Gå til innhold

7 kg før juni, anyone?


Anbefalte innlegg

Hei:)

jeg er ei jente på 23 år som skal prøve å nå målet mitt før juni, som altså er ca 7kg... Jeg er ikke helt sikker på trivselsvekten min, men det er nok noe rundt der!

 

Jeg har gått 3 "ung-kurs" nå, og gått ned neeesten 13kg :D

Mangler et par hundre gram.. Jeg lurte på om det er noen som vil ned sånn ca like mye som meg i samme tidsrom? Jeg skal ikke gå kurs fremover, men ut i den store verden på egen hånd, så da er det greit å ha noen å slå av en prat med tenkte jeg!

 

Tips om trening, oppskrifter o.l. er til for å deles, er det ikke? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriskros

Jeg kan godt være med på den jeg altså. Mitt delmål nå er 58 kg, dvs rundt 3,5 krg til ner. Har gått ned 2,5 kg på litt over to uker. Det endelige målet mitt er 55, da har jeg gått ned 8 rundt 8 kg til sammen.

 

Trener du mye eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

 

Ja jeg prøver jo å trene ca. 3 ganger i uka. Er ikke alltid tiden strekker til, og det ender opp med kun 2 ganger da, men til å ikke være en "treningsfreak" så er jeg fornøyd! :D Hva med deg? Har du gått på kurs også, eller kun over nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriskros

Har ikke gått på kurs, men prøver å lese det jeg kommer over og være nøye med diett samt trening. Jeg har som mål å gjøre noe aktivt hver dag, men vet det ikke blir så lett når jeg skal sjonglere to jobber nå de neste ukene.

 

Kom faktisk nett inn døren etter trening nå. Ble iallefall litt trimpoeng på meg! Har skreve timeplan slik at jeg vet på forhånd hva jeg skal og må gjøre den aktuelle dagen. Er en litt sånn liste freak, men nå kommer det meg egentlig veldig til gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så flink! :D

De listene der kjenner jeg til, må jeg ærlig innrømme! :D Hehe..

Jeg er på jobb nå jeg, hadde egentlig tenkt til å ta en tur ikveld, men her i Oslo er det DET møkkaværet... Men men, jeg skal se om jeg ikke finner litt motivasjon og trosser det! Hvor bor du hen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... får jeg være med?

Er ny medlem og starter på kurs 1 i mårra. Veldig spent, har aldri vært med på slikt opplegg før. Har stor tro på at det skal fungere :-) Ønsker å ned 7-8 kg på 8 uker, og er kjekt å følge noen med samme mål. Har prøvd med litt idag og veiet maten jeg har spist, arti å registrere det innpå her! Vanskeligste for meg tror jeg vil bli å drikke nok vann.. Er det veldig vesentlig for en vellykket vektnedgang? Skal ivei å trene nå snart, gleder meg på å registrere trim også for første gang! Spent på hvor mange poeng jeg får, he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Ja selvfølgelig får du være med, velkommen!

Nettet har vært nede hos meg noen dager nå, men nå er det oppe å går igjen!

Jeg har vært flink å trent 2 ganger så langt i uka nå, og skal trene etter jobb i morgen tenkte jeg! Også hadde jeg jo veiedag, og selvom det går litt tregt med meg, så har jeg gått ned :) Ca 500gram!

 

Ble det mange trimpoeng for deg, kirby? :)

Vann er jo selvfølgelig en stor fordel å få i seg, men hvis du ikke er så glad i det, så finnes det jo noen små triks!

Feks, kjøpe fersk sitron/lime og ha noen skiver i en mugge vann stående i kjøleskapet, eller så kan man jo bruke sitron på flaske selvfølgelig! Mynte eller sitronmelisse kan du også prøve, eller litt agurk i tynne skiver!

 

Ha en fin kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PiNkAnGeL

Kan jeg også hive meg på her?

Har ikke gått noe kurs, og har heller ikke noen planer om det.. :)

Vil gå ned 7 kg til mai.. (komme inn i bunaden igjen)

Har to lister... En for måltider (faste tider og mengde), og en for aktiviteter..

Går turer når jeg ahr tid, så å si hver dag.. Har masse oppoverbakker og turterreng rundt her jeg bor..

