Gå til innhold

Ned 20-30 kg, 9.1.06


Gjest CamCam

Anbefalte innlegg

Klar for ukedager! Det beste er at jeg har fått in gode rutiner med hele familien på frokost med tran og Biola, og salat-lunsj på jobben (med en skive ti også!), og har en plan for middag med Meksikank hverdags sei (fra oppskriftene her på nettet). Vet ikke hvordan dette blir mottatt hjemme, (Ingen tenåringer, men kresen ektemann;) ), men vi har iallefall brød dersom det ikke faller helt i smak!

 

Snek meg innom vekta i dag morges, og jeg er på god vei til å få ett godt resultat til onsdag!

 

Trinny; Håper du blir frisk snart så du kan komme igang igjen!

 

Hadde faktisk en kursleder som påpekte at det ikke er vits i å trene som en helt i løpet av ett kurs hvis ikke du klarer å forsette med det etterpå! Det hjelper med trening, men det er hva vi putter inn i munnen som er avgjørende for vekta!

 

Bestilte pilates ball og DVD i går. Tenke å prøve å få til litt morro i stua! (Burde sikkert hatt en Billy's også, men det får bli senere!)

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:) Formen min er fremdeles ganske pyton, men halsen er ikke fullt så sår, så nå prøver jeg å komme igang med mere mat igjen. Tran, multivitaminer og c-vitaminer er innført som en bra start på dagen. Kroppen trenger litt hjelp til å komme seg igjen:p Drøyer treningen ett par dager til, tenkte jeg skulle ta en liten gåtur bare.

Har veid meg- IKKE positivt! I tillegg har jeg fått vekt som også regner fett%, men har for stor fett% til at den kan måles. ( Den kunne kun måle til 45-50%) Det var nedtur det!!! Det sier mye om mitt behov for å gå ned. Motivasjonen finns ennå, men jeg kjenner jeg er lei nå;) Av overvekten, kampen mot kiloene, mangel av suksess osv.. Blir lei av denne disse svingningene, noen kg ned- så opp igjen..

 

CamCam; godt at rutiner er på plass og at du er på vei mot ett positivt resultat til veiedagen din:)

 

Ha en fin dag!

Trinny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nok en ny uke i startfasen. jeg har veiedager på mandager og det har gått veldig bra. Minus 1 kg i dag.Deilig å se at vekten sakte men sikkert sniker seg nærmere de "riktige" tallene. Riktige for meg altså. Har ikke som mål å bli en sylfide men bare litt mindre av den jeg er. Den beste følelsen er når bukser som har vært litt stramme plutselig sitter litt løsere...Fantastisk godt.

 

Tror det er viktig som du sier camcam å legge seg til rutiner du klarer å følge etter at kurset er ferdig også. Jeg trener to- tre dager i uka fast men prøver å få til en ekstra dag hvis jeg har tid. Viktig å få tid til trening men ikke enkelt med familie , jobb og barn.

 

Biola har blitt fast inventar på kjøkkenbordet til frokost hos oss også og den er veldig godt mottatt hos barna og de voksne.Fin rutine det der....

 

Asjo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tornerose

Har endelig fått skrudd sammen sykkelen min nå, syklet den første mila mi i går. Føltes bra.

Går flott i mat veien også, har ikke de store lystene på usunne ting. Å når trangen på noe usunt kommer så er det ikke så gale at jeg ikke klarer å motstå fristelsen.

Får håpe du blir frisk fort Trinny, det er kjipt å være syk. Hiv inn på c-vitaminer det pleier å hjelpe.

Tror ikke jeg når det målet om -7kg til valentines day, kansje 3kg heller...

Gikk jo opp 3kg i jula.

Men nå som treninga er komt igang så går det kansje fortere i svingene her, får håpe det. Ingen ting som er mer umotiverende enn en stillestående vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt meg opp på en ganske ambisiøs målsetning til påske.. SKal ned fra 98,1 til 87 kilo på 13 uker. -Nå hører det med at 98,1 egentlig skulle vært 96,6, men at jeg spiste litt mye før veiing og tok på meg mer klær enn normalt..

