Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring - som skal holde vekten!


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest charliemor

Da er saken biff: 60,0 kg 15. september!!!

 

Ang. helga: Har faktisk meldt meg av Nordmarkstraver'n - dvs. i det minste forsøkt - via mail. Ser at jeg stadig står oppført på listene.... Frister ikke helt med et såpass krevende skogsløp nå. Ligger heller an til en kortere tur, den faste, fra Sognsvann til Bjørnholt t/r, omlag 23 km. Rallarvegen blir det nok ikke da hotell ikke er å oppdrive...

 

Nesten 19 km/t i snitt ække gæli på sykkel! På min faste tur i Marka perset jeg forrige helg og lå da i snitt på 20,3. Trur ikke jeg klarer sykle den turen noe fortere noen gang.

 

 

Nå natta :)

 

P.S. Vekta var visst snill dagen etter Birken. Viste atskillig mer i går, tirsdag, enn 61 komma noe... Her må konses. Testa bunaden i dag... Konfirmasjon neste helg. Jo da, det går med bunaden, men må da ned minst en kg for å klare puste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Jeg har bare asfalt hele veien, da! :) Men hyggelig å høre at det ikke er så verst. :) :) Snitt på 20 i skogen høres rått ut!

 

En stille og rolig løpetur på bare 23km... Det er da en voldsom tur og påkjenning på kroppen, selv om det er kortere enn Traver'n. :D Det blir både plass til å puste og spise i bunaden neste helg. :)

 

Nå sitter jeg i sofaen etter en fryktelig dag på jobben og har egentlig bare lyst på sjokolade. Heldigvis er det tomt i skapet. Jeg tror redningen blir å legge seg tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Legge seg tidlig er ikke dumt - gjorde det samme i går!

 

I kveld har jeg derimot spist tre Ryvita knekkebrød m/lettgulost. Smaker godt og døyver sult og godtesug.

 

Ang. min faste tur i Marka: Den er på 52 km. Ca. halvparten er asfalt, resten grus.

 

23 km i Marka, på grus og brede stier er slettes ikke så verst for beina. Snillere enn tilsvarende distanse på asfalt. Men håper selvsagt på at jeg skal få puste i bunaden neste helg - og kunne spise litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legge seg tidlig er ikke dumt - gjorde det samme i går!

 

I kveld har jeg derimot spist tre Ryvita knekkebrød m/lettgulost. Smaker godt og døyver sult og godtesug.

 

Ang. min faste tur i Marka: Den er på 52 km. Ca. halvparten er asfalt, resten grus.

 

23 km i Marka, på grus og brede stier er slettes ikke så verst for beina. Snillere enn tilsvarende distanse på asfalt. Men håper selvsagt på at jeg skal få puste i bunaden neste helg - og kunne spise litt :)

 

52 km på sykkel i marka og 23 km jogging er RÅTT!! Jeg er helt ødelagt etter 11 km, som er det lengste jeg har løpt. Da er jeg også ødelagt, veldig sliten, dagen etter. Jeg håper selvfølgelig min fysiske form også vil komme seg etterhvert så jeg slipper å bli sliten også dagen etter en stor fysisk utskeielse. Jeg jogger stort sett 40 eller 50 min (ca. 7 eller 9 km, tror jeg) når jeg jogger. Så lenge jeg trenger over et døgn for å restituere meg, tror jeg det holder.. Får håpe jeg kan bygge opp formen gradvis over tid. Etter å ha vært langtidssykemeldt pga stress og deretter sorg, har jeg forstått viktigheten av RESTITUSJON. Den får komme i første rekke, stålkondis i andre eller tredje rekke.. Men bevares, min fysiske form er mye bedre enn for noen år siden. Det er helt topp å jogge med 10 kg mindre enn jeg hadde før - i seg selv en god grunn til å fortsette!

 

Dagens vekt 61,9 kg.

Delmål: 60,0 kg innen 15. sept.

Mål: Trivselsvekt, 57-tallet, innen 1. nov!

