Gå til innhold

Andre mål i tillegg til vektnedgang?


Gjest Lill1978

Anbefalte innlegg

Gjest Lill1978

Hei Alle sammen

Bare var nysgjerrig på om det er noen andre som lager seg andre mål enn bare vektnedgang.

Jeg har følgende mål og har hatt følgende delmål:

- Delmål: 10 push ups på strake ben (startet første uke med knapt å komme meg ned 1 gang!) -> målet ble nådd etter uke 4.

- Nytt mål er 20 push ups på strake ben etter uke 10

- Mål - Stå "planken" - Startdagen klarte jeg 40 sek. Delmål en var en dobling i tid etter uke 4. Etter uke 4 nådde jeg målet og litt til - Sto planken i 2 minutter!!

Nytt mål på dette er 3 minutter etter uke 10!

 

Langsiktig mål for meg i forhold til kondisjonstrening er et løp (jogging) som skjer til høsten. Det er det bare partneren min som vet om, og håper å kunne overraske alle, inkludert meg selv med å klare å gjennomføre dette.

Har laget opplegg på trening. Oversikt per uke og slike ting på hva som må til for å nå dette...

 

 

Moro å se at man når noen av målene sine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart30

God plan!

 

Jeg har som første styrkemål å stå planken i 1 minutt, og ta 10 strake armhevinger (klarer vel 2 nå). Og så skal jeg tenke litt for å komme med et til, er fint å ha andre mål i tillegg til vekt og centimeternedgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill1978

jeg synes i hvertfall at når veiingene kanskje ikke går helt slik jeg hadde håpet så gir det trøst å se at jeg setter nye "pers'er" når det gjelder styrke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill1978

Er det ingen andre som har andre mål i tillegg til vektnedgang?

Jeg har lyst til å kunne leke med ungene mine og sparke fotball. uten å pese som en hval etter 3 minutt.

Føle at jeg kan løpe opp trappa når jeg har glemt noe uten å bli andpusten på toppen.

Derfor setter jeg meg delmål på styrke og et større mål på kondisjon...

Helsa mi er faktisk nesten like viktig som vekta. Tror at hvis jeg når de målene jeg setter etterhvert så faller på en måte vekta litt nedover av seg selv.

Tenker bare at det er sunt å ha et annet fokus i tillegg til vekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Det er flere enn deg som har satt seg noen mål..

Jeg ønsker ( tja, det er vel muligens å dra stikken litt langt) å løpe maraton det året jeg blir 55 Jeg blir 48 år i år, så jeg har noen år å trene på. Løpeideen kom jeg på når jeg begynte å merke at overgangsalderen kommer. Løping skal være flott mot hetetokter. Det høres så kjedelig ut å løpe pga det, så derfor 55 år, kanskje jeg da er kommet over overgangsalderen?

Kolestrolet må holdes i sjakk. Hjertehistorikk i familien.

Diabetes type 2, vil ikke ha det, da kan jeg jo aldri spise sjokolade.

Har også fått målt fettprosenten min, anskaffet meg et instrument til å måle det med, OG fettprosenten var veldig høy.

Muskelmassen bør muligens økes.

 

Dette er mange ting. Kostholdet er en viktig del av alle disse tingene.

Det blir enklere å nå målene mine dersom jeg klarer å takle matinntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill1978

hei og takk for svar.

Jeg har en drøm selv om å løpe....hadde håp om at jeg skulle klare å komme meg gjennom halvmaraton i september men grunnet problemer med knær ser det ut som jeg kan kaste den drømmen på sjøen. ....

Driver nå å prøver å finne et annet litt mer langsiktig stort mål som jeg kan motivere meg mot.

Har lurt på eventuelt fredagsbirken til neste år......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Det er fint å ha noe å strekke seg mot.

Min drøm/mareritt om løping kan også ta slutt pga ben/rygg.

Prøver å bruke grusveier, det passer meg best.

Kanskje jeg aldri kan få løpt offentelig løp, men det er strekningen som er viktig.

Det viktigste er at vi holder oss i form!!

At vi passer på kroppen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill1978

Enig med deg i det. Formen er jo viktigst, men det er rart hvor mye bedre det føles hvis man kunne sagt at ja, jeg har løpt halvmaraton eller at man har syklet birken. Det er liksom noe man virkelig kan skryte litt av ...hehe

Litt å være stolt av og noe som er veldig konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...