Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring - som skal holde vekten!


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest charliemor

Ja, Doppler, så bra at du likte joggingen :) Supert med tre km; man må jo starte et sted! Selv har jeg bare jogget siden 6. mars. Tok det helt piano de første ukene. Type korte turer med veksling gåing, jogging. Så har jeg økt på etter hvert, til gårsdagens tur, som er min lengste joggetur ever. Jeg planlegger å få en lang joggetur i uka (gradvis økende lengder til jeg når 20 km) samt et par kortere turer (type 5-6 km).

 

Jeg er superbegeistret for jogging! Krever så lite. Bare å kle på seg joggeklærne og starte rett utenfor døra hjemme. En økt, som den på drøye timen jeg hadde i går, kjennes veldig effektiv ut for formen. Skal jeg sykle, kjenner jeg at jeg må holde på mange timer lengre for at det skal gi samme positive formeffekt.

 

Jeg nevnte at jeg jogger tre ganger i uka. Tror 3-4 ganger i uka er maks av det man bør jogge. Kroppen trenger å komme seg mellom slagene! Det er mange som har gjort sitt beste for å stagge meg, og det har nok vært klokt. Lysten til å jogge er nemlig så stor at jeg kunne vært ute hver dag! Men kroppen foteller at den trenger pauser innimellom. Grete Waitz har et treningsopplegg på Oslo maratons sider hvor du kan hente noen treningsideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Propella

Jada, både 16 og 17 mai er over..

 

Måtte hente bunaden til mamma siden min er sånn ca i str 44 og jeg str 38!

Muttern sin var litt stor i vesten så den juksesydde jeg litt inn slik at jeg kunne ha den på meg på 17 mai og en konfirmasjon om kort tid.

 

Anyway, mat og ikke trening siden jeg fremedels er syk, nå klikker det snart- hører dere...

 

Ikke noe opp, vært flink eller skal jeg si heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

at du har vært flink! Ingen ting som kjem ta seg sjøl!

 

Eller kanskje vi skal finne et annet ord for det enn FLINK? Er vi flinke når vi spier fornuftig og trimmer sånn passe? Blir vi stresset av å ha dette flink-begrepet i hodet? Vi kommer trolig ikke til å være FLINKE hele tiden... Vel, kanskje helt supet å rose oss selv med ordet flink! Må bare passe på at jeg ikke skjeller meg selv ut for høyt når jeg innimellom ikke er flink (jeg er veldig god til å la den indre stenmmen slippe til, den som sier at jeg er en looser når jeg har spist en litt for stor sjokolade...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Propella

Hvilket ord skal vi bruke isteden for flink?

Jeg er skikkelig elendig på sånt.

Men ja jeg og flere her inne ar vært flinke. Men det jeg også har vært er målrettet og steinhard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, jeg har satt meg et mål. Jeg sikter inn mot det. Målet mitt, det jeg har i syne akkurat nå for tiden, er halvmaraton 27. september. Jeg jogger målrettet tre dager i uka. En lang tur og to kortere. Det skal bringe meg frem til målet, som er å fullgøre Oslo halvmaraton på 2 timer.

 

Når det gjelder vekta mi, så er den nokså stabil for tiden. Det var ikke helt lurt av meg å veie meg her på mandag, etter en bryllupshelg (bryllupet ble feiret over tre dager) + at det var samme dag som jeg fikk mensen... Regner med at vekta er nede på normale (dvs. ca. 57.5 kg) i løpet av uka. Og da kommer pinsen... Og jeg har 5 års bryllupsdag som skal feires den helgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Propella

Da vet jeg hvorfor jeg er syk.

Omsider fått svar på prøvene, det tok sin tid...

Kyssesyken i en alder av 35 er vel ikke ikke.... Er det mulig!

 

Så nå er det bare å fortsette å slappe av så kan jeg kanskje begynne så smått å trene om noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet jeg hvorfor jeg er syk.

Omsider fått svar på prøvene' date=' det tok sin tid...

Kyssesyken i en alder av 35 er vel ikke ikke.... Er det mulig!

 

Så nå er det bare å fortsette å slappe av så kan jeg kanskje begynne så smått å trene om noen uker.[/quote']

:)

Det må jo være den ultimate bekreftelse på at man er ungdommelig? God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Vekta viste i dag 57.3. Det er jeg veldig fornøyd med ;) Jeg har mao. holdt vekta stabil i 10 uker nå (ser av skjemaet lenger ned på siden at vekta viste 57.4 i uke 12 - nå er vi i uke 23). Mye av æren for denne stabile vekt gir jeg mine fysiske aktiviteter, da i særdeleshet joggingen. Jeg har holdt meg til jogging tre ganger i uka i hele vår. Helt klart at det bidrar til en stabil vekt.

