Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring - som skal holde vekten!


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Tenker på deg, Søttann!

Jeg har ikke mistet moren min, men har svart belte i samlivsbrudd. Krysser fingrene for at dere klarer dere gjennom krisen! Lykke til!

Stor varm klem fra Kristepine

 

Tusen takk, Kristepine! Det trøstet også!

 

..Og vekta går stadig nedover.. Aldri så galt at det ikke er godt for noe :rolleyes: ? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Tusen takk, Kristepine! Det trøstet også!

 

..Og vekta går stadig nedover.. Aldri så galt at det ikke er godt for noe :rolleyes: ? :unsure:

Veldig sant! Uansett er det viktig å se det positive!

 

Vekten min ligger veldig stabilt rundt 56,5. Jeg er veldig fornøyd! Til helgen er det messe og middag og hotellmat fra fredag til søndag. Spennende å se resultatet og hvor raskt jeg klarer å stabilisere igjen. Treningstøyet blir pakket!

God kveld og klem fra Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet du kommer til å klare deg fint i helga, Kristepine! Du er stabiliteten selv! Min vekt er ca. 58 nå, har t.o.m. vært nede på 57,5, som har vært trivselsvekta mi før. Det skal sies at jeg ikke vet om 30-kroners vekta jeg kjøpte her i London er lik vekta mi hjemme, men jeg tror det - og jeg tror kanskje begge vektene viser 1 kg for lite, men det vet jeg ikke. Uansett er jeg fornøyd med vektutviklingen (selv om årsaken er trist) OG med at den superskinny buksa jeg kjøpte for et år siden som har vært litt eller mye for liten dette året nå ser ut til å passe. Den sitter fortsatt som et pølseskinn, så jeg er usikker på hvor behagelig det er å gå med den en hel dag. Men jeg synes rumpa mi ser kjempeflott ut i den B) ! OG jeg vil gjerne ned til 56,5 kg, jeg også! Vil gjerne bli skikkelig slank eller litt mot tynn, faktisk, etter å ha vært slank mot blubbete (av og til) de siste tre åra. Ikke for å klage - jeg er superfornøyd totalt sett, veide 73,5 kg på det meste i 2006 :o . Men lykken ville være å bli helt fornøyd, og det har jeg muligheten til å oppnå nå. Jeg håper å oppnå trivselsvekt ila få uker, men ikke minst ønsker jeg å oppnå sjelefred ila noen uker-måneder.

 

Klem, Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wranglerbukse i str. 27 er helt rått, Søttan! Og Kristepine er kjempeflink til å holde stabil, lav vekt!

 

Selv har jeg tatt meg i nakkeskinnet. Nå er det salater når jeg er ute med damene til lunsj, og ingen knasking om kvelden. Og de har masse gode salater med magre proteiner i, så det er ikke noe offer. Jeg ber om å få dressingen "by the side" slik at jeg sparer de kaloriene. Resutater er at jeg så 56-tallet igjen i dag. Superfornøyd!

 

Håper våren er på vei til dere i Norge. Drar hjem en tur til påske. Blir godt å se ungene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Helgen har gått veldig fint! Jeg har jogget rundt i (hopp)bakkene i Lillehammer. Det var bratt!!! Jeg fikk også danset av meg litt på kvelden, så selv om jeg direkte FRÅTSET i hotell-desserter så er jeg allerede i dag tilbake på mitt kjære 56,5 B) Det aller morsomste med helgen var at jeg måtte ut å kjøpe ny kjole. Absolutt alle de lange kjolene i skapet var for store. :D

 

Det er flott hentet inn 2rill! Hvor fristende er det ikke med alt det andre smaske-gode på menyen, men det nytter ikke i hverdagen. Jeg er veldig glad jeg ikke bor på hotell oftere... :rolleyes:

 

Søttann; Jeg heier på sjelefred! Selvfølgelig greit med trivselsvekt også, men sjelefred først. Ta vare på deg selv!

 

Klem Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har gått veldig fint! Jeg har jogget rundt i (hopp)bakkene i Lillehammer. Det var bratt!!! Jeg fikk også danset av meg litt på kvelden, så selv om jeg direkte FRÅTSET i hotell-desserter så er jeg allerede i dag tilbake på mitt kjære 56,5 B) Det aller morsomste med helgen var at jeg måtte ut å kjøpe ny kjole. Absolutt alle de lange kjolene i skapet var for store. :D

 

Det er flott hentet inn 2rill! Hvor fristende er det ikke med alt det andre smaske-gode på menyen, men det nytter ikke i hverdagen. Jeg er veldig glad jeg ikke bor på hotell oftere... :rolleyes:

 

Søttann; Jeg heier på sjelefred! Selvfølgelig greit med trivselsvekt også, men sjelefred først. Ta vare på deg selv!

