Gå til innhold

JESS skal holde vekten


Joda
 Share

Anbefalte innlegg

Kess' date=' min visjon er en drøm eller rettere sagt en ledestjerne. Visjoner skal være litt uoppnåelige. Det må nok en skikkelig lobotomering til for at JESS skal ha ett naturlig og uanstrengt forhold til mat. Vi er nok ikke så forskjellige vi to.

JESS[/quote']

He, he, det spørs vel om en lobotomering hadde gjort susen...........?? (noen ganger vet man altså ikke helt om man skal le eller gråte........... :confused: )

 

 

 

A popos hjernen vår hadde vi en diskusjon på en annen tråd, her er innlegget mitt:

Sitat:

Ser dere på Oprah av og til ? Der er det mye rart å få med seg altså. Siste nytt på overvektfronten i USA nå er hjernekirurgi. Fikk ikke med meg absolutt alt da jeg fikk en tlf midt i, men de hadde altså operert en slags pacemaker inn i det senteret i hjernen som styrer sult- og lystfølelse. Dette var koblet til 2 elektroder ved kragebena som sendte elektriske impulser. Disse kunne da reguleres og finjusteres skjønte jeg.

 

Denne dama, som var "forsøkskanin" forklarte at mirakuløst var ikke bare all sult borte, men også all "fysing" på ting. Når hun gikk i kjøleskapet nå gjorde hun bare de sunne valgene sånn helt av seg selv og hadde begynnt å gå ned selv om hun ikke gikk på noen diett.

 

Høres jo helt utrolig ut, og hva med annen slags lystfølelse, tenkte jeg, har den også blitt borte? Det sa de ikke noe om. Litt vel ekstremt, men når man veier 2 - 300 kg og det står om livet er det vel kanskje verdt det.

 

Oprah, som jo alltid har vært åpen på sine vekt- og spiseproblemer skulle HVERTFALL ikke prøve det, sa hun, heldigvis får man vel si, for da hadde vel amerikanerene gått mann av huse. De gjør visst stort sett som hun sier har jeg inntrykk av.............

 

Nei jenter, vi får holde oss til den gode (?) gamle metoden, selv om det som kjent er en TÅLMODIGHETSPRØVE.

 

Go girls!!!! :(:) (sitat slutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 616
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet du kess (artig at vi nesten er navnesøstre:D), jeg vet faktisk ikke hvem Oprah er... Kanskje jeg ikke burde si det?

 

Men det du skriver var veldig interessant! Det forsterker bare min teori om at jeg har en alvorlig script-feil, kanskje hele hardisken bør overhales. For det er jo skikkelig sykt at jeg spiser mer enn jeg trenger når:

 

Jeg ER et klokt menneske med grei IQ

Jeg HAR nok kunnskap om ernæring

Jeg KAN tenke og forstår sammenhengen mellom inntak og uttak

Jeg VIL være sunn og ha en frisk kropp

 

Den siste uka har hode og kropp heldigvis vært på lag igjen. Vekta er fremdeles ikke ok pga at jeg hadde 2 slemme-uker på rappen. Er kjempefornøyd med denne uka og satser på at det skal fortsette.

Det siste døgnet har jeg vært syk, jeg som ALDRI pleier å være det! Det er minst 5 år siden jeg sist hadde snev av forkjølelse ol.

Har nå hatt halsvondt, hodepine, småfeber og oppkast. Jeg er heldigvis mye bedre allerede nå i kveld så lite tyder på at det er denne berømmelige purkesyken:-)

 

Ha en fortsatt fin helg!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at dine 4 punkter gjelder for meg Jess, men når det kommer til mat er det følelser det går mest på, dessverre. Jeg er visst et følelses- og stemningsmenneske og dette slår helt ut fornuften av og til, og jeg pleier å si at det er ikke noe i veien med intelligensen min, men følelsene mine derimot, de er ikke særlig intelligente........ :confused: (he, he)

 

God bedring!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, det er jo derfor. Det er klart at følelser med null IQ går galt avsted. Gudan må vette hvorfor vi skulle bli sånn utstyrt:D

Mine følelser er visst ikke så ulike.

