Gå til innhold

Ammede mødre - ned 10 kg før sommeren


Gjest angel74no

Anbefalte innlegg

Apropos tunfisk, her er en liten oppskrift fra meg. Den er superkjapp, billig, mager og kjempegod (ungene elsker den) 4 pers.:

Lag tomatsaus av to bokser herm.tomat som kokes litt sammen med litt olje og sukker (smak deg fram) ELLER bruk ferdig spagettisaus. Ta en boks tunfisk i vann/gele (bruker du den i olje trenger du ikke olje i den hjemmelagde sausen) og sleng oppi, rør om og server med spagetti. Det smaker som kylling og har hatt folk på besøk som etter tre porsjoner fikk vite at det var tunfisk og ikke kylling slik de trodde...:D Og de likte ikke tunfisk! HA ha, morsomt og godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Har gått opp 0,4kg denne uken:( Vet ikke hva jeg har gjordt gale... sikkert spist for mye, må bare skjerpe meg denne uken!!! Blir så lei, når vekta går feil veg... Ny uke med nye muligheter;) håper dere får en sunn og sprek helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Tyr74 - eit bittelite tilbakesteg kan skje oss alle saman, av og til er det berre slik, det er merkelege maskiner desse kroppane våre. Eg er sikker på at du greier å ta att dette til neste veke.

 

Du kan jo spise tunfisk- det skal eg gjere, takk for to fine tunfiskoppskrifter, eg må nok teste ut desse to ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorid81

Jeg EIER ikke sult.....å ender jo opp med å spise ALT for lite har jeg merket (når jeg nå gikk inn å skrev opp hva jeg spiste i går f.eks...)

Tenkte jeg skulle punche inn morgendagens måltider i kveld....slik at alt er klart å jeg bare kan følge den i mårra. Men, klokka går jo sååå ifra meg...å jeg glemmer å spise...

 

Tips?

Ikke rart om vekta stopper opp når jeg spiser for lite....slik ble det etter sist svangerskap også...

den gangen "visste jeg ikke bedre"....men etter å ha gått et GR kurs..så vet jeg jo at spising er VIKTIG! for å få vekta ned.

 

Sukk, hardt dette her :D

Blir amming,bleieskift, husvask/rydding (noe jeg gjør altfor mye av....) en trilletur...å vips er det middagstid...etterfulgt av turbo helt frem til storesøster skal i seng...så er det lillemann....så er det rydding...så er det senga for min del...

Ender opp med å spise noe fyfypå kvelden....blir jo såååå godis syk når man ikke fyller magen med det man skal!!

 

Nei, jeg ser jo det utifra det jeg selv skriver...jeg VET hvor feilen ligger, og vet hva jeg må gjøre!

Skaffe meg litt selvdisiplin...og legge opp en dagsplan!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no

Tosli -

jeg er fremdeles utrolig imponert! Du har vært veldig flink! Føles det ikke godt å ikke ha flere graviditetskilo igjen?? Resten klarer du nok kjempebra! Og nei - har ikke tenkt å begynne å amme igjen på natta for å se om det hjelper for min del... hehe. Er for glad i puta mi til det ja. :D Og ikke noe problem for meg å komme meg ut dørene - lettere når man bare har et barn vil jeg tro..? Og lillegutt er nokså forutsigbar, så vet alltid sånn ca når han vil ha mat igjen, så da er det lett for pappaen å ha ham en stund alene. :)

 

Propelle -

Nei jeg tørr ikke spise pocorn jeg heller - klarer ikke begrense meg gitt! :P Men nøtter var et godt forslag! Der greier jeg nemlig å stoppe i tide.. :)

 

Koala -

Nam nam! Den oppskiften skal jeg prøve!

 

Tyr74 -

Det var ikke rare tilbakesteget - det tar du fint igjen! La det bare motivere deg til å fortsette med det du vet funker!

 

GOD helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Jeg EIER ikke sult.....å ender jo opp med å spise ALT for lite har jeg merket (når jeg nå gikk inn å skrev opp hva jeg spiste i går f.eks...)

Tenkte jeg skulle punche inn morgendagens måltider i kveld....slik at alt er klart å jeg bare kan følge den i mårra. Men' date=' klokka går jo sååå ifra meg...å jeg glemmer å spise...

 

Tips?

Ikke rart om vekta stopper opp når jeg spiser for lite....slik ble det etter sist svangerskap også...

den gangen "visste jeg ikke bedre"....men etter å ha gått et GR kurs..så vet jeg jo at spising er VIKTIG! for å få vekta ned.

