Gå til innhold

Da starter jeg slankingen. Og her er min dagbok!:)


Gjest Tessemor

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ei jente for 6mnd siden. La på meg rundt 20kg, har tatt av 18kg nå..Men har ett par kilo fra forrige sv.skap som sitter fast også..så jeg vil ned 4-5kg..

Vet at disse siste kiloene er utrolig vansklige å få bort. Vekten har stått stille nå siden før jul..Jeg har rett og slett droppet slankingen en periode..ble så lei. Men NÅ er det skjerpings! Derfor skal jeg skrive dagbok her, så jeg føler at noen våker over meg på en måte..At jeg da kanskje klarer å holde meg sunn,trene og nå målet!!:)

Jeg har stor mage nå etter denne fødselen. Sist gikk den bort etter en måned eller to,men nå vil den helst være her virker det som..;)

Mine mål 36.02.09: Vekt- 64,5 (er 169 høy)

Mage: 85cm

Rumpe: 101cm

Lår:55cm

 

Så håper jeg disse fæle tallene minker sakte men sikkert!:) Skal på aerobic ikveld. Gleder meg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det snart tid for å krype til køys. Har vært på aerobic ikveld og det er utrolig gøy!! Ble ganske så pumpa ja..og det er herlig!!

Maten jeg har spist idag: Frokost: 3 finn krisp knekkebrød med banan og pittelitt lett syltetøy,vann, 1lett yoghurt

Lunch:1knekkebrød med skinke og agurk, 1pære,1glass ekstra lett melk,

Middag: 1,5potet, 3fiskekaker, vann

Før trening:En banan,1eple

Kvelds: Samme som frokost, men vann byttet ut med et glass melk.

 

Hmm...lurer på hvordan dette høres ut... Men jeg skal begynne å spise havregrynsgrøt til lunch, men hadde ikke det idag. Må handle i morgen!;)

 

Natta!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ganske greit idag også. Men er jo bare dag nr 2,så merker at jeg må jobbe litt for å legge om spisevanene mine,ja.. Føler at jeg har lyst pånoe hele tiden..noe søtt og usunt..men håper dette suget går vekk etter hvert.Det må jo det!;)

Har spist sunt idag,men spiste en neve med chilinøtter som sambo satt å knasket på...Jaja, er vel ikke det verste. Men likevel...

Gjorde en halv time med mage-rumpe-lår øvelser i formiddag, har en sånn trenings dvd. Og i ettermiddag gikk jeg ca 45min på tur, rask gange. Nydelig vær, og i-poden på, så går det lett som bare det! Herlig å komme seg ut!:) Prøver å jogge litt innimellom,men bekkenet er litt skranglete etter bekkenløsningen enda..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg klarer å holde meg sånn som jeg har gjort disse siste dagene. Føler allerede at søtsuget er litt borte... Men det er rett etter middagen at søtsuget melder seg mest. Men da prøver jeg å dempe det med en yoghurt eller et eple eller noe... Har jo klart å la være å spise snop i 6mnd før en gang..så jeg vet jeg kan klare det! Må bare ha viljen til det!:)

Har trent 30min på step maskinen idag. Ellers ikke noe trening... Men har jo en på 2,5år og ei på 6mnd, såmye stillesitting blir det jo ikke uansett..;)

Nå står pizzaen i ovnen og godgjør seg. Noe må en jo unne seg innimellom, spesielt lørdagen,ellers klarer jeg det hvertfall ikke...Men ingen snop da!!:) Har kjøpt inn frukt og vanilje kesam i tilfelle jeg blir fysen på noe!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guuud, hvor flink du er.. Jeg har gått ned ca 3 kg siden nyttår, men nå står vekta bom stille... men det er jo fordi innsatsen er deretter.. Det er tomt for motivasjon.. Men nå kjenner jeg at lysten begynner å komme tilbake igjen, ble motivert av dagboken din:-) Kanskje jeg klarer å få inn en skjerpings jeg å nå... Skal hoppe i det fra imorgen tidlig. Da er det trim og sunn mat som gjelder..

 

Lykke til videre:-) Kanskje jeg popper innom her og forteller hvordan det går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3kg er jo kjempebra det!:) Er bare bra at en ikke stuper ned i vekt..da er det jo vanskligere å holde seg der... Veldig kosli å få tilbakemeldinger her!:) Så må bare stikke innom om fortelle hvordan det går med deg også!:)

Jeg vet at jeg kan klare dette veldig fint. For en tid tilbake gikk jeg inn for å gå ned 7kg. Jeg trente da 5ggr i uken,INGEN snop, og spisete kun sunn mat som knekkebrød, havregrynsgrøt osv.Men vanlig middag da.. De 7kg var borte på 3mnd.. Så jeg må lete frem igjen den motivasjonen og viljestyrken jeg hadde den gang!

Lykke til til deg! Du klarer det nok skal du se!! Tenk hvor herlig det hadde vært å møte sommeren med ny,flott og slank kropp!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tessemor

Ja, våknet på søndag med en forferdelig kvalme. Var slapp og hadde vondt i hele kroppen. Så jeg ble liggende i sengen,og etter hvert på sofaen i stuen,hele dagen. Fikk i meg ett par slurker vann,og et bit av en banan...

