Gå til innhold

10 kilo på 10 uker?


Gjest MissAsh

Anbefalte innlegg

Nå er trimmen over for i dag og det ble 3,7 poeng! Stråååålende fornøyd med det! Gått i masse oppoverbakker med guttungen i vogna!

Han har sovet mye av tida, Lillemann er jo bare 2 år så han sover fortsatt lur på dagen. Han hadde fri fra barnehagen i dag og da er det fast at vi går til byen og kjøper juice og rundstykke!

 

Nevnte kanskje ikke alderen på barna mine, jentungen blir 4 år i mai så det er bare 21mnd mellom dem! Ellers så ønsker jeg meg ett barn til, men Mannen vil ikke! Dette er et HETT diskusjonstema for jeg sta som et esel og gir meg ALDRI når det er noe jeg virkelig vil, og det ikke er mulig å inngå kompromisser på dette temaet, det er enten eller.

 

Nå skal jeg vekke lillemann (sover fortsatt i vogna:D), og lage litt mat til han!

 

Daisy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 558
  • Created
  • Siste svar
Gjest Sviskesiri

Skikkelig inspirerende å komme inn her å lese!

Skal prøve litt melk i teen neste gang!

Daisy: Flink er du! Jeg skal ha to-åringen min hjemme på fredag, tenkte jeg, og da skal vi gå tur! Blitt lite av det siste, er så mye snø her, og trehjulingen er elendig på snø, så skal ta med Simoen hjem fra bhg. Gleder meg allerede!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen regner man ut disse???

 

Der du legger inn mat kan du også legge inn den tiden du bruker på trim under valgt aktivitet, eller du kan gjøre som jeg som bruker pulsklokke, er en egen rubrikk for å legge inn antall kcal forbrent med pulsklokke.

1 trimpoeng = 200 forbrente kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fri i dag jeg, noe merkelig. Holder på med den elendige suppen fremdeles, men det verste er av grammen svinner hen, og snart er et kilo borte allerede. Kjøpte meg en frukt smoothie til lunch, vel fortjent.

Gleder meg i grunnen veldig til neste uke. Spise normalt og begynne å telle treningspoeng jeg også.

Intensiv: Hva består menyen av en vanlig dag? Jeg kan klare å kunne ut brødmat og kjøtt + sukker mat uten problemer, om dette faktisk hjelper. Men jeg MÅ ha mat som gir meg litt energi, fordi jeg jobber og beveger meg så mye, så kan ikke ha en kropp som sulter, da går det den andre veien.

 

Hør på alle mammaene her inne. Er det virkelig sant det de sier, at å få barn virkelig forandrer livet, man ser alt sammen på en annen måte?

Jeg selv har ingen planer om å få barn, har tenkt dette siden jeg var liten, men vi forandrer oss vel kanskje en gang i tiden... ?!

 

Stå på alle sammen, Fortsett og sanke trim poeng og å spise vettig mat. Jeg tror dette er et forum hvor de fleste vil ende opp med å bli fornøyd til slutt.

 

Lurte også på en liten ting. Hva sier dere til at alle sender meg på mail sneste mandags kveld siste vektmål, deretter det nye målet? Da kan jeg samle sammen alt med navn og resultat på en post, så står det der. Da vet vi hvem som må motiveres ekstra, de som trenger trøst, og glede oss med de som gikk litt ned.

Bare en tanke dere. Dette er ingen konkurranse, men tror folk kanskje hadde like å hatt navnet sitt og resultatet opp sammen med alle de andre som kjemper samme kampen. Dere får gi meg en tilbakemelding om dette var en dum er god idé.

 

Håper alle sammen får en god dag.

 

Noen som har noen erfaring med denne såkalte rense teen, siden vi er inne på temaet?

 

 

Ash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på alle mammaene her inne. Er det virkelig sant det de sier' date=' at å få barn virkelig forandrer livet, man ser alt sammen på en annen måte?

Jeg selv har ingen planer om å få barn, har tenkt dette siden jeg var liten, men vi forandrer oss vel kanskje en gang i tiden... ?!