 

Sukk, hardt dette her :D

Blir amming,bleieskift, husvask/rydding (noe jeg gjør altfor mye av....) en trilletur...å vips er det middagstid...etterfulgt av turbo helt frem til storesøster skal i seng...så er det lillemann....så er det rydding...så er det senga for min del...

Ender opp med å spise noe fyfypå kvelden....blir jo såååå godis syk når man ikke fyller magen med det man skal!!

 

Nei, jeg ser jo det utifra det jeg selv skriver...jeg VET hvor feilen ligger, og vet hva jeg må gjøre!

Skaffe meg litt selvdisiplin...og legge opp en dagsplan!!![/quote']

 

Ja også blir man jo så slapp og energiløs når man ikke har fått i seg nok mat (og veldig sugen på noe godt (og susunt) på kvelden ja)..

 

Et tips til et superraskt mellommåltid - knekkebrød med smøreost. Jeg smører på et tynt lag, men legg på tjukkere hvis du trenger flere kalorier.. Ofte legger jeg på litt paprika eller bittelitt purreløk. Det tar 1 min å smøre, og 3 min å spise! Favorittknekkebrødet mitt er Wasa Havre (nam nam..).

 

Ellers er nok en dagsplan det lureste du kan gjøre. Jeg har en - jeg følger den aldri til punkt å prikke - men den sørger for at jeg ikke glemmer mellommåltidene i hvert fall. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ginggong

Fint å sjå at mistankane mine om at eg får i meg for lite kaloriar stemmer! Havna på 1300 kcal meinte rettleiaren min, men eg ammar og trenar på Sats 3 g/v, så det må bli for lite. Er første veka enno, men har ete meir enn 1300 nesten alle dagane. Vil ikkje risikere å miste melka, har faktisk merka at det har gått ut over produksjonen! Nokon som har erfaringar med det?

 

Elles kjem eg til å stikke innom her, kjekt å dele litt tankar og praktiske erfaringar rundt det å ga ned i vekt etter å ha fått barn. Har sjølv ein gut fødd i august, og målet er å gå ned til trivselsvekt 60 kg innan desse 8 vekene. Søtsuget blir største utfordringa, for medan eg har fullamma har eg eta akkurat så masse og kva eg vil av alt! Men nok er nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så var jeg tilbake fra helgetur, og har spist og spist og drukket og drukket hele helga. Hatt fajitas til middag, pølse på båten og nå kommer snart mannen min hjem med en hamburger. Det siste er drit i maten, nå har jeg spist så mye mer enn jeg skal i 4 dager, så nå kan det bare fortsette denne dagen. Mandag er en ny dag:)

 

Ja ja, skal ikke veie meg før torsdag, så fra morgen av er det smalhans. Har ikke vært aktiv, men er tilbake til maratonpupping om nettene, så kan jo bare håpe at det kanskje har tatt det verste av helgematen..

 

jeg kunne likagodt hatt fett og sukker intravenøst denne helgen.. vært like gale det.

 

Men jo, det er herlig å være tilbake i min kropp igjen. Så imorgen starter vi med blanke ark og joggesko igjen:)

 

0,4 opp var jo ikke så mye tyr 74, men forstår frustrasjonen:( hold ut så løsner det nok snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Tosli - mandag er ein ny dag, det er heilt riktig, og det må være lov til å sprekke litt opp innimellom - så lenge ein greier å hente seg inn etter det etterpå. Eg er sikker på at du greier å fortsette som før, og då vil ikkje sprekken bety noko lenger. Nattpupp er vel kjempeeffektivt :D

 

Ginggong - det høyrest ut som du får i deg litt lite ja. Eg har ikkje opplevd sjølv å få mindre mjølk når eg et mindre, men det kan vel kanskje påverke produksjonen.

 

Angel74 - eg har funnet noko som er ganske godt, og som smakar salt. Eg veit ikkje om du kan bruke det som snacks, men eg har ihvertfall hatt det på brødskiva denne helga. Utan noko majones eller anna greier, men heilt naturell frå ferdigpilla boks. Eg tenker på reker :P

 

Eg har vegedag mandag, og tallenes tale er ned 0,6 frå forrige veke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Tosli - mandag er ein ny dag' date=' det er heilt riktig, og det må være lov til å sprekke litt opp innimellom - så lenge ein greier å hente seg inn etter det etterpå. Eg er sikker på at du greier å fortsette som før, og då vil ikkje sprekken bety noko lenger. Nattpupp er vel kjempeeffektivt :)

 

Ginggong - det høyrest ut som du får i deg litt lite ja. Eg har ikkje opplevd sjølv å få mindre mjølk når eg et mindre, men det kan vel kanskje påverke produksjonen.