Litt bedre idag, så idag har jeg vært noenlunde oppegående. Fikk iallefall i meg et polarbrød med brun ost,og litt kylling... Håper jeg er frisk som en fisk i morgen!:) Hardt å være hjemme med 2små alene når en er syk,ja..

Lurer litt på hva vekta viser nå...har nok mistet en del vann fra kroppen disse to dagene, så gidder ikke veie meg nå,og tro at jeg har gått ned mye, for så å veie igjen torsdag,og se at vekta har steget igjen..:)

Håper på å ha gått ned 500g på denne uken..så får vi se på torsdag da!:) Vet av erfaring at å gå ned mer enn 500g i uken er veldig vanskelig for meg. Men er fornøyd med 500g i uken jeg! Ukene flyr avgårde,så da blir jeg jo fort et par kilo lettere,og det merker en godt på klærne iallefall!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tessemor

Ja,så har det gått nesten 1uke siden slankestart. Har gått veldig bra!Men nå har jeg jo vært syk siden søndag da...Trodde på mandag at jeg var blitt nesten bra,men ble verre igjen på natten..Er bedre nå,så har fått i meg litt mat,men det er kjeks og litt brus..ja,ikke det sunneste,men er kun det som går ned..Blir uansett ikke mangen kalorier,for er ikke mangen slurker brus eller mangen kjeks jeg har fått ned...:) Så tror nok ikke jeg vil legge på meg av det akkuratt..:)

Men har jo ikke fått trent siden lørdagen...så gleder meg til å få trent igjen nå! Håper jeg blir helt frisk snart!! Spent på veiingen i morgen,men tror nok ikke den er heelt reell den vekten,siden jeg har vært syk så lenge..men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tessemor

Da har jeg veid meg,og vekten viste 62,5kg..Altså skal jeg ha gått ned 2kg på en uke. Noe jeg ikke tror er heeelt riktig..har jo ikke spist eller drukket siden lørdag nesten,så ikke rart vekta viser så lite! Men ned har den nok gått,for merker at klærne er blitt litt løsere rundt livet...

Så får se neste uke hva vekta viser da..tørr iallefall ikke tro på at vekta holder seg nede på 62,5 når jeg blir frisk igjen...hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tessemor

Da er jeg endelig frisk og rask igjen! Så matlysten har kommet tilbake,sammen med treningslysten!:D

Er hos mamma og pappa i helgen, og her er det mange fristelser som boller og snop..men jeg holder meg for det meste unna. En sjokoladebit har det blitt,men er jo lørdag..og LITT lov..;)hehe Blir noe godt til kvelds ikveld også. Men lørdagene er det lov å skeie ut LITT... Bare ikke ta heeelt av!hehe

Mandag begynner jeg med treningen igjen! Blir ikke tid til trening nå når jeg er på besøk. Gleder meg til å trene på mandag! Elsker å trene!:D

Håper på å være nede på 60kg til 1.mai...Det er iallefall målet mitt,og jeg bør jo klare det! Veide meg idag for å se hva vekta viste,siden jeg er frisk igjen og har spist normalt et par dager. Den viste 62,3...altså gått enda mer ned,og ikke oppigjen selv om matlysten er kommet tilbake..hmm...Ser frem til veiing neste torsdag. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er:-)

Har tatt meg selv skikkelig i nakken denne uka. Men synest det er tungt!! Er blitt så vant til å småspise mellom måltidene at jeg føler meg helt manisk når jeg ser noe snop, eller bare det står mat på bordet.. Men , jeg har stort sett stått imot:-)

Veide meg på onsdag og veide da 69,3. Målet er 67,0.

Du får fortsette å stå på.

Goood helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tessemor

Ja,så var det mandag og ny uke!

Startet dagen med trening av mage,rumpe og lår i ca 20min. Så 20min på step maskinen etterpå. Ikveld har jeg vært på sirkeltrening i en time.:D

Spist noenlunde greit idag,tror jeg..

Frokost: 3finn krisp knekkebrød med banan og litt lett syltetøy, 1lett yoghurt,vann

Lunch: En liten omelett og en brødskive,vann

Mellommåltid: Et eple.

Middag: 1,5potet,3 fiskekaker

Før trening: 1banan

Etter trening: 2 knekkebrød med hvitost, 1glass melk

 

Er ikke så flink til å regne ut kalorier,så vet ikke hvor mye dette blir..men satser på det er ok. Orker ikke teller kalorier hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tessemor
Flink du er:-)

Har tatt meg selv skikkelig i nakken denne uka. Men synest det er tungt!! Er blitt så vant til å småspise mellom måltidene at jeg føler meg helt manisk når jeg ser noe snop' date=' eller bare det står mat på bordet.. Men , jeg har stort sett stått imot:-)

Veide meg på onsdag og veide da 69,3. Målet er 67,0.

Du får fortsette å stå på.