 

Jeg er kommet ett lite stykke på vei. Mat brukes nå sjelden som belønning. Jeg koser meg meg mat, men som regel i godt lag på en grei måte.

Mitt største problem er nok at jeg tenker på mat omtrent 24/7. Vet ikke om jeg drømmer om mat mens jeg sover, jeg drømmer iallefall om det når jeg er våken. Og innimellom klarer jeg ikke å stå i mot. Og kan av og til spise uten at jeg er spesielt sulten, nesten uten at det er spesielt godt.

Hadde jeg bare fått bukt med dette:-)

Heldigvis skjer dette sjeldnere enn i mitt gamle liv, nå kan det gå ganske lenge mellom hver gang.

 

Når jeg sprekker så er det fordi jeg bare gir f... og lar lyst og drømmer ta overhånd. Jeg synes også å merke en liten forandring i det siste, nemlig at jeg i litt større grad har bestemt meg for disse utskeielsene på forhånd. Nå har jeg desverre latt meg sjøl ha det godt litt for ofte- men likevel har det vært noenlunde selvbesemt. Kanskje derfor jeg ikke føler skyld eller anger slik jeg har gjort før.

 

I dag har jeg vært i et herlig selskap med masse mat. Jeg har klart å holde meg helt i skinnet. Det var masse sunn mat og jeg spiste rent kjøtt, litt laks, reker og egg. Og salat. Hoppa over brød, waldorf, potetsalat og sånt. Så det holdt godt innenfor regnskapet. Og så tok jeg ei FLIS av ei ostekake. En cm kanskje. JEG TOK EI FLIS!!! Det er helt historisk!

Jeg er enda ganske tett og småforkjølt, kan kanskje skylde på det selv om jeg aldri pleier å få lyst på mindre mat. Eller kanskje jeg rett og slett skal si at jeg nå har klart det. Tenk, jeg har spist LITT!:( HURRRRA

Jo, jeg tenker det var ren og skjær kontroll. Kanskje dette er den store snuoperasjonen og at jeg heretter kan smake på ting:D

 

Dette ble et surrete innlegg med masse motsigelser....

Snart ny uke og nye muligheter.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et fint innlegg Jess og ikke surrete i det hele tatt. Enig i det meste jeg:

- føleleser med liten IQ er no dritt

- mat bør ikke brukes som belønning

- tenker på mat 24/7. Åååå JA!

- når jeg først sprekker gir jeg helt f......

- planlagte utskeielser er tross alt bedre enn spontane

- anger og skyldfølelse gagner ingenting

- vi må jobbe med å kunne ta de riktige valgene, og ha kontroll

 

Gratulerer med din historiske bragd å spise LITT!

DET er vanskelig DET!!! ;) (he, he)

 

 

Ha en sunn og fin mandag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ville skrive at jeg leser og leser på alle trådene men har ikke så mye å skrive ut over det jeg skriver på min egen tråd om dagen, så derfor er det kanskje litt stille fra meg.. men, jeg "ser" deg likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk IC, det er sånn med meg også. I perioder skriver jeg lite og i andre perioder mer. Jeg leser også på alle trådene selv om jeg ikke skriver overalt.

Og jammen er det mange flinke damer her inne!!!

 

Nå har jeg levd helt på streken i 12 dager. Jeg har vært litt syk, så det ble litt mindre trim noen dager. De siste 2 dagene har jeg trent igjen. I går var jeg på ei skikkelig tøff styrketreningsøkt med instruktør. Jeg er litt støl i dag, godt å kjenne at det er potensiell muskelmasse inni kroppen:p

Min nye plan er at jeg skal fokusere litt mer på styrke fremover(øke fra 1 til 2t/uka). Men dere vil nok aldri se meg i NM i kroppsbygging;)

 

Vekta har ikke endret seg noe særlig på de siste 2 ukene. Jeg trodde likssom den skulle ta strake veien nedover nå når jeg har vært så nøye med inntaket. Kanskje den prøver seg med motangrep?;)

Jeg føler uansett at det går bra. Jeg har lagt noen dager på sofaen og deretter over til hardere trening enn på lenge. Ikke sikkert vekta liker slike endringer, så jeg gir det hele litt tid.

