Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring - som skal holde vekten!


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest charliemor

...må det sies at vi er! Nå står påsken for døren. Det er jo en aldri så liten utfordring mht. å holde vekten... Skal til Island med familien (bedrive "nødhjelpturisme"). Skal ta med joggeskoene i baggasjen og se til at jeg får jogget meg en daglig, liten tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Propella
...må det sies at vi er! Nå står påsken for døren. Det er jo en aldri så liten utfordring mht. å holde vekten... Skal til Island med familien (bedrive "nødhjelpturisme"). Skal ta med joggeskoene i baggasjen og se til at jeg får jogget meg en daglig' date=' liten tur ;)[/quote']

 

Utfordringen i påsken er allt den maten og godsakene som bare må stå fremme til enhver tid...

MAnge lange skiturer håper jeg det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor
Utfordringen i påsken er allt den maten og godsakene som bare må stå fremme til enhver tid...

MAnge lange skiturer håper jeg det blir.

 

Jeg tenker at mye av inntaket av goodies kan veies opp med fysisk aktivitet! Så du får ta dine skiturer og jeg mine joggeturer. Skal se at vi klarer å holde vekta sånn nesten gjennom påsken. Kan dog leve med å gå opp noen hundre gram. Det er jo lenge til neste høytid når påsken er over ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jeg har proppa i meg alt for mye de siste dagene.... Veiedag egentlig i går, mandag, men pga. ingen vekt på hotellrommet slapp jeg det; takk og lov! Føler at jeg har gått opp tre kilo. Selvsagt en innbilling, men .... Kose meg med måte; det må jeg minne meg selv om. Har fått inn en time med trening her på hotellet i dag, sykling og jogging. Fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

... at det er lov å kose seg i ferien :) Siste dag her i Island (ja, de sier I og ikke PÅ Island). Opp grytidlig i morgen for å dra hjem. Da er det bare påskeaften og et par dager til med påskegodt! Utrolig flott at veidag er mandag, 2. påskedag... NOT! Vel, vel... får ta det som en kvinne.

 

Jeg har spist sjokolade hver dag her. Utrolig godt det! Samtidig har jeg faktisk fått trimmet noe. To ganger i løpet av uka på hotellets trimrom, i dag en 8 km joggetur ute. Det veier jo opp for en del av sjokoladeinntaket.

 

Ferier er ikke enkle rent matmessig. Jeg synes det skal bli bra med hverdag igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hei hei!

Måtte innom å hilse på en liten tur. Påsken er over og vi har alle kost oss og forhåpentligvis klarer vi å komme oss tilbake til herdagen, havrelefsa og strieskjorta. :) Høres deilig ut med Island! Det har alltid stått for meg som et eksotisk reisemål. Selv har jeg vært et par dager i Ål og ellers bare kost meg sammen med kjæresten min som bor så alt for langt borte. Som vanlig har vi hatt mye god mat og godt drikke, men nå har jeg lært passe mett og så veier vi opp med å gå turer. Håper det har gått bra! Men noen hundre gram opp er også greit synes jeg. Her er karaffelen fylt og vann drikkes, så nå er det på'an igjen. Snart er det gulrot eller kålrot på kjøkkenet. Vi spiser fremdeles tre måltider på jobben!

 

Jeg er imponert over joggingen og syklingen din. Du har virkelig klart å snu gamle vaner! Lykke til med løp og ritt! Og så håper jeg å komme hit på fast basis etter sommeren...

 

Ha en fin dag!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Hei, Kristepine!

 

Jo da, jeg må jo si at min jogging funker fint for tiden :) - da ser jeg bort i fra det verkende kneet; det er bare sånn. Syklingen er et stebarn for tiden, kan jeg vel si, har ikke blitt så mye av det. Frem mot Sentrumsløpet 3. mai er det joggingen som står i fokus.

 

Ang. gamle vaner: Gamle godtevaner tro til for fullt samtidig med at påsken kom. Jeg satte ikke så mange begrensninger på meg selv... Trimmen veide opp for noe, men nok ikke for alt. Har nå ikke veid meg siden før påske. Venter til mandag - da har jeg hatt en nesten hel og normal uke bak meg :)

 

Litt skuffende med gamle vaner som tro til. Samtidig tenker jeg at det kanskje er greit med gamle vaner i høytidene, bare jeg klarer å nullstille meg når hverdagen er her igjen. Så langt i dag har det gått bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jeg har laget meg en skjermbakgrunn i kveld. To bilder satt sammen til ett. Den ene delen viser meg slik jeg var i juli 2008, den andre slik jeg ser ut nå. Jeg vet helt klart hvilken versjon jeg foretrekker! Det gir inspirasjon til et fortsatt sunt liv.

