Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring - som skal holde vekten!


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Kristepine

Kan informere om at Olaf Tufte er godt trent... :P

75 minutter med intervaller på sykkel ispedd "strafferunder" med stående sykling hver gang noen så ned og ikke rett frem. Det var mange som så ned etter hvert som intervallene ble tyngre, så det ble en hard økt. Veldig deilig! Det var inspirerende med en anderledes økt, så nå har jeg meldt meg på foredrag og spinning med MAds Kaggestad i oktober. Han skal snakke litt om intensitets-styrt trening, det blir interessant.

 

Kan anbefale Thomas Alsgaard, Charliemor! Han var nedover her i fjor og holdt et foredrag. Han er god til å forklare og sette ord på det han mener. Det blir helt sikkert en toppen helg!

 

Ellers kan jeg melde om fortsatt sakte men sikker nedgang. Det ble litt tull i forrige uke da jeg rett og slett spiste for lite og spiste meg opp litt i helgen som ga utslag på mandag med bare 0,1 ned i forhold til forrige uke. Nå har jeg justert litt og det beveger seg i riktig retning igjen så jeg er godt i rute til 57,5 om to uker. Happy days!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan informere om at Olaf Tufte er godt trent... :P

75 minutter med intervaller på sykkel ispedd "strafferunder" med stående sykling hver gang noen så ned og ikke rett frem. Det var mange som så ned etter hvert som intervallene ble tyngre, så det ble en hard økt. Veldig deilig! Det var inspirerende med en anderledes økt, så nå har jeg meldt meg på foredrag og spinning med MAds Kaggestad i oktober. Han skal snakke litt om intensitets-styrt trening, det blir interessant.

 

Kan anbefale Thomas Alsgaard, Charliemor! Han var nedover her i fjor og holdt et foredrag. Han er god til å forklare og sette ord på det han mener. Det blir helt sikkert en toppen helg!

 

Ellers kan jeg melde om fortsatt sakte men sikker nedgang. Det ble litt tull i forrige uke da jeg rett og slett spiste for lite og spiste meg opp litt i helgen som ga utslag på mandag med bare 0,1 ned i forhold til forrige uke. Nå har jeg justert litt og det beveger seg i riktig retning igjen så jeg er godt i rute til 57,5 om to uker. Happy days!

 

Flinke Kristepine som er i rute!!

 

Her går det ikke så bra. Nå har jeg min tredje forkjølelse på en måned.. :huh: De to siste forkjølelsene har vært små, men jeg blir forkjølet for et godt ord og pådrar meg bihulebetennelser lettere enn lettest. Så jeg trener IKKE når jeg er småforkjølet engang. Har ikke vært flink med maten heller. Så er fornøyd med at jeg holder meg på 62-tallet (stort sett)..

 

Det blir skjerpings fra i morgen igjen! Det vil si max 1500 kcal daglig, gjerne mindre når det blir lite trening. Skal gå endel hver dag, satser på 7 trimpoeng pr. uke når jeg er forkjølet og 10 poeng når jeg er frisk.

 

Mitt mål og delmål har gått i vasken. Skal altså ned 5-6 kg til 57-tallet. Trivselsvekta skal nås innen jul og helst innen jeg drar til Thailand første helga i desember B) ! Delmålet på 60 kg skal nås innen 1. nov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Flinke Kristepine som er i rute!!

 

Her går det ikke så bra. Nå har jeg min tredje forkjølelse på en måned.. :huh: De to siste forkjølelsene har vært små, men jeg blir forkjølet for et godt ord og pådrar meg bihulebetennelser lettere enn lettest. Så jeg trener IKKE når jeg er småforkjølet engang. Har ikke vært flink med maten heller. Så er fornøyd med at jeg holder meg på 62-tallet (stort sett)..

 

Det blir skjerpings fra i morgen igjen! Det vil si max 1500 kcal daglig, gjerne mindre når det blir lite trening. Skal gå endel hver dag, satser på 7 trimpoeng pr. uke når jeg er forkjølet og 10 poeng når jeg er frisk.