Det er veldig deilig å merke at jeg er blitt roligere mht vekta. Jeg skal ned igjen og er helt bestemt på å få det til. Og jeg vet jeg skal klare det, det må bare ta tiden til hjelp.

 

Nå er det lunsj, hurra!

Matpakken ligger klar, 1 gulrot, ett deilig norsk eple, tomat, 3 skiver kokt skinke og 3 knekkebrød. + evt. en yoplait 0,0% til dessert. Uhhhmmm:D

 

Ha en fin dag

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg øver på å drikke melk. Jeg skjønner faktisk ikke helt hvorfor jeg sluttet med det, tror det ble "umoderne" og at det bare forsvant ut. Jeg har brukt melk i mat og på havregryn & frokostblandinger men ikke som drikke.

I dag klarte jeg mitt første hele glass med tine ekstra lett.

Det er jo ikke ille, det er bare det at jeg har en motstand i meg.

Jeg jobba hardt for å lære meg å like fetaost, sopp, oliven, ingefær og en del andre greier. Så da skal det vel være mulig å like melk igjen.

Jeg tror vi kan leve godt uten å drikke melk hvis vi inntar kalk osv på andre måter. Men det hadde jo vært kjekt å bare ta seg et melkeglass, jeg har stor tro på at det er bra.

 

Ellers har jeg en god følelse for tiden. Vekta står fremdeles i ro til tross for at jeg lever på 1600og trimmer minst 10 poeng pr. uke. Jeg har holdt på i knappe 2 uker så det er jo ingen krise enda, men den bør snart begynne å røre LITT på seg? Jeg har et kcal-underskudd på 800-850kcal pr dag (inkl. trim) så kroppen må vel snart gi etter.

Det viktigste er heldigvis at jeg kjenner at innstrammingen i trim og kost gjør godt. Overskuddet er økende, det merkes kanskje ekstra godt etter at jeg var syk noen dager.

 

Jeg hadde ei lita google-stund for meg selv tidligere i kveld. Googla på BMR (basal metabolic rate) og der lå det bmr-kalkulatorer a'la bmi-kalkulatoren. Den viste rimelig det samme som GR-utregningen, heldigvis:D

eller...den måtte gjerne ha vist at jeg trengte mer kcal altså- hvis det bare hadde vært riktig:p

Omregningen i forhold til aktivitet hadde litt større variabel, fra 1,2 til 1,9 etter aktivitet/trim. Mener GR opererer med 1,3-1,5.

Og så stod det også litt om at kroppssammensetning har en god del å si for forbrenningen. Det var visstnok liten annen forskjell på en mann og en dame (når det gjelder forbrenning altså, jeg har hørt om et par andre forskjeller:p) enn muskelmengde.

Så- jeg blir mer og mer overbevist om at jeg bør bytte noen kg fett med noen kg muskler. Eller aller helst 8kg fett med 4kg muskler:p

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig Jess. Skal bytte ca 30 kg fett med et par kilo muskler jeg da, så det er et omfattende prosjekt. ;) Men, jeg er jo over halvveis (30 ned, 30 igjen) så det er lys i tunellen. Kunne jo sagt at det var derfor jeg driver mest med syrketrening, men for å være helt ærlig er det fordi jeg synes det er "minst værst". Kommer aldri til å bli særlig treningsglad, det er bare å innse, men jeg gjør det.

 

Det løsner nok snart for deg skal du se, som du sier, kroppen må jo gi etter til slutt.

 

Ha en strålende fredag, her blir det vin og litt sunn og god festmat,

det er alt for lenge siden sist! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig Jess. Skal bytte ca 30 kg fett med et par kilo muskler jeg da' date=' så det er et omfattende prosjekt. ;) Men, jeg er jo over halvveis (30 ned, 30 igjen) så det er lys i tunellen. Kunne jo sagt at det var derfor jeg driver mest med syrketrening, men for å være helt ærlig er det fordi jeg synes det er "minst værst". Kommer aldri til å bli særlig treningsglad, det er bare å innse, men jeg gjør det.

[/quote']

Kess - iallfall blir det lettere og lettere å være i aktivitet når kroppen venner seg til det og i tillegg har mindre å dra på! Så får det helelr være at det er andre ting man HELST ville ha brukt tiden på.

