Gå til innhold

Ammede mødre - ned 10 kg før sommeren


Gjest angel74no

Anbefalte innlegg

Gjest angel74no

Hei

 

Jeg fødte en nyyydelig gutt 6 januar og syns at nå er det på tide å tenke på å få av meg de ekstra kiloene jeg la på meg. Har 13 kilo som henger igjen etter svangerskapet og målet er å gå ned minst 10 av dem til sommeren (1 juli). Så kan jeg evt kose meg med å gå ned de siste 3 kg sånn utover høsten. ;)

 

Noen som vil henge seg på?

 

Min plan:

 

- Spise 1800 - 1900 kalorier per dag

- Trene moderat 6 dager i uka. (kondistrening 4 dager og styrketrening 2 dager). Dette høres kanskje mye ut men kommer til å trene ca 30 min per dag, så det er veldig overkommelig. Skal trene når lillegutt ligger og sover, evt ta ham med ut i vogn for 30 min rask gange.

 

Mål:

 

- Gå fra 80 til 70 kg.

- Få mer energi (var veldig inaktiv siste halvdel av svangerskapet, og merker jeg ikke er helt tilbake i form ennå sånn energimessig..)

- komme inn i klærne jeg gikk i før jeg ble gravid! (Kommer jeg inn i bunaden 17 mai tro...?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar
Gjest Lillevenn

Gratulerer med en liten prins ;)

 

Jeg har også lyst til å få bort 10 kg før sommeren, men her sitter kg som støpt. Jeg fikk en jente 10 mai 08, gikk opp 24 kg 10 sitter fremdeles. Trent og lagt om kosthold siden september. Men jeg gir meg ikke, såjeg henger meg på.

 

Jeg har sluttet å amme, men jeg holder meg alikevel inne på dette forumet. Mange likesinnede her. Så hvis jeg får henge meg på tråden din fordet? Jeg trener ca 4 ganger i uken, gjennomsnittlig 12 tp. Ligger på rundt 1700 kcal.

 

å ja, ikke minst. Vekt er 79,8 ved siste veiing, mål i første omgang er 70. Så med andre ord har vi veldig like mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med gutten:)

 

Tror ikke jeg klarer 10 kg til sommeren, men vil gjerne jobbe mot det som mål:)(har gått ned det som jeg la på meg i svangerskapet)

Har en jente på 4 mnd som jeg fortsatt fullammer, og på grunn av hun er så ømfintlig i matveien så blir det lite grønt på meg enda... Men regner med om noen mnd blir det bedre. Har som mål og klare ca 7 trimpoeng i uken, har ikke vært så flink og telle kcal enda, men prøver og holde meg litt til det sunne;) Dere må ha lykke til... og ikke minst bunaden er et godt mål............

 

vekt i dag 93,0 kg... skrek og gru............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rebellius

Jeg vil også gjerne være med!

 

Fikk en nydelig gutt i april. Ammer fortsatt litt. Gikk greit ned endel etter fødsel, men

har gått litt opp i vekt mens jeg har ammet.

Hmmm har vel ingen andre å skylde på =(

 

Veier ca 78 kg nå. Har veldig lyst til å ende rundt 65 kg en plass. Fantastisk hvis jeg klarer endel kg før sommeren.

 

Var veldig inaktiv gjennom hele svangerskapet oga kvalme & bekkenløsning. Føler meg i min livs dårligste form, så alt jeg gjør vil uansett bli bedre!

 

Når snøen forsvinner blir det lange trilleturer. Satser på en vakker vår. Skal teste ut hjemmeøvelser og trenings dvd- kanskje det funker???

 

Skal prøve å ligge på ca 1800-1900 kca. Litt usikker på om det er litt mye, men bedre å ta det rolig enda pga ammingen. Spørs hvor flink jeg er til å være i aktivitet!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Jeg vil også gjerne være med!

