Gå til innhold

10 kilo på 10 uker?


Gjest MissAsh

Anbefalte innlegg

Ja, da skal jeg legge ut på mitt livs eventyr, men først skal ca 10 kilo renne bort.

Jeg har litt mindre enn 10kilo så hadde vært godt å kvitte seg med, før et år med seiling, dykking og festing går av stabelen. Jeg har satt meg et litt urealistisk mål, siden jeg kun har 10 uker å gjøre det på, men så nærme 10 kilo som mulig, hadde vært fantastisk.

Jeg får en kjekk mann fra USA til meg om 10 uker, så da skal vi sammen gjøre oss klar til et år på veien. Jeg vil bare se ultimat ut når han kommer, vet der forfengelig og unødvendig, fordi jeg er i god stand og ikke noe usunn, hadde bare vært en skikkelig god følelse å få til dette, dette lille, ubetydelige målet, så hadde jeg blitt fryktelig stolt over meg selv.

 

Uansett 69 skal bli til 59, blir ikke så lite, men rundt om der ca.

Noen som vil hive seg på lasset, så trekker vi vognen sammen, ikke vær beskjeden med å gi et ord.

 

Ash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar
Gjest Marthe123
Ja' date=' da skal jeg legge ut på mitt livs eventyr, men først skal ca 10 kilo renne bort.

Jeg har litt mindre enn 10kilo så hadde vært godt å kvitte seg med, før et år med seiling, dykking og festing går av stabelen. Jeg har satt meg et litt urealistisk mål, siden jeg kun har 10 uker å gjøre det på, men så nærme 10 kilo som mulig, hadde vært fantastisk.

Jeg får en kjekk mann fra USA til meg om 10 uker, så da skal vi sammen gjøre oss klar til et år på veien. Jeg vil bare se ultimat ut når han kommer, vet der forfengelig og unødvendig, fordi jeg er i god stand og ikke noe usunn, hadde bare vært en skikkelig god følelse å få til dette, dette lille, ubetydelige målet, så hadde jeg blitt fryktelig stolt over meg selv.

 

Uansett 69 skal bli til 59, blir ikke så lite, men rundt om der ca.

Noen som vil hive seg på lasset, så trekker vi vognen sammen, ikke vær beskjeden med å gi et ord.

 

Ash.[/quote']

Jeg er med :) Skal ikke ned fullt så mye som 10 kilo, holder meg til 5 kg på ti uker :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marthe123
Men jeg tror at jeg må følge Marthe123 og gå for 5 kg på 10 uker.

 

Startet et nytt og bedre liv mandag 16.02.09.

Startvekt 73' date='2 kg[/quote']

Det er bra.

5 kg på 10 uker er mer oppnåelig, hvertfall for meg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med mitt sunne liv 19 jan, 1 mnd fra i dag.. Oi oi, har gått ned 2 kg siden da. :o Så jeg tror det passer fint for meg med 5 kg på 10 uker.

 

Vil gjærne ha noen å "streve" mot målet sammen med her inne. Litt felles motivasjon kan være lurt tror jeg. :)

 

Min startvekt var 77 kg, er nå 75 og målet er 65 kg. Skal ihvertfall under 70 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter til mandag, da skal jeg veies og måles.

Deretter skal jeg forsøke denne nye super dietten som jeg har kommet over.

Jeg forsøker den i en uke, i tillegg til vanlig sunt kosthold, og økt mosjon.

Dere skal alle få denne dietten om den fungerer på meg, så kan jeg være en forsøksperson for alle sammen.

 

Hva sier dere til at vi alle sammen noterer ned vekt nå kommende mandag, så er det der svart på hvitt, inne på vårt lille forum? Så holder vi en gjevnlig kontakt med oppmuntrende ord, og motivasjon for hverandre. Jeg tror alle sammen av dere skal klare 5kilo, piece of cake, som det sies på godt norsk.

Jeg legger meg på 10, jeg skal virkelig jobbe for dette, smaken av seier vil bli desstod bedre for min del. ( Liker å være urealistisk)

 

Hva med at vi alle skriver inn noe råd som vi vil dele med andre,

både ang mosjon og kosthold, ting som faktisk fungerer, så kommer vi også med

vår foreløpige slagplan på hvordan disse kiloene skal forsvinne??

Ok, ide?

 

Jeg har tro på dette.

La dette bli en lite hule som vi kan søke trøst og støtte når sulten og frustrasjonen vokser. Vi har i allefall hverandre.

Også, kan vi sette oss en dato for når det siste vekttallet skal noteres ned, slik at vi kan gratulere hverandre, og klappe for det vi fikk til.