 

Mitt mål og delmål har gått i vasken. Skal altså ned 5-6 kg til 57-tallet. Trivselsvekta skal nås innen jul og helst innen jeg drar til Thailand første helga i desember B) ! Delmålet på 60 kg skal nås innen 1. nov!

 

Æsj så kjedelig at du er syk igjen! Jeg skjønner godt at det meste blir slapt i slike tider. Det er godt gjort at du har litt motivasjon til å legge planer og sette mål og delmål mens kroppen hangler. Det er en god ide å gå, det er fin trim som ikke er så hard for kroppen. Du kommer i rute du også før du vet ordet av det!

 

Klem fra Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, kjipt å være syk, Søttan! Mye forkjølelse ute og går for tiden. Selv kjenner jeg litt på en snufsete nese, men ingen ting som kan funke som en unnskyldning for at vekta har stått stille i diste ukene. Utrolig hvor stabil jeg er på 62!!! Kunne jeg ennå bli stabil på 59!

 

Så som deg, Søttan, må jeg revidere min plan. Stabil på 60 kg innen 1. november, dvs. at jeg må være nede på 60 en uke eller to før den datoen. Og så holde 60 gjennom november og desember og gå for stabil 59 rundt 1. februar. Høres ut som en god plan :)

 

Har nå begynt å notere alt jeg dytter i meg. Det har funket før i mine "nedgangsperioder".

 

Grattis til deg, Kristepine, med flott fokus og nedgang! Godt med slike gode innspill :)

 

 

....

Æsj så kjedelig at du er syk igjen! Jeg skjønner godt at det meste blir slapt i slike tider. Det er godt gjort at du har litt motivasjon til å legge planer og sette mål og delmål mens kroppen hangler. Det er en god ide å gå, det er fin trim som ikke er så hard for kroppen. Du kommer i rute du også før du vet ordet av det!

 

Klem fra Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg rasende! Var ute på en lite krevende tur idag. Jeg var sliten og svimmel. Jeg er fortsatt forkjølet, astmaen er ikke bra. Nå skal jeg verken gå tur eller trene den neste måneden med mindre jeg føler meg helt frisk og helt i form (eller jeg kan gå fra jobb, men skal ikke presse meg). GRRR!! Men jeg SKAL ned til 60 kg innen 1. nov likevel! Her skal det kraftig lut til! Jeg skal spise max 1300 kcal daglig, og hvis jeg går en time, kan jeg spise 1500 den dagen. Middagen må inntas ikke for lenge før jeg legger meg, ellers får jeg ikke sove.. Dette kommer til å bli hardt, men er så utrolig lei av meg selv! Jeg må da kunne nå trivselsvekta selv om jeg har et elendig immunsystem og lett blir forkjølet, ikke sant? Jeg må kunne være pen selv om jeg er syk B) ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Fatt mot, Søttan!!!! Noe sier meg at du er pen selv om du er syk :)

 

Noen dager er bare elendige. Noen dager hvor vi er syke, hvor kroppen ikke er på parti, eller dager hvor fristelsene har vunnet over fornuften og vilja. Slik er det. Og hva gjør vi? Jo, rister på hodet og bestemmer oss for at i morgen er nok en ny dag med nye muligheter for å se lyset i tunnelen!

 

Jeg er ikke syk i det hele tatt, vært frisk i hele høst. Allikevel fikser jeg ikke få vekta ned de to kg jeg ønsker. Tross det, i kveld tenker jeg at i dag har vært en god dag og i morgen er nok en mulighet for å spise meg passe mett av det nogenlunde sunne slaget :)

 

Vi kan ikke gi opp, bare finne en livsstil å leve med gjennom gode og litt mindre gode dager.

 

Lykke til med kvelden i kveld og dagen i morgen, Søttan!

