Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring - som skal holde vekten!


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest charliemor

Jeg er gjerne med på å melde inn vekta her hver dag! Hva tror du om det, Charliemor?

Du har forresten den flotte innstillingen som skal til for å lykkes :)/>/>/>!

 

Mine delmål:

 

61 kg 1. februar

59 kg 1. mars

57 kg 1. april

 

Dette skal gå!!

 

SKUMMELT! Melde inn vekta her hver dag! Men: Ja! Dette blir jo den ultimate tyninga! Hallo, kan her ikke melde inn oppgang dag etter dag!

 

Så når starter vi?? Alt i morgen, tirsdag? Eller kan vi please drøye til torsdag? Har nettopp fått mensen, og vet at den gjerne gjør vekta mer ugrei enn godt er (håper jeg...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... 64,1 kg her.. Ikke fornøyd! Og starten på det nye året har ikke vært god kostholdsmessig, mildt sagt lunken! Jeg har vært altfor "snill" med meg selv. Jeg føler meg ekkel, og jeg føler virkelig for noen harde treningsøkter og fiber i maten nå!

 

Første delmål på 61 kg innen 1. februar kan nås! Det hadde vært flott, for jeg skal til London den helga! Da skal jeg handle undertøy, og det føles MYE bedre når jeg er nogenlunde fornøyd med meg selv.

 

Stå på, Charliemor! Dette skal vi klare! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... 64,1 kg her.. Ikke fornøyd! Og starten på det nye året har ikke vært god kostholdsmessig, mildt sagt lunken! Jeg har vært altfor "snill" med meg selv. Jeg føler meg ekkel, og jeg føler virkelig for noen harde treningsøkter og fiber i maten nå!

 

Første delmål på 61 kg innen 1. februar kan nås! Det hadde vært flott, for jeg skal til London den helga! Da skal jeg handle undertøy, og det føles MYE bedre når jeg er nogenlunde fornøyd med meg selv.

 

Stå på, Charliemor! Dette skal vi klare! B)

  • Dårlig innlegg 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Eh... 64,1 kg her.. Ikke fornøyd! Og starten på det nye året har ikke vært god kostholdsmessig, mildt sagt lunken! Jeg har vært altfor "snill" med meg selv. Jeg føler meg ekkel, og jeg føler virkelig for noen harde treningsøkter og fiber i maten nå!

 

Første delmål på 61 kg innen 1. februar kan nås! Det hadde vært flott, for jeg skal til London den helga! Da skal jeg handle undertøy, og det føles MYE bedre når jeg er nogenlunde fornøyd med meg selv.

 

Stå på, Charliemor! Dette skal vi klare! B)/>

 

Ja, dette skal vi klare, Søttan!!! To damer som ikke er fornøyd med seg selv for tiden. Du satser høyt med 61 kg innen 1. februar - vi skriver tross alt 10. januar. Realistisk mål? Kan vi ikke begge si at vi går for 62 kg blank 1. februar? Det er tøft nok, selv om jeg jo vet at kilo som har kommet lett på er relativt greie å få lett av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ok, Charliemor, vi sier 62 kg 1. februar! Og hvis jeg går 100% inn for dette nå, bør 61 kg også gå, men det får da være en bonus! :rolleyes:/>

Bra! Da har vi en plan. Melder inn vekt her hver morgen (så sant jeg er hjemme og har badevekta klar). Spent på hva den viser i morgen. Relativt snill med matinntaket i dag. Spiller på juletrefester for tiden; fem i tallet denne uka. Gjelder da å holde fokus mht. det som blir servert. Klarte det i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tøffe dere to er med daglig veiing! Skal heie på dere :) Tror det blir ukentlige rappoerter fra meg.

 

Var selv på vekta i dag, for første gang etter tre uker med julefeiring hjemme i Norge. Blir mye matstell med ungene på besøk og invitasjoner fra familie og venner, men jeg føler ikke at jeg skeiet ut mer enn jeg måtte! Vekta viste litt mer enn jeg trodde: 59,3 kg. Så jeg har ingen laurbær å hvile på. Fokus, fokus. Denne uken har jeg hatt både styrketrening, yoga og to lange gåturer.