 

Stå på, jenter B) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jeg har stor tro på restitusjon, Søttan :) Min kropp trenger i hvert fall det. Og før et ritt/løp har jeg alltid noen veldig rolige dager, gjerne hele uka før. Det hadde jeg foran Birkebeinerrittet og kommer til å ha det før Birkebeinerløpet. Kjenner at jeg "hvier meg i form" uka før slike kraftanstrengelser!

 

Var da ute på min langtur i går (som, rett skal være rett, ikke ble lenger enn 22,2 km i går; variere med noen hundre meter avhengig av hvor på p-plassen jeg parkere). I dag sier lår og ben at det er greit å ta det med ro. Tre uker siden forrige langtur; det merkes.

 

Synes du har en fin innstilling, Søttan! Og 9 km på 50 minutter er jo rimelig raskt for en treningstur å være! Og ja, formen bygger seg gradvis opp over tid. Hadde aldri trodd for få år siden at jeg skulle klare jogge i to-tre timer i strekk. Men med gradvis forlengelse av turene kom halvmaratondistansen i boks.

 

Vekta min i dag: 62,3 kg (vekta dagen etter Birkebeinerrittet var nok ikke noe å stole på; kunstig lav - det viste målinger i dagene etter).

Delmål: 61 kg 15. september.

Mål: Trivselsvekt, 59 kg, innen 1. november.

 

 

52 km på sykkel i marka og 23 km jogging er RÅTT!! Jeg er helt ødelagt etter 11 km, som er det lengste jeg har løpt. Da er jeg også ødelagt, veldig sliten, dagen etter. Jeg håper selvfølgelig min fysiske form også vil komme seg etterhvert så jeg slipper å bli sliten også dagen etter en stor fysisk utskeielse. Jeg jogger stort sett 40 eller 50 min (ca. 7 eller 9 km, tror jeg) når jeg jogger. Så lenge jeg trenger over et døgn for å restituere meg, tror jeg det holder.. Får håpe jeg kan bygge opp formen gradvis over tid. Etter å ha vært langtidssykemeldt pga stress og deretter sorg, har jeg forstått viktigheten av RESTITUSJON. Den får komme i første rekke, stålkondis i andre eller tredje rekke.. Men bevares, min fysiske form er mye bedre enn for noen år siden. Det er helt topp å jogge med 10 kg mindre enn jeg hadde før - i seg selv en god grunn til å fortsette!

 

Dagens vekt 61,9 kg.

Delmål: 60,0 kg innen 15. sept.

Mål: Trivselsvekt, 57-tallet, innen 1. nov!

 

Stå på, jenter B) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for jentene som beholder fokus!

 

Tenk at vi (charliemor,søttann, kristepine og undertegnede) etter tre-fire år fortsatt er inspirert til å trene og passe vekten. Oppturer og nedturer til tross: Resultatet er at vi ligger omkring 10 kg under startvekten vår og har altså klart det store kunststykke ikke å gå (vesentlig) opp i vekt etter slankekuren. I tillegg er formen forbedret så det holder. Det må vi være stolte av :)

 

Jeg har hatt en fin og selskapelig sommer med mye norgesbesøk her i USA, og med familietreff i Norge. Og mye god mat til tross, vekten er som midt i mai 58,0 kg. Da har jeg klart å bryte oppovertrenden og er klar til en høst med både god mat og trening. Et par kilo i minus er målet, i alle fall ikke ett gram opp!

 

Dagens 3 mil lange sykkeltur er sarten på min mer målrettede treningsinnsats. Jeg vet at det ikke kan måle seg med andres fysiske meritter, men vi er alle vår egen målestokk. Og forbedring fryder :)

 

Takk for at dere fortsatt er til inspirasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Herlig innlegg, 2rill!

 

Ja, vi har all grunn til å være fornøyde med at vi etter tre-fire år fortsatt holder fokus på trening og det å passe vekten! Og ingen av oss har gått vesentlig opp i vekt. Fordi vi tar grep når vi ser at vekta peker feil vei. Tar grep i tide. Og så trener vi. Jeg er sikker på for egen del at dette har myyyyyyye å si!