 

 

Nå er jeg rasende! Var ute på en lite krevende tur idag. Jeg var sliten og svimmel. Jeg er fortsatt forkjølet, astmaen er ikke bra. Nå skal jeg verken gå tur eller trene den neste måneden med mindre jeg føler meg helt frisk og helt i form (eller jeg kan gå fra jobb, men skal ikke presse meg). GRRR!! Men jeg SKAL ned til 60 kg innen 1. nov likevel! Her skal det kraftig lut til! Jeg skal spise max 1300 kcal daglig, og hvis jeg går en time, kan jeg spise 1500 den dagen. Middagen må inntas ikke for lenge før jeg legger meg, ellers får jeg ikke sove.. Dette kommer til å bli hardt, men er så utrolig lei av meg selv! Jeg må da kunne nå trivselsvekta selv om jeg har et elendig immunsystem og lett blir forkjølet, ikke sant? Jeg må kunne være pen selv om jeg er syk B) ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

God bedring, Søttan! Ikke gøy å være redusert, nei. Høsten er ofte den tøffeste årstiden. Her i Texas er det fortsatt varmt og godt, og det merkes også på fravær av den vanlige høstforkjølelsen.

 

Har hatt gjester på besøk i nesten en uke. Kjempekjekt! Masse god mat hører med og vekten var 58,9 kg i morges. Sånn er det. Ikke overraskende, men jeg får meg ikke til å spise slankemat med så hyggelig selskap. Som sosialt middel er mat en ener :)

 

Som dere, så synes jeg også at det er vanskelig å gå nedover. Holde vekten sånn noen lunde stabil er én ting, men å få den til å gå nedover, sånn på ordentlig, er en helt annen ting. Virker som om kroppen har en terskel som må overskrides før den kommer over i "slankemodus" fra "steady state". For min del krever denne omstillingen mer enn jeg er villig til å satse nå. Jeg vet jo at når jeg først har kommet over i slakemoduset, så gar det greit. Synn at det ikke krever samme innsats for å legge på seg! Det ser ut til å gå helt av seg selv :)

 

Ha en god uke! Håper dere får godt vær hjemme også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst, jenter! Det hjelper!

 

Ja, rart at det skal så mye til å gå ned! På den annen side er dette matematikk. Gjør man en skikkelig innsats og forbrenner mer enn man inntar, GÅR man ned! Men det er vanskelig, for da må man forsake noe, og det bugner av fristelser overalt. Dessuten er kroppen innstilt på å holde vekta eller gå opp. Det er unaturlig å gå sulten, egentlig. Og så når man endelig har nådd trivselsvekta, er det kjempevanskelig å bli der. Men jeg håper at det skal være lettere for meg å gå ned 5-6 kg nå enn det var å gå ned de siste kiloene for tre år siden. Kroppens set point er forhåpentligvis endel lavere nå enn for fire år siden slik at det er mindre strevsom å gå ned de siste kiloene og bli der. Det er iallall det jeg håper på!

 

Mandag klarte jeg 1300 kcal fint. Igår ble jeg invitert på fårikål, og til dessert var det frukt og sjokolade. Jeg klarte ikke å spise med måte i det hele tatt, fårikål er fantastisk! Slike dager er jeg innstilt på at jeg sprenger grensen big time. Å klare 1300 på en vanlig hverdag er hardt nok, men i godt lag blir det helt umulig. Det innser jeg bare. Men jeg satser på å klare det i hverdagen og kose meg i festlig lag. De fleste dagene er tross alt hverdager.

 

Stå på, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, Søttan: Fårikål er fantastisk godt - og det føles unaturlig å være sulten :) Du er kjempegod som holder deg til 1300 på hverdagene! Rart om ikke det gir resultater!

 

Jeg har vært skikkelig fysisk aktiv i uken som gikk: To lange sykkelturer, to morgenjoggeturer og en knallhard styrketreningsøkt som fortsatt kjennes i lårmusklaturen, selv om det er fire dager siden. Veldig fornøyd! Jeg har prøvd ut flere treningstimer på det lokale treningssenteret den siste måneden, både zumba, latino beat, yoga og kick-boksing. Har vært litt frustrert over at timene/instruktørene har vært så slappe. Men "body work + abs" er tingen for meg, i tillegg til kondisjonstrening utendørs på egen hånd.