Ash.[/quote']

 

 

Hei! Ja barn forandrer livet, mest på godt, men som det er med alt i livet så er det jo mørke punkter med det å ha barn også, eks det går ikke ann å bare pakke en bag og hive den i bilen og dra på helgetur ett eller annet sted, alt må planlegges ned i minste detalj, men det er lettest når de er baby og sover mesteparten av tiden (- mine gjorde det-ikke alle er like heldige), men jeg ville aldri ha vært barna foruten! Jeg fikk mitt første barn når jeg var 27 og mitt andre når jeg var 29, fram til jeg var 25 ville jeg ikke på villkår ha barn NOENGANG, men jeg visste ikke hva jeg snakket om har jeg oppdaget etterpå, det er absolutt anbefalt å få barn, de gjør helt klart livet rikere selv om de kan være en utfordring innimellom!

 

Daisy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flinke alle er her inne!! blir kjempe stolt av å lese hva dere alle klarer...

 

missash: nei, pitabrød er vel ikke direkte "sunt", et inneholder ca 190 kcal. men så fyller jeg de med "kaloriløse" ting, som kyllingbryst, salat, tomat, løk o.l. og når man blir mett av ett, tilsvarer ikke dette mer enn ca 300 kcal, og det er jo ikke mye til middag :)

å ja, jeg liker ideen om å sende deg målene :) skal vi da bare sende de som privat mail til deg her inne?

 

ha en fin dag videre jenter, skal på jentekveld jeg nå, og spise frukt :) så går vel det også greit!!

 

flinke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 165 høy og snart 42 år. Har store deler av mitt voksne liv vært over 70 kilo. De siste to år har jeg ligget mellom 60-65 kg og er fornøyd med det. Må passe på hele tiden for å holde meg stabil. Pleier å skjerpe meg når jeg ser 65-tallet og det har jeg gjort de siste ukene. Hiver meg derfor med i gruppen som satser på 5 kilo på 10 uker. Har et langsiktig mål om å klare å stabilisere meg rundt 60 kg.

 

Startvekt 23.2: 65,4 (bmi 24,0)

Mål 20. april: 60,4 (bmi 22,2)

 

Er mor til tre og har liten tid til egne interesser som for eksempel å trene. Satser derfor på å gå mest mulig til og fra jobb. Det tar en time hver vei eller 40 min fra skolen når jeg kjører minstemann dit på veien. Når vinteren er over sykler jeg.

 

Spiser stort sett veldig sunt, men er veldig hekta på sjokolade, særlig på kvelden. Så det blir en utfordring å klare seg uten. Jeg skal ta til meg nakentrikset som jeg leste her.

 

Jeg skal måle meg her og der, så jeg har startmål i cm også.

 

Av tidligere erfaring vet jeg at det er lurt å gjøre styrketrening, så det må jeg prøve å rydde plass til. Det har jeg ikke vært flink nok til i det siste. Er trøtt og sliten i vinterhalvåret, men 15 minutter på gulvet er bedre enn ingenting. Det får bli mitt utgangspunkt.

 

Når det gjelder kalorier har jeg pleid å ligge på 1300-1400 når jeg skal ned. Gidder ikke alltid å regne helt nøyaktig.

 

Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint Ash, dette gjør vi:-)

 

Skjønner du gleder deg til du er ferdig med suppeopplegget, høres ikke særlig kult ut....

 

Viktig å ha litt energi om dagen vil jeg tro. Ndg kjøtt spiser jeg kylling, av og til magre pølser av kylling og kalkun og karbonadedeig samt fiskekaker, fiskeboller og masse tunfisk. Anbefaler tunfisk med sitron og pepper og med oregano, kjempegode med mye smak, sunt og magert.

Lurt å kutte ned på brødet ja, jeg spiser kun knekkebrød men det er fordi magen ikke er så glad i gjær.....

 

Artig å lese om teens virkning.

Jeg drikker bøtter med te hver dag. Anbefaler Rooihbush (rød busk, afrikansk te , smaker som svart te men er grønn og helt fri for tenin), den har mengder med antioksidanter, løp og kjøp jenter:-)

 

Ha en fin kveld uten for mange fristelser.....

 

Hilsen fra Intensiv som også er mor til tre søte små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei, flinke jenter :)

 

Da må jeg vel si at jeg er på rett kjøl igjen etter å ha hatt besøk av mine foreldre. De reiste etter frokost i dag. Så da er jeg fuldt og helt konsentrert og motivert til å bevege meg inn i sunnhetens tilværelse igjen.