 

1. Start: 23 Februar. Spis dere gode og mette i helgen;-)

Slutt dato: 20 April.

 

Personlig mål: Ned 10 kilo.

 

2. Tiltak for å lykkes.

Ligge noe under 1500 kalorier per dag.

45 min trening hver dag. (50%muskeltrening/ 50% kondisjon)

Lite/ikke brød, ingen pasta. Men knekkebrød og evt ris.

Mye grønnsaker, chilli er tingen.

Alltid frokost, viktig å spise.

Ingen alkohol og lite kullsyreholdige drikker.

Husk kjøtt; svin, fisk & kylling.

Svart kaffe og te.

Ikke snop er snacks.

Nøtter og om krise, mørk nærmest svart sjokolade kan nytes.

Drikke vann, men 3 liter er bare dumt. Da går jeg på toalette 40 ganger om dagen.

Frukt, husk frukt. Gode epler i butikken om dagen.

 

Det kommer flere momenter i neste innlegg.

Jeg starter søndagen som en vaskedag, slik søndager kan bli fremover. Skal forsøke å rense kroppen i en hel dag med å kun drikke vann, dette før jeg begynner mandagen med godt mot. Det er sikkert ikke sunt, men nå skal jeg lykkes og jeg har planen nogen lunde klar.

 

Hva sier dere folkens?

Vakt og mål klare på mandag??

 

Alle som er for dette si: Aiiiiiiiii! =)

 

Lykke til alle sammen.

Dette skal gå så det knaker, lover dere dette.

ps: Tenk, badesesongen nærmer seg. Vi skal alle sammen stå mannssterke

og parate på beachen i sommer, flotte og fornøyde.

 

Tvi tvi :-P

 

Ash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger dere en til?

er 20 år, 175 høy og 75 kilo, vil ned til 65. har satt meg som mål å klare dette til juni, men mai er såklart enda bedre :)

Håper jeg er velkommen :o

 

ps: hva sier dere til "oppskrift bytting"? jeg er alt for flink til å ha lyst på gode ting til middag..

bare et forslag :)

klem fra Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillemyMa

Titt titt.. jeg vil også være med, frister med ti kilo, men realistisk er vel rundt fem, så slenger meg på der. Også er alt over det en BONUS!!

Jente 29, mamma til ei snuppe på 5 mnd. 165 cm og 68-69 kilo. Vil egentlig ned til vekt før føldsel : 55 kilo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare bedre og bedre.

Denne hulen skal bli en trøst og støtte fordi, tror det eller ei, nå skal det jobbes.

Jeg har en liten ide.

Vi er jenter,!?!, - hormonelle jenter som alle liker sjokolade og har overspist i allefall 50 ganger i løpet av livet vårt. Jeg vet hva det vil si å bare gi f&%¤# en dag, droppe trening, spise seg en deilig burger/pizza og slappe av på sofaen i sløve modus, fremfor å holde koken.

Alle vi fem:

 

Camilla, - hurmul, vårt nyeste medlem.

Blidsomeisol , - god jenten ;-)

Panniken, vår egen motivator

Marthe 123, hulens ivrigste

og

Nemine, den fine.

 

ALLE, her inne vet hva det vil si å spise litt mer, og rett og slett gi litt ekstra faen i blant. Jeg sier ikke at dette IKKE er sunt, jeg sier bare at fremover nå, så er det disiplin jenter, fokus og disiplin. Ikke svik dere selv, eller hverandre. Sett dere et mål og ikke la helvete eller høyt vann stoppe dere. Ta et oppgjør, og stå for noe, det vil gi dere selvtillit og større selsrespekt, så sett dere et mål og vit med dere selv at; Ja, jeg tar den utfordringen, og helvete om noe skal kunne stoppe meg!

 

Vi er seks gode jenter her nå, og flere blir vi nok. Jeg modererer litte grann, også kjører vi løpet sammen. Jeg sverger på at om vi gjennomfører dette, så vil de med mål på 5 kilo gå ned mer, og de over, gjerne lykkes med "urealistiske" mål.

Dette er ikke noe easy greie, men jeg er overbevist om at har man viljen så kan alt la seg gjøre.

Og VIKTIG, dere- Husk, kroppen er en ting, om dere tar av 5- 10 kilo, der er noe vi alle vil, men ha det godt med dere selv, vit at dere ser kick ass ut i bare nettoen, at det kjedeliste med hele denne slanke løypen som vi nå begir oss ut på, det er at, det faktisk er det som er gjemt bak øynene som har noe å si, kroppen vår er kun for andre jenter å missunne og det er i grunn det.