 

Og vekten er som for en uke siden. Ha en god og aktiv uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 2rill!

 

Wow, så aktiv du er! Jeg er like imponert over deg som før :rolleyes: !

 

Jeg har slett ikke klart å holde meg på 1300 kcal hver dag siste uka :blink: ! Jeg har ikke vært motivert nok, og det har vært for mange fristelser og sosiale sammenhenger.. Jeg har også vært ganske oppgitt noen dager og trøstet meg litt.. Nå håper jeg hele situasjonen snur! Har tatt en antibiotikakur pga bihulebetennelse. Ble umiddelbart bra, men et par dager etter kuren, fikk jeg symptomene tilbake. Nå er jeg igang med kur nr. 2 og håper jeg skal bli HELT bra uten å bli syk igjen med en gang.. Har faktisk planlagt tur til fjells til helga, så jeg krysser fingrene!

 

Jeg klarer ikke ikke å bevege meg i det hele tatt. Tar det som et godt tegn :P . Tenker å gå en time daglig (hjem fra jobb) og ligge på 1300-1400 kcal daglig med dette. Hvis inaktiv skal jeg spise 1300, og hvis hardt fysisk arbeid, skal jeg spise 1500 (eller mer hvis vi snakker hard fjelltur).

 

Dette SKAL jeg klare! Selv om jeg ikke er tjukk nå, ligger jeg godt over trivselsvekta! Synes det er positiv at jeg for ti år siden ville vært ganske fornøyd med 62 kg mens jeg nå (riktignok 63 kg idag..) synes det er altfor mye! Tror det er et viktig ledd i å holde vekta - at grensene for det akseptable forskyves nedover.

 

Ha en fin uke, jenter!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Kristepine

Hei jenter!

Lenge siden oppdatering nå. Kjedelig at du fremdeles hangler søttann! Du vet jo hva som skal til og jeg skjønner du har innstillingen på plass. Dette går bra!

 

Jeg er imponert over innsatsen i Houston også! Kick-boksing høres da voldsomt ut... Og Charliemor har stadig startnummer på brystet! :P Jeg følger med på bloggen selv om jeg ikke får lagt inn kommentarer.

 

Selv har jeg også hatt en drøy uke med potte tett nese og bihuler, men ble bra igjen heldigvis. Høsten min ble "reddet" av at jeg ble bitt av spinning-basillen, dermed gikk vekten ned også sakte men sikkert. Mitt første delmål på 57,5 kom vel i havn. Det ser også ut til at jeg klarer å fortsette nedover. 56,8 i dag tidlig og snaue tre uker igjen. Må bare holde fokus helt inn og ikke bli for fornøyd med meg selv så jeg slapper av og sklir ut... Nå er høsten kommet for alvor her også, så det blir stort sett inne-treninger fremover. En dag av gangen og blikket fremover!

 

Klem fra Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første delmål på 57,5 kom vel i havn. Det ser også ut til at jeg klarer å fortsette nedover. 56,8 i dag tidlig og snaue tre uker igjen.

 

Gratulerer, Kristepine! Sånn skal det gjøres!

 

Jeg trener og står på, stabil vekt, ingen nedgang. Lurer på om det er fordi jeg lager muskler :) Har vært rimelig flink med matinntaket. Uansett veldig god føleslse å kjenne at joggingen går lettere og styrketreningstimene begynner å bli gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, Kristepine :) ! Bra innsats av deg også, 2rill!

 

Jeg har klart meg bra den siste uka, men ramlet utpå i e.m.. Har vært trøtt og sliten de siste dagene. Har begynt i 100%, og det føles litt mye. Har vært igjennom triste saker de siste to årene, og det tar sin tid å få livet på skinner igjen. Og så er det bihulene som ikke er bra på tross av hestedoser med antibiotika. Hadde sett fram til å komme skikkelig i siget med trening, men må bare vente til helsa er der.. Kanskje det ender med operasjon av bihulene.