 

Jeg har egentlig fast spinning to dager i uka, men pga travle dager med familie har jeg ikke hatt mulighet etter jul. Prøver iallefall å gå litt innimellom! Sykkelen min er også skrudd sammen, men det er ikke blitt de helt store øktene der heller i det siste. Sønnen vår er fremdeles syk med løs mage, og vi er oppe flere ganger om natten med våt sønn som trenger skift og nytt sengetøy.. Nå er vi ganske lei alle tre! Er dermed konstant trøtt, og ligger litt etter på jobb..

 

Trinny; Har du vurdert å starte på ett kurs? Ett med personelig oppmøte? Det er det eneste som fungerer for meg nå, siden har ett sterkt utviklet konkurranse instinkt ;) I tillegg er det litt flaut overfor andre deltakere hvis jeg faller av eller ikke er flnk! Veldig god motivasjon! Forslag til delmål for deg må jo være å komme inn i visningsområdet for fett prosenten på vekta! -Kanskje vanskelig med tidsperspektiv siden du ikke vet hvor langt unna du er, men det er neppe så veldig langt unna!

 

Tornerose: Valentines day er det 14 Februar? Kiloene fra jula kom fort, og sitter dermed løst! -Ikke gi opp! Du kan klare det enda, og skulle du bomme med noen kilo, så er det bedre å ha prøvd og feilet enn ikke å ha prøvd!

 

asjo: Selv når jeg er slank er jeg en stor dame (når ble jeg dame??) Pga stor byste og bred beinbygning, og 180cm ser jeg litt ut som Hagrid i forhold til andre små damer. -Men det er sånn jeg er, og det er jeg egentlig formnøyd med! -Klær passer meg dessverre ikke så mye bedre selv om jeg går ned 20 kg. -Det er en sannhet med modifikasjoner, for bukser og stretch gensere passer jo bedre!

-Det er bare alt som har fast stoff til overkroppen som aldri passer! Men helse-messig og trivselsmessig blir jeg veldig mye bedre, og ansiktet mitt blir penere når jeg er slank! -God nok motivasjon det!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også en stor dame selvom jeg er slank, men det viktigste er at jeg er en sund og fornøyd dame. Det aller viktigste for meg er at jeg er fornøyd, kroppen min fungerer som den skal, og et lite ekstra pluss er selvfølgelig de oppmuntrende blikkene fra mannen min. Jeg synes stort er flott jeg, men det jeg vil ha bort er det som disser når jeg løper og de kiloene som de siste årene har gjort at vekten min grenser til å være helseskadelig.

 

Jeg er relativt høy jeg også , 176cm, kraftig bygd og stor byste,

 

Mitt mål er også ambisiøst så jeg håper at vi sammen klarer å nå dem.....

 

Ha en fantastisk dag.

 

Asjo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Nå har jeg kommet i gang med litt trening igjen etter jul - har gått en lang tur i dag. Gikk opp litt i jula, er spent på veiing på fredag- håper den nærmer seg vekten jeg hadde lille julaften (totalt -4,5 kg). Det veldig tregt, og det er jo fordi jeg mangler det lille ekstra av motivasjon. Men trøster meg med at det i alle fall går nedover - selv om jeg nok ikke mister 30 kg før sommeren (har igjen 25,5)!!

 

Ha en fin dag!

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinsvin

Håper på 15 kg til sommeren. (Skal til syden med svigers). Legger om kosthold og trener regelmessig. Er godt i gang. Har holdt ut ei uke. Ikke verst til meg å være. Håper på hjelp og motivasjon fra disse sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zalarina

Har vært en grei helg, og det går fortsatt greit å holde seg innenfor riktig kalorimengde. Man kan få spise mye mat hvis man velger lurt, altså.

Har satt meg et delmål på 10 kg til 3. april da jeg skal ut i jobb igjen i 4 uker (pappapermisjon). Tror det er ganske realistisk.