 

Du snakker om egen målestokk. Sier bare amen til det. Var ei her på Facebook i dag som sukket og blogget over sin elendige tid i SkiLøpet. Tittet så på tiden hennes. En tid jeg ville vært sånn nogenlunde fornøyd med. Slik er det altså. Å sammenligne seg med andre er ikke helt greia. Forsøker konse om meg selv. Slå egne tider. Slik kan jeg jo forstå hun som sukket over, det for henne, en elendig tid. Trøsten er at hun nå kan gjøre det så mye bedre i neste løp :)

 

Selv tenker jeg på dette at jeg jo ikke blir yngre ettersom årene går. Hvordan vil det påvirke mine egne tider i de faste greiene jeg holder på med? Løper neppe halvmaraton på under to timer som 70-åring! Men: står imot forfallet lengst mulig!

 

 

Hipp hurra for jentene som beholder fokus!

 

Tenk at vi (charliemor,søttann, kristepine og undertegnede) etter tre-fire år fortsatt er inspirert til å trene og passe vekten. Oppturer og nedturer til tross: Resultatet er at vi ligger omkring 10 kg under startvekten vår og har altså klart det store kunststykke ikke å gå (vesentlig) opp i vekt etter slankekuren. I tillegg er formen forbedret så det holder. Det må vi være stolte av :)

 

Jeg har hatt en fin og selskapelig sommer med mye norgesbesøk her i USA, og med familietreff i Norge. Og mye god mat til tross, vekten er som midt i mai 58,0 kg. Da har jeg klart å bryte oppovertrenden og er klar til en høst med både god mat og trening. Et par kilo i minus er målet, i alle fall ikke ett gram opp!

 

Dagens 3 mil lange sykkeltur er sarten på min mer målrettede treningsinnsats. Jeg vet at det ikke kan måle seg med andres fysiske meritter, men vi er alle vår egen målestokk. Og forbedring fryder :)

 

Takk for at dere fortsatt er til inspirasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hallo jenter! Jeg er hjemme igjen etter en aldeles nydelig uke sammen med ektemann. :):):)

 

Jeg har spist akkurat det jeg ville når jeg ville ha det, men har også hatt fire gode trim-turer. Det ble 13 trimpoeng! Og jeg må bare takke dere, for mye av inspirasjonen til å ta med treningstøy nedover har jeg fra dere tre. Tusen takk!

 

Og jeg er enig med 2rill, vi er da ganske gode som ikke har økt mer enn vi har om som fortsatt har fokus? B)

 

Vekten venter vi med til mandag morgen, da har forhåpentligvis kroppen roet seg noe etter reisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter! Jeg er hjemme igjen etter en aldeles nydelig uke sammen med ektemann. :):):)

 

Jeg har spist akkurat det jeg ville når jeg ville ha det, men har også hatt fire gode trim-turer. Det ble 13 trimpoeng! Og jeg må bare takke dere, for mye av inspirasjonen til å ta med treningstøy nedover har jeg fra dere tre. Tusen takk!

 

Og jeg er enig med 2rill, vi er da ganske gode som ikke har økt mer enn vi har om som fortsatt har fokus? B)

 

Vekten venter vi med til mandag morgen, da har forhåpentligvis kroppen roet seg noe etter reisen...

 

Takk, du er en stor inspirasjonskilde selv! Må si jeg er imponert over at du har klart 13 trimpoeng på bryllupsreisa!

 

Jeg har en korreksjon: Jeg har ikke kunnet trene på to uker pga sykdom. Nå er jeg frisk igjen :) og starter med trening igjen i morgen. MEN den ønskede vektnedgangen blir da utsatt fordi jeg ikke har klart å spise veldig lite selv om jeg ikke har trent.. Da blir planene fremover som følger:

-Delmål: 60,0 kg innen 1. okt

-Hovedmål: 57-tallet innen 15. nov.

 

Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

13 trimpoeng på bryllupsreise høres sprekt ut! Men for å friske opp min hjerne: hva tilsvarer ett trimpoeng?

 

Selv kom jeg meg inn i bunaden i går uten problemer :) Gikk vel ned en kg siste uka; det hjalp. Nå er stadig målet mitt 61 blank til lørdag som kommer. Sier deretter at målet er 59 kg 15. oktober. Bør gå med målrettet arbeid og fokus på passe mett samt fysisk aktivitet tre dager i uka.