 

Uansett skal man kunne klare å gå ned i vekt uten trening, forsøker å mosjonere med litt gange og spise 1300-1400 kcal daglig. Bilringen har blitt mindre, det merker jeg på jobb-buksa. Har altså sprukket i e.m. og kveld: Det ble en pose Sørlandschips til middag.. Og Godt&Blandet til dessert..

 

MEN da gjelder det som har reddet meg før: Dette er ingen grunn til å gi opp! Jeg fortsetter i morgen som om ingenting har skjedd. Venter på bedre tider, da skal alt gå lettere.

 

Klem fra Søttann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Det er riktig jenter! Stå på!

 

Og så en liten innrømmelse her fra fredags-sofa-kroken: Søtten (ja 17!!!) sushibiter fortært. Fantastisk godt og fantastisk mett og fantastisk mye kalorier. :P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trår jeg til igjen! Jeg TROR bihulebetennelsen er over nå. Fortsetter med antibiotika hvis jeg ikke blir dårlig av den (som igår). Jeg skal ikke begynne hardtrening ennå, men trene klatring og evt. yoga. Jogging ute venter jeg med til jeg har vært bra en stund!

 

Slik er planen min: 10 trimpoeng pr. uke hvorav 6-7 hankes inn ved gange hjem fra jobb :) - easy match! Så blir det et par treningsøkter i uka i tillegg. Og så skal jeg gjøre ALT for å klare kun 1300 kcal daglig. Det blir hardt, men det blir for en begrenset periode. Og for å holde motivasjonen oppe, trenger jeg resultater RASKT! Har minst tre par bukser i skapet som er veldig fine og som bare venter på å bli brukt av en skinny person B) ..

 

Ifølge beregninger på disse sidene, vil jeg klare disse målene hvis jeg holder meg til planen:

 

16.11. skal jeg nå delmålet på 60,0 kg!

21.12. skal jeg nå trivselsvekt på 57,0 kg! Og hvis jeg finner ut at jeg er slank nok på 57,5, er det også greit.

 

Jeg reiser til Thailand på ferie 2. des :D ! Ser fram til å sprade rundt i bikini i en 58-59-kilos kropp!

 

Men best av alt er at jeg idag har mye energi. Håper det kan holde seg nå!! Sjelefreden kommer mer og mer, og SJELEFRED + ENERGI er formelen for et GODT LIV, har jeg funnet ut :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig jenter! Stå på!

 

Og så en liten innrømmelse her fra fredags-sofa-kroken: Søtten (ja 17!!!) sushibiter fortært. Fantastisk godt og fantastisk mett og fantastisk mye kalorier. :P:P:P

 

En utskeielse i ny og ne er lov, Kristepine! Jeg skal vedde på at det holder forbrenningen oppe :P ! Dessuten er vi mennesker, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

En utskeielse i ny og ne er lov, Kristepine! Jeg skal vedde på at det holder forbrenningen oppe :P ! Dessuten er vi mennesker, ikke sant?

 

Vi er så absolutt mennesker! :) Og godt å høre at du er kvitt bihulebetennelsen din!

 

Klem fra Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, heldigvis er vi bare helt vanlig mennesker :) Og det er fullt vitaminer og sunne ingredienser i 17 sushibiter. Misunner Kristepine apetitten :)

 

Her i gården står vekten i ro. Var like ivrig med treningen denne uken som forrige uke. Føles veldig godt uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, heldigvis er vi bare helt vanlig mennesker :)

 

Puh! Godt å vite at også dere er helt vanlige mennesker! Selv sliter jeg med en vond rygg for tiden. Dukket opp for drøye tre uker siden da jeg prøvejogget Nøklevann rundt. Gikk over dagene jeg ikke jogget. Kom så tilbake for fullt når jeg jogget. En tidvis intens smerte på venstre side, og spesielt i nedoverbakkene. Som å være hos tannlegen og han kommer nær en nerve som ikke er bedøvet... Etter løpetrening sist torsdag fant jeg ut at ryggen nå skal slippe å løpe. Var det lurt? For etter den dagen har ryggen i grunnen vært vond hele tiden og da i korsryggen. Nå vel, den blir vel bra på sikt, den ryggen. Selv blir jeg grinete av å ikke få løpe og vekta går oppover, ikke nedover...