Goood helg:-)[/quote']

Jeg også synest det er tungt,til tider..Men jeg gir meg selv lov til å skeie ut LITT en gang i uken,så da blir ting litt enklere. Jeg klarer ikke si at DET og DET er ikke lov..da fårjeg ikke lyst på annet enn det jeg ikke har lov til..hehe

Du er ikke langt ifra målet ditt da!! Kjempebra! Jeg er ikke sååå nøyen på denne vekta,men vil stramme opp rumpa,og ikke minst få mindre mage. Så da må vel vekten ned..

Håper du får en fin uke! Stå på! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tessemor

I morgen er det veiing igjen. Tror egentlig ikke vekten kommer til å vise så stor forskjell fra forrige uke. For jeg var jo som sagt syk og fikk ikke i meg mat på en uke nesten..Så om vekta viser det samme som forrige uke blir jeg fornøyd likevel,har nok gått ned denne uken da uansett..:)

Får ikke skrevet her inne hver dag,tiden strekker ikke alltid til. Men igår gikk jeg en liten tur med begge to små i vogn på dagen. På ettermiddagen jogget jeg (med litt gåing innimellom) i 50min. Gjorde ogsåøvelse for mage,rumpe og lår. Og maten gikk det også bra med;)

Nå har jeg nett vært ute på tur med snuppa i vogn i ca 40min. Tror ikke det blir mer trening enn det idag..Kanskje en runde med mage øvelser..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tessemor

Da var det veiedag..og vekten viser 62,7..altså 200g mer enn forrige torsdag. Men jeg var jo syk da..så hadde egentlig regnet med at vekten ville bli den samme,eller litt opp...Men det er greit.. Får stå på og håpe jeg er på 62,0 eller rundt der neste torsdag!:)

Sprakk litt i dag og spiste litt sjokolade..det er fy fy!!! Så dette må ikke skje igjen!!

Nå skal jeg snart på aerobick med styrketrening etterpå. Alltid gøy!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tessemor

Så var det lørdag igjen. Og den dagen da alle fristelsene står for dør.. Sambo kjøper alltid snop og digg på lørdagene,og vi lager noe godt til kvelds... Men jeg klarer som oftest å ikke ta av med snopet. Gjerne en bit sjokolade..men det er ikke mye. Tenkte å lage kylling-wok ikveld,og det er jo ikke det mest usunne!:)

Er alene med ungene idag,sambo jobber..Så vi skal snart ha oss en tur ut i solen. Er begynnt å bli ganske så forkjølt kjenner jeg..bare håper det ikke utvikler seg til noe mer enn det..:)

I går gjorde jeg mage,rumpe,lår-øvelser, gikk tur med snuppa i 30min, og 40min på step maskinen. Håper på å komme meg ut i ettermiddag når sambo kommer hjem, å få gå en tur/jogge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tessemor

Da var det søndag... Spiste ingen snop igår faktisk!:) Laget kylling wok til kvelds. Nydelig godt!:P

Fikk ikke komt meg ut å jogge igår. Så jeg tok mage-rumpe-lår øvelser her hjemme + 30min på stepmaskinen. Mage-rumpe-lår øvelsene tar rundt 30min.

Er magen og rumpa jeg er mest opptatt av å få bort. Rumpa er brei,og ingen form for muskler i hele tatt! Når jeg springer slår den meg nesten i bakhodet..;)haha Magen kommer seg sakte men sikkert..målte idag,da var den 81cm,målt rett over navlen. Vil gjerne ha det målet ned til 78... Men den blir jo større ila dagen,føler dt er mye luft som hoper seg opp! Så er begynnt på Dida tabletter fra helsekosten,for å se om det kan hjelpe..

Har nett tatt en runde med mage-rumpe-lår øvelser. Snart skal hele familien ut på tur og leke. Blir ikke super trening akkuratt,men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tessemor

De siste 3dagene har jeg skeiet litt ut. Har spist mye dårlig mat. Laget boller igår,og proppet imeg. Klarte ikke begrense meg til kun EN.. MÅ skjerpe meg nå!! Kommer ikke til å veie meg i morgen.Orker ikke se at tallet har gtt opp...for det har det helt sikkert!! Ååå,er så sint på meg selv!! Jeg vil så gjerne klare dette!! 60kg til mai virker vanskelig nå..:P Men jeg må fortsette å prøve! Starter på ny frisk idag!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Tessemor

Nå er det jammen lenge siden jeg har skrevet her. Vi har vært syke hele familien på rundgang her...:) Influensa og styr. Så har ikke hatt tid til noe som helst. Har ikke fått trent så mye som jeg burde,heller ikke tenkt så nøye gjennom maten jeg spiser. Nå ligger jeg her på sofaen og fryser og har vondt i hele kroppen,vondt i halsen og nesen renner :) Skikkelig tragisk! Håper jeg kommer meg fort..men har ikke gått fort over med de andre i huset,så...

Veide meg idag da,har ikke veid meg siden siste veiing her,og da var jeg 62,7. Idag var jeg 62,2. Tror ikke ønsket mitt om å være nede på 60kg til 1.mai kommer til å gå. Men jeg skal prøve så godt jeg kan! Påsken står for dør,og da blir det jo ofte litt snop spising og sånn..men jeg må holde meg unna!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...