 

Jeg synes alternative fysiske aktiviteter (ja, dét også :) ) som skogsturer, dykking, riding, vindusvask(!), hagearbeid er mer gøyalt enn ren "trening" - og jobber med "å iallfall gjøre noe av det jeg synes er gøy" når jeg ikke klarer å finne viljen til å gjøre saltrening/jogging eller andre ufyselige - og mer effektive - treningsformer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Jeg er kommet inn her på holdevekten. Selv om jeg egentlig kunne tenke meg å litt lengre ned. Jeg startet i februar 09 og veidde da 69.5. Er 163 cm høy så dette er for mye synes jeg. På begynnelsen gikk det så det suste nedover. Har vært på 3 nettkurs via Grete Roede. Dette fungerer for meg, iallefall de to første. Ble nok mindre motivert når sommeren kom her. Jeg kom ned til 61.5 og har hatt som mål 60 kg. Ei uke på ferie i Italia for to uker siden og tro det el ei 1 kg kom på. Den sitter som spikra.den skal av. . Jeg har fra februar til i juli skevet hver dag opp det jeg spiser. Nå begynner jeg på det igjen for da holder jeg mer fokus. Ikke så stas å skrive opp den ene sjokoladen etter den andre. Jeg er opptatt av vekt. Idiotisk men jeg veier meg hver morgen..

Ellers er jeg ganske akriv. Driver med sykling. gåturer, av og til løping men litt skjeldent, fisking og ski. Nå kommer jo vinteren så da blir det ski. Jobber mye så hverdagen blir hektisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Åssen er det med deg om dagen, jess? Leste med interesse om personlig-trener-timen din. Det så spennende ut! Ellers har jeg vært helt ufattelig lite på forumet ei stund. Har lest litt i ny og ned, men det har vært tomt i hodet og skrivefingrene mine. Sikkert en sammenheng med at det har gått trått i det siste. Men nå bare sier jeg deg, at nå får det pinadø være slutt for jeg vil da fortsett å være normalvektig!

 

Fint å lese om strategien din om å komme ned et par kilo. Jeg håper at det fortsatt går bra selv om du ikke har gitt lyd fra deg på ei stund (Kom innom snart???). Her handler det om å ta kontroll over fråtselysten som jeg har hatt ei drøy ukes tid og gitt veldig etter for. Jeg teller ikke kcal om dagen, men forsøker å bruke hodet og magen mer enn øynene når det skal fores. Til helga får jeg ei venninne på besøk og da blir nok noen øller og deilig mat. Men sjokoladen SKAL jeg holde meg unna, for det er roten til alt vondt! Det glipper så veldig når jeg spiser sjokolade. Jeg klarer ikke å bare spise litt og så er det akkurat som om det klikker i hue og det plutselig er lov å spise alt mulig. Jeg drømmer stadig om at jeg skal øve på å spise litt, men det må nok vente til fråtseskrulla har holdt seg vekke ei god stund. Nåja. Her skal det trimmes og fra søndag skal det telles kcal! Da må det vel bli bra??

 

Håper å se deg innom igjen snart! Dagen er rett og slett ikke den samme uten... :P. klem skrulla :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snupy67- så hyggelig at du stakk innom.

Kjempefin innsats du har gjort og vekta di høres jo helt ok ut i mine ører. Men det er jo selvfølgelig slikt som du må kjenne på selv:-)

Det er ikke bare du som har dratt på deg litt ekstra i ferien. Jeg har ikke heller klart å komme meg tilbake i gammelt gjenge igjen- enda. Det begynner å bli mange forsøk nå- sukk.

Mårraveiing er et fint rituale, for meg er det nesten det samme som å mårravask;) Så lenge man ikke tilter om vekta varierer litt så er det jo helt greit, synes nå jeg da.

 

Skrulle, det går veldig i rykk og napp for tiden. Ei uke flinkis, rett utpå glattisen igjen. Jeg har det litt sånn at hvis jeg holder for øynene så går det bra.

OG DET STEMMER IKKE.

Jeg har hatt noen telleuker, men i all hovedsak lever jeg etter innfallsmetoden. Og nå er buksene begynt å stramme!!! OÆÆÆÆÆ!!!