 

Nå sitter jeg her ved Macen og har ført opp dagens frokost. Må føre opp alt nå. Tok en pause fra føringen. Det var da vekta begynte gå feil vei.

 

Apropo sushi: har aldri smakt og frister ikke så veldig. Det er kanskje bra når jeg ser dere snakker om mange kalorier! Skal i ettermiddag på korpsstyremøte og sushi står på menyen. Får vel ta med meg egen, litt mindre kaloririk, middag :)

 

Ønsker dere en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Godt å vite at også dere er helt vanlige mennesker! Selv sliter jeg med en vond rygg for tiden. Dukket opp for drøye tre uker siden da jeg prøvejogget Nøklevann rundt. Gikk over dagene jeg ikke jogget. Kom så tilbake for fullt når jeg jogget. En tidvis intens smerte på venstre side, og spesielt i nedoverbakkene. Som å være hos tannlegen og han kommer nær en nerve som ikke er bedøvet...

 

Kjedelig med den vonde ryggen, Charliemor. Høres fælt ut med nervesmerter. Håper du snart blir bra og kommer deg i vigør igjen!

 

Men du kan vel prøve litt sushi? En del kalorier i risen, javel, men er du som meg (altså ikke helt fan av retten) blir du mett etter fem biter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Holdt meg unna sushien - kastet i meg middag før jeg dro på styremøte. Vel hjemme snakket sønnen om at han ønsket seg sushi en dag... så da kommer kanskje muligheten til å teste :)

 

Kjedelig med den vonde ryggen, Charliemor. Høres fælt ut med nervesmerter. Håper du snart blir bra og kommer deg i vigør igjen!

 

Men du kan vel prøve litt sushi? En del kalorier i risen, javel, men er du som meg (altså ikke helt fan av retten) blir du mett etter fem biter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Charliemor, hvordan går det med ryggen nå? Hørtes veldig vondt ut! Håper du får hjelp.

 

Her har jeg pådratt meg ENDA en infeksjon, halsbetennelse.. Er hjemme fra jobb, og går ikke tilbake før jeg er HELT frisk. Det har vist seg gang på gang ikke å lønne seg. Det her også vist seg ikke å lønne seg å trene før jeg er HELT frisk, og selv da må jeg ta en veldig forsiktig opptrapping. Jeg - kropp og sinn - har blitt tygd og spyttet ut igjen flere ganger de siste årene, og jeg må bare innse at det vil ta ENDA LENGRE TID før jeg er helt som før og tåler like mye. Noen stortrener som jogger en hard tur hver dag eller hver annen dag kommer jeg nok aldri til å kunne bli. Blir forkjølet for et godt ord!

 

Kjipt at hanglingen fortsetter her, men plaster på såret er dagens vekt: 61,3 kg :rolleyes: ! Godt å være GODT under 62 kg! Jeg veide meg riktignok ikke før kl. 12.30 da jeg kom meg opp av senga.. Så vekta var nok litt høyere noen timer tidligere, men det ser jeg glatt bort fra! 61,3 er 61,3!

 

Fortsetter det i dette tempoet, når jeg delmålet på 60,0 kg 9. nov. - seks dager før datoen jeg har satt - og trivselsvekta på 57,0 14. des. - i god tid før jul, hehe. Jeg fortsetter slik! Det skal gå hvis jeg kan gå en times tid hver dag (når jeg blir frisk) og spise ca. 1300 kcal daglig.

 

Stå på, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Uff, Charliemor, hvordan går det med ryggen nå? Hørtes veldig vondt ut! Håper du får hjelp.