 

Angel74 - eg har funnet noko som er ganske godt, og som smakar salt. Eg veit ikkje om du kan bruke det som snacks, men eg har ihvertfall hatt det på brødskiva denne helga. Utan noko majones eller anna greier, men heilt naturell frå ferdigpilla boks. Eg tenker på reker :)

 

Eg har vegedag mandag, og tallenes tale er ned 0,6 frå forrige veke :)[/quote']

 

Gratulerer med vektnedgang! Kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt veldig med motivasjon de siste ukene, og ikke klart å holde fokus i det hele tatt. Men så tok jeg meg sammen på søndag, og i dag var det veiedag. Og plutselig har jeg gått ned en kilo! Er så utrolig fornøyd. Nå veier jeg 75,7, og det føltes så enormt bra å se 75-tallet etter å ha stått og stampa på 76 i noe som føles som en evighet. Nå skal jeg holde meg i skinnet, og så kanskje jeg klarer målet mitt om å se 74-tallet mitt i løpet av mars???? Det hadde vært noe. Får kjøre et par runder med supertunfisken som beskrives her, så går det nok i boks!

 

Mye flinke folk her inne syns jeg. Stå på! Enda en stund til sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt veldig med motivasjon de siste ukene' date=' og ikke klart å holde fokus i det hele tatt. Men så tok jeg meg sammen på søndag, og i dag var det veiedag. Og plutselig har jeg gått ned en kilo! Er så utrolig fornøyd. Nå veier jeg 75,7, og det føltes så enormt bra å se 75-tallet etter å ha stått og stampa på 76 i noe som føles som en evighet. Nå skal jeg holde meg i skinnet, og så kanskje jeg klarer målet mitt om å se 74-tallet mitt i løpet av mars???? Det hadde vært noe. Får kjøre et par runder med supertunfisken som beskrives her, så går det nok i boks!

 

Mye flinke folk her inne syns jeg. Stå på! Enda en stund til sommeren![/quote']

 

 

Gratulere:) Kjempebra:) Her har motivasjonen forsvunnet litt men , blir inspirert av og lese slike kjekke innleg, det hjelper og ikke gi opp men å stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Har slitt veldig med motivasjon de siste ukene' date=' og ikke klart å holde fokus i det hele tatt. Men så tok jeg meg sammen på søndag, og i dag var det veiedag. Og plutselig har jeg gått ned en kilo! Er så utrolig fornøyd. Nå veier jeg 75,7, og det føltes så enormt bra å se 75-tallet etter å ha stått og stampa på 76 i noe som føles som en evighet. Nå skal jeg holde meg i skinnet, og så kanskje jeg klarer målet mitt om å se 74-tallet mitt i løpet av mars???? Det hadde vært noe. Får kjøre et par runder med supertunfisken som beskrives her, så går det nok i boks!

 

Mye flinke folk her inne syns jeg. Stå på! Enda en stund til sommeren![/quote']

 

Kroppen kan være rar sånn - en liten pause så pluttselig løsner det. Kanskje fordi kroppen skjønner at "her kommer det jo mer mat enn vanlig - så her trenger jeg visst ikke lagre på alt som kommer inn" - eller noe.. :) Regner med det uansett er kjempedeilig å se en hel kilo forsvinne bort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg funnet frem en porsjon motivasjon og tatt turen innom her igjen..

 

Jeg fikk en flott sønn 5.desember, gikk bare opp 6kg i svangerskapet, men med en start vekt på 105kg var det mer en nok... 14 dager etter fødsel var 8kg av. så kom julen. 1kg opp. også kom snøen 1kg opp. også kom forstoppelsen med medisiner for det 1kg opp. merker nå tendensene til enda en kg opp. JEG VILL IKKE OPP!!! JEG VIL NEEEED!!!!!

 

Drømme vekten er 75kg. pr i dag veier jeg 100kg.

 

Jeg har laget meg del mål.

1.mål: 3kg av slik at jeg kommer tilbake der jeg var 2uker etter fødsel!

2.mål: nye 2kg av slik at jeg kommer ned i 95kg

3.mål: 5kg ned slik at tallet blir 90kg egentlig helst 89,9 hehe... sånn for motivasjonens skyld:)

 

Jeg går tur hver dag. og spiser litt godis i helgene. Jeg drikker bare vann da jeg ikke liker noe annet særlig godt...