 

Klem Kristepine

 

Takk for det Kristepine, og jeg er helt enig: Sjelefred først! Men gjerne "en sunn sjel i en trang og sexy jeans" :P ! Jeg har mer sjelefred enn jeg hadde for tre uker siden selv om eksamen mandag og tirsdag er nervepirrende og det å skulle møte eks-kjæresten igjen etter påske for å snakke alvorlig og høre om han har lyst til å være sammen med meg videre er enda mer nervepirrende..

 

Helgen på hotell var flott taklet, Kristepine! Og det finnes vel ikke noe bedre enn å åpne skapet og oppdage at alle aktuelle kjoler er FOR STORE :lol: !! Luksusproblem kalles det!

 

Klem, Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, sjelefreden er viktigst, men slettes ikke dumt å klare holde vekta samtidig..

 

Lenge siden jeg var innom her. Godt å lese igjennom de siste innleggene fra dere, damer. Godt å "se" kjente ansikter her :)

 

Apropo sjelefred: Selv har jeg bak meg et halvår av det, skal jeg si, brokete slaget. Endret sivilstatus, endret bo-form... Jeg kom helt ut av mine gode treningsvaner. De vanene som sa tre fysiske aktiviteter i uka, fortrinnsvis joggeturer. Det er (i hvert fall for meg) enklere å holde fokus på trim og ernæring, når livet er stabilt, og da helst på en god måte.

 

Så hva har da skjedd med min kropp? Jo, vekta har gått opp. Ikke så mye, men et godt stykke unna 59-tallet nå (har ikke veid meg på flere uker; kjenner på kroppen hvordan det er fatt). Fysisk har jeg forfalt noe, men ikke verre enn at jeg gikk Birken på ski og det kun minuttet dårligere enn i fjor.

 

Nå blinker Sentrumsløpet der i slutten av april. Jeg er for alvor i gang igjen med joggingen. Er fousert nå på å få til mine tre jogeturer i uka. Samtidig begynte jeg i går å notere hva jeg dytter i meg. Vet at disse tiltakene skal få vekta nedover til tallet jeg vil se; 58.

 

Ønsker dere en god påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du stakk innom tråden din, Charliemor!

 

Fantastisk at du gjennomfører Birken med så godt resultat, og legger planer for vårens trimløp. Skulle gjerne hatt din utholdenhet og målrettethet når det gjelder trening! Jeg skjønner godt at det blir krøll i programmet ved oppbrudd og ny livssituasjon, men helt vekke har du tydeligvis ikke vært :).

 

Ønsker deg en riktig god påske, og en god vår med mye god trening og inspirasjon. Du har vært en alle tiders inspirator for oss her inne da du var aktiv! Jeg vet at du får til det du går inn for!

 

Jeg nyter påsken i Norge sammen med alle tre barna mine. Kjempekoslig! Voksne barn kan anbefales :) Mye kos og mat, men jeg synes at jeg klarer å stoppe ved "passe mett". Er spent på vekten når jeg kommer tilbake til USA og badevekten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Kristepine

Heisann! Lenge siden jeg har vært her nå. Vekten er fremdeles stabil og livet smiler! :) Håper der har det bra alle sammen både i utlandet og etter samlivsbrudd. Det er ikke enkelt.

 

LYKKE TIL PÅ SENTRUMSLØPET I MORGEN, CHARLIEMOR!

 

Klem fra Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Heisann! Lenge siden jeg har vært her nå. Vekten er fremdeles stabil og livet smiler! :) Håper der har det bra alle sammen både i utlandet og etter samlivsbrudd. Det er ikke enkelt.

 

LYKKE TIL PÅ SENTRUMSLØPET I MORGEN, CHARLIEMOR!

 

Klem fra Kristepine

 

Takk for lykkeønskningee for morgendagen, Kristepine! Det går vel helst helt ok, selv om jeg den siste uka har hatt to netter med mareritt om akkurat Sentrumsløpet :)

 

Flott med din stabile vekt :)

 

Vi høres vel igjen - selv om jeg sjeldent er innom her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Kristepine

Da var nye fire uker gått og det er kursmøte igjen. Vekten viste 56,5 i dag også. Jeg skjønner det ikke for jeg synes ikke jeg er noe flink... Men skal absolutt ikke klage!