Har gått ned 3 kg siden 6.februar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig, PiNKAnGeL, du er hjertelig velkommen! :)

Grattis med 3 kg, det er jo kjempebra! Jeg prøver også å gå mest mulig, det er de små tingene og tiltakene som hjelper :) Som å gå til neste holdeplass når det er noen min til bussen går osv.Men jeg liker å gå turer også da! Jeg tenkte jeg skulle måle og legge inn her til neste uke, er det flere som vil være med på det? Cm forsvinner de gangene du ikke ser det på kiloene føler jeg så... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ungogtung

Har veldig lyst å joine dere jeg også:-) Jeg er en 23 år gammel jente som bor i oslo, og nicket "ung og tung" sier vel nok, hehe. Har ikke gått på kurs, og har lyst å se hva jeg klarer uten kurs til å begynne med. Jeg er veldig flink å planlegge ting, laaange lister og ideer, men ofte skranter det litt når det skal gjennomføres. Hverdagen min er forskjellig fra dag til dag (student med deltidsjobb), og det er vanskelig å få til de faste måltidene. Men kanskje det blir litt lettere hvis jeg faktisk må fortelle noen hvor lite flink jeg har vært? Har veldig lyst å klare dette, og nå skal jeg virkelig gå inn for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hiver meg på her om det er greit :) Jeg er 27 år og ønsker å gå ned 6-7 kg før sommeren.

Jeg begynte å trene i august 2008, trener 2-4 ganger i uka men går bare oppover og oppover. Begynte med en startvekt på 65 kg og nå veier jeg 70,2 kg...utrolig frustrerende. Jeg er 165 cm og ønsker å komme ned til 64 kg før sommeren. Jeg trener svømming, styrke og så går jeg lange turer i helgene, så problemet mitt er da maten... Jeg føler selv at kostholdet ikke er så ille, men vekta sier noe annet. Spiser 4-5 ganger om dagen, spiser knekkebrød og brød, mye fullkornpasta eller ris til middag, frukt spiser jeg hver dag og smudi til kveldsmat. Spiser godteri i helger og hender det blir litt i ukedagene. Drikker mye vann og te og et par glass cola light om kvelden.

 

Har ikke gått på kurs før, men vurderer det nå for å lære litt om kosthold. Hva synes dere som har gått der eller går der nå? Hjelper det? går dere mer ned nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nina,

så bra du vil joine oss! :)

Jeg har jo som sagt gått på 3 kurs nå, og akkurat avsluttet det siste! Det er en grunn til at jeg valgte og fortsette, for å si det sånn! Jeg vil absolutt anbefale å gå et kurs, man lærer mye, og blir mer oppmerksom på at de små tingene kan gjøre en stor forskjell! Det høres jo ut som om du er flink til å trene, og muskler veier jo mer enn fett! Men har du målt deg?? Jeg merket ihvertfall det at selv om vekten sto stille, så forsvinner cm for cm... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere begynner å bli en del, men håper det er plass til ei til :)

Jeg er 22 år gammel, og har lyst til å gå ned ca. 8 kilo, til sommeren.

 

Må innrømme at jeg begynte på her i januar, også har jeg vært inne i en dødperiode nå i det siste. Ble litt lei av å skrive ned alt jeg spiste hver dag. Gjør dere det?:P

Så det har ikke blitt så store resultater. Men et par kilo ble det heldigvis.

Har innsett at jeg er nødt til å begynne å trene fast for å få opp forbrenninga osv! B)

Har meldt meg inn i treningssenter og har mål om å gå dit tre ganger i uka. Det skal jeg virkelig klare :) Skal på spinning nå øyeblikkelig. Synes det er kjempeinspirerende å kommunisere med andre i litt samme situasjon!

