Gå til innhold

Ammede mødre - ned 10 kg før sommeren


Gjest angel74no

Anbefalte innlegg

Gjest propelle

Gratulerar så mykje med nedgong, både angel74 og tyr74 ;)

 

Eg er og kjempeglad på vekta i dag. Det som eg ikkje gjekk ned forrige veke var ikkje forsvunnet, men kom saman med det som eg gjekk ned denne veka, så totalt 1,4 kilo ned, hurra!

Det tilsvarar 0,7 kilo kvar veke, og det er eg nøgd med.

 

Denne påskeveka byr på litt utfordringar for meg, men eg skal forsøke å halde meg på matta, og ihvertfall ikkje gå opp! Barnedåp på søndag, så neste vegedag blir tysdan neste veke for min del.

 

RIKTIG GOD PÅSKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar
Gratulerar så mykje med nedgong' date=' både angel74 og tyr74 :)

 

Eg er og kjempeglad på vekta i dag. Det som eg ikkje gjekk ned forrige veke var ikkje forsvunnet, men kom saman med det som eg gjekk ned denne veka, så totalt 1,4 kilo ned, hurra!

Det tilsvarar 0,7 kilo kvar veke, og det er eg nøgd med.

 

Denne påskeveka byr på litt utfordringar for meg, men eg skal forsøke å halde meg på matta, og ihvertfall ikkje gå opp! Barnedåp på søndag, så neste vegedag blir tysdan neste veke for min del.

 

RIKTIG GOD PÅSKE![/quote']

 

KJEMPEBRA!!! fLOTT JOBBET:) oG GOD PASKE:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vektnedgang alle tre ovenfor;) Selv har jeg ligget flatt i ei uke med sjukdom, og har knapt spist, så nå er jeg så hul innvendig at jeg kunne spist ei ku. Sliter med å komme inn i min tidligere så gode vane med å skrive ned hva jeg spiser, og når jeg nå skrev ned sånn ca hva jeg har spist i dag så er jeg godt over 2500 kalorier, så nå må jeg komme igang igjen, så ikke kiloene sniker seg fortere på enn jeg fikk de av;(

Har i tillegg vært kjempedårlig til å begrense snopet i helga, så nå må det stoppes. Kjenner megasug. Har vent meg til godteri nå ja:)

 

God påske alle. Mitt mål for påsken er å ikke gå over 68 (da tillater jeg en oppgang fra 66,9 som jeg var i dag) men forhåpentligvis klarer jeg å være flink, sånn at jeg er tilbaek på 66.5 som jeg var for ca to uker siden. Nå har jeg meldt meg inn på treningssenter også, så håper at det går bra.

 

Går alt helt adundas, så får jeg melde meg på et hold vekten kurs. Kanskje det er lurt uansett..

 

lykke til alle, ha en fin påske, håper værmeldingene ikke stemmer og at vi får fint vær og masse utemuligheter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Gratulerer med vektnedgang alle tre ovenfor;) Selv har jeg ligget flatt i ei uke med sjukdom' date=' og har knapt spist, så nå er jeg så hul innvendig at jeg kunne spist ei ku. Sliter med å komme inn i min tidligere så gode vane med å skrive ned hva jeg spiser, og når jeg nå skrev ned sånn ca hva jeg har spist i dag så er jeg godt over 2500 kalorier, så nå må jeg komme igang igjen, så ikke kiloene sniker seg fortere på enn jeg fikk de av;(

Har i tillegg vært kjempedårlig til å begrense snopet i helga, så nå må det stoppes. Kjenner megasug. Har vent meg til godteri nå ja:)

 

God påske alle. Mitt mål for påsken er å ikke gå over 68 (da tillater jeg en oppgang fra 66,9 som jeg var i dag) men forhåpentligvis klarer jeg å være flink, sånn at jeg er tilbaek på 66.5 som jeg var for ca to uker siden. Nå har jeg meldt meg inn på treningssenter også, så håper at det går bra.

 

Går alt helt adundas, så får jeg melde meg på et hold vekten kurs. Kanskje det er lurt uansett..

 

lykke til alle, ha en fin påske, håper værmeldingene ikke stemmer og at vi får fint vær og masse utemuligheter:)[/quote']

 

Hold vekten kurs er ikke så dumt.. Men finn ut kalorierbehovet ditt i forhold til å holde vekten.. Og prøv å skriv ned hver dag - det burde hjelpe! Men dette vet du jo, du som har vært så flink! God påske i alle fall til deg og dere andre!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Me gifta oss i barnedåpen i går :)

Det har vore så hemmeleg at ingen har visst om det, så det var mange overraska gjester :(

 

Og så har eg gått ned 0,8 kilo frå forrige veke, sjølv med kakeorgie i går :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med giftemål, og kakefest er lov ved ein sådan anledning:)

Og gratulerer med vektnedgang

 

Sjøl har eg gått opp ca to kilo fra før påske. Herrrligt. Så nei, er nok ikkje ferdig med reisen mot et nytt liv og ny livsstil. Må bare ta meg sjølv i nakken og koma inn i normalt gjenge igjen.