 

Hallo jenter! Jeg er hjemme igjen etter en aldeles nydelig uke sammen med ektemann. :):):)

 

Jeg har spist akkurat det jeg ville når jeg ville ha det, men har også hatt fire gode trim-turer. Det ble 13 trimpoeng! Og jeg må bare takke dere, for mye av inspirasjonen til å ta med treningstøy nedover har jeg fra dere tre. Tusen takk!

 

Og jeg er enig med 2rill, vi er da ganske gode som ikke har økt mer enn vi har om som fortsatt har fokus? B)

 

Vekten venter vi med til mandag morgen, da har forhåpentligvis kroppen roet seg noe etter reisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hei igjen dere!

 

Et trimpoeng er 200 kcal. Mine turer ble ganske lange og med varmen og luftfuktigheten der nede gikk pulsen rett i været. Det vil si relativt mange kalorier forbrent. ;)

 

En kilo ned nå siste uka er jo bare rent imponerende, Charliemor!

 

Selv listet jeg meg opp på vekta i dag tidlig. Det var så vidt jeg turte titte ned.... Jeg følte meg litt som Else fra Pondus-bladene som får badevekta til å knele bare hun ser på den. :D Det kunne ha vært verre, den viste 59,7kg, så ca en kilo opp. Jeg venter mensen i løpet av et døgn eller så i tillegg, så her virker alt mot meg. Øvre grense for trivselsvekt på Hold vekten kurset er 60 kg målt i kveld på kursleders vekt, så det spørs vel om jeg ikke ryker i overkant og taper de fem gratis kurskveldene nå. :(

 

Men først er det middag og løpetrening med treningssenteret mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Kurs-møtet er over og jeg fikk lurt vekten til å si 59,9kg ved å ta av meg buksa. :lol: Så da ble medaljekortet reddet.

 

Jeg avtalte med kursleder å ta noen ekstraveiinger fremover, så da skal jeg på hennes vekt allerede neste mandag. Det er et kjekt press å ha på seg i uken som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Bra jobba med vekta!!! Av med buksa - den var ikke dum :)

 

Nå vet jeg også litt mer opp trimpoeng og forstår at 13 er glitrende når man er på bryllupsreise :)

 

Ang. min vekt: Den har gått noe opp etter konfirmasjonen. Kanskje fordi mensen er i anmarsj. Kanskje fordi det ble noe for mye digg i helgen - og til tross for 22,6 km jogg fredag og 10,5 km søndag. Birken til helga - denne uka skal jeg ikke jogge en meter før lørdagen :)

 

 

Kurs-møtet er over og jeg fikk lurt vekten til å si 59,9kg ved å ta av meg buksa. :lol: Så da ble medaljekortet reddet.

 

Jeg avtalte med kursleder å ta noen ekstraveiinger fremover, så da skal jeg på hennes vekt allerede neste mandag. Det er et kjekt press å ha på seg i uken som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Mensen har STOR innvirkning på vekta. Jeg var på vekta i dag tidlig den viste 1,4kg mindre enn mandag... ;) Hvis dette fortsetter så har jeg nådd alle mål og litt til innen mandag. Men vi vet jo det ikke er sånn. :P

 

Masse lykke til i helgen Charliemor!! :):) Håper du får en kjempefin tur! Traseen er visst noe endret, blir spennende å høre til uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Da sier vi at mensen har skylda! Over en kg opp siden lørdag :(

 

Birken har en helt ny løypa, ja, hvorav de første 8 km er mye oppover.... En del off-road er det også. Kjenner spenningen stige i kroppen nå :) Takker for lykkeønskninger, Kristepine!

 

Skriver helt sikkert noe om løpet på bloggen min, for dem som vil ta en titt:

http://charliemor.blogspot.com

 

Der står forøvrig mitt fulle navn også, gitt, så ingen hemmelighet hvem denne dama er :)

 

Mensen har STOR innvirkning på vekta. Jeg var på vekta i dag tidlig den viste 1,4kg mindre enn mandag... ;) Hvis dette fortsetter så har jeg nådd alle mål og litt til innen mandag. Men vi vet jo det ikke er sånn. :P

 

Masse lykke til i helgen Charliemor!! :):) Håper du får en kjempefin tur! Traseen er visst noe endret, blir spennende å høre til uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med Birken, Charliemor! Blir spennende å lese om hvordan det gikk.