Har kjøpt meg nye treningssko, så i morgen tar jeg med meg barna på SATS og da *skal* jeg få trent (forrige gang jeg prøvde hadde jo noen stjålet skoene mine...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

har satt meg et delmål, minus 4 kg til 1. mars.

Første uka etter nyttår ble det en nedgang på 200 gram, men det går da nedover.

 

Burde tatt noen sit-ups for å få stramma opp frontpartiet, men den eneste treningsformen jeg liker er å gå turer. Det er akkurat som om jeg ikke får til å legge meg nedpå gulvet.

 

Ønsker alle ei fin uke, med god helse og godt humør, og at hver og en får ha skoa si i fred :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CamCam:) Det blir nok ikke noe kurs på meg! Motivasjonen er på plass ennå og delmålene mine skal nåes ennå. Jeg gir ikke opp på noen som helst måte, men er bare ærlig på hvordan det føles nå som jeg nok en gang ikke har fått følgt mine planer pga sykdom. Har tross alt ikke fått spist en brøkdel av hva man skal og ikke fått trent, men har heldigvis ikke verken spist usunne ting som sjokolade eller potetgull;)

Men nå er det tilbake til opplegget og treningen, så går det nok nedover på vekten sakte men sikkert:)

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg er så full av pepp for tiden - jeg tror det er litt sånn velkommen til et nytt år, velkommen til et nytt semester, og velkommen til ei ny uke. Har lyst til å få til veldig mye...

 

Første studiedag i dag, med diverse møter og slikt, som tok en del tid. Også tvang jeg meg til å sitte på lesesalen en del timer, for å komme inn i et lesemønster så fort som mulig. Hvis ikke kommer jeg ikke ordentlig i gang før påske... Det betyr at jeg ikke var hjemme før syv, men dagen ble jo forsinket av alle møtene og slikt. Jeg har et håp om å dra fra universitetet fire til vanlig, eventuelt en time senere om jeg trener der i løpet av dagen.

 

Også har jeg fått fylt opp et tomt kjøleskap med laksefilet, kyllingfilet, grønnsaker, frukt, egg, melk og masse sunt og godt. Med lite kjøleskap og liten konto (når kommer stipendet!!!???) ble det ikke så mye, men jeg klarte å gå utenom de tingene jeg helst bare bør spise i helgene. For eksempel julemarsipan til halv pris...

 

Jeg har et delmål som går ut til mandag, og en sniktitt på vekta i dag (veiedag onsdag) viser at jeg ikke når det. Men jeg har bare gått opp 800 gram i jula - og det er jeg kjempefornøyd med! Så derfor er jeg ikke så trist for at delmålet ryker - det røk nok da jeg lå med forkjølelse i flere uker før jul. Så da fortsetter jeg som vanlig, og lar det ta det tempoet det tar. Men jeg har et håp om å kunne være på 110 kilo til påske - altså minus cirka åtte kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har akkurat startet på kurs, og er spent på hvordan det vil gå å telle kaloerier og planlegge måltidene mine. Jeg gleder meg til ny start på resten av livet. Ønsker alle lykke til og håper vi kan nå målene våre sammen..

 

Meg:

Høyde 163

Vekt 81

Trivselsvekt ?

men tror jeg ønsker meg under 60 kilo.

 

Jeg veier meg på mandager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi mange som skal ned ganske mye, og vi har mange forskjellige målsetninger i forhold til tempo, trening og tanker om det vi gjør! -Og så kan vi motivere hverandre underveis nåt vi møter motgang eller ikke klarer å nå alle molene!

 

Trinny! -Vet at du ikke gir opp :) Jeg ønsker bare så inderlig at du skal føle at du får litt resultater! -Kjempe bra at du ikke har spist sjokolade og postetgull, forresten! Sjønner godt at du faller litt av lasset når du syk, så jeg mener ikke å mase ;) Veldig bra at motivasjonen er på plass! -Min har endelig kommet tilbake etter en drøy måned med vekt-stillestand og litt så-så-som gjennomføring! -Det er skikkelig deilig å glede seg til veie-dagen i morgne igjen! -Og om 1 time skal jeg på spinning!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...