rundstykke uten smør, salat med litt kylling og mye grønnsaker og litt dressing. Middag: Steinbitfilet og fullkornsris med grønnsaker (se forøvrig innlegg på oppskriftsforum) Kvelds: Tre skiver med ost og skinke (jada, ikke SÅ sunt men hadde jo trent. Og bare 30 gram ost) Så da føler jeg at jeg er betydelig mer på rett spor igjen enn f.eks på søndag, når størsteparten av kostholdet var smågodt! Holdt på å glemme, og redigerer innlegget: spiste én eneste simpel twist på jobb. Og en mikroskopisk bit av julekake som viste seg å være tørr, så resten havna i søpla. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar