Gå til innhold

Ammede mødre - ned 10 kg før sommeren


Gjest angel74no

Anbefalte innlegg

Er 0' date='5 kg.

 

Ikke så mye - men faktisk det de anbefaler for oss som ammer.. Så da er jeg fornøyd!

 

Jeg trente ikke i går pga en gryende brystbetendelse (har en stor vond kul på undersiden av brystet som er rødflammete). Var forferdelig vondt å amme også natt til i går og i går morges, men ble bedre utover dagen. Har ikke vært hos legen, tenker det ikke er noen vits så lenge jeg ikke har feber eller andre symtomer. (Men var veldig trøtt og slapp i går så hadde meg en lengre middagshvil..). Mulig jeg tar meg en treningspause i dag også til dette er bedre - ikke noe særlig å få brystet til å danse opp og ned i denne tilstanden! :D Men litt styrketrening for beina kan nok gå. :D[/quote']

 

 

Håper at du nå er frisk og rask etter en brystbetennelse, det er noe herk er selv vært plaget med det, men man finner måter på og både fikse det og ungå det!! ps 0,5 er bra nedgang, husk du ammer:) (selv om jeg vet at en vil helst gå ned en kg, vi vil jo så gjerne se resultat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Hei, jeg er i omtrent samme situasjon som et par av dere andre her. Jeg har ei jente på 10 måneder, ammer, og har et mål om å gå ned ca 10 kilo til sommerferien- og har følgende plan:

 

03.03 = 74 (er 73 per i dag, så jeg er veldig positiv for tiden)

 

31.03 (4 uker) - 3 = 71

 

13.04 (2 uker) - 1 = 70

 

12.05 (4 uker) - 2 = 68

 

09.06 (4 uker) -2 = 66

 

23.07 ( 6 uker) - 3 = 63

 

01.09 (6 uker) = MÅL (60)

 

Jeg startet slankeprosjektet i november, og har gått ned ca 6 kilo på den tiden, og er ikke så langt fra den vekten jeg hadde før denne siste graviditeten.

Satser nå på å gå ned til tidligere matchvekt, men innser at det ikke er helt sikkert at det kler meg å bli like slank som jeg var for fem år siden (eller at jeg klarer det). Derfor har jeg ikke helt tallfestet det endelige målet, men regner med å stanse på rundt 63 kilo.

 

Jeg deler permisjonen med mannen min og jobber 60 prosent, så jeg får ikke trillet like mye hver uke. Trener minst 3 ganger i uken utover trillingen, og spiser stort sett sunt og godt. Min hovedutfordring mht vekttap er nok stress og mangel på søvn + store vanskeligheter med å takke nei til et glass vin eller tre.

 

Jeg går på GR Aktiv kurs, og trives veldig godt med det. Instruktøren har regnet ut at jeg skal ha ca 1900 kalorier per dag så lenge jeg ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Hei' date=' jeg er i omtrent samme situasjon som et par av dere andre her. Jeg har ei jente på 10 måneder, ammer, og har et mål om å gå ned ca 10 kilo til sommerferien- og har følgende plan:

 

03.03 = 74 (er 73 per i dag, så jeg er veldig positiv for tiden)

 

31.03 (4 uker) - 3 = 71

 

13.04 (2 uker) - 1 = 70

 

12.05 (4 uker) - 2 = 68

 

09.06 (4 uker) -2 = 66

 

23.07 ( 6 uker) - 3 = 63

 

01.09 (6 uker) = MÅL (60)

 

Jeg startet slankeprosjektet i november, og har gått ned ca 6 kilo på den tiden, og er ikke så langt fra den vekten jeg hadde før denne siste graviditeten.

Satser nå på å gå ned til tidligere matchvekt, men innser at det ikke er helt sikkert at det kler meg å bli like slank som jeg var for fem år siden (eller at jeg klarer det). Derfor har jeg ikke helt tallfestet det endelige målet, men regner med å stanse på rundt 63 kilo.

 

Jeg deler permisjonen med mannen min og jobber 60 prosent, så jeg får ikke trillet like mye hver uke. Trener minst 3 ganger i uken utover trillingen, og spiser stort sett sunt og godt. Min hovedutfordring mht vekttap er nok stress og mangel på søvn + store vanskeligheter med å takke nei til et glass vin eller tre.

 

Jeg går på GR Aktiv kurs, og trives veldig godt med det. Instruktøren har regnet ut at jeg skal ha ca 1900 kalorier per dag så lenge jeg ammer.[/quote']

 

Supert å bli flere! Du har lagt opp til en god plan! Så gøy at du har gått ned så pass mye siden november! Da er det jo håp for meg også!

 

Mitt mål er mellom 62 og 65, så ikke langt fra ditt mål. (62 er målet, men må se litt ann hvor flate brystene blir etter at jeg har ammet etc.. hehe.. Kroppen forandrer seg jo en del når man er gravid uansett, så kanskje 65kg er bra. Var 66kg før når jeg ble gravid, og var jo for så vidt nokså fornøyd med det..)

 

Gleder meg til å høre hvordan det går med deg framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Håper at du nå er frisk og rask etter en brystbetennelse' date=' det er noe herk er selv vært plaget med det, men man finner måter på og både fikse det og ungå det!! ps 0,5 er bra nedgang, husk du ammer:) (selv om jeg vet at en vil helst gå ned en kg, vi vil jo så gjerne se resultat)[/quote']

 

Jeg ammet og ammet så ble jeg kvitt det. Vet ikke om det var brystbetendelse, man får jo en del av de samme symptomene med tette melkeganger. Vondt var det i alle fall!! 3. gangen det skjer nå, håper det var den siste! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

 

Jeg lurer på om det er plass til en til på dette laget? Det virker nemlig som riktig sted å være for meg nå.

 

Jeg har lyst å prøve å bli kvitt åtte kilo før sommeren. Da er jeg tilbake på 68,5, som var det jeg var før jeg la på meg 26 kg som gravid.... Jeg fullammer ms baby fremdeles, men skal nok ikke gjøre det så veldig mye lenger. Planen min er som følger:

 

Pr. 10. 03: Veier 76,7

Pr. 01. 04: Veie 74,5 kg

Pr. 01.05: Veie 71,5 kg

Pr. 01. 06: Veie 69, 0 kg

Pr. 01.07: Veie 68,5 kg

 

Tror jeg skal ligge på ca 1900 kcal jeg også, som flere andre her. Og ellers tenker jeg å prøve å skaffe meg 10 trimpoeng i uka. Nå skal de siste kiloene bort sånn at jeg kommer inn i gamlebuksene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Hei dere.

 

Jeg lurer på om det er plass til en til på dette laget? Det virker nemlig som riktig sted å være for meg nå.

 

Jeg har lyst å prøve å bli kvitt åtte kilo før sommeren. Da er jeg tilbake på 68' date='5, som var det jeg var før jeg la på meg 26 kg som gravid.... Jeg fullammer ms baby fremdeles, men skal nok ikke gjøre det så veldig mye lenger. Planen min er som følger:

 

Pr. 10. 03: Veier 76,7

Pr. 01. 04: Veie 74,5 kg

Pr. 01.05: Veie 71,5 kg

Pr. 01. 06: Veie 69, 0 kg

Pr. 01.07: Veie 68,5 kg

 

Tror jeg skal ligge på ca 1900 kcal jeg også, som flere andre her. Og ellers tenker jeg å prøve å skaffe meg 10 trimpoeng i uka. Nå skal de siste kiloene bort sånn at jeg kommer inn i gamlebuksene mine![/quote']

 

Gode delmål du har der! Skulle være veldig overkommelig. (Jeg ogsp savner gamlebusene mine.. og toppene.. og genserne.. og... )

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Hei, kan eg få bli med på vegen med ti kilo til sommaren?

 

Guten min er blitt 6 veker no, født 27. januar. Har også ei jente på 2,5 år.

Eg gjekk opp 32 kilo i svangerskapet, og har att 20 kilo før eg er nede på førgravidvekt, og reknar med å bruke nesten eitt år på å gå ned det.

 

Eg prøver å halde meg på 1900 kcal om dagen, rocke min 10 minutt med rockering kvar dag, og trene styrke kvar tysdag og torsdag heime på kjøkengolvet. Og forhåpentlegvis masse trilleturar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Hei' date=' kan eg få bli med på vegen med ti kilo til sommaren?

 

Guten min er blitt 6 veker no, født 27. januar. Har også ei jente på 2,5 år.

Eg gjekk opp 32 kilo i svangerskapet, og har att 20 kilo før eg er nede på førgravidvekt, og reknar med å bruke nesten eitt år på å gå ned det.

 

Eg prøver å halde meg på 1900 kcal om dagen, rocke min 10 minutt med rockering kvar dag, og trene styrke kvar tysdag og torsdag heime på kjøkengolvet. Og forhåpentlegvis masse trilleturar.[/quote']

 

Velkommen og gratulerer med gutten! Ja 10 kg innen sommeren bør være veldig overkommelig for oss alle sammen. Jeg trener også styrke hjemme, det har fungert greitt til nå. Merker muskene vokser! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no

Hei

 

Jeg kom over en veldig grei måte å trene kondisjonstrening på. Det tar bare 20 min - så super effektivt for oss travle mødre! Jeg bruker step-maskin, men man kan like gjerne bruke trimsykkel eller gå/jogge, svømme osv..

 

Prinsippet er å øke, senke intensiteten i løpet av de 20 minuttene. Tenk deg at intensitetsnivå 1 er å sitte i sofaen å se på TV. Nivå 2 er å stå oppreist, nivå 3 er å gå veldig sakte osv.. På nivå 5 beveger man seg i et tempo der man ikke blir anpusten.. på nivå 9 tar man i alt man klarer - og på nivå 10 kjører man på MER enn man trodde var mulig å få til! Ok.. så her er hvordan jeg trener dette:

 

1.minutt - nivå 5

2. minutt - nivå 5

3.minutt - nivå 6

4. minutt - nivå 7

5.minutt - nivå 8

6.minutt - nivå 9

7.minutt - nivå 6

8.minutt - nivå 7

9.minutt - nivå 8

10.minutt - nivå 9

11.minutt - nivå 6

12.minutt - nivå 7

13.minutt - nivå 8

14.minutt - nivå 9

15.minutt - nivå 6

16.minutt - nivå 7

17.minutt - nivå 8

18 minutt - nivå 9

19.minutt - nivå 10

20.minutt - nivå 5

 

Det at en må følge med på stoppeklokka med jevne mellomrom gjør at de 20min man bruker på dette går som en VIND! Og man kjenner virkerlig at man har trent godt! Og dette systemet kan alle bruke! Alle har forskjellig formnivå, og tilpasser det etter det. Hvis en tenker seg gåing, vil kanskje nivå 9 fremdeles være rask gange for noen, men for andre vil det være å slå over i jogging.

 

Jeg har akkurat trent 20 min step med dette- og føler meg forfrisket! Man får lissom mer oksygen ned i lungene rett etter at man har trent - en god følelse :)

 

GOD HELG alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at dere er flink til og sette dere mål! Tror kanskje jeg skulle ha gjordt det og litt belønninger på hvert trinn, for å få opp motivasjonen:) Er ikke flink til og telle hva jeg spiser fortsatt men siden jeg går ned og er flink og trimme så får jeg bli litt strengere etter hvert. Nå er trulte snart 5 mnd og fullammer fortsatt, så når jeg ikke får i meg nok mat føler jeg at matstasjonen blir slappe, så prinsippe med og spise ofte får jeg jo inn:) Denne uken ble det ned 0,6kg. så da stoppet vekten på 91,8, så nå gleder jeg meg til og komme ned på 80 tallet.... er så møkka lei av 90 tallet. Gleder meg til at kledene begynner og passe bedre, selv om jeg har gått ned det jeg la på meg i svangerskapet, er buksene fortsatt trang rundt magen... men får på meg flere og det er deilig, og allle mammakledene er bort:) Og for min del så skal jeg ikke finne de frem igjenn, så nå vil jeg komme meg helt ned hvor jeg kan være fornøyd med kroppen min. 3 svangerskap har vært nok for min kropp.

 

Håper det går bra med dere og at dere får en super uke:)

 

Mål for uken 10 trimpoeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Må si at dere er flink til og sette dere mål! Tror kanskje jeg skulle ha gjordt det og litt belønninger på hvert trinn' date=' for å få opp motivasjonen:) Er ikke flink til og telle hva jeg spiser fortsatt men siden jeg går ned og er flink og trimme så får jeg bli litt strengere etter hvert. Nå er trulte snart 5 mnd og fullammer fortsatt, så når jeg ikke får i meg nok mat føler jeg at matstasjonen blir slappe, så prinsippe med og spise ofte får jeg jo inn:) Denne uken ble det ned 0,6kg. så da stoppet vekten på 91,8, så nå gleder jeg meg til og komme ned på 80 tallet.... er så møkka lei av 90 tallet. Gleder meg til at kledene begynner og passe bedre, selv om jeg har gått ned det jeg la på meg i svangerskapet, er buksene fortsatt trang rundt magen... men får på meg flere og det er deilig, og allle mammakledene er bort:) Og for min del så skal jeg ikke finne de frem igjenn, så nå vil jeg komme meg helt ned hvor jeg kan være fornøyd med kroppen min. 3 svangerskap har vært nok for min kropp.

 

Håper det går bra med dere og at dere får en super uke:)

 

Mål for uken 10 trimpoeng[/quote']

 

Så flink du er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no

Denne uka har vekta stått stille.. Målet var 0,5kg.

 

MEN det som er litt interessant er at jeg har ligget litt over det jeg skulle ha spist (1900 kalorier) omtrent hele uka. Og de sier at 7000kalorier tilsvarer 1kg. Jeg har tilsammen siste 2 ukene spist 3500kalorier "for mye" - og det tilsvarer 0,5 kg! Så jeg begynner å se en sammenheng her - det KAN være at jeg ville gått ned 1 kg siste to uker i stedet for 0,5 hvis jeg hadde holdt meg til planen... sånn vitenskaplig sett i hvert fall...hehe. Men da jeg satt å regnet på dette ble jeg i hvert fall skikkelig motivert til å spise sunnere (da går kaloriinntaket ned av seg selv uten at mengde mat gjør det.. ) i uka som kommer og se om det ikke løsner.

 

Men til dere som går ned i vekt uten å telle kalorier - fortsett med det! Ikke nødvendig å gjøre det mer komplisert enn nødvendig!!

 

I dag skal jeg og min mann ta med lillegutt ut på trilletur, også har jeg sagt i fra til min mann at han kan ta lillegutt inn etterpå mens jeg tar meg en runde i lysløypa her oppe (ikke mulig å ta med vogn der ennå)! Så det burde bli over 2 trimpoeng tilsammen. Må ta igjen litt siden jeg ikke fikk trent i går.. hehe.

 

Ha en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Tyr74 - gratulerar med flott nedgang. No er det ikkje lenge før du er på 80-tallet :)

 

Angel74no - akkurat slik trur eg at det er. Og det er jo kjempefin motivasjon til å spise litt sunnare.

(eller spise litt mindre, som er min utfordring.. For eg har og lege litt over på kaloriane denne veka. No har eg ikkje vegedag før i morgon, men eg har smugvege meg, og det er ikkje den heilt store nedgangen, for å seie det slik)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har vekta stått stille.. Målet var 0' date='5kg.

 

MEN det som er litt interessant er at jeg har ligget litt over det jeg skulle ha spist (1900 kalorier) omtrent hele uka. Og de sier at 7000kalorier tilsvarer 1kg. Jeg har tilsammen siste 2 ukene spist 3500kalorier "for mye" - og det tilsvarer 0,5 kg! Så jeg begynner å se en sammenheng her - det KAN være at jeg ville gått ned 1 kg siste to uker i stedet for 0,5 hvis jeg hadde holdt meg til planen... sånn vitenskaplig sett i hvert fall...hehe. Men da jeg satt å regnet på dette ble jeg i hvert fall skikkelig motivert til å spise sunnere (da går kaloriinntaket ned av seg selv uten at mengde mat gjør det.. ) i uka som kommer og se om det ikke løsner.

[/quote']

 

Det kan jo være at kroppen holder litt igjen denne uken, kanskje du får en ras nedgang neste uke:) tvi tvi Det er jo faktisk mange som står stilt en uke som har spist akkuratt det de skal, og så får de igjen uken etter.

 

Jeg har som sagt surfet på vektnedgangsbølgen en stund nå, har gått sååå enkelt, men denne uken endte det med ett brak for min del:) 0,2 ned. Så tror hele forklaringen på at vekten har gått ned så fort er at lillejenta mi har puppet som en gal hele nettene, og siste uka har mamma vært streng, ingen pupp om natta... Så nå må jeg virkelig ta meg i sammen, og ikke tenke at det går bra å spise mye tøys..

 

Men er jo fornøyd også, startet på 76,5 ca 10 januar, og vekten stoppet på torsdag på 68,3. Første mål var 68, når, hvis om atte det målet nås:) så blir neste etappe 65 kg (jeg er ca 169 høy, så da tenker jeg at jeg er veldig fornøyd). Men planlegger å bruke til sommeren på disse kiloene, sånn at de ikke raser på i ekspressfart igjen. Jeg har slanket meg ca 10 kilo en gang før, og holdt ca ett år før (u)vanene var tilbake igjen. Så denne gang gjelder det å finne en måltidsrytme og mat jeg kan leve med.

 

Det verste den siste uken har vært å være aktiv nok, og å ha fantasi nok til å lage middager som er sunne, og som jeg har lyst til å spise. Kanskje noen har en fantastisk oppskrift på lager?

 

lykke til alle i uken som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at kroppen holder litt igjen denne uken' date=' kanskje du får en ras nedgang neste uke:) tvi tvi Det er jo faktisk mange som står stilt en uke som har spist akkuratt det de skal, og så får de igjen uken etter.

 

Jeg har som sagt surfet på vektnedgangsbølgen en stund nå, har gått sååå enkelt, men denne uken endte det med ett brak for min del 0,2 ned. Så tror hele forklaringen på at vekten har gått ned så fort er at lillejenta mi har puppet som en gal hele nettene, og siste uka har mamma vært streng, ingen pupp om natta... Så nå må jeg virkelig ta meg i sammen, og ikke tenke at det går bra å spise mye tøys..

 

Men er jo fornøyd også, startet på 76,5 ca 10 januar, og vekten stoppet på torsdag på 68,3. Første mål var 68, når, hvis om atte det målet nås så blir neste etappe 65 kg (jeg er ca 169 høy, så da tenker jeg at jeg er veldig fornøyd). Men planlegger å bruke til sommeren på disse kiloene, sånn at de ikke raser på i ekspressfart igjen. Jeg har slanket meg ca 10 kilo en gang før, og holdt ca ett år før (u)vanene var tilbake igjen. Så denne gang gjelder det å finne en måltidsrytme og mat jeg kan leve med.

 

Det verste den siste uken har vært å være aktiv nok, og å ha fantasi nok til å lage middager som er sunne, og som jeg har lyst til å spise. Kanskje noen har en fantastisk oppskrift på lager?

 

lykke til alle i uken som kommer![/quote']

 

Må bare si at du har vært kjempeflink:) 8 kg siden januar, er jo bare supert:) En blir jo inspirert av og lese dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har vekta stått stille.. Målet var 0' date='5kg.

 

MEN det som er litt interessant er at jeg har ligget litt over det jeg skulle ha spist (1900 kalorier) omtrent hele uka. Og de sier at 7000kalorier tilsvarer 1kg. Jeg har tilsammen siste 2 ukene spist 3500kalorier "for mye" - og det tilsvarer 0,5 kg! Så jeg begynner å se en sammenheng her - det KAN være at jeg ville gått ned 1 kg siste to uker i stedet for 0,5 hvis jeg hadde holdt meg til planen... sånn vitenskaplig sett i hvert fall...hehe. Men da jeg satt å regnet på dette ble jeg i hvert fall skikkelig motivert til å spise sunnere (da går kaloriinntaket ned av seg selv uten at mengde mat gjør det.. ) i uka som kommer og se om det ikke løsner.

 

Men til dere som går ned i vekt uten å telle kalorier - fortsett med det! Ikke nødvendig å gjøre det mer komplisert enn nødvendig!!

 

I dag skal jeg og min mann ta med lillegutt ut på trilletur, også har jeg sagt i fra til min mann at han kan ta lillegutt inn etterpå mens jeg tar meg en runde i lysløypa her oppe (ikke mulig å ta med vogn der ennå)! Så det burde bli over 2 trimpoeng tilsammen. Må ta igjen litt siden jeg ikke fikk trent i går.. hehe.

 

Ha en god uke![/quote']

Tvi tvi for denne uken! Det kan jo hende at det løser seg neste uke! Stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Det kan jo være at kroppen holder litt igjen denne uken' date=' kanskje du får en ras nedgang neste uke:) tvi tvi Det er jo faktisk mange som står stilt en uke som har spist akkuratt det de skal, og så får de igjen uken etter.

 

Jeg har som sagt surfet på vektnedgangsbølgen en stund nå, har gått sååå enkelt, men denne uken endte det med ett brak for min del:) 0,2 ned. Så tror hele forklaringen på at vekten har gått ned så fort er at lillejenta mi har puppet som en gal hele nettene, og siste uka har mamma vært streng, ingen pupp om natta... Så nå må jeg virkelig ta meg i sammen, og ikke tenke at det går bra å spise mye tøys..

 

Men er jo fornøyd også, startet på 76,5 ca 10 januar, og vekten stoppet på torsdag på 68,3. Første mål var 68, når, hvis om atte det målet nås:) så blir neste etappe 65 kg (jeg er ca 169 høy, så da tenker jeg at jeg er veldig fornøyd). Men planlegger å bruke til sommeren på disse kiloene, sånn at de ikke raser på i ekspressfart igjen. Jeg har slanket meg ca 10 kilo en gang før, og holdt ca ett år før (u)vanene var tilbake igjen. Så denne gang gjelder det å finne en måltidsrytme og mat jeg kan leve med.

 

Det verste den siste uken har vært å være aktiv nok, og å ha fantasi nok til å lage middager som er sunne, og som jeg har lyst til å spise. Kanskje noen har en fantastisk oppskrift på lager?

 

lykke til alle i uken som kommer![/quote']

 

Gratulerer så mye - du har vært utrolig flink asså. Tenk å være 68,5kg igjen.. *drømme drømme...* Det med amming på natta var litt interessant.. Lillegutt her fant ut at han ville begynne å sove hele natta (7 timer i strekk) når han var 8 uker (ca 2 uker siden). Har ikke tenkt på at det kan ha en innvirkning! Men jeg innbillder meg at han da spiser mer per måltid på dagen.. Men - jeg klager uansett ikke - nyter å sove 7 timer i strekk. Har ikke gjort det siden helt i begynnelsen av graviditeten (før jeg begynte å måtte opp for å tisse annenhver time...!)

 

 

 

En oppskrift på tampen. Dette er i utgangspunktet en lunch, men man kan spise det til middag, bare ha feks brød til.

 

- Lag en salat med grønnsaker man har / liker.

- Ta tunfisk ut av boks og renn av (lurt å velge tunfisk i vann, ikke gele eller olje)

- Bland tunfisk med en spiseskjei lett majones, legg på toppen av salaten.

 

Et veldig mettende måltid! Og man får i seg en god porsjon fisk. :)

 

Ha en flott og sunn uke alle sammen! Tvi tvi - må vi greie å holde oss til sunn mat og en god porsjon trim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Tosli - du har jo gått ned masse på kort tid! Kjempeflink har du vore!

 

Eg har gått ned 0,6 på min første veke, og det er eg nøgd med. Vekt i dag er 98,8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Tosli - du har jo gått ned masse på kort tid! Kjempeflink har du vore!

 

Eg har gått ned 0' date='6 på min første veke, og det er eg nøgd med. Vekt i dag er 98,8.[/quote']

 

Det var en god første uke for deg! Så flott! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no

Noen som har noen tips til ting man kan spise når man har lyst på noe salt? Har funnet ting som hjelper mot søthunger (ananas, smoothie m banan og jordbær, cottage cheese med litt lettsyltetøy i m.m), men sliter litt når jeg har lyst på noe salt... Chips er jo ikke et alternativ lissom! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye - du har vært utrolig flink asså. Tenk å være 68' date='5kg igjen.. *drømme drømme...* Det med amming på natta var litt interessant.. Lillegutt her fant ut at han ville begynne å sove hele natta (7 timer i strekk) når han var 8 uker (ca 2 uker siden). Har ikke tenkt på at det kan ha en innvirkning! Men jeg innbillder meg at han da spiser mer per måltid på dagen.. Men - jeg klager uansett ikke - nyter å sove 7 timer i strekk. Har ikke gjort det siden helt i begynnelsen av graviditeten (før jeg begynte å måtte opp for å tisse annenhver time...!)

[/quote']

 

 

Takk for det. Jeg prøver å se sånn på det, ok så har jeg ikke sovet rundt på to år snart, eller egentlig 4.5 år. Fikk første mann da, og to tette med 15 mnd mellomrom etterpå... men nå fikk jeg iallefall vekk kiloene etter alle graviditetene, så nå er det kjærestekiloene som må vekk også:D

Men det hørtes HERRRLIG ut å sove 7 timer i strekk. Nå har minsten blitt forkjølt, så hun skrek hele natten inatt. Er helt skutt...