 

Ha en fin blåsbort-dag alle sammen!

 

Klem fra Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du imponerer, Kristepine! Flott resultat!

 

Jeg sliter litt på grunn av det sosiale livet og de billige og gode spisestedene her i Houston. I dag var jeg oppe i 58,0 kg. Ikke skremmende høyt i seg selv, men det går oppover-veien og på lang sikt kan det bli mange kilo som må slites av igjen.

 

Vanskelig å si nei til god mat og godt selskap. Går lange turer med hunden og trener litt i tillegg, men tydeligvis ikke nok.

 

Ble inspirert av Charliemor til å lage en blogg. Ikke fokus på trening og vekt, men om hvordan det er å være expatfrue i Houston Texas. Her er lenke dersom noen er interessert: http://houstonlivv.blogg.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Skal ikke skrive for mye om vekta mi; den vil ikke ned og svever et stykke over 60 blank. Trimme gjør jeg i vei. Senest i dag, 22,33 km i Marka. Ypperlig å jogge fra Sognsvann til Bjørnholt og tilbake :)

 

Og så må jeg bekjenne at jeg har meldt meg på Oslo maraton og da hele maratondistansen... Klarer jeg gjennomføre min første maraton noensinne? September vil vise :)

 

Lurer ellers litt på hva expat-frue er for noe... Kan du forklare, 2rill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lurer ellers litt på hva expat-frue er for noe... Kan du forklare, 2rill?

 

Hei Charliemor!

Du imponerer stadig med treningsiveren din! Oslo maraton neste mål; det er mer enn 'helt rått'. Lykke til, du klarer det helt sikkert! Og vekten din er nok muskler og ikke fett.

 

Jeg skal forklare hva en expat er: Det engelske ordet er expatriate, som betyr ganske enkelt 'en person som midlertidig oppholder seg i et fremmed land/kultur'. Så egentlig er jeg en expat selv, men i Norge benyttes uttrykket om en person som blir sendt til utlandet av sin arbeidsgiver. Og vi som følger med dem på lasset, men ikke har/får noen jobb på stedet, vi kaller oss (lettere ironisk) expatfruer. Noen expatfruer er menn :) men det er ikke mange av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

 

Jeg skal forklare hva en expat er: Det engelske ordet er expatriate, som betyr ganske enkelt 'en person som midlertidig oppholder seg i et fremmed land/kultur'. Så egentlig er jeg en expat selv, men i Norge benyttes uttrykket om en person som blir sendt til utlandet av sin arbeidsgiver. Og vi som følger med dem på lasset, men ikke har/får noen jobb på stedet, vi kaller oss (lettere ironisk) expatfruer. Noen expatfruer er menn :) men det er ikke mange av dem.

 

Da ble jeg raskt klokere! Jeg har mao. selv en søster som kan kalle seg expatfrue der hun oppholder seg i varme Florida mens gubben jobber på den lokale militærbasen. Besøkte dem forresten i vinterferien. Det var en varm uke! Nesten ulidelig å jogge i den luftfuktigheten. Måtte gjøre det relativt tidlig om morgenen. Og søster deltok i løp som startet i 6-tiden! Ikke noe for B-mennesket meg... Morsomt dog å farte rundt i en åpen Mustang :) Selv skulle mine nevøer gjerne ha vært med hjem til Norge for å gå på ski....

 

Som nå får meg selv til å lengte etter skiføre! Ble for lite skigåing på meg i vinter. Gleder meg til atter å kjenne den gode følelsen når rytmen stemmer der jeg går klassisk innover i Marka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest Kristepine

Her skjer det ikke mye! :)

 

Mon tro hvordan det går med maratontreningen til Charliemor?

 

Selv har jeg hatt en lang ferie med alt for mange frimerker, så vekten viser p.t. 58,3. Det er to kilo opp, så nå er det tid for registrering av all mat igjen. Det blir en streng uke nå, og så er det bryllupsreise til Tyrkia neste uke. B) Deretter blir det strieskjorte og havrelefse frem til jul. Jeg går fremdeles på hold-vekten og kjenner jeg er veldig glad for det. neste møte er mandagen etter Tyrkia-ferien. Det er motivasjon til å ta med seg joggesko på ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Heisann, Kristepine!

 

Sant, her skjer det ikke mye...

