Gå til innhold

47-åring vil bli slank før 50!


Gjest Bluegirl

Anbefalte innlegg

Gjest Bluegirl

Jeg tenker å lage en egen tråd for å se om jeg kan bli "kjent" med noen i ca samme situasjon. Gjerne med omtrent samme utgangspunkt på vekta, alder og livssituasjon. Hvis du kjenner deg igjen i det jeg skriver, heng deg på!

 

Jeg er ei jente som har vært stor og tung hele livet. I mange år veide jeg rundt 115 kg. For 3,5 år siden slanket jeg meg ned til 99 kg - en fantastisk følelse å være UNDER HUNDRE!!! Så sluttet jeg å røyke, og klarte ikke å demme opp for vektøkning, etter ett drøyt år som røykfri veide jeg 114 kg. De siste to årene har jeg sakte med sikkert kommet meg ned til 102 kg, som jeg veide i morges.

 

Kaller meg BLUEgirl, fordi jeg har tendens til tungsinn og depresjoner. Har jobbet mye med saken og det går bedre enn før også på den fronten, men det er i de mørke periodene kiloene kommer - og det er de mørke periodene som tar kverken på all slanking. Så jeg er bevisst på å jobbe hardt både på fysisk og mentalt område for å få et bedre liv. Ikke lett, - men jeg vet jeg ikke er alene om å ha det sånn,

 

Jeg er 174 cm høy, og min store mål er å komme ned på 79 kg. Men om jeg ikke kommer så langt, er jeg ganske fornøyd om jeg klarer å komme til 85 (jeg veide dette en periode i "ungdommen" og var veldig fornøyd, faktisk!)

 

Jeg har min overvekt "ryddig" fordelt, er grovbygget, bredskuldret mm - det er derfor ingen del av kroppen jeg ønsker å slanke mer eller mindre.

 

Jeg trener noe på et trimstudio, men liker ellers bedre å gå turer, sykle om sommeren etc.

 

Lever med mann, uten barn, og jobber mye. Utfordringene mine er stillesittende jobb, endel reising og hotellmat, og ikke minst, - rødvin (mest) i helgene! Kan heller ikke ha kaker og sjokolade i huset, da går jeg helt bananas! Likevel har jeg håp om å klare dette, jeg motiveres av å registrere mat og trening i vektklubben, og akkurat nå er jeg veldig klar for å komme UNDER HUNDRE igjen - det er mitt første mål. Veiedag mandager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluegirl

Litt usikker på hvordan dette systemet funker - prøver meg fram.

 

Jeg er fornøyd med dagen - har spist under 16oo kcal - og det får holde, for jeg har ikke fått trent noe idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med egen tråd, her er det godt å være, masse inspirasjon å hente fra andre tråder. vi er jo alle her fordi vi vil legge om livsstilen vår. du har jo allerede tatt ett kjempeskritt - du har sluttet å røyke :) :) kjempeflott. må da være deilig å ha gjennomført det. og det viser jo også at du fint kan lykkes med ting du bestemmer deg for ikke sant?

 

jeg skjønner veldig godt at du gleder deg til å komme under 100 - i går, mandag (min veie dag) kom jeg endelig under 90 kg. det var nesten euforisk å se 8-tallet på vekten. det har tatt meg 13 måneder å gå fra 99,7 til 89,5 !! har gått 5 grete r-kurs etterhverandre men gikk nesten ikke ned, så nå er jeg med på ett opplegg med masse trim på treningstudiet mitt. ser ut som det hjelper.

 

har du gått noe kurs? ønsker deg masse lykke til videre :)

 

kire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluegirl

Jeg synes jeg er i en fin stim for tiden og klarer meg bra kaloriimessig. Sliter nok litt mer med trim og vanndrikking!

Nå skal jeg ut og gå en tur i slapset - her jeg bor har vi mengder med snø som nå begynner å smelte, det betyr at det snart er VÅR!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluegirl

... ble for tøff idag. Hadde først tenkt å trene på Innersvingen etter jobb, men ble for lenge på jobb, og jeg måtte hjem og lage middag. Så tenkte jeg å gå en god tur nå i kveld - men hvorfor er det så mye bedre å bli sittende i sofaen eller her foran PC-en? Jeg må skjerpe meg skikkelig på dette - jeg VIL jo komme i bedre form!