 

Men ja det kan nok ha endel å si hvor mye en pupper, og gutten din tar nok igjen om dagen, men mener jeg har lest at det er om natten melken øker mest (dvs hvis en har forlite melk når babyen er bitteliten, bør en amme en gang om natten også), men som sagt, jeg hadde ALLDRI ammet om natten hvis jeg ikke måtte! så heldiggrisen deg:)

 

Kiloene går jo av hvis vi er flinke uansett, denne uken gikk jeg ned 0,5 kg siden sist, har prøvd å være litt flinkere å holde meg under 2000 kalorier, men det holder hardt:) Har vært litt hormonell og sint også de siste dagene, så kanskje kommer fru rød som de så fint sier snart. Begynner å lure, er jo snart 9 mnd siden jeg fødte. Og nei, er ikke gravid, GRØSS!! Men sinne ble tatt ut i kveldsturer, så det kom jo litt til nytte....

 

lykke til alle!! Nå reiser jeg på familiebesøk, så spørs for flink jeg klarer å være nå i helgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tips til ting man kan spise når man har lyst på noe salt? Har funnet ting som hjelper mot søthunger (ananas' date=' smoothie m banan og jordbær, cottage cheese med litt lettsyltetøy i m.m), men sliter litt når jeg har lyst på noe salt... Chips er jo ikke et alternativ lissom! :D[/quote']

 

 

Jeg syns at enkelte av knekkebrødene (feks ryvita multigrain) er såpass salte, at de døyver litt. Ellers så er det jo ikke helt krise med noen salte nøtter av og til. Evt at en drysser over bittelitt salt hvis du lager bruchetta (ristet brød, litt olivenolje, hakkede tomater, basillikum hvis du har, og litt godt gourmetsalt over)

 

For min del har det funket bedre å spise litt søt eller salt mat hvis jeg har hunger,enn å spise sjokolade eller chips, for mye vil ha mer, da klarer jeg ikke stoppe, får bare lyst på mer og mer. Eneste som jeg blir fornøyd med litt av er mørk sjokolade.

 

og ellers så har det funket for meg, de dagene jeg er ekstra "sulten" dvs fysen på noe godt, så lager jeg en latte med skummet eller lettmelk som "mellommåltid", blir litt mett av det + pluss stiller lysten på noe kose mat, fram til neste måltid. Men jeg drikker lite kaffe utenom, så det frister kanskje ikke alle som drikker vanlig kaffe. Hender jeg har en bit med råsukker også oppi, hvis det er ekstra gale:)

 

Nå tar jeg helg! go helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kom på en ting. Jeg syns også at jeg har vært flink altså, men det har som sagt gått ca 9 mnd siden jeg fødte, var 94,5 på tampen av graviditeten, gikk ned til 78 kg uten noe spesiell diett etc, dvs 16,5 kg gikk av de første 4 mnd, da var jeg på vekten jeg hadde før graviditet nr 3, gikk ned bittelitt til før jul, før jeg fant ut at jeg ikke kunne gå sommeren i møte og ikke ville vise meg i bikini for 4 året på rad:)

 

så angel74no du har jo nettopp fått baby, med alt det innebærer, når jeg har hatt så små babyer, har jeg såvidt komt meg ut dørene, alltid en bleie eller pupp eller noe annet som kom i veien, du har jo vært kjempeflink!

 

ok, nok mas fra meg nå, nååååååå er det go helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle
Noen som har noen tips til ting man kan spise når man har lyst på noe salt? Har funnet ting som hjelper mot søthunger (ananas' date=' smoothie m banan og jordbær, cottage cheese med litt lettsyltetøy i m.m), men sliter litt når jeg har lyst på noe salt... Chips er jo ikke et alternativ lissom! :D[/quote']

Eg er heldigvis ikkje så glad i salt, så for meg er det verre å slåss mot søthunger, men eg tenker at kanskje nokon nøtter kan hjelpe litt?

(eg skulle til å foreslå popcorn - men akkurat der greier eg ikkje å stoppe før bollen er tom, og då hjelper det lite at det ikkje er så mange kcal per corn, hihi)

 

Riktig god helg, tosli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...