 

For egen del kan jeg si at vekta har vært en sann kamp det siste året. Har bak meg "det store skilsmisseåret". Ikke alltid enkelt å holde fokus da! Når dette er sagt: veide omtrent akkurat det samme forrige august som jeg veier nå. Har ikke latt vekta ta helt av; heldigvis. Dog, den viste 61,9 i dag, så jo, jeg har en jobb å gjøre. Skal ned til 59. Der trives jeg.

 

Maraton: Har avmeldt meg den og gått over på halv... Innså at jeg ikke blir maratonløper i år ettersom de lengste turene kun har vært på 23 km.

 

Ellers så syklet jeg da Birken i helga og er strålende fornøyd med å perse med nesten 24 minutter :) Gir godværet æren - første gang jeg sykler uten regn. Skal jeg perse også neste år, må jeg bli tøffere i nedoverbakkene. Synes det er skummelt når farten bikker over 45 km/t.... Har så god fantasi og ser for meg hjul som detter av og tenna som graver seg ned i grus og asfalt!

 

Førstkommende helg blir det enten Rallarvegen (hvis hotellrom blir ledig) eller så blir det Nordmarkstraver´n. Sistnevnte er en løpetur på tre mil. Så jo, jeg er da i aktivitet.

 

Om knappe to uker skal jeg i konfirmasjon. Skulle helst komme inn i bunaden da... Blir tøft nå som vekta er over 60... Får teste bunaden i slutten av uka og evt. gjøre innkjøp av "krise-penklær".

 

Synes vekta di er pen, jeg, Kristepine! Men ser du vil ned et par kg. Ønsker deg lykke til på ferden. Kanskje vi skal følge hverandre her nå litt jevt og trutt i dagene/ukene som kommer, se til at vi klarer gå ned disse to (tre for meg) kiloene?

 

 

Her skjer det ikke mye! :)

 

Mon tro hvordan det går med maratontreningen til Charliemor?

 

Selv har jeg hatt en lang ferie med alt for mange frimerker, så vekten viser p.t. 58,3. Det er to kilo opp, så nå er det tid for registrering av all mat igjen. Det blir en streng uke nå, og så er det bryllupsreise til Tyrkia neste uke. B) Deretter blir det strieskjorte og havrelefse frem til jul. Jeg går fremdeles på hold-vekten og kjenner jeg er veldig glad for det. neste møte er mandagen etter Tyrkia-ferien. Det er motivasjon til å ta med seg joggesko på ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Ja det synes jeg var en god idé! :P

 

Det høres fornuftig ut å begrense til halv-turen. Men du har i hvert fall trent med fokus på langløp i år, så målsetningen med å melde seg på løp for å motiveres til å trene er jo i boks! Jeg har vært litt i tenkeboksen her for meg selv og funnet ut at jeg har vært i ferd med å gå i fella som sier at alle andres ønsker er viktigere enn mine prioriteringer. Bonus-tenåringen i huset er nå sendt av gårde til England som utvekslingsstudent, så nå har vi ti måneder uten barn i hverdagen. Kun min lille pode i helger og ferier. Så nå kan det gjennomføres et lite fokus-skifte! Jeg skal velge meg ut noen løp til neste år som skal gjennomføres. De skal være mine motivasjoner gjennom vinteren.

 

Gratulerer med vel overstått Birken! Jeg hørte fra andre bekjente at det var litt mer behagelig tur i år enn for eksempel for to år siden. :D Jeg er uansett veldig imponert over syklingen.

 

Vi har fått giftet oss i sommer! (noen gifter seg og noen skiller seg...)Det er en av grunnene til lite fokus på trening. Jeg fikk en lekker hybrid-sykkel i morgengave, jeg som egentlig er litt skeptisk til sykling. Jeg har prøvd den et par turer og er ganske fornøyd! Det er greit å trene uten så mye belastning som joggingen gir. Men jeg er også plaget med god fantasi i nedoverbakker. Er særlig obs på grus på asfalt...

 

Vekten min er forsåvidt pen, men det er en tendens som går stødig oppover og som må stoppes. Dessuten har jeg dessverre litt lav andel muskler, så jeg blir fort "slapp i fisken" når det kommer på bare noen få gram ekstra. Det føles ikke godt. Forrige uke kom jeg i gang med trening, og denne uken er jeg i gang med registrering av mat også. Vi vet jo hva som skal til!