 

Jeg har gjort mye dumt i det siste, f.eks bakt ei stor gulrotkake m/sukrin og lett philadelfia i osten. Og dermed var det likssom fritt fram. Gjett hvem som spiste brorparten av kaka???:P

Det som skremmer meg litt er at jeg gir blaffen.

Jeg har ikke lyst til å telle eller til å stå i mot lystene mine. Svarte også, jeg må snart finne igjen gløden og pågangsmotet.

Jeg strevde tidligere med at jeg fikk dårlig samvittighet, nå er denne dessverre helt forduftet. Jeg vil ha LITT av dette tilbake, det fungerer jo som en brems.

Eneste lyspunkt er at jeg fremdeles liker å trene, men det hjelper bare så lite når jeg raner alt jeg finner.

 

Så, sorry...strategien ble avlyst.

 

Men..it's hope in a hanging snore...

Førr æ ska, kan og vil!!!

 

JESS:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vi er ut på den samme stien Jess. Jeg er også fortsatt glad i å bevege meg, men jeg har ikke helt motivasjon til den type trening som er mest kaloriforbrennende... Ang maten går det i rykk og napp ja. Ikke så lenge som en hel uke i slengen med sunn kost. Mer sånn at er jeg "flink" en dag er terskelen for å spise noe ekstra tull neste dag litt lavere. Og jeg går helgene i møte med matsluket på vidt gap. Jeg teller heller ikke lenger, og buksene har stramma en god stund! Er dette et slags virus som har smittet flere av oss eller blir vi påvirket negativt av hverandre?? Kan vi ikke bli påvirket av hverandre i retning mindre fett, sukker og mat generelt? Jeg prøver å si til meg selv at jeg har hatt sånne perioder før, og på et eller annet vis har jeg alltid funnet veien tilbake. Det er fortsatt godt over 3 år siden BMI'n min mente jeg var overvektig :P 3,5 år snart faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jenter. Da er vi på samme stien...den store brede med mange sideskjær og ikke den smale rette.

 

Jeg har kjent på samme tanken som deg, IC. Kjenner altså at jeg er litt usikker på om vi drar hverandre ut i uføret, at vi tør å slappe av litt ekstra fordi 'det er det så mange som gjør for tida - det er da helt vanlig'. På den annen side tenker jeg at det er nødvendig å fortelle også om tider der det ikke går så bra. Du, IC, har jo hatt normal BMI i årevis og det er det mye motivasjon i, spesielt siden du tilstår at du ikke alltid lever snorrett. Det er håp for oss andre, tenker jeg da. Jess og jeg (og mange andre her inne) er fortsatt unge i HV-gamet og det kjennes i alle fall for meg veldig skjørt ut. Jeg vil da slett ikke bli tjukk igjen! Og samtidig kjenner jeg på den litt likeglade følelsen som du beskriver, jess, og har ikke så dårlig samvittighet i tider jeg ikke lever så lurt. Selv når disse tidene drar ut i tid. Jeg har nemlig ikke lyst til å telle eller spise riktig. Jeg har stadig vekk lyst til å fråtse slik som i gamle dager.

 

Men: Dette må altså ta slutt! Hva som skal til for at vi skal finne det lille ekstra vet jeg ikke. Jeg vet i alle fall at jeg er i den sonen der jeg tenker at 'til mandag - da skal jeg i gang igjen'! Høres patetisk ut - alle jojoslankeres mantra! Men mandag er vel en like god dag å begynne på som noen annen, dessuten skal jeg begynne så smått allerede på søndag :(.

 

Jeg har tenkt mye de siste dagene på hvem jeg definerer meg som og om det har endra seg i løpet av de to årene siden jeg begynte. Jeg har atter en gang kommet fram til at jeg definerer meg som ei jente som liker å være i bevegelse. Og det kjenner jeg definitivt er meg og ikke bare hule ord. Det fine er at dette er noe som har kommet i denne prosessen, før var jeg bare ei jente som syntes det var greit å bevege seg hvis det passa seg slik. Så joda, jess, det er definitivt framgang selv med skapraiding på agendaen. Bedre med trimmedamer enn soffaslitere på skapraid, vel? Jeg definerer meg også som normalvektig og det ser jeg i speilet er sant. Jeg har også til tider kjent det inni meg, i tider der jeg har lytta til kroppen og stort sett fora den med ting den liker godt. I disse tider stemmer ikke følelsen helt med det jeg ser i speilet. Rart, før var jeg lettere overvektig til sinns i en tjukk kropp. Nå om dagen er jeg på grensa til lettere overvektig til sinns inne i en normalvektig kropp :P.