 

Har gått meg lang tur på ca 3 timer i dag, så jeg er rimelig fornøyd med meg selv. 7,7 trimpoeng det gitt. "Pling" et helt eple på trimtreet bare i dag. :)

 

Får håpe du har rett MissAsh når det gjelder vektøkningen den siste uka. Satser på et det er muskler jeg.. :)

 

Å "raportere" vekt og mål til MissAsh høres ut som en god plan.

 

Stå fortsatt på damer, dette skal vi greie sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg bare skulle fortelle, til dere som gleder dere til lørdagspilsen, hvor mange kalorier alkoholen egentlig inneholder:

 

Drikkevare ----------------------Mengde ----------- Kalorier (kcal)

Pils (4,4 %) ---------------------- 3,5 dl -------------- 131

Vørterøl ---------------------- 3,5 dl ------------ 54

Alkoholfri øl ----------------------- 3,5 dl ..---------------- 85

Alkoholfri vin --------------------------1,2 dl -------------- 35

Rødvin (12 %) -----------------------1,2 dl ---------------- 81

Sterkvin (halvtørr, 10 %) ----------1,2 dl----------------- 78

Hetvin (søt, 17 %) ----------------- 0,6 dl ---------------- 81

Likør (35 %) ----------------------- 0,2 dl ---------------- 68

Brennevin (40 %) --------------------0,2 dl --------------- 47

 

Så vet dere det :)

 

 

 

forresten, hva gjør dere når dere trener? sikkert et litt rart spørsmål, men hva funker for dere? Jeg er selv veldig glad i å gå og jogge, og å ta litt styrke på gulvet hjemme, funker dette? er ikke sikkert jeg ligger på mer enn 7-8 trimpoeng i uka, men er dette så dårlig? hmm.. hva anbefaler dere?

 

ha en fin kveld videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg bare skulle fortelle' date=' til dere som gleder dere til lørdagspilsen, hvor mange kalorier alkoholen egentlig inneholder:

 

Drikkevare ----------------------Mengde ----------- Kalorier (kcal)

Pils (4,4 %) ---------------------- 3,5 dl -------------- 131

Vørterøl ---------------------- 3,5 dl ------------ 54

Alkoholfri øl ----------------------- 3,5 dl ..---------------- 85

Alkoholfri vin --------------------------1,2 dl -------------- 35

Rødvin (12 %) -----------------------1,2 dl ---------------- 81

Sterkvin (halvtørr, 10 %) ----------1,2 dl----------------- 78

Hetvin (søt, 17 %) ----------------- 0,6 dl ---------------- 81

Likør (35 %) ----------------------- 0,2 dl ---------------- 68

Brennevin (40 %) --------------------0,2 dl --------------- 47

 

Så vet dere det :)

 

 

 

forresten, hva gjør dere når dere trener? sikkert et litt rart spørsmål, men hva funker for dere? Jeg er selv veldig glad i å gå og jogge, og å ta litt styrke på gulvet hjemme, funker dette? er ikke sikkert jeg ligger på mer enn 7-8 trimpoeng i uka, men er dette så dårlig? hmm.. hva anbefaler dere?

 

ha en fin kveld videre :)[/quote']

 

God kveld hurmul..

 

Dette er fin info :)

 

Grete Roede anbefaler 7 trimpoeng pr uke, så 7-8 trimpoeng i uka er da slett ikke dårlig. Jeg er også glad i å gå tur, så jeg trimmer ved å gå tur. Da går jeg så fort at jeg blir god og svett, "rask gange" funker for meg ihvertfall.

 

Lykke til med treningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke blitt. Aktive og med mye på hjertet. Likte Hurmuls lille innslag om alkohol. Selv har jeg faktisk ikke drukket på snart et halvt år. Fungerer rett og slett ikke med slik en travel arbeidsplan. Håper bare at jeg er i stand til å nyte en kald øl eller et glass rødvin når jeg omsider har nådd både det økonomiske målet samt vektmålet.

 

Ja... suppe dietten fungerer. Skremmende. Har ennå noen dager, igjen men vi får se hva nålen stopper på, er litt spent selv. Måtte stå opp klokken fem i dag morges for å rekke å koke suppe før jobb, det var ikke kjekt. Men dagene går, og dette går fremover, det gjør virkelig det. I dag er det banan dag, skulle bare ønske jeg hadde 8stk, får lete litt i kantinen.