 

Nærmeste utfordring kommer neste uke. En ukes bryllupsreise til Tyrkia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Grattis med giftemål da! Og så bryllupsreise :) Høres bra ut! Selvsagt en viss utfordring å dra på ferie mht. vekta, men jeg tror jeg hadde tenkt litt mindre på akkurat det når jeg var på bryllupsreise :)

 

Jeg er ei dame som trigges til trening ved å melde meg på div. greier, så jeg er helt med på fornuften i å melde seg på løp til neste år som kan holde på treningsiveren gjennom vinteren. Selv melder jeg meg på "trippærn" så snart det åpnes for det 21. september. Da har jeg i boks i hvert fall ett skiløp, en løpetur og en sykkeltur i 2013.

 

I morgen, onsdag, er det atter trening med Treningscamp kl. 20.00 i Frognerparken. Åpen for absolutt alle som vil og helt gratis. Vi snakker intervaller som holder på i ca. tre kvarter. Bare å sjekke ut bloggen til Trenigscamp om noen er int.: http://treningscamp.blogspot.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Gøy å høre fra dere igjen! Jeg titter innom. Er ganske aktiv på "Den perfekte frøken K.." tråden siden det er jevnere aktivitet der.

 

Synes dere er veldig flinke til å holde vekta! Bare et par kg opp fra trivselsvekta på dere begge B) ! Er spesielt imponert over deg, Charliemor, som holder koken med trening på høyt nivå på tross av samlivsbrudd.

 

Gratulerer så mye med giftermålet, Kristepine! Veldig hyggelig å høre!

 

Jeg har to år bak med med utbrenthet, sorg og nå til sist kjærlighetssorg. Er ganske fornøyd med at jeg ikke har lagt på meg de 10 (-14) kg jeg tok av i 2008-2009. Har vært oppe på 64-tallet i sommer, skummelt.. Dagens vekt er 61,8 kg. Trivselsvekta ligger på ca. 57. Målet er å nå den innen 1. nov.! Delmål: 60,0 kg innen 1. sept!

 

Stå på videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Hei, Søttann!

 

Ble det en skrivefeil mht. delmålet? Du kan vel ikke gå ned nesten to kg på tre dager?!

 

Selv må jeg la meg inspirere av deg og si at delmål 60 kg skal være der 15. september.

 

Flott med noen innlegg her nå - trenger virkelig dette i denne tiden hvor jeg sliter de luxe med å gå ned i vekt.

 

Hei jenter!

 

Gøy å høre fra dere igjen! Jeg titter innom. Er ganske aktiv på "Den perfekte frøken K.." tråden siden det er jevnere aktivitet der.

 

Synes dere er veldig flinke til å holde vekta! Bare et par kg opp fra trivselsvekta på dere begge B) ! Er spesielt imponert over deg, Charliemor, som holder koken med trening på høyt nivå på tross av samlivsbrudd.

 

Gratulerer så mye med giftermålet, Kristepine! Veldig hyggelig å høre!

 

Jeg har to år bak med med utbrenthet, sorg og nå til sist kjærlighetssorg. Er ganske fornøyd med at jeg ikke har lagt på meg de 10 (-14) kg jeg tok av i 2008-2009. Har vært oppe på 64-tallet i sommer, skummelt.. Dagens vekt er 61,8 kg. Trivselsvekta ligger på ca. 57. Målet er å nå den innen 1. nov.! Delmål: 60,0 kg innen 1. sept!

 

Stå på videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hei jenter!

 

Godt å høre at dere henger med begge to tross meget utfordrende situasjon på hjemmefronten. Det står det respekt av! Jeg har vært der selv, og det er ikke enkelt.

 

Hvordan blir det til helgen Charliemor? Løp eller sykkel?

 

Selv kommer jeg akkurat inn fra en god tur på mitt nye fartsvidunder. Snitthastighet på 18,63 km/t i en time og tjuefem minutter. Aner ikke om det er bra eller dårlig, men det er i hvertfall bedre enn forrige uke! ;) Jeg merker at jeg blir litt tøffere etter hvert som jeg blir mer kjent med løypa vi sykler og selve sykkelen.

 

Og jeg er helt enig i at fokuset i Tyrkia skal ikke være på Grete Roede, men kos og gøy og morro! Vi skal skape noen minner å se tilbake på gjennom vinteren og livet forøvrig. Jeg gleder meg veldig!

 

Mitt mål for vekten må bli 56,5kg før 5. november med delmål 57,5 før 8. oktober. Datoene er Hold-vekten møtene i høst. :) Jeg veier i dag 58,3, men regner med at ferien holder meg igjen litt.

 

Nå er det dusjen, ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...