 

Prøve desperat å bli flinkere til å holde meg rundt kaloriantallet eg skal ha for å halde vekta (som er i underkant av 2000 kalorier) og akkuratt nå føles det alt for lite. Er konstant sulten, og sliter med motivasjonen for tida:(

 

Så per i dag er eg 169 cm, 68kg og ca 88 rundt livet.

 

uff og huff. Håper motivasjonen kjem tilbake nå når kvardagen starter igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

tosli - tusen takk for gratulasjonar :D

 

Og ikkje vær lei deg for at du gjekk litt opp i påska, det er lov til å kose seg litt når det er ferie. Og du har vore så utruleg flink, at du greier garantert å omstille deg til kvardag att!

 

Kanskje du kan legge inn litt meir trimpoeng, for å kunne gå litt opp på kaloriane? Det er jo ikkje kjekt å gå rundt svolten.

 

Elles så kan du fylle opp magen med kalorifattige grønsaker. Eg er veldig glad i å spise til eg blir heilt mett, og då lagar eg enkel grønsakssuppe: ca 300 gram frossen blomkålblanding, ein kyllingbuljongterning, og ein middagspølse (80 gram) av kylling og kalkun i små bitar. Eg brukar å koke det i ganske masse vatn, då er det litt tynn suppe. Ha litt pepper og chili i for smaken sin del, då blir det godt og spicy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Me gifta oss i barnedåpen i går :D

Det har vore så hemmeleg at ingen har visst om det' date=' så det var mange overraska gjester :)

 

Og så har eg gått ned 0,8 kilo frå forrige veke, sjølv med kakeorgie i går :)[/quote']

 

Gratulerer så MYE - så gøy! Tenker nok mange ble overrasket ja.. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle
Gratulerer så MYE - så gøy! Tenker nok mange ble overrasket ja.. hehe.

Tusen takk! Det var kjempegøy, og alle var positivt overraska :D

 

 

Hadde vegedag på mandag, og har gått ned o,4 forrige veke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Eg hadde vegedag i dag, og har gått ned 0,8 sidan forrige veke :)

Det er totalt 7,8 ned sidan 1. februar, og eg er 94,8 kilo i dag.

 

Korleis går det med dykk andre damer? Det er lov å seie at ein er lei av å slanke seg av og til, det er nemleg eg litt innimellom, men då er det så fint å komme hit for å få litt støtte. No greier eg å gå ned litt jamnt og trutt, men eg har jo ganske masse å ta av, så eg er redd det blir tøffare seinare for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde vegedag i dag' date=' og har gått ned 0,8 sidan forrige veke :)

Det er totalt 7,8 ned sidan 1. februar, og eg er 94,8 kilo i dag.

 

[/quote']

 

 

Kjempebra vektnedgang propelle

 

Eg er jo ikkje heilt på slankeren lenger, men strever med å prøve å halde vekta nå. Vaker ein plass mellom 65.5 og 66.5, og har vel som mål å ligge i underkant av 65 kg. Strever med å halde snop, is, kaker etc til helga, men eg skal ikkje klage, for endelig, etter 5 år så er eg tilbake til meg sjøl igjen!! Klarte ikkje å gå ned etter 1 eller 2 graviditet, så for meg gjaldt 3 gong:)

 

Derfor er eg så redd for å gå opp igjen, men prøver å skrive ned det eg ete framleis, sjøl om enkelte dager blir eg kvalm av talet som lyser mot meg. Blir alt for mykje. Måtte ta ein kveldstur i går for å lette samvittigheten litt.....

 

Eg må omstilla hode mitt til å gjer det rette og ikkje det lettvinte. Det blir oppgaven til megsjøl når grillsesongen kjem for dør nå. Ikkje vanlige pølser, hamburgere etc med masse fett i og på.

 

Så denne veka skal eg gjer som mange av dåkke gjer, ha nokre mål:

 

Skrive opp all mat

minst 7 trimpoeng

finne gode oppskrifter som barna mine og vil ete:) som eg kan ete med god samvittighet

kutte ut sjokolade og chips (men ok med ein is hvis sola skinner (belønning)

 

Så håpe eg at motivasjonen kjem tilbake til å ete sunt og godt etter kvart, hvis ikkje må eg finne på en belønning som er så bra at eg bare må halde meg i skinnet:) ha ei god veke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde vegedag i dag' date=' og har gått ned 0,8 sidan forrige veke :)

Det er totalt 7,8 ned sidan 1. februar, og eg er 94,8 kilo i dag.[/quote']

 

GRATULERE:) Kjempebra jobba! Her går det seint, har stoppet opp en kg under der jeg var før jeg ble gravid og der står jeg bom stille!! Blir litt lei... men fra i dag skal jeg begynne og telle så får vi se hvordan det går:) Må prøve og finne fram motivasjonen i meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vintersol

Dere er flinke damer =)

Jeg fikk barn i desember, og nå vil jeg ned 10 kilo i løpet av året.