 

Konklusjonen på det hele er at det har skjedd fundamentale endringer med skrulla. Jeg har ikke kommet så langt mentalt som jeg hadde håpet, men jeg har kommet et langt stykke på vei. Og det har dere andre også! Nå må vi være tålmodige, snu oss rundt og se alt vi har klart...og så er det å gyve på resten. Jobben min nå er å minne meg sjøl på at 'litt' av det gode er ok og at 'litt' ikke trenger å bety at løpet er kjørt. Helten min er nok litt lei av at jeg klager, for da jeg sto og stappa innpå yoghurtrosiner i dag mente han at det var helt ok om jeg ikke spiste opp riktig alt. Ikke er de spesielt gode heller - alt for søte etter min smak, sånn egentlig. Men alt går i grisen :). Og så har jeg en jobb i å finne tilbake til viljen til å telle kalorier ei stund slik at bevissthetsnivået kan få seg en oppstrammer igjen. Da kanskje jeg ikke gir blaffen lenger men heller velger lurt? For vi vet da at vi kan velge lurt. Vi er jo jerndamer når det gjelder! På tide at Prins VILL kommer en tur igjen, jess! Jeg deler gjerne.

 

Neiognei - nå har jeg breia meg voldsomt. Dette kunne jeg vel kanskje ha skrevet på egen tråd. Men kom på besøk og klarte visst aldri å gå hjem til meg sjøl. Har dere det sånn at dere noen ganger bare må ligge og hvile på sofaen litt før dere legger dere? Eller bare ta en liten whisky til mens dere ligger på sofaen og funderer på om det snart er på tide å hoppe i køya når dere kommer hjem fra fest? Den siste der har det blitt lite av de siste åra, heldigvis. Dessverre har det hendt at whiskyen har blitt bytt aut med en 260 grams sjokolade. Nei, nå babler jeg igjen. Nå er det senga!

 

God natt jenter! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting jeg kan si, Skrulle- jeg tar ikke en whisky til på soffan etter at jeg kommer fra fest:D

Herregud for en glede, det finnes en synd jeg ikke er besatt av!

 

Jeg er skrudd sammen slik at jeg blir DAUSJUK hvis jeg legger meg på stigende rus. Jeg blir faktisk dausjuk av alkohol som overstiger 2-3glass vin, men det er en helt annen sak. Det er jo noe som kan ignoreres ved hjelp av ungdoms mot og lykkerus (blir hun aldri voksen?)

Hmm. kjenner at jeg fikk lyst til å gå hjem fra fest sammen med deg en gang, og faktisk ta denne siste whiskyen eller 2 midt på natta, med litt fnis, fjas, alvor og tull:D

 

Mat og snop og sånt derimot blir jeg desverre ikke dårlig av! Jeg hører om folk som ikke kan spise sent på kvelden, sånt biter ikke på meg.

Og ja, jeg trives godt på sofaen. Jeg har ikke noe middels-knapp, det gjelder nok trim også. Jeg slapper godt av når jeg ikke trener eller er på tur. Jeg har 2 innstillinger: trening/tur eller horisontalen. Jeg jobber jo selvfølgelig litt i heimen, men jeg vandrer likssom ikke rundt og rundt bare for å holde meg i aktivitet. Det er nok mange som har større hverdagsaktivitet enn meg.

Når andre MÅ gjøre noe kan jeg godt MÅ lese ei bok eller se på tv eller ligge/sitte bekvemt i en go'stol og prate med mann og barn. Vet ikke helt hva som er energiforbruket på prating, jeg regner med at det forbrennes mer hvis jeg snakker med stor innlevelse og iver?:D

 

Jeg skal innrømme at jeg har følt meg litt slappere i det siste. Jeg tror faktisk det kan skyldes maten! I går gikk det riktig bra, håper virkelig det kan vare.