 

Så når bare mine to nye gnagsår forsvinner tar jeg på meg de nye skoene å går MINST 1times tur hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Velkommen Silbia, sjølvsagt får du bli med! Så bra at du har masse motivasjon! Eg og du kan jo slå litt følge, eg er like tung som deg, så det er kjekt å ha nokon å samanligne seg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Silbia' date=' sjølvsagt får du bli med! Så bra at du har masse motivasjon! Eg og du kan jo slå litt følge, eg er like tung som deg, så det er kjekt å ha nokon å samanligne seg med![/quote']

 

Det er jo glimrende! Alltid godt å ha følge med noen =) nå håper jeg bare jeg får bukt med kiloene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var faktisk det opprinnelige målet nådd. Gikk på vekta i dag, har ikke vekt selv, så veier meg hos foreldra mine:) 66,5 kg, hele 10 kg ned siden begynnelsen av januar!!!

 

Eneste skåret i gleden er at livvidden ikke helt følger med, var 87 cm nå, vil veldig gjerne ned mot 80, så jeg kommer til å fortsette. Har holdt meg under 2000 kalorier de fleste dagene etter utskeielsen sist helg. Vet at det er mange som ikke går skikkelig inn i livet før ett år etter fødselen, så jeg håper enda at det skal være mulig å få tilnærmet flat mage igjen.

 

Akkuratt nå skal jeg være glad for antall kg som er gått vekk, så får jeg bare fortsette som før, lurte på å begynne på pilates, noen som har erfaring med oppstrammende effekt av det?

 

Det virker som kroppen min er totalt endrett etter 3 barn, hadde jeg vært denne vekten for 6 år siden, hadde jeg vært sylslank. Er forståvidt slank i bein, men armer og mage er ikke helt som jeg kunne tenke meg, så min matchvekt nå er visst lavere enn før (har vel egentlig hørt det motsatte jeg, men men)

 

Har feiret med sjokolade nå jeg:) men ble kvalm etter noen biter, så det begrenset seg selv idag

god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Da var faktisk det opprinnelige målet nådd. Gikk på vekta i dag' date=' har ikke vekt selv, så veier meg hos foreldra mine:) 66,5 kg, hele 10 kg ned siden begynnelsen av januar!!!

 

Eneste skåret i gleden er at livvidden ikke helt følger med, var 87 cm nå, vil veldig gjerne ned mot 80, så jeg kommer til å fortsette. Har holdt meg under 2000 kalorier de fleste dagene etter utskeielsen sist helg. Vet at det er mange som ikke går skikkelig inn i livet før ett år etter fødselen, så jeg håper enda at det skal være mulig å få tilnærmet flat mage igjen.

 

Akkuratt nå skal jeg være glad for antall kg som er gått vekk, så får jeg bare fortsette som før, lurte på å begynne på pilates, noen som har erfaring med oppstrammende effekt av det?

 

Det virker som kroppen min er totalt endrett etter 3 barn, hadde jeg vært denne vekten for 6 år siden, hadde jeg vært sylslank. Er forståvidt slank i bein, men armer og mage er ikke helt som jeg kunne tenke meg, så min matchvekt nå er visst lavere enn før (har vel egentlig hørt det motsatte jeg, men men)

 

Har feiret med sjokolade nå jeg:) men ble kvalm etter noen biter, så det begrenset seg selv idag

god helg[/quote']

 

Gratulerer så MASSE! Jeg føler meg helt lykkelig på dine vegne! Håper du fortsetter å stikke innom her framover - vi trenger litt oppmuntring fra noen som har greidd det! :)

 

Ja det der med magen.... Nå er det bare 3 mnd siden jeg fødte - men magemusklene (som nå endelig ser ut til å ha møtt hverandre på midten igjen) står flere cm lengre ut fra magen enn før...? Rart???!! Det er som at det er mellomrom mellom resten av magen og magemusklene - også når jeg strammer dem.. Pussig - jeg håper også at de vil bli tilnærmet lik sånn det var før jeg ble gravid.. Men hovedfokus nå er kiloene - så får jeg tenke oppstramming av mage etter hvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no

Denne uka har jeg tatt fri fra slanking! Vi har vært på besøk hos min mor hele uka, og har ikke tenkt så mye på hverken kalorier eller trening. Har egentlig vært deilig med en pause! Har IKKE dårlig samvittighet! :)

 

Har gått opp 200g - og er godt fornøyd med det med tanke på alle kakene jeg har spist.. hehe.

 

God helg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg tatt fri fra slanking! Vi har vært på besøk hos min mor hele uka' date=' og har ikke tenkt så mye på hverken kalorier eller trening. Har egentlig vært deilig med en pause! Har IKKE dårlig samvittighet! :)

 

Har gått opp 200g - og er godt fornøyd med det med tanke på alle kakene jeg har spist.. hehe.