 

Var forresten innom en klesbutikk i dag. Trengte sårt en ny penbukse; den gamle var blitt alt for stor. Jeg fant meg ikke bare bukse, men også jakke som hørte til. Må si jeg følte meg rimelig flott i det antrekket! Størrelse 38 i bukse, kunne sikkert hatt 36, men den hadde de ikke. 38 også i jakke. Uvant for meg som tidligere har måttet ha minst str. 42...

 

 

charliemor.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, påsken er over. Det ble mye kos på alle vis :) Første normale arbiedsdag/hverdag i går. Det gikk faktisk veldig bra! Holdt meg til det jeg hadde planlagt å putte i meg i løpet av dagen. Dvs. det var en bursdagskringle her på jobben til lunsj. Tok en liten bit og var fornøyd med det :)

 

I går ble det noe stelling i hagen på kvelden. I kveld planlegger jeg en joggetur i noe høyere tempo enn jeg til nå har pleid å holde. Dvs. jeg skal ta den joggeturen hvis fysiotimen i ettermiddag går greit. Spent på hva damen sier om mitt stadig verkende venstrekne med sitt "nye" korsbånd (det er nå åtte år siden jeg fikk operert inn nytt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

For noen bilder! Du har virkelig blitt stram og slank Charliemor!

 

Jeg kjenner til de gamle vanene over godteskåla i påsken, ja. Det føltes i hvertfall slik, men jeg kan ikke ha vært like ille som før. Fasiten sa bare 100 gram opp! Kjempefornøyd med det. Jeg tenker egentlig at vekten før påsken var litt unaturlig høy pga mensen, så utslaget nå ble ikke så stort.

 

Lykke til hos Fysio'n i dag! n025.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

En oppgang på kun 100 gram er jo ingen ting å snakke om; du har rett og slett holdt vekten påsken igjennom :)

 

Ja, kult med bildet! Det er til skrekk og advarsel for meg selv; noe å ha i minne når sjokoladen - hele sjokoladeposen - roper på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Propella

WOW så flott du er Charliemor.

Virkelig bra jobbet.

 

Selv var jeg på en liten shopping i går, fra å måtte kjøpe XL og noe XXL trippet jeg ut fra en butikk med årets sommerkjole i str S! Medium passet, men S var nettere på, ja så da så. Dra kort og smil!

 

Rapport etter påsken, på samme sted som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, det er tøft, Propella; grattis! Veldig morsomt - ikke minst med tanke på XL og XXL i et "tidligere liv"!

 

Fysioen i dag: Moralen er at det ikke er noe galt med kneet mitt! Dvs. det er stabilt og fint. Men klart, det verker konstant og det forteller at alt ikke er helt bra... Opplegget til fysiodama: Øv på ballanseputer hver dag. Jogg maks 30 min. en dag i uka (og da ikke på asfalt) - heller sykle to. Så, ettersom ukene skrider frem, vil jeg merke om balanseputenene hjelper kneet mitt. Gjør det stadig pyton å jogge om en måned, er det svar på at jogging ikke er min sak....

 

Jeg jogget i kveld en liten tur på knappe fem kilometer. Kneet oppførte seg bra (jeg minnet det på at det ikke feiler det noe!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Propella

Viktig å fortelle kneet at det ikke er noe galt.

Selv har jeg investert i løpesko for første gang i mitt liv. Har ikke testet de ennå siden jeg er fremdeles syk.... Begynner å bli irrittert på kroppen min nå, men det blir vel snart bra. Tenkte uansett å ta med de nye løpeskoene mine på en gå tur i dag da, for å teste de litt i allefall.

 

Ukens vekt: 59.9. Dæven døtte, tenk å se 50 tallet, happy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, stort grattis med 5-tallet først!!!! Det er en milepæl! Selv kjenner jeg at vekta ikke er nede der den skal etter påske. Har derfor i dag begynt å notere hva jeg spiser - alt skal ned - ikke snakk om å lure meg selv :D

 

Skal forresten tvinge meg selv på vekta, senest torsdag, og legge inn tallene i tabellen åkkesom hva de viser :)

 

Joggesko: Jeg kjøpte noen på Løplabbet i våres. De er UTROLIG gode! En kjempebra investering; kan anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

FANTASTISK!!!

 

Jeg har "bare" gått ned 10, men bør vel heller ikke gå så veldig mye mer ned. Jeg kjenner også at jeg er der jeg skal være nå; det er VELDIG godt :D

 

Det hjalp å begynne å notere matinntaket her i går. Dvs. nå er jeg på rett spor igjen etter å ha vært i påskeferiemodus en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...