 

Stå på, jenter!

 

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Så tøffe dere to er med daglig veiing! Skal heie på dere :)/> Tror det blir ukentlige rappoerter fra meg.

 

Var selv på vekta i dag, for første gang etter tre uker med julefeiring hjemme i Norge. Blir mye matstell med ungene på besøk og invitasjoner fra familie og venner, men jeg føler ikke at jeg skeiet ut mer enn jeg måtte! Vekta viste litt mer enn jeg trodde: 59,3 kg. Så jeg har ingen laurbær å hvile på. Fokus, fokus. Denne uken har jeg hatt både styrketrening, yoga og to lange gåturer.

 

Stå på, jenter!

 

:rolleyes:/>

Ja, da er vi tre som skal holde fokus i dagene fremover :)

 

Dagens vekt: 64.2

 

Det er i hvert fall rette veien. Med helgen for døren samt to juletrefestspillinger med ditto pølser og kaker, er det bare å sette på skylappene og fokusere på målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt er 64,3 kg.. :mellow: Og jeg tror det kommer til å bli verre i morgen etter alt jeg har spist idag. Idag har jeg nemlig feiret at jeg har kjøpt bil... Ikke en god unnskyldning?! Nei, egentlig ikke. Fra i morgen blir det fullt fokus! Da er det akkurat tre uker til 1. februar og London-tur, og jeg skal være nede på 62 kg! Nå føler jeg meg maksimalt ekkel! Hørte en idrettspsykolog snakke om motivasjon på TV. FØLELSER er veldig viktige for å nå målet. Jeg føler meg maksimalt ekkel, som sagt, og lat og i dårlig form. Men husker fortsatt følelsen av å føle seg slank, veldig lett-på-tå og veltrent - på tross av 2 1/2 år med utbrenthet/livskrive/fullstendig tap av energi og helse. DEN GODE FØLELSEN av helse, liv og overskudd skal jeg strebe etter å få tilbake. Og nå har jeg energien, så det er deilig! Da er det bare trening som skal til for at jeg er tilbake til meg selv 100%. Kommer ikke til å overdrive slik at jeg sliter meg ut på nytt. Men jeg skal ha et par klatreøkter i uka, 1-2 økter på treningssenter og gå hjem fra jobb noen ganger pr. uke.

 

Dette blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Ja, Søttan, dette blir bra! Vi står på, selv om vekta forsøker si dumme ting til oss. Vi rister på hodet, og ser for oss den gode, fantastiske følelsen vi har når vi er fornøyd med vekta :)

 

Dagen i dag har gått så der mht. inntak av mat og annet godt. Så ikke de beste forventninger foran vekta i morgen tidlig. Skal dog ut på en skitur, er planen. Har preppet skiene del 1 nå i kveld (med gurublanding -

), del 2 følger i morgen tidlig. Planen er å gå fra Sognsvann til Frognerseteren og farte ned igjen samme vei. Da får jeg mye oppover og tilsvarende nedover. Trenger trening på begge :) Bare fire uker igjen til Holmenkollmarsjen... En STOR fordel om vekta da er nede i 62 og helst under. Med alle tøffe bakker i Nordmarka, er det kun en fordel med mindre vekt å drasse på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

God tur, Charliemor!

 

Dagens vekt her er 63,8 kg. Det er bedre enn forventet - fordi magen fungerer.

 

God lørdag til alle!

Takk; turen var fin!

 

Heldig du med en mage som fungerer... Vel, nå skal jeg holde fokus resten av dagen. Lørdag er definitivt den dagen det er verst å skulle holde fokus. Lørdagsgodt er jo et begrep. Får legge meg tidlig. Det løser en del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Det hjalp med tur og tidlig natt samt moderat inntak av dette og hint: 63.3 kg.