 

God helg til dere alle![/quote']

 

 

Det er herlig å ta litt pause fra slanking, og sunt også tror jeg. Jeg kommer nok innom dann og vann:) nå begynner jobben med å få ned midjemålet og holde vekten, ikke gå i fella igjen og spise alt for mye godteri etc. Men føler at jeg stort sett har spist sånn jeg må spise for å holde vekta hele tiden. Er jo som sagt tilbake til nattamming, så det er nok det som tok et stort jafs nå siste uka, så prosjektet nå er å få slutt på det da.. blir nok kanskje vanskeligere enn hele slankinga.

 

Lykke til med prosjektet alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen sibia:)

GRATULERE TOSLI, MED OG NÅ MÅLET:)Håper du fortsatt stikker innom

 

Her har det vært en ny uke... og den har heldigvis vært bedre enn forge uke så ned 0,6 dvs at jeg har gått ned det jeg la på meg sist uke pluss 200 gram til... Så jeg skal ikke klage:)

 

Ang mage, jeg ser fortsatt høygravid ut, selv om jeg har gått ned det jeg gikk opp i graviditeten, så nå har jeg begynt og ta situps kvar dag... blir 4 dagen i dag men er ved godt mot... En midje på 80 cm virker som alt for langt unna dvs over 20 cm

 

Dere må ha en super uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Gratulerar så mykje til deg tosli, med å nå vektmålet ditt! Eg er imponert, veldig bra jobba. Den midjen din kjem nok snart etter, men eg merkar her også at alle kiloane sit på magen. Ein stor trøyst er at kilo på magen er visstnok lettare å slanke av enn kilo på rumpa :)

 

angel74 - så deileg å ta ein slankepause, kose seg med kaker, og ikkje gå opp meir enn 200 gram. Dei gramma flyg fort av deg att.

 

Tyr74 - så bra jobba at du har gått ned att! Det var det eg visste du greidde! :) Eg slit også med midjen min, og har kjøpt meg rockering for å sjå om det kan hjelpe på litt.

 

--

 

Eg har vegedag i dag, og er ikkje så veldig blid, eg er faktisk ganske sur på meg sjølv, for eg har heilt stillstand på vekta frå forrige veke, og eg veit det er fordi eg overspiste til middag i går. Forhåpentlegvis er det borte til neste veke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Gratulerar så mykje til deg tosli' date=' med å nå vektmålet ditt! Eg er imponert, veldig bra jobba. Den midjen din kjem nok snart etter, men eg merkar her også at alle kiloane sit på magen. Ein stor trøyst er at kilo på magen er visstnok lettare å slanke av enn kilo på rumpa :)

 

angel74 - så deileg å ta ein slankepause, kose seg med kaker, og ikkje gå opp meir enn 200 gram. Dei gramma flyg fort av deg att.

 

Tyr74 - så bra jobba at du har gått ned att! Det var det eg visste du greidde! ;) Eg slit også med midjen min, og har kjøpt meg rockering for å sjå om det kan hjelpe på litt.

 

--

 

Eg har vegedag i dag, og er ikkje så veldig blid, eg er faktisk ganske sur på meg sjølv, for eg har heilt stillstand på vekta frå forrige veke, og eg veit det er fordi eg overspiste til middag i går. Forhåpentlegvis er det borte til neste veke.[/quote']

 

En litt for stor middag bør ikke få så store konsekvenser - du tar det kjapt igjen!

 

Lykke til alle sammen i uka som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kommet til fredag igjen.... de går så utrolig fort disse ukene. Var på vekta i dag og den viste litt nedgang 0,4 kg. Går ikke så fort i svingane kan man si, men det posetive er at jeg har begynt å ta situps, så nå har jeg hatt støl mage snart en uke:) I et håp om og få bukt på mageomkretsen, kanskje jeg skal bruke rokkeringen, ingen dårlig ide:)

 

Propelle: Du har jo ikke gått opp og det er jo kjempebra, vekta har av og til platå som de stopper på, stå på kanskje du får en hyggelig overaskelse neste uke:)

 

Håper dere får en fin påske uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no

Gikk ned 200g denne uka. Er faktisk fornøyd - har nemlig ikke trent så veldig mye og spist litt for mye. Men neste uke er det full sjerpings! Påske eller ikke påske - skal holde meg på matta! ;) Vi skal heldigvis ikke bort i påska, så da burde det ikke være noe problem!

 

GOD PÅSKE alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...