 

Trening?

Jeg anbefaler dans, det har jeg alltid gjort. Fyr på head sett, kle dere litt minimalistisk og hopp og sprett som noen idoter foran speilet, om ikke danse movesene sitter helt inne. I tillegg, tur er alltid kjekt, jeg er nok litt for utålmodig dog. En fjelltur går greit, men hvis ikke så må jeg ha litt intervall trening, fordi jeg har ikke tre timer til turgåing per dag, da hadde i såfall døgnet måtte ha inneholdt 26 timer, ikke 24.

 

Er litt lysten på noen gode middags oppskrifter, noe dere liker og gjerne vil anbefale, samt, kveldsmat? Noen som har noe forslag der, noe som gjør at kroppen ikke sulter igjennom natten?

 

.................................................................................................................................

Da er det avklart. De som vil, sender inn på privat melding til meg, senest mandags kveld, så poster jeg tirsdags morgen. De som ikke, står helt fritt til å velge dette selv. Husk: tidligere vekt, tidligere midjemål, nåværende vekt, nåværende midjemål.

Og dere, ikke bry dere om hva enn resultatet blir. Vi er tidlig i kampen ennå, og vi har dette forumet slik at alle sammen skal kunne komme seg gjennom hinderløypen, samt stake seg ut en kurs som fungerer for alle som enkeltindivid. Jeg har tro på gode vaner som man kan leve med. Jeg personlig er ute etter å finne en livsstil som får meg til å kunne kose meg med maten, samtidig ikke gå opp i vekt. Dette er delmål nummer 2, for min del. Først skal jeg ned i ønsket vekt, deretter så kan jeg begynne på denne oppgaven.

Ikke se på dette som vi nå holder på med som et ork, om noen av dere gjør det. Se på det som en vei mot bedre selvtillit/ selv følelse og kanskje også livskvalitet.

 

Er kjempe stolte over dere. Hver eneste dag hagler det inn med trim poeng og sunne måltider. Unn dere selv disse såkalte kose merkene, og ikke vær for strenge med dere selv fordi da er det lettere å sprekke. Er sjokolade suget uutholdelig, så er det sannsynligvis kroppen som forsøker å formiddle at den trenger sukker- Gi den sukker, men gjerne frukt sukker, eller noe annet.... tier den ikke stilt, spis mørk sjokolade, eller spis litt. Jeg tror ikke å ta seg én sjokolade kjeks er problemet, jeg tror det er når en blir til én pakke, at det blir knuter på tråden.

 

Kos dere jenter. Kom dere gjennom dagene. Hold fokus, men vær positive og husk, den best kledde personen, det er den personen iført et smil :-D

 

Ash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ChubChub, du er hjertelig velkommen. Les igjennom diverse innlegg, og hiv deg gjerne på den felles vektmålingen på mandag. Da sender du meg, på privat melding tidligere vektmål, tidligere midjemål, nåværende vektmål, nåværende midjemål, dette senest mandags kveld.

 

Håper du får en fin dag ... og midten av sekti taller er et fint sted å være :-)

Men om du vil ned så vil du ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Dagen min startet "bra", ungene våknet 04.38:eek:! Kommer meg ihvertfall opp om morran..... Etter å ha levert de i barnehagen var det tid for Mors morsjon! 55min joggetur på holka ble 2,2 trimpoeng. Etterpå var det handletur med ho mor og nå har jeg gått inn for landing foran dataen, og VET at det er en haug med vask som venter meg i kjelleren (jada jeg HAR vaskemaskin, faktisk har jeg to, men det er et tiltak når man er sliten), ungene har tømt 2 lekekasser og spredt det utover stua-kjøkkenet-badet.

 

Å guuuud som jeg HATER duploklosser:mad:, kommer man litt i sine egne tanker så har man plutselig en liten "miniskøyte" under foten og svisj så er det enten lyskestrekk (spagaten) eller rumpeklask!

Rart at det ikke har røket en lårhals, men jeg er vel for ung......

 

"Arbeidslyst kom og treng deg på, her skal du motstand finne!"

 

Daisy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reiseglad

Jeg er med. Starter med veiing og måling på mandag. Denne helgen går med til å tømme skapene for snop, usunn mat og rester av vinkartonger........ Gleder meg til å ta fatt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sviskesiri

Hva gjør dere når dere er på besøk i forhold til mat?