M H T mat og kalorier har det gått greit disse dagene, men det er helgene som er utfordringen for meg.

Er det noen som har erfaring med å ha et lavere kalori-inntak i uka og høyere i helga? Går det greit sånn forbrenningsmessig? Det skulle jeg gjerne visst?

 

Jeg har gått på GR-kurs og andre slankekurs for mange år siden, men jeg har aldri hatt stor suksess med dem. Går ned mye i starten, og så begynner jeg å sluntre unna/skeie ut, og da vil jeg ikke møte opp på veiing - altså slutter jeg. Jeg har hatt mer suksess med å gå ned i perioder hvor jeg liksom finner motivasjonen inni meg selv og gjør dette bare for min egen skyld - men da trenger jeg ikke gå på kurs for å bli fulgt opp heller.

Noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann! Jeg har ikke vært på nett på denne måten før, så dette er jomfruturen!

Ellers har jeg startet ferden mot trivsel idag, og kjenner at jeg er rimelig godt motivert. SÆRLIG etter å ha lagt inn vekt og mål . . . . (noen som kjenner seg igjen?) Faktisk var det så ille at jeg måtte le av elendigheten!! Ellers kan jeg ikke bortforklare de siste 20 kg med annen enn for mye mat på feil tid av døgnet.

Har akkurat slitt med å legg inn kcal, og lurer på hvordan jeg skal få til 1900.

Tar gjerne imot gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluegirl

Hei til Kufrid som har skrevet i tråden min! Tusen takk! Jeg synes også det er motiverende å legge inn vekt, mål, trening og hva jeg spiser. Er det å spise 1900 kcal du sliter med eller er det å få lagt det inn i systemet? Jeg går ikke på kurs, men forstår ikke at det kan være noe problem å spise så "mye", ser mange her sliter med det! Men vi er forskjellige, helt klart - lykke til!

 

Jeg har ikke rukket/orket å være her inne hver dag, jeg har hatt overnattingsbesøk noen dager (og nok spist litt for mye) og jeg har to tilfeller av alvorlig kreftsykdom i nærmeste vennekrets og familie som opptar meg veldig, så fokus er ikke bare slanking og kropp om dagen. Hadde stått helt stille da jeg veide meg i går, men jeg kjenner på kroppen at jeg liksom er på vei ned likevel. Har gått etpar lange turer i helgen og trent på Innersvingen igår. Ikke verst til å være meg - midt oppi alt! Skal bli spennende å se neste uke på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med egen tråd!!

 

Jeg har heller ingen problemer med å spise de kcal jeg skal i løpet av dagen. (tvert imot):-)

 

Du lurte på om andre spiser mer i helgene enn i uka. Det gjør jeg. Jeg tenker at jeg skal spise mlm 1500-1700 kcal pr. dag. Så spiser jeg rundt 1400-1500 i ukene og opp til 1700 i helgene. Er aldri under 1500 kcal. Det fungerer godt for meg. Har nå gått ned 11 kilo, startet 5. januar.

 

Hadde først en veldig lang, god periode. Etter en måned tid, da jeg trodde at jeg hadde taket på hele opplegget ble jeg galsulten, ble liksom aldri mett. Senere kom en periode hvor jeg ble matlei, men nå går det det fint igjen.

 

Er nok ikke enkelt å fokusere på livsstil med så mye sykdom rundt deg, men det er kanskje da du bør bruke tid på deg selv. En liten stund hver dag, få tankene over på noe annet.

 

Håper du finner hjelp og støtte i disse sidene, jeg har funnet utrolig mye motivasjon i de som har holdt på over ett år, noen har til og med flyttet over til Hold Vekta:D

 

Ønsker deg alt godt videre, og du er velkommen inn på vår tråd å hilse på! -Jenny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...