 

 

IC, jeg lurer også litt på om dette er smittsomt. Jeg har tenkt litt på om jeg påvirkes av "oss" her inne. Nå har jeg ikke vært her på en stund...og det ble MYE værre. Det er lettere for meg å holde fokus når jeg er her regelmessig, og aller helst også teller.

NÅ SKAL JEG TELLE EI STUND!

 

Jeg er kjempeimponert over at du har holdt vekta i 3,5 år!!!! Jeg kjenner veldig på hvor skjørt dette er. Det glipper desverre hver gang jeg slipper litt opp...hmmm.

Dere må gjerne klipe meg litt bak i valkene når jeg tuller! En fin blanding av juling og oppbacking er kanskje tingen?

Jeg måtte gå litt i meg selv her om dagen etter at jeg leste en "slankehistore" her inne i klubben. Damen sa at hun hadde innsett at det ikke handlet om noe annet enn det som ble puttet i munnen. Det kan jo være mange årsaker til at noen av oss spiser feil eller for mye. Men det er uansett kun ett regnestykke som må gå opp.

JEG KAN DEFINITIVT IKKE SKYLDE PÅ MANGLENDE KUNNSKAP ELLER UVITENHET!

Det var dagens tordentale!!! Til meg selv!!!

 

Og da er det bare en ting å gjøre: slutte å spise for mye / feil!

Lett, ikke sant?:)

 

KESS, vi er her! Jeg kan sikkert stikke litt av i perioder, men jeg kommer tilbake! Hvis jeg melder meg ut skal jeg si i fra, æresord.

 

Onsdagsklem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Håper det er greit at jeg kommenterer dette med å påvirke hverandre, selv om jeg ikke akkurat har deltatt noe særlig i det. Selv om jeg ikke har vært så aktiv med å skrive, så leser jeg mye her inne. Og det å vite at flere sliter med de samme utfordringene som meg, er en stor trøst de gangene det sklir ut. Det er godt å vite at det ikke er så unormalt som det føles når man propper i seg søppel, mot bedre vitende og stikk i strid med alle nye og egentlig godt innarbeidede prinsipper.

 

Og om dette skulle få meg til å ta litt lettere på disse tingene når de skjer, så får det meg også til å huske at det er mulig å hente seg inn igjen. Hadde jeg ikke lest om dere andre her inne, så er jeg sikker på at jeg for lengst hadde gitt opp, og konkludert med at: "Jeg er ikke sterk nok til å være slank, det er bare å innse det. Det er bare perfekte mennesker som aldri feiler som får til dette."

 

Men hovedsaken er jo ikke å unngå å feile (selv om det hadde vært veldig greit det også), men å unngå å gi opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina83, klart det er greit at du kommenterer!!! Bare hyggelig med folk som stikker innom.

Styrken med disse sidene er at dette er oss, i gode og onde dager. Det er kanskje å strekke det langt hvis jeg sier "til døden skiller oss ad"... jeg håper jo på ett vis at jeg kan "gå av med pensjon" før den tid:D

 

Det er som du sier- vi ER STERKE NOK, iallefall når vi inspirerer og backer hverandre:-) :D

Ha en fin dag.

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en super uke. Jeg trykte på "RESET"-knappen og jammen har den stått i samme stilling helt siden mandag. Og så har jeg fått meg 12 trimpoeng hittil og det er jeg kjempefornøyd med. I dag har jeg faktisk vært på en aerobic-time i lag med mannen min. Jeg ble kjempeoverrasket over at han hadde lyst til å bli med:-)

 

I helga skal jeg ingen planer. Jeg skal kun gjøre ting jeg som JEG har lyst til:-) Hus & hjem er noenlunde inntakt, mannen har planer i helga på egenhånd så jeg har masse tid til meg selv.

Jeg skal trene både lørdag og søndag, da har jeg i såfall full pott. Det er ikke noe mål at jeg skal trene hver dag men det er fint med en kick-start.