TIPS: Ta på dere sexy undertøy og noen head sett og hør på favoritt musikken mens dere hopper og danser foran speilet. Bli vant til å se på dere selv, på å smile og ha det gøy. Samtidig så får dere også se at huden strammes og dere føler dere bedre jo nærmere dere kommer målet.

 

Jeg sitter og tenker på tilltak og sånt som kan hjelpe oss....hm,

Hva med en liten raport, hver ENESTE dag, om hvordan dagen gikk, hvor drit det var å unngå den sjokoladen, og hvor fælt vi har det? Bare en ide.

Når suget melder seg, sett dere ned, få i dere vann og frukt sukker og skriv om at ja, - dere nettopp sitter å drikker vann og spiser eple eller fersken?

Vi teller ned sammen, og hver mandag er en ny jubel løs, da er ennå en uke forbi. De som vil holde på lengre enn til den 20. april, forsetter denne spalten.

Jeg har nå faktisk ikke mer enn 8 uker på meg fra mandag av, på å gå ned så mye som mulig.

Jeg trenger deres støtte.

Dere trenger hverandres.

 

ps: Camilla, oppskriftbytte er tingen, post i vei. Hva funker, hva funker ikke!?!

Si akkurat hva dere vil, og ikke vær redd for å si noe, alt er velkommen, til og med tung frustrasjon og grå dager, og faktisk, - hva enn dere lurer på? Jeg svarer jeg, det gjør også alle andre som vil.

 

Mandag går startsskuddet. For dere som allerede er i gang....

"Godt jobbet", klin inn de ti siste minuttene av treningen og dropp den dumme sjokoladen.

Tenk: "Det er kun inne i hodet mitt, kun inne i hodet mitt." Dere bestemmer hva dere skal spise, kroppen er bare litt bortskjemt blitt, og nå skal den dresseres.

 

 

GOD HELG JENTER!

 

hold meg oppdatert på progress og alt annet.

ps: Tenk hvor stolt hver og en av dere vil bli når dere kommer i mål? Tenk på det neste gang dere står i ferd med å glippe. Si til dere selv: "Det er jeg som bestemmer, nettopp, det er jeg som bestemmer."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen LillemyMA.

Godt å ha deg med i gjengen, og gratulerer så mye med barnet:-)

 

Du skal nå målet ditt du også, bare motiver deg og vit at her inne har du både dette, -motivasjon, og ikke minst støtte.

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiiiiiiiiiiiiii :)

 

Viderebringer et tips ei venninne kom med;

Hvis sjokololade/søthungeren blir for stor-se for deg at du spiser den naken foran speilet.

 

Hilsen Nemine den fine, om 5 uker. Hihi : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sååååå flink denne uken, med mat og trening 6 dager.

 

Vekten viste 73,2-som forrige uke. Ikke ett gram ned!! : (

 

Greit nok sprakk jeg på 2 (!) fastelavensboller i går, men...

 

Jaja, da blir det enda tøffere regime denne uken. Kiloene skal bort!

 

Hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei småen.

 

Jeg har begynner i dag, men får ikke ført opp mål og sånn før i kveld, da kommer jeg også med en liten notis om hvor drit denne vann dagen kommer til å bli.

 

Hm, ingenting ned?

Har du noe nivå du ligger på kalorimessig?

La dette være lavere enn forbruket, altså under 2000. (tror jeg??)

Og, trening 6 dager av 7, for det første WELL DONE, for det andre,

husk å variere, og samtidig øk intensiteten, eller så er kroppen for godt vant til det nivået som du ligger på nå, slik at den ikke forbrenner skikkelig før du øker intensitet, gjerne med intervall trening: Løpe/ jogge i 4 min før du gir alt du har i 1, også om igjen 6 - 12 ganger.

Varier også treningen på alle måter, jeg anbefaler kondisjon/styrke og yoga, mer meditering og enkle øvelser. Jeg er ikke noe "velbehags" menneske i den forstand, men et tips til alle:

Sett dere ned, finn en god stillig, hiv på dere noen øretelefoner med deilig musikk, helst uten tekst og ikke tenk. Dette er vanskelig, men bare forsøk å slappe av og puste inn nesen, ut munnen. Hodet trenger en pause også. Når vi trener og holder på med dette som vi holder på med så er det lett å tenke eller ikke å få sove om nettene, gjør dette hver dag før dere legger dere, 20 min er nok, men gjerne mer, slik at vi unngår å stresse, fordi stress kan føre til overvekt å trege resultater.