 

Ha en fin kveld =)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 kg før juni er mitt mål også! går saaakte nedover, men har merket det litt på midje, hmhm. skal ned fra 61 til 55 kilo, er det som er målet! hvor mye trener dere i uken osv og hva bør egentlig kaloriinntaket ligge på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PiNkAnGeL

Har en fast matplan som jeg følger hver dag.. Der det står hva jeg kan spise, samt alternativer, og klokkeslett.. Har satt sammen måltidene selv.. Spiser 5 måltider i døgnet, med tre timers mellomrom, samt går tur hver dag.. Åsså har jeg begynt å trene styrke sammen med tre venninner i et privat treningsrom.. Skal også prøve å komme meg på aerobic en dag i uken.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shallala

heisann ..ser det er mange her inne nå, men håper eg får joine dere! eg er ei 21 år gammel jente som sliter med de "kjekke" siste. har veldig lyst til å gå ned 7 kg til juni, og håper det hjelper litt på motivasjonen å være med i eit slikt forum! har gått ned ca 3 kg siden begynnelsen av februar..men det har gått litt opp og ned med motivasjonen, og "den sunne livsstilen" har ikke alltid fungert som den skal.hehe. Men NO skal dette gjøres noe med!! Trener styrke og sykling når eg får tid, det blir ca 3 ganger i uken, og pleier å ligge på omtrent 11-12 trimpoeng..

Hvordan er det med veiedager for dere? har dere noe fast eller? eg prøver å bare veie meg en gang i uken ca..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Jeg har tenkt å veie meg hver mandag, da må jeg skjerpe meg i helgene og håper det kan stoppe alle krasjene... har spist havregrøt med kruskakli til frokost id ag, fra oppskirftsboke, og det var skikkelig godt! Og jammen ble jeg mett.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest litt gjennom flere tråder og synes at jeg trenger å melde meg inn her.

Jeg har samme problem som nina81: før jeg begynte å trene i september 2008 veide jeg 67 kg (164cm høy). Og målet mitt var ned til 62-63 kg. Men nå er 73kg!!! Forstår ingenting. Jeg trener 3-4 ganger i uken både kondisjon, styrke og trimm, til sammen 12-15 trimpoeng. Kan mye om kostholdet. Spiser veldig sunt. Ligger på ca. 1200-1500 kcal. Er det noen som har opplevd det samme og har fått positive resultater?

Er så villig å gå ned til min ideel vekt 62 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ett tips å gå til legen for å måle stoffskiftet ditt? Har selv hatt samme problemet og det viste seg att jeg har lavt stoffskifte...Da kan man gå opp i vekt.

Jeg trente og spiste sundt over lang tid uten å gå ned....opp var derimot ingen problem:) Nå har jeg startet med medisiner og på kurs og har gått ned 1,3 kilo på en uke og er kjempeglad!

 

Håper det løser seg for deg. Lykke til og stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest litt gjennom flere tråder og synes at jeg trenger å melde meg inn her.

Jeg har samme problem som nina81: før jeg begynte å trene i september 2008 veide jeg 67 kg (164cm høy). Og målet mitt var ned til 62-63 kg. Men nå er 73kg!!! Forstår ingenting. Jeg trener 3-4 ganger i uken både kondisjon' date=' styrke og trimm, til sammen 12-15 trimpoeng. Kan mye om kostholdet. Spiser veldig sunt. Ligger på ca. 1200-1500 kcal. Er det noen som har opplevd det samme og har fått positive resultater?

Er så villig å gå ned til min ideel vekt 62 kg.[/quote']

 

 

Ja det er utrolig frustrerende, man trener og står på likevel så går vekta sakte men sikkert oppover.

 

Jeg fant ut at det var veldig lang tid mellom to måltider jeg har, så i dag begynte jeg med en nutrilett bar som mellommåltid, håper det kan hjelpe når jeg holder ca like lang tid mellom måltidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MariaSL

Kan jeg også henge meg på...? Ønsker å gå ned 5-6 kg foreløpig, er redd for å sette meg for høye mål..hehe.. :) Har lagt på meg ca 3 kg etter at jeg slutta å amme, pluss at jeg hadde et par kilo igjen etter at jeg var gravid så tror 5-6 kg er bra mål foreløpig.

 

Tenkte jeg skulle prøve å i første omgang ikke melde meg på kurs, har nesten ikke trent det siste halve året så tror det kan hjelpe litt å bare komme igang med det foreløpig. Må legge om kosten litt også, gå over til litt lettere produkter f.eks.. :P Og slutte å spise så mye snop.. B) Kunne spise hva jeg ville når jeg ammet, så gikk på en smell da jeg slutta med amminga og ikke klarte kutte ned på kosten og snackset. Så nå må det litt skjerpings til her..

 

Sammen er vi sterke..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...