Kan jo ikke dra fram vekta liksom hehe :)

Meneh.. jeg vil helst ikke at noen skal vite at jeg er på slankern, orker ikke at folk følger med på kroppen min, ille nok å følge med sjæl.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sviskesiri: det er ikke lett når man er på besøk nei, men det er jo noen enkle regler man kan følge!

 

ta til deg lite poteter/pasta/ris -- mye kalorier, lite mat!

ta til deg mere grønnsaker

lite saus

passe med kjøtt (ca en knyttneve)

 

eller så er det en smart regel å spise sakte, da ser det ut som du spiser mer enn du gjør ;)

 

 

her er forresten middagen min i dag:

 

400 g. karbonadedeig

1 glass dolmio pastasaus med ekstra krydder

3 gulerøtter

en løk

en hvitløk :)

hadde ikke squash, men det er kjempe godt i!

 

100 g fullkorns pasta.

 

fres løk og hvitløk i en panne. tilsett karbonadedeigen og brun denne (krydre etter smak! jeg hadde i oregano, basilikum, pepper og grillkrydder). ha så i gulerøtter, squash og evt. andre grønnsaker sammen med sausen, og la småputre i ca 20 min. kok pastaen, og server den "al-dente"

 

dette var da til to personer, så til en blir det ca halvparten!!

nam nam, og sund-sunt!!

 

 

ha en fin dag videre jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagsraport.. ;)

 

Gått tur i dag også, 5 trimpoeng. "Pling" et eple på trimtreet i dag også. Ganske tilfredstillende å se at eplene blir til gullepler. Flinke meg!!

 

Vært flink med maten også i dag. Så kan ikke annet en å klappe meg selv på skuldren og si.. Bra jobbet!! Hehe, mye selvskryt på meg i dag.. :)

 

Hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så stolt over hvor flinke dere er altså!!

dere trimmer jo som bare det ;)

Får prøve å ta igjen det i helga jeg, da skal jeg i alpinbakken både lørdag og søndag, så da får man vel brent av noen kalorier :)

Det eneste aberet er at jeg skal dit med noen venner i anledning hyttetur, så får prøve å være flink å holde meg unna alt fy-fy..

Prates på mandag da dere, har ikke nett på hytta :)

 

Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vet alle at det er mulig å legge til signatur under hvert innlegg?

 

Trykk på Diskusjon over Ny i Vektklubben og trykk på Endre signatur, (står med grønn skrift ganske høyt opp på siden.)

For å se andres Signaturer så trykk på Endre innstillinger, (ligger på samme linje som Endre signatur) og kryss av for Vis signatur.

 

For å se sin egen signatur, gå på skriv innlegg, rull deg ned over siden til "Flere valg" kommer opp, kryss av for "Vis signaturen din"

 

Vips ferdig!

 

Da går det feks ann å legge inn vekt uke for uke under hvert innlegg, sånn som Panniken og jeg har gjort

 

Daisy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MissAsh og alle dere andre på denne tråden!

 

Takk for invitasjonen til å delta på denne tråden MissAsh, jeg har lest igjennom innleggene og har notert meg at jeg har nok en lenger vei å gå enn de fleste her i denne gruppen men henger meg likevel på.

 

Litt kort om meg selv. Jeg er en jente på 40 år, gift med en flott mann og har tvillinger på 2 år og 7 månder. Jeg begynte på GR nett kurs 18. februar 2009 og har per dato gått ned 2,2 kg og veier nå 77,5 kg. Målet er å gå ned til 59-60 kg, jeg er flesibel i forhold til min trivselvekt, jeg vil kjenne det litt på kroppen.

Jeg begynte å trene for litt over et år siden og stortrives med det. Jeg trener mellom 3 - 5 ganger i uken, det går i step, danse step, danse aerobic og styrke (body pump, power, core). Jo mer kordinasjon desto bedre, styrke er et nødvendig onde!

 

Jeg er en elendig kokk og bruker GR boken flittig, jeg leser med interesse andres mat tips.

 

Så langt har GR kurset vært helt uproblematisk, men jeg vet av erfaring at tøffere tider vil komme og håper feks å bruke dette forumet til forbigå hindrene.

 

Apprentice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...