 

Fikk en nydelig gutt i april. Ammer fortsatt litt. Gikk greit ned endel etter fødsel' date=' men

har gått litt opp i vekt mens jeg har ammet.

Hmmm har vel ingen andre å skylde på =(

 

Veier ca 78 kg nå. Har veldig lyst til å ende rundt 65 kg en plass. Fantastisk hvis jeg klarer endel kg før sommeren.

 

Var veldig inaktiv gjennom hele svangerskapet oga kvalme & bekkenløsning. Føler meg i min livs dårligste form, så alt jeg gjør vil uansett bli bedre!

 

Når snøen forsvinner blir det lange trilleturer. Satser på en vakker vår. Skal teste ut hjemmeøvelser og trenings dvd- kanskje det funker???

Skal prøve å ligge på ca 1800-1900 kca. Litt usikker på om det er litt mye, men bedre å ta det rolig enda pga ammingen. Spørs hvor flink jeg er til å være i aktivitet!

 

Lykke til![/quote']

 

 

Jeg skal også ligge på 1800 - 1900 kalorier, vil ikke risikere å miste melka! Jeg trener også bare hjemme. Har håndvekter og en liten stepmaskin. Så blir det mer trilleturer etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no

Har bestemt meg for å planlegge uka på forhånd.. jeg er ikke flink til å ta ting etter hvert (er supergod til å utsette...!)

 

- Mandag: Vekttrening overkropp - 20 min.

- Tirsdag: Stepmaskin - 20 min

- Onsdag: Gå tur, rask gange - 40 min

- Torsdag: Vekttrening underkropp - 20 min

- Fredag: Stepmaskin - 20 min

- Lørdag: Gå tur, rask gange - 40 min

- Søndag - TRENINGSFRI!

 

Planen er å få det unnagjort på formiddagen, det er det letteste å få til - lillegutt sover best da.

 

Ha en flott uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god plan...

jeg skal prøve og gå hver dag enten med eller uten vogn (lillemor) sover best når vognene blir trillet:)

Mål nr 2 er og ta siups hver dag!!!! +++ knipe øvelsene:)

 

lykke til med målene deres og ha en sunn uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorid81

Jeg fikk en gutt 7 februar, og er allerede litt utolmodig etter å få fart på vekta igjen...så jeg popper innom her for å hente litt motivasjon fra dere andre ammende ;)

 

La på meg ca 20 kg, og har igjen 7 kg før jeg er på startvekta.

Veier 78 kg, og vil ned til 70 kg.

Fikk en skikkelig vårfølelse når jeg var ute å trilla i stad, og da ble jeg litt småfrustrert over vekta. Vil føle meg freeeesh til sommern :)

Har gått GR kurs før, og vet at dette funker...så nå gjelder det bare å finne frem litt motivasjon da....hmm...

Har ikke helt kommet inn i modus kcal og trim, men det kverner i hode...så det blir det blir :)

 

Kan noen hjelpe meg å regne ut meny? m tanke på amminga?

Er det noen som vet hva jeg kan taste inn når jeg bruker ellipse maskine å trene på? det står ikke i menyen der.....

 

 

Lykke til alle sammen da, snart vår og sommer :)

(Håper jeg får til å legge inn innlegget her da, har aldri vært aktiv her inne før....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Jeg fikk en gutt 7 februar' date=' og er allerede litt utolmodig etter å få fart på vekta igjen...så jeg popper innom her for å hente litt motivasjon fra dere andre ammende

 

La på meg ca 20 kg, og har igjen 7 kg før jeg er på startvekta.

Veier 78 kg, og vil ned til 70 kg.

Fikk en skikkelig vårfølelse når jeg var ute å trilla i stad, og da ble jeg litt småfrustrert over vekta. Vil føle meg freeeesh til sommern :)

Har gått GR kurs før, og vet at dette funker...så nå gjelder det bare å finne frem litt motivasjon da....hmm...

Har ikke helt kommet inn i modus kcal og trim, men det kverner i hode...så det blir det blir

 

Kan noen hjelpe meg å regne ut meny? m tanke på amminga?

Er det noen som vet hva jeg kan taste inn når jeg bruker ellipse maskine å trene på? det står ikke i menyen der.....

 

 

Lykke til alle sammen da, snart vår og sommer

(Håper jeg får til å legge inn innlegget her da, har aldri vært aktiv her inne før....)[/quote']

 

 

Ang utregning av meny - hadde jeg ikke ammet skulle jeg ligget på meny m 1600 kalorier. Når man ammer skal man gå en meny opp - altså 1900 kalorier. Regner med du skal ligge på det samme da vi har lignende utgangspunkt. Er du usikker kan du evt sende en mail til Grete Roede folkene. :) Det samme ville jeg gjort ang ellipsemaskinen din! Det burde absolutt vært med på listen. Sikkert andre også som savner det!

 

Lykke til (til oss alle sammen)! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OopsiDeisi

Fikk ei jente i november, så hun er tre mnd nå, og nå SKAL nåla på vekta gå nedover!!

 

Har akkurat meldt meg inn, så er ikke inne i det å telle kcal og sånn enda, men er fullt motivert.

Har en samboer som har vært med på kurs før, så han får hjelpe meg litt :)

Ang trening har jeg ikke vært så flink, men har planer om å gå tur med vogn hver dag, og ta sit ups og alt det der når det blir tid til det, satser på 3 ganger i uka, ihvertfall til å begynne med :)

 

Lykke til alle dere andre, vi greier 10 kg før sommeren vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Fikk ei jente i november' date=' så hun er tre mnd nå, og nå SKAL nåla på vekta gå nedover!!

 

Har akkurat meldt meg inn, så er ikke inne i det å telle kcal og sånn enda, men er fullt motivert.

Har en samboer som har vært med på kurs før, så han får hjelpe meg litt :)

Ang trening har jeg ikke vært så flink, men har planer om å gå tur med vogn hver dag, og ta sit ups og alt det der når det blir tid til det, satser på 3 ganger i uka, ihvertfall til å begynne med :)

 

Lykke til alle dere andre, vi greier 10 kg før sommeren vettu :)[/quote']

 

 

Flott å være mor ikke sant??! :) Dette skal vi klare. Spør hvis du lurer på noe!

 

- Angel -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no

Gikk en tur med en venninne i går. Vi gikk skikkelig på i en time (ca 8 km), og nå er jeg veldig støl!! Litt merkelig å bli så støl etter en rask gåtur bare, men har en teori at sist jeg gjorde det veide jeg 13 kg mindre... Så det er jo som å ta på seg en ryggsekk på 13 kg og traske avgårde på asfalten i god fart. Merker i hvert fall nå hvor utrent jeg er for tiden... hehe. MEN - deilig å følge verkende musker - de er der fremdeles! :)

 

Jeg tenkte å rapportere om vektnedgang osv på lørdag (min veiedag..).

 

Ha en fortsatt god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mama73

Jeg vil også være med! Fikk en nydelig gutt i september, og sliter fortsatt med 10-12 kilo! Vil veldig gjerne bli kvitt dem før sommeren, så fint med litt motivasjon her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at det blir mange som henger seg på:) Har i dag tatt minn første fjelltur... og pulsklokken viste 750 kcal:) Og gjett om jeg kommer til og bli støl:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Så kjekt at det blir mange som henger seg på:) Har i dag tatt minn første fjelltur... og pulsklokken viste 750 kcal:) Og gjett om jeg kommer til og bli støl:)

 

Oj så bra! Du har grunn til å være stolt over deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no

Er 0,5 kg.

 

Ikke så mye - men faktisk det de anbefaler for oss som ammer.. Så da er jeg fornøyd!

 

Jeg trente ikke i går pga en gryende brystbetendelse (har en stor vond kul på undersiden av brystet som er rødflammete). Var forferdelig vondt å amme også natt til i går og i går morges, men ble bedre utover dagen. Har ikke vært hos legen, tenker det ikke er noen vits så lenge jeg ikke har feber eller andre symtomer. (Men var veldig trøtt og slapp i går så hadde meg en lengre middagshvil..). Mulig jeg tar meg en treningspause i dag også til dette er bedre - ikke noe særlig å få brystet til å danse opp og ned i denne tilstanden! :D Men litt styrketrening for beina kan nok gå. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mama73

Jeg er 170 cm høy, veier nå 82,3 kg og vil ned minst 10 kg! Hadde startvekt på 70 kg da jeg ble gravid, men idealvekten min er 67. Jeg fullammer baby på snart 6 mnd, men har begynt med grøttilvenning. Regner med at han er oppe i en full porsjon i løpet av en uke (har da holdt på i 1 1/2 mnd). Har også begynt med litt middag som jeg regner med kommer opp i en full porsjon om ikke veldig lenge..

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Jeg er 170 cm høy' date=' veier nå 82,3 kg og vil ned minst 10 kg! Hadde startvekt på 70 kg da jeg ble gravid, men idealvekten min er 67. Jeg fullammer baby på snart 6 mnd, men har begynt med grøttilvenning. Regner med at han er oppe i en full porsjon i løpet av en uke (har da holdt på i 1 1/2 mnd). Har også begynt med litt middag som jeg regner med kommer opp i en full porsjon om ikke veldig lenge..

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

På forhånd takk![/quote']

 

Velkommen til deg også! :D Hvis du teller kalorier ville jeg lagt meg på 1900 så lenge du ammer såpass mye, men kan være lurt å sende en mail til Grete Roede folkene hvis du lurer på om du kan gå under det når du etter hvert ammer mindre. (Det er en "Kontakt oss" link på toppen her). Det vet de alt om - de har nemlig kurs for de som ammer når babyen er 6 mnd eller eldre.

 

Ellers lykke til! "Ser" deg senere.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke det helt store, men ned er ned!!! har ikke telt kcal og spise egentlig det jeg vil, siden det er lillemor som er kresen, får vondt i magen for alt mulig rart.... men ¨å er hun snart 5 mnd og skal vel snart begynne og få grøt:) hvordan går det med dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skrevet her inne før, men har brukt vektklubben dagboken flittig siden nyttår, og har gått fra 76.5 til 68.5 kg på 8 uker, altså 1 kg i uken. Har fullammet mitt lille gull (nå 8 mnd) frem til for litt siden og har vært nervøs for å miste melka, og pga det har jeg registrert alt jeg spiser.

Jeg skulle også ha ligget på 1600 hvis jeg ikke ammet, men har faktisk hatt et gjennomsnitt på 2100 kalorier pr dag (og likevel gått ned 1 kg pr uke i gjennomsnitt). Jeg har vært normalt aktiv daglig, og ellers gått noen lengre turer med barnevogn i uken, pluss rocket med rockering 20 min hver kveld.

 

Så mitt tips til dere som ammer endel ennå, spis litt mer (av det sunne selvfølgerlig), tror vi har en tendens til å spise litt for lite. Så også en plass her inne at på kurs regner de med at opp til 700 kalorier pr dag går til amming, og hvis en trener såpass mye som enkelte her legger opp til kan tilogmed 1900 kalorier bli litt lite.

 

Lykke til alle, kanskje jeg hiver meg på tråden videre også:D nå gjenstår de vanskeligste og mest gjenstridige kiloene, pluss huden flagrer litt etter 3 relativt tette graviditeter:) så nå blir oppstrammende trening neste prosjekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Har ikke skrevet her inne før' date=' men har brukt vektklubben dagboken flittig siden nyttår, og har gått fra 76.5 til 68.5 kg på 8 uker, altså 1 kg i uken. Har fullammet mitt lille gull (nå 8 mnd) frem til for litt siden og har vært nervøs for å miste melka, og pga det har jeg registrert alt jeg spiser.