 

Hvordan går det med den kyssesyke? Hørt at det kan vare lenge... kyssesyken, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Propella

Joda, det går da på et vis.

 

Er mega slap og sliten+ feber på 12 uken....

Aner ikke hvor lang tid det tar til man er helt 100 igjen. Noen sier inntill 3 mnd og andre sier det kan ta 1 år! Det er litt lenge, men får bare ta tiden til hjelp.

Har fått frosset abbonementet på Condis inntill videre.

 

Noen her som har hatt det eller?

 

Så dagene går til litt nettsurfing, sløving og ro. Og sånn går no dagan.. Tjihi.

 

Charliemor: Du er dritflink.

Vekta mi viser 57.7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruWie

En liten tur innom ditt lille "rede" for å ønske deg (og selvsagt dine gjester) en herlig sommer:D Å klare å stå på slik du gjør både med mat og trening imponererer meg og gir selvsagt også motivasjon til både meg og andre.

 

Desverre så hjelper det ikke så mye om jeg er aldri så mye motivert for tiden, men om noen måneder så kommer jeg veldig sterkt tilbake. Skal operere prolapsen om 2 uker, så er det et par måneder der jeg må ta det med ro, Men etter det, DA skal det fokuseres på en ting...vekt;) Ja, og så trening, sunnt kosthold og alt som gjør at vi både føler oss bedre og som gir oss store helsegevinster i tillegg.

 

Så da sier jeg bare igjen: GOD SOMMER, NYT DEN,(men med måte) så snakkes vi nok til høsten:)

 

Klem fra Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EleResa
Hvilket ord skal vi bruke isteden for flink?

Jeg er skikkelig elendig på sånt.

Men ja jeg og flere her inne ar vært flinke. Men det jeg også har vært er målrettet og steinhard.

 

Kanskje "bevisst" er et litt bedre ord?

Flink gir ofte litt mer prestasjonspress over tid syns jeg.

Alle vi kvinner skal jo være så flinke hele tida..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært inn på GR, men hedr fant jeg jo en tråd om "meg selv" er 158 og veier nå 56 kg. Det har jeg gjort siden mitt første OG siste GR kurs som var ferdig for ca 4.års siden :-)) har lagt om livet mitt fulstendig og stortives i min kropp og mitt sinn !! neste helg springer jeg halvmaraton i Tromsø, mitt andre..går masse på ski om vinteren, sykler masse, både spinning og ute, samt jogger, går tur osv ! spiser frukt,grønt og LURT ;-) God helg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei eli.b!

 

Så kjekt å høre at du har fått det til i det lange løp ;) Stabil vekt i fire år og sprek som aldri før! Det er det jeg også drømmer om. Din historie er et bevis på at det nytter. Sikkert lurt å sette seg mål, som f.eks. halvmaraton. Løper du alene eller har du venner som hjelper til med å holde hjulene i gang?

 

Jeg har kvittet meg med 8 kg siden januar, har økt aktivitetsnivået betraktelig og har deltatt i mitt første løp med tidtaking, så jeg er på rett vei. Det var virkelig kjekt å være med i løpet, selv om tiden ble dårlig. Så har jeg noe å forbedre til neste år. Neste begivenhet er et bakkeløp i september, det motiverer meg til å holde koken gjennom sommeren.

 

Fortsatt skal 4 kg trimmes vekk, det går sakte men sikkert nedover. Jeg stresser ikke med vekttapet, for det er livsstil-endringene som innarbeides nå som er det avgjørende. Pine av seg 4 kg i en kur har lite for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Propella og Charliemor! Dere er kjempe ..flinke eller målrettede!!?! Gøy å lese her inne siden jeg har fulgt deg, Charliemor, på vei mot trivselsvekt! Jeg var selv nede på trivselsvekt i begynnelsen av uka, 57,5 kg (tenker jeg ikke stresser med å komme ned til 57 kg da jeg ikke har vært der i lengre perioder siden 9. klasse..)! MEN veide meg idag, var da oppe på 58,5.. Har utsatt treninga til helga, så håper jeg er nede på 57,5 igjen tir, som er min veiedag. Uansett: Føler meg bedre enn på mange år!! Og kommer inn i alle klærne - og flere til - jeg noensinne har drømt om å komme inn i! Har meldt med på Hold vekten kurs f.o.m. tir. Hvis jeg på det tidspunktet veier mer enn 57,5, kommer jeg til å bruke de første par ukene der til å komme ned på 57,5 igjen før jeg stabiliserer vekta. Hvis vekta viser 57,5 tir, går jeg over til denne tråden.