 

I tillegg jenter, det er ikke smart å nekte seg selv f.eks fastelavensboller, helt rett av deg Nemine, men kutt ned på noe annet, eller gå deg en tur før sengen kaller, hør på musikk og løp i kryss bortover mens du har det kjekt med deg selv. Jeg tror det viktigste med alt dette er å ha det gøy, finn rutiner som gjør dere glad og husk på alle deler av kroppen, også sinnet.

 

Vi er ved godt mot, og dere, skriv litt hver dag om formen og hvordan det har gått, - om dere har tid, så blir det enklere for folk å støtte, pluss at alle vil snart merke at her inne på 10 - 10, her er det alltid en eller annen som svarer.

 

Fortsett arbeidet Nemine, du er kjempe flink. Det er ikke alltid vekten som teller, har du trent 6 dager og spist sunt så tror jeg nok at du kan se det på kroppen, kanskje her du fått litt muskler og de veier mer enn fettet, og det hjelper også på forbrenningen slik at du forbrenner mer når du trener + at du forbrenner lettere den maten du spiser, ergo - GO MUSCLES!!!

 

Keep up the good work, og smil småen, husk å smile :-D

 

Sjekker inn i kveld.

Håper resten har kommet med deres status quo til dess.

 

Klemmer fra Ash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er stedet for meg!

 

Jeg ønsker meg ned mellom 5 og 10 kg. Jeg trener allerede en del, men har ikke gått ned i vekt av den grunn. Kjedelig, men sant. Nå er jeg i god form, og ønsker meg noen kg mindre.

 

Jeg laget meg profil her i dag og er blodfersk, men hopper i det.

 

Jeg er 1.69 m, veier 70 kg og målet er 65 kg.

 

Får jeg være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillemyMa

Etter en helg med en skikkelig fest, med påfølgende fysen på alt usunn mat du kan tenke deg.. er jeg nå klar. Starter dagen idag på 68,5 kilo. Klarte hele 5,5 trimpoeng forrige uke, som er veldig bra til meg å være.. johooo.. nå er det startet, og ingen vei tilbake!!!

Hvordan er det med de andre snuppene idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er velkommen, - hva skulle vi ha gjort uten deg, sier nå bare jeg!

Vi skal alle sammen hjelpe deg ned til 65kilo, ikke noe problem.

Les det som allerede er skrevet, og kom gjerne med merknader hver dag om du har anledning, så skal vi sørge for at du holder ut og når målet ditt.

I dag er pangstarten for min del, er spent og sinnsykt sulten, men det er kun inne i hodet mitt, så jeg skal klare å kontrollere det.

 

Jeg kjører meg selv på en ukonvesjonell kur nå i en uke, siden den er så "i grå sonen" vil jeg gjerne prøve den først selv, så skal dere alle få den om den viser resultater. Er en rense kur, slik at jeg får tømt og renset meg før jeg setter meg ut på en mer varig diett.

 

Hva enn du lurer på, eller trenger hjelp til, post det her.

Se deg litt rundt, og tenk litt på hvordan du vil få til dette målet ditt, og hør med oss om det er noe du vil forbedre eller ... hva det nå enn måtte være. Ingen av oss er eksperter, men vi vet da alle litt, og ikke dette skulle hjelpe, så finner jeg det ut for deg, I have my ways.

 

DAG 1, er nettopp begynt, og du får ha lykke til.

Skriv så mye du vil, og vær med på felleskapet, det er kun slik jeg lykkes, ved deres hjelp, og ved å kunne hjelpe dere så holder jeg selv oppe motivasjonen.

 

Husk, ikke sult deg selv, og vær positiv, ikke stress og samtidig vær realistisk.

Det første målet har du allerede nådd, Gru, du har bestemt deg, og du er klar, dette er virkelig en av de store bragdene... kun vi, oss selv, kan kjempe denne kampen, ingen andre, så la oss alle gi gass og gå i mål med et smil om munnen.

 

YOU CAN DO IT!!

 

Ha en fin dag, Gru.

Nå er det arbeid.