 

Syklet 41 km på søndag. Går/jogger 5 km hver morgen. Føler kondisen er på vei opp. Vekten stabil på 58-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Takk, 2rill!

 

Imponert over din gåing/jogging hver morgen!!! Eia var jeg et a-menneske, da kunne jeg jo ha brukt morningen til slikt. Men denne kroppen vil ikke opp om morgenen. Har ellers kun 10 min. gåtur til jobben...

 

Digg med stabil vekt på 58-tallet!!! Min har det siste året vært stabil på 62... 59-stabil er greia for meg.

 

 

Masse lykke til med Birken, Charliemor! Blir spennende å lese om hvordan det gikk.

 

Syklet 41 km på søndag. Går/jogger 5 km hver morgen. Føler kondisen er på vei opp. Vekten stabil på 58-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Da håper jeg charliemor er i mål og at hun har hatt like fint vær som oss i dag!

 

2rill, jeg er veldig imponert over aktivitetsnivået på morgenkvisten. Jeg lider av samme syken som Charliemor. Denne kroppen fungerer ikke på alle sylindrene før godt ut på formiddagen. Stabilt på 58 er gull!

 

I dag har vi hatt en god sykkeltur hele familien. dingsen på sykkelen har målt oss til tre mil. Mesteparten er på asfalt, men ca fire kilometer var gjennom skogen på tildels veldig gjørmete sti. Det var i grunnen litt gøy! :P Poden synes i hvert fall det. Det blir vanskelig å måle noe særlig kaloriforbrenning, men vi gjetter på ca 500. :)

 

God lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Da er jeg hjemme fra ekstraveiing hos kursleder. Vekten hennes viste 1,6kg ned, så jeg er kjempefornøyd med uken! Morgenvekten min var også 1,5kg ned, så jeg stoler på resultatet. B) Og det sier litt om hvor unaturlig høyt vekten lå forrige mandag! 1,5kg på min kropp er mye... Da er det bare å fortsette med meny 1 til jeg er helt nede igjen der jeg var før ferien.

 

Jeg har også rukket en runde med intervalltrening i dag. Det er spesielt på kaloriunderskudd. Det er merkbart mindre saft i bena, men det har forhåpentlig en effekt allikevel. Jeg brukte i hvert fall litt kalorier! :) :) Har en liten plan om å prøve spinning for første gang i morgen. Kanskje... Vi får se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Kjempeflott resultat, Kristepine! Lurt å gå på kurs og ha litt press på seg mhp veiing.

 

Tusen takk 2rill! Ja, jeg synes det hjelper å ha den avtalen på mandag. Det er ikke så lett å dykke i godteskåla på lørdag når du vet hva som kommer.

 

I dag har jeg prøvd spinning for første gang og det var ikke dumt. Jeg kommer nok til å være med flere ganger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Digg med vekta, Kristepine :)

Herlig når den peker rette veien!

 

Selv sliter jeg stadig med vekta.... Ikke 61 blank 15.09. Snakker 62. Men gir meg ikke så lett!

 

Hadde en slitsom tur lørdag som var. Nye trasseen til Birken er ikke min greie. For de som digger motbakkeløp derimot....! De første 7-8 km var veldig mye oppover og veldig krevende kneiker. Søndag kunne jeg knapt gå pga. stølhet! Noe bedre i dag, tirsdag. Nå gjelder det bli klar for lørdagens halvmaraton.

 

Gleder meg nå til å starte på skisesongen neste uke; rulleskia skal da frem! Det skal også Elixia-kortet. Planlegger et par spinningøkter i uka før jobb.

 

 

Tusen takk 2rill! Ja, jeg synes det hjelper å ha den avtalen på mandag. Det er ikke så lett å dykke i godteskåla på lørdag når du vet hva som kommer.

 

I dag har jeg prøvd spinning for første gang og det var ikke dumt. Jeg kommer nok til å være med flere ganger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...