 

Det var forresten veldig inspirerende å ta en titt innom her!

 

VI MELDES ILA KORT TID!! ;)

 

Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener for meg selv, og minst mulig orgainsert, det er fritimene mine, der jeg bare får være alene, og bearbeide tanker og "ting og tang" hadde ikke klart meg uten, og prioriterer knallhard min treningstid ! Har sluttet helt å veie meg, det gjorde meg bare stressa, og var forkjell på en fin og en dårlig dag...nå vet jeg at så lenge klærne mine passer og ikke strammer ( har bytter ut alle klærne fra str.40 til str 36 ) så er alt som det skal være :-)) føler virkelig jeg har funne en god balanse på nyte /yte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Propella

Her var det ikke mye aktivitet om dagen. HAr alle tatt sommerferie?

Jeg er flink, samme vekt og tillater meg noen utskeielser innimellom uten at vekta rikker seg, sånn vil vi ha det!

 

Stå på alle sammen kos dere i sommer og hold vekten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere! Kan jeg bli med her? Jeg har tidligere fulgt Charliemor i tråden "For oss på 160 cm eller deromkring". Jeg er ei jente på 33 år som er 163 cm høy. Har ila 11 mndr gått ned fra 72 til 57,5 kg. Det er trivselsvekt! Har svingt mellom 57,5 og 59 kg de siste ukene. Har nå bestemt meg for å holde vekten her jeg er nå. Les gjerne innlegget "Målet er nådd" jeg skrev idag som takk for meg i tråden "For oss på 160 cm eller deromkring" som ligger under "Ned under 10 kg". Er kjempefornøyd med vektnedgangen og med kroppen min som den er nå! Har begynt på Hold vekten kurs. Målet er å holde vekten på 57,5 kg pluss max 2 kg, som de anbefaler der. Det er naturlig at vekten svinger litt.

 

Ser fram til å bli kjent med dere her inne! Perioden framover kan bli like utfordrende som vektreduksjonsperioden. Har likevel en stor fordel: Veier 14 kg mindre, og det er mye lettere å trene!

 

Ha en riktig god sommer! :(:)

 

Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57,5 kg - matchvekt! Kjempegøy! Har ikke fått trent den siste uka. Skulle egentlig øke kaloriinntaket fra 1500 til 1600 denne uka. Men siden jeg ikke har trent, har jeg ligget på 1400. Satser på trening kommende uke. Men det er genialt med Grete Roede: Får man ikke trent en periode, er det bare å legge seg litt under i kaloriinntak. Dermed blir det ikke krise om man blir syk eller er for sliten til å trene, man kan holde vekten uansett!

 

Fortsatt god sommer! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, det begynner å bli en stund siden jeg var akkurat her i dette forumet. Jeg ha liksom kun konsa på jogging og atter jogging. Trener tre dager i uka, to korte turer (type 6-7 km) og en lang (to mil).

 

Det er ferie. Jeg har vært bortreist. Både fysisk og psykisk! Har latt meg rive med i all den gode maten som har vært servert rundt omkring. Gikk i dag på vekta. En og en halv kg opp på et par-tre uker. Her må noe gjøres! Så: Skal nå bort på hytta i Børgefjell i nesten tre uker. Det er veldig langt fra butikken der, vi tar med oss alt vi trenger av mat og gotterier når vi drar innover. Da gjelder det å være nøktern i utvalget... Når jeg kommer hjem søndag 2. august, eller skal jeg si mandag 3. august på morningen, skal vekta ha kommet ned de halvannen kiloenen som nå har sneket seg på. Slik er det med den saken ;)

 

Soettan: GRATULERER med trivselsvekten! Gleder meg til å høre at du om tre uker har klart å holde vekta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en alle tiders hyttetur! Sikkert flotte forhold for turgåing der. Husk at du forbrenner MYE på en skikkelig fjelltur! Den halvannen kiloen kommer til å forsvinne lett. ;)

 

Veiedag igjen idag - og rapporteringsdag til min kursveileder: Fortsatt 57,5 kg! Strålende fornøyd! Har nå trappet opp til 1700 kcal daglig. Skal opp i 2000 (slutten av aug). Godt å kunne spise litt mer!

 

Ferie her fra slutten av uka - med alle dens fristelser. Samtidig skal jeg gå i fjellet en knapp uke på Sunnmøre, deretter Lofoten. Satser på store fysiske utskeielser og noen små i matveien.

 

Da gleder jeg meg til å høre resultatene dine første uka i aug!

 

Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...