Sjekker inn i kveld, ni tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre:

MissAsh - er det sånn at du "renser deg" med å kun drikke vann på søndager istedet for mat? Eller mener du at du ikke drikker noe annet den dagen? For hvis du er på 0 kalorier 1 dag i uka, så hørtes det helt tullete ut for forbrenningen din, og ganske usunt for stakkars kroppen som allerede er i en ekstrem situasjon (slanking er ekstremsituasjon). Mye mulig jeg har misforstått - i så fall, bare glem det! :)

 

-innen2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jenter, da er det tid for å måle seg!

slik ser det ut :

 

vekt: 73.6 (- 1.2 kg ) -stolt

 

hofter : 101.5 cm

midje: 85.5

lår: 59.5

rompe: 102.5

 

har gått meg en tur i dag også, så raskt jeg klarte! og opp den lengste bakken jeg vet om.. da jeg var på toppen var jeg så andpusten, at det nok virket som jeg skulle få et anfall, men jeg sto på videre! *stolt* -og neste gang går det nok enda bedre, da skal jeg jammen jogge opp hele bakken! -gir beskjed om hvordan det gikk :) Da jeg kom hjem trente jeg litt styrke på armer, mage/rygg og ben. noen basisøvelser og litt ekstra på magen, slik at jeg har magemuskler bare fettet forsvinner :)

Til middag i dag skal vi ha "svin tikka pita", som jeg fant her inne. Gleder meg! får bare spice opp den litt ekstra, og hogge innpå.. litt i allefall :)

 

Håper det har gått bra med dere andre også :) skal prøve å få skrevet her inne hver dag, men er litt stress med skolen å greier om dagen.. bare 2 mnd til eksamen, gulp..

tekstes i morgen!

 

STÅ PÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgangen Hurlum!!! Du har all grunn til å være stolt :)

 

Takk for gode tips og råd MissAsh. Jeg er vant til å trene mye, og forrige uke var det bra variasjon, spinning, yoga, løping og fotball. Tror kanskje løsningen for meg ligger i å gå mer i tillegg til trening. Har en stillesittende jobb og går nok ikke så mange skritt i døgnet.

 

Kalori inntaket ligger på ca 1500 pr dag, og så ble det ca 2000 både lørdag og søndag. Har en mistanke om at vekta mi varierer en del på hvor den står, så jeg får prøve og plassere den på samme sted hver uke.

 

Så bra at vi blir flere som kan dele erfaringer og motivere: ) Dette blir nok bra!!

 

Hvordan har du det på vannvogna forresten MissAsh? Høres helt forferdelig ut, men alt går med rett innstilling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....., ble skuffet i dag, veldig skuffet.

Har ikke hatt en vekt stående hjemme hos meg på evigheter.

Tok en rask gange til Clas Olson og 159 kr senere, så var jeg 1 hel vekt rikere.

Det var enden på mine smil for dagen.

Trakket skråsikker opp på den driten, og sannelig sier du ikke det, 72,8 kilo.

Jeg er ikke overvektig i forhold til høyden min som er 1,75 på heler, men i virkeligheten 1,69. MEN, jeg har trent og spist "fornuftig" uten å tenke på vekt de siste tre ukene, og jeg SER forbedringen, men ikke f%¤# om vekten gjør det.

 

Noe irritert. Har en del muskler da jeg har bokset en del, men f¤%#, må bare få ut irritasjonen. Var sikker på at jeg lå på 70, gjerne litt under, men den gang ei.

 

Men, jeg har bestemt meg, nå må jeg faktisk leve og ånde for dette i de neste 8 ukene, noe vanskelig da jeg har 2 100% jobber for tiden, ergo ingen dager fri.

Men, vitaminer, vitaminer, vitaminer.

 

Er så skuffet altså, kommer ikke over det.

 

 

 

Men, la oss snakke om noe annet.

- Innen2010, du missforstod ikke, jeg mente vann i en hel dag, men jeg slo det fra meg da jeg fant ut det samme som du påpekte, ikke sunt. Men, dette rense prosjektet mitt startet i dag, og jeg venter på denne suppene som visst nok skal gjøre underverker, men jeg kommer tilbake til det.

- Hurlum, du imponerer stort, jeg trenger de minusene dine sårt, men jeg får lage mine egne, jeg da. Noe forsinket siden jeg veier 3 kilo mer enn håpet.

-Nemine, vannvognen gikk i veggen, nå er det suppe vogn og dårlig humør som gjelder, men blir vel i bedre humør når jeg får i meg et måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mente Hurmul, der ser dere, ikke min dag i dag.

 

Jeg postet før jeg var ferdig.

Men startskuddet gikk på.

 

Kilo: 72,8

Høyde 1,69 cm

Midje: 95

 

MissAsh går ut å jogger landet på tvers nå, lykke til videre og

keep up the good fight!!!!

Gratulerer til alle, og ikke bry dere om meg i dag, måtte bare

ventilere litt.

 

Prekast i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sviskesiri

Om det ikke er for sent da?

jeg skal gifte medg i mai, og har ingen motivasjon what so ever, alt for lat, og alt for glad i mat.. :)

veier 67kg nå, vil i hvert fall ned på 60.. Meldte meg inn på nett-kurs i stad, håper virkelig det gjør susen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...