 

Her har jeg pådratt meg ENDA en infeksjon, halsbetennelse.. Er hjemme fra jobb, og går ikke tilbake før jeg er HELT frisk. Det har vist seg gang på gang ikke å lønne seg. Det her også vist seg ikke å lønne seg å trene før jeg er HELT frisk, og selv da må jeg ta en veldig forsiktig opptrapping. Jeg - kropp og sinn - har blitt tygd og spyttet ut igjen flere ganger de siste årene, og jeg må bare innse at det vil ta ENDA LENGRE TID før jeg er helt som før og tåler like mye. Noen stortrener som jogger en hard tur hver dag eller hver annen dag kommer jeg nok aldri til å kunne bli. Blir forkjølet for et godt ord!

 

Kjipt at hanglingen fortsetter her, men plaster på såret er dagens vekt: 61,3 kg :rolleyes: ! Godt å være GODT under 62 kg! Jeg veide meg riktignok ikke før kl. 12.30 da jeg kom meg opp av senga.. Så vekta var nok litt høyere noen timer tidligere, men det ser jeg glatt bort fra! 61,3 er 61,3!

 

Fortsetter det i dette tempoet, når jeg delmålet på 60,0 kg 9. nov. - seks dager før datoen jeg har satt - og trivselsvekta på 57,0 14. des. - i god tid før jul, hehe. Jeg fortsetter slik! Det skal gå hvis jeg kan gå en times tid hver dag (når jeg blir frisk) og spise ca. 1300 kcal daglig.

 

Stå på, dere!

 

Sjuke folk her, ja! Kjipt med halsbetennelse, Søttan, men godt du er fornuftig og vet hva du nå skal gjøre :)

 

Imponerende vekt på deg. Du har et godt fokus, ser det ut til med en god plan som du holder! Selv har jeg nå ført opp matinntaket på 3. dagen og håper atter se 62-tallet innen en dag eller to (ja, i dag så jeg 63-tallet...). Kjenner jeg er veldig motivert nå for en vektnedgang; det er godt å ha denne motivasjonen.

 

Var hos lege med ryggen i går: ingen behandling nødvendig, ei heller noen medisiner. Så nå ligger jeg her da med vond rygg. Den trives best i vater og er god første halvdel av dagen, etter en natt i senga.

 

Har nå skrevet mail til en fysioterapaut. Har ikke helt tålmodighet til å bare vente på at ryggen blir frisk av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en uke tilbakelagt med masse trening og selvdisiplin med maten. 3 uker på rad nå, MEN lite resultat. Når jeg legger godviljen til, kan jeg si at jeg har gått fra øvre del av 58-tallet til nedre del. Hadde håpet på mer, men det er denne terskelen min som må overskrides før vekttapet kommer i gang. Satser på at det skjer neste uke, jeg gir ikke opp! Motivasjonen er på plass.

 

Ellers har jeg det fint, nydelig høstvær med sol og ca 20 grader midt på dagen. Friske, kjølige morgentimer er perfekt til jogging eller raske turer. Styrketreningen er fortsatt hard, men jeg kjenner masse fremgang.

 

Håper at både du Charliemor, og du Søttan, har blitt friskere siden sist! Kjempebra vekt du har, Søttan, trass i sykdom. Take care, og la kroppen få den tiden den trenger til å komme seg overnpå. At kropp og psyke henger sammen, er helt sikkert. Men det kommer bedre tider, det er jeg helt sikker på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring og inspirasjon, damer!

 

Har du sett 62-tallet, Charliemor? Og 2rill, er du over vektterskelen (eller helst under) nå?

 

Vekt her idag 61.4 kg. Føler at jeg har stabilisert meg under 62. Er fornøyd siden jeg er premenstruell. Kan ikke regne med noen nedgang den neste uken, kanskje heller 1 kg opp. Vi får se. Jeg forsøker å holde 1300 daglig, men det er vanskelig når jeg går inne og spesielt når jeg ikke får sove om kvelden og blir veldig sulten.. Spiser litt sjokolade hver dag. Tror ikke jeg klarer eller vil slutte helt. Men skal prøve så godt det gjøre å fylle opp med klementiner nå som de heldigvis har kommet i butikken :rolleyes: !

 

Ha en fin ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...