Veier nå 72 kilo og har som mål å gå ned til 67 kilo til sommeren er over.

Er ALTFOR glad i sjokolade, og spiser hver eneste dag.

Kaloriinntaket mitt ligger på mellom 2500-3000 HVER dag pga sjokoladespising og kremost. Ble helt sjokkert når jeg begynte å føre logg over hvor mye jeg egentlig spiser....Så nå er det skjerpings! Håper jeg finner masse motivasjon her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Tosli og tyr74 - så flott at de begge to er tilbake på idealvekt! Det står det verkeleg respekt av, og eg sikker på at de no har dei hjelpemidla som skal til for at de kan halde stabil vekt! Eg gledar meg veldig til eg kjem dit også :)

 

Velkommen vintersol!

Gratulerar med barn, og så kjekt at du vil vere med nedover her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tosli og tyr74 - så flott at de begge to er tilbake på idealvekt! Det står det verkeleg respekt av' date=' og eg sikker på at de no har dei hjelpemidla som skal til for at de kan halde stabil vekt! Eg gledar meg veldig til eg kjem dit også :)

 

QUOTE']

 

 

Vekta jeg la på meg i svangerskapet er borte, men jeg vil minst 15 til så idealvekten er langt vekke:( men takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de svangerskapskiloene kan være vanskelige å få av. Fikk 4 + etter 1, 4 til etter andre+, så ved svangerskapsstart nr 3 var jeg allerede 8 i + (og da var jeg i overkant ved svangerskapsstart nr 1 også)

 

La på meg 24, 20 og 16 kg:) så heldigvis ble ikke slutt tallet særlig større for hver gang:)

 

stå på

 

må innom å se her også sånn av og til:) men har hengt meg litt på en tråd inne på ned 5 til 10 kg nå, midjemålet vil liksom ikke helt være med meg, selv om vekten er okei nå syns jeg.

 

var 65 kg igår (veksler mellom 66 og 65, helt ok), og 84 cm midje. Men jeg må ned til 76 cm hvis jeg skal ha ok midje-hofte ratio som det heter, så det er målet mitt:)

 

Målene jeg har satt har jeg sprengt allerede, har nesten klart å holde meg unna sjokolade, men det har blitt både 1-2-3-4 is, uff, ja ja, spiser sunt ellers da (unnskyldninger unnskyldninger)

 

Ha en fin mai start!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Vekta jeg la på meg i svangerskapet er borte' date=' men jeg vil minst 15 til så idealvekten er langt vekke:( men takk:)[/quote']

Men det klarar me saman!

Eg har satt idealvekt til det samme som eg var ved graviditet, dvs 80 kilo, og det er 15 kilo til, så me kan slå følge :)

 

tosli - kjepekoseleg at du ser innom oss! Du kjem heilt sikkert til å finne att midjen din, hugs på at det ikkje er rart den ikkje er heilt på plass enno, det har jo trass alt vore ein baby inni der :)

 

angel74 - korleis går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no

 

angel74 - korleis går det med deg?

 

Takk for at du husker på meg!

 

Ellers gratulerer dere som har nådd vektmålet! Er veldig inspirerende - og for all del - stikk innom av og til da! Vi trenger dere til å gi oss litt inspirasjon nå og da.. :)

 

Jeg har hatt det grusomt travelt i det siste - og slanking har blitt lagt litt på hylla.. så er litt irritert på meg selv. MEN - har ikke gått opp, men bittelitt ned. (Tror jeg vil gi amming æren for det - siden jeg ikke har vært så flink ellers.. :)

 

Så et sammendrag -

- nedgang siste to uker: 500g

- totalt vekttap siden jeg begynte: 5,5 kg.

- Kommer jeg inn i bunaden til 17.mai? Nei.. men det i seg selv gjør ikke så mye - vanskelig å amme i bunad uansett....

- Justert mål til sommeren (1.juli): total nedgang på 8,5kg. - Så for å nå det må jeg gå ned 3 kg - det burde være realistisk hvis jeg bare tar meg sammen nå.

 

MEN - er ikke så veldig deprimert for at jeg kanskje ikke når 10kg innen sommeren. 8,5 kg er også bra! Men skulle jeg greie 500g hver uke fram til 1.juli så har jeg faktisk gått ned 10 kg til sammen - så det er mulig, sånn rent teknisk.