 

No e de slaraffenliv foran TV'n restn av kvelden.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, jess! Godt å se. Jeg har også reset'a, men ikke før i dag. Heldigvis har vekta mi holdt seg siden før helga, så er optimist! Nå kjennes det ut som det gode gamle fokuset er tilbake. Må bare få love si at det er herlig at du, Nina83, opplever at det er trøst og håp også når vi surrer her inne og ikke helt får det til. Det er ikke alltid det går på skinner, det er helt sikkert. Men nå er planen min at vi som har sitti litt bakpå i det siste skal klare å sende positive vibrasjoner rundt her igjen (Jada, det har jeg bestemt for oss alle :D)! Og så kommer jeg jammen inn her og leser slik oppløftende melding fra deg, jess. Takkogtakk!

 

Ha en riktig herlig uke!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Skrulle, hyggelig å se deg innom her- kampklar igjen:D

Jeg hadde så flotte ambisjoner for helga men det gikk ikke helt som planlagt. Jeg hadde nok overdrevet styrketreninga for jeg fikk skikkelig vondt i nakken. Dette resulterte i treningsfri lørdag og søndag. Når jeg ikke trener er det værre å kontrollere inntaket:(

Lørdag kveld ble det nachos til kosemat for meg og yngstedatter. Jeg lagde dette med svinekjøttdeig og masse grønnsaker, jeg vet likevel at slik mat drar heftig i budsjettet. Det skal ikke mange nachos-flak til før budsjettet er sprengt.

Søndag var jeg bøssebærer, noe som medførte at middagen ble avlyst. Og da er det fort gjort å spise litt for mange brødskiver.

 

Sum av summarium ingen stor utskeielse, men det tåles absolutt ingen slike utskeielser hvis jeg skal få vekta til å peke nedover. Så den er statusQ. Det viser seg å være veldig vanskelig å bli kvitt disse 2 sommerkg, som har fått selskap av 1kg til:(

I dag var heldigvis nakke&hode ok igjen så nå har jeg fått meg ei skikkelig treningsøkt. Har inntatt 1400kcal i dag for å "ta igjen" litt av helgas mer-inntak:D

Formen er bra og pågangsmotet er på plass, og nå vil jeg snart at vekta skal krype ned noen hg altså!!!

 

Jeg er sikker på at denne uken skal bli bra!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var dag 2 i denne herlige høstuka over. Jeg har spist knappe 1400 2 dager på rad og trimma 4 trimpoeng. Inntaket er for lavt for meg ihht GR's beregning men jeg vil bare ha litt drahjelp i starten. Forbrenningen kollapser ikke av noen få dager med mindre inntak:-)

 

Jeg føler meg frisk og sprek og NYTER den deilige følelsen jeg får når jeg spiser sunt + trener. Blir skikkelig opplagt av det!!!

Og da er det jo ubegripelig at jeg velger å spise meg overmett, slapp og dorsk, og i tillegg kan finne på å velge slaraffenliv foran trim. Forstå det den som kan??:eek:

 

I går var jeg på en skikkelig real treningstime med instruktør, en blanding av styrke og puls der jeg fikk trena meg virkelig svett og mør. I dag ble det ei lett joggeøkt på tredemølla for å få kroppen litt myk igjen.

I morgen er det forhåpentligvis ny styrketrening. Hvis jeg feiger ut pga stølhet skal jeg gå meg en god kveldstur i høstmørke, vind og regn. Det kan bli skikkelig friskt og oppkvikkende;)

 

Jeg sender over sterke positive vibber til alle som vil ha. Trykk H E R for å motta;)

Hilsen en optimistisk JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvorfor i all verden er det slik at vi spiser tull når kroppen liker det som er lurt :P??? Merkelig så stor forskjell det gjør. Når jeg lever sunt så skjønner jeg ikke hvordan jeg kan finne på å spise så mye tull noen ganger...og når jeg er på galeien så ønsker jeg ikke annet en å fråtse :P. Det er fint å se at du lever sunt om dagen, jess. Slik er det jammen her om dagen også. Nå er det tredje dagen etter innstramminga og jeg koser meg med alt det sunne som jeg kan putte i skrotten.

 

Takk for vibber - jeg trykka og de kom fram! HURRA for deg og for alle oss andre også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...