Jeg skulle også ha ligget på 1600 hvis jeg ikke ammet, men har faktisk hatt et gjennomsnitt på 2100 kalorier pr dag (og likevel gått ned 1 kg pr uke i gjennomsnitt). Jeg har vært normalt aktiv daglig, og ellers gått noen lengre turer med barnevogn i uken, pluss rocket med rockering 20 min hver kveld.

 

Så mitt tips til dere som ammer endel ennå, spis litt mer (av det sunne selvfølgerlig), tror vi har en tendens til å spise litt for lite. Så også en plass her inne at på kurs regner de med at opp til 700 kalorier pr dag går til amming, og hvis en trener såpass mye som enkelte her legger opp til kan tilogmed 1900 kalorier bli litt lite.

 

Lykke til alle, kanskje jeg hiver meg på tråden videre også:D nå gjenstår de vanskeligste og mest gjenstridige kiloene, pluss huden flagrer litt etter 3 relativt tette graviditeter:) så nå blir oppstrammende trening neste prosjekt..[/quote']

 

Nå ble jeg rent inspirert. Utrolig bra å gå ned 1 kg i uka. Tankevekkende med tanke på at du ligger høyere i kalori-inntak ja - noe å tenke på for oss alle sammen der! Jeg har klart å ligge på 1900 ca halvparten av dagene , og rundt 2100 resten. Men vekta står nokså stille... hmfr... (0,5kg siste uka, men bare til sammen 1 kg siste 3 uker). Håper det løsner snart! 1 kg per uke hadde ikke vært så dumt!

 

Stikk GJERNE innom igjen og fortell hvordan det går! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
ikke det helt store' date=' men ned er ned!!! har ikke telt kcal og spise egentlig det jeg vil, siden det er lillemor som er kresen, får vondt i magen for alt mulig rart.... men ¨å er hun snart 5 mnd og skal vel snart begynne og få grøt:) hvordan går det med dere:)[/quote']

 

Dette går rette veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :D jeg er overrasket over hvor lett det har vært. Men det er nok fordi jeg ikke har lurt meg selv, og har vært veldig bevisst på å ikke spise for lite. Jeg har hatt en dag eller to med under 1800 kalorier, og endel helge dager oppi 2500, og noen helt oppi 3000! Men det at jeg har skrevet ned alt (og jeg har ikke alltid veid, har tatt sånn ca, og kontrollveid brødmat og poteter/pasta avogtil) har gjort at jeg har klart å motstå søte og salte fristelser om kvelden, siden jeg vet hvor mye jeg har å gå på. Og kanskje kroppen min var klar nå for å få av flesket, jeg hadde 8 svangerskapskilo som sto bom fast, og 3 kjæreste kilo fra før den tid som også helst ville være på mage og hofter:)

 

Tanken min har hele tiden vært å prøve å finne ut en måte å spise på som gjør at jeg beholder vekten etter ammingen er ferdig :D hold vekten og slanking i ett altså. Og min belønning er å begynne på treningssenter nå, (hadde opprinnelig mål på 68 kg, men vil nok ned litt til hvis det går) og et hold vekten kurs etter sommeren, hvis jeg begynner å legge på meg igjen..

 

Men så skal det også sies at dette er graviditet nr 3, og motivasjonen har ikke vært på topp etter de forrige to, så det er alltid lys i tunnellen:)

 

Eneste, "øynene" er ikke helt justert enda, så jeg klarer faktisk ikke helt å se hvor mye jeg har gått ned i speilet enda, men merker det jo på klærne..

 

Men det viktigste av alt er å vite hva en spiser, at en hverken spiser for lite eller for mye tror jeg.

 

lykke til alle, kommer nok innom igjen ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...