 

Wish me luck!!

Og lykke til alle dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Angel - så bra at du har gått ned i vekt, sjølv om du ikkje har fokusert på slanking. Det er jo akkurat slik det skal vere :D

3 kilo til juli er eg sikker på at du kan klare.

 

Eg har gått ned i gjennomsnitt 0,6 kilo i veka, og dersom eg klarer å fortsette den trenden, vil eg nå 10 kilo ned i midten av juni. Og i november vil eg vere på idealveka mi, og ha brukt 40 veker, dvs like lang tid ned som eg brukte på å gå opp (det er lov å drømme) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Ny vegedag i dag, og eg greidde å gå ned det eg gjekk opp forrige veke, pluss ny nedgong, så no er eg på totalt 9 kilo ned, og det er eg kjempeglad for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS;) Kjempeflink er du!!!!

 

 

Ny vegedag i dag' date=' og eg greidde å gå ned det eg gjekk opp forrige veke, pluss ny nedgong, så no er eg på totalt 9 kilo ned, og det er eg kjempeglad for :)[/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny vegedag i dag' date=' og eg greidde å gå ned det eg gjekk opp forrige veke, pluss ny nedgong, så no er eg på totalt 9 kilo ned, og det er eg kjempeglad for [/quote']

 

Gratulere med ny nedgang! Har hatt en liten pause kan man si eller egentlig ikke har bare ikke vært flink med hva jeg spiser.... lillemor har vær vond i magen og lite søvn og trøstesising... ja dere skjønner tegningen, men tenker på dere hver dag og st jeg MÅ skjerpe meg!!! Nå har jeg funnet igjenn motivasjonen og håper at det kan hjelpe meg ned, har sutte meg mål til og være under 82 kg til septemper dvs nesten 10 kg på 15 uker... Som du sier dette skal vi klare sammen:) Skal prøve og komme meg inn i allefall 2 ganger i uken, og så blir det veging på fredagene... i dag var vekten 91,8... og der har jeg vært i ukesvis, men nå skal det skje! JIppi:)

 

lykke til alle sammen:)

 

Hvem er fortsatt med på tråden?? Har døtte litt av;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no
Gratulere med ny nedgang! Har hatt en liten pause kan man si eller egentlig ikke har bare ikke vært flink med hva jeg spiser.... lillemor har vær vond i magen og lite søvn og trøstesising... ja dere skjønner tegningen' date=' men tenker på dere hver dag og st jeg MÅ skjerpe meg!!! Nå har jeg funnet igjenn motivasjonen og håper at det kan hjelpe meg ned, har sutte meg mål til og være under 82 kg til septemper dvs nesten 10 kg på 15 uker... Som du sier dette skal vi klare sammen:) Skal prøve og komme meg inn i allefall 2 ganger i uken, og så blir det veging på fredagene... i dag var vekten 91,8... og der har jeg vært i ukesvis, men nå skal det skje! JIppi:)

 

lykke til alle sammen:)

 

Hvem er fortsatt med på tråden?? Har døtte litt av[/quote']

 

Det skjer ting som gjør at en må ta en liten pause - man kan ikke alltid ha full fokus på slanking, av og til er det andre ting (babyer) som roper høyere. :)

 

Dette klarer du fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no

Jeg har vært nesten to uker på hytte uten internett. (En litt ufrivillig hyttetur - det var ifm reprasjoner på huset). Det er kjempefint å gå tur der, så det fikk jeg gjort en del. Og jeg kan lykkelig formidle at jeg gikk ned...

 

1,4kg !!

 

..siste to uker. Så dette begynner å ligne på noe!! Når det gjelder mat så har jeg ikke holdt meg helt unna søtsaker - ha bla. vært i konfirmasjon sist helg.. Men det er nok en kombinasjon av turgåing og amming som har gjort at jeg har gått ned.

 

Men jeg ser nå at 10kg innen sommmeren pluttselig er veldig innen rekkevidde. :)

 

Total nedgang: 6,9kg

For å nå 10kg gjenstår altså: 3,1 kg

Dato for dette målet er 1.juli.

 

God 17.mai til alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Tyr - slik er det av og til med desse søte små, då er det berre å ta ein liten pause, og så fortsette med krum nakke og ny motivasjon når ting roar seg i heimen. Dette klarar me saman! :D

 

Angel - gratulerar med kjempefin nedgong! Det hjelper å være på hytta :)

3.1 kilo på halvannan måned, det kan du klare :)

 

Riktig god 17. mai i morgon til alle.

Eg skal presse meg inn i bunaden, så eg kan ikkje spise noko heile dagen, då sprekk den, hihi, så mange kaloriar blir spart der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...