 

Tenker at det var vel snilt og er forberedt på en viss økning til i morgen. Skal dog gjøre en god innsats for at så ikke skjer, selv med juletrefestspilling i ettermiddag :)

 

Denne ukas vekt:

 

torsdag 64.5

fredag 64.2

lørdag 64.3

søndag 63.3

 

Blir morsomt å se neste ukes tall :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med 63.3 kg, Charliemor!! Godt med en "flying start" i begynnelsen av måneden, det hjelper på motivasjonen! Sprekt med skitur i kulda! Jeg for min del venter til det blir litt mildere. Jeg SKAL beholde helsa, en ny bihulebetennelse nå er IKKE aktuelt. Så da får jeg ta konsekvensen av det. Skal imidlertid trene på Elixia i ettermiddag.

 

Dagens vekt her er 63.4 kg :) ! Magen fungerer, og igår spiste jeg relativt lite.

 

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Så flott med 63.3 kg, Charliemor!! Godt med en "flying start" i begynnelsen av måneden, det hjelper på motivasjonen! Sprekt med skitur i kulda! Jeg for min del venter til det blir litt mildere. Jeg SKAL beholde helsa, en ny bihulebetennelse nå er IKKE aktuelt. Så da får jeg ta konsekvensen av det. Skal imidlertid trene på Elixia i ettermiddag.

 

Dagens vekt her er 63.4 kg :)/> ! Magen fungerer, og igår spiste jeg relativt lite.

 

God søndag!

 

Flott, Søttan! Vi følger hverandre bra. Om en uke kan jeg håpe på at 62.5 er å se. Men det krever virkelig en innsats fra denne kroppen. Ser for meg en uke med en morgen spining på Elixia, en kveldstur på ski (samme løypa som i går; to mil) og en Mylla-skitur til lørdag. Flott det tilbudet Skiforeningen har med buss fra Sognsvann til Mylla. Så er det bare å gå tilbake :)

 

Jeg vet at for meg er fysisk aktivitet et must for å holde vekta der jeg ønsker. Godt da at jeg kjenner meg sånn nogenlunde frisk nå. Bilhulebetennelse må du unngå, Søttan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Dagens vekt: 63.8

 

Tenkte jo at gårsdagens tall var kunstig lav pga. skitturen lørdag. Uansett fin nedgang siden torsdag. Holder jo med en kilo i uka, som det ligger an til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

63.6 kg og nå på spinning - alt for tidlig for denne kroppen (klokka er 6.01....).

 

Utrolig imponerende med spinning så tidlig!! Det kommer aldri til å bli meg, er B-menneske på min hals. Min vekt var AKKURAT den sammen som din idag, 63,6 - hva er sannsynligheten for det, statistisk sett, liksom.. :lol:/> !?

 

Jeg har gått en time i kulda idag - hjem fra jobb. Ellers har jeg ikke vært flink. Gikk tilfeldigvis i en ny butikk idag og kom over yndlingssmågodtet - som de ikke har mange steder.. Kjøpte 300 g av det og har spist halvparten.. :huh:/> Det ble jeg selvfølgelig ikke lykkeligere av! Er vel for gammel til å ha yndlingssmågodt nå når jeg nærmer meg 38.. Vil ikke pådra meg diabetes heller! Uansett teit! Kommer til å spise en liten middag (ostesmørbrød) for å kompensere. Satser uansett på lavere vekt i morgen!

 

:rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Utrolig imponerende med spinning så tidlig!! Det kommer aldri til å bli meg, er B-menneske på min hals. Min vekt var AKKURAT den sammen som din idag, 63,6 - hva er sannsynligheten for det, statistisk sett, liksom.. :lol:/>/>/>/>/> !?

 

Jeg har gått en time i kulda idag - hjem fra jobb. Ellers har jeg ikke vært flink. Gikk tilfeldigvis i en ny butikk idag og kom over yndlingssmågodtet - som de ikke har mange steder.. Kjøpte 300 g av det og har spist halvparten.. :huh:/>/>/>/>/> Det ble jeg selvfølgelig ikke lykkeligere av! Er vel for gammel til å ha yndlingssmågodt nå når jeg nærmer meg 38.. Vil ikke pådra meg diabetes heller! Uansett teit! Kommer til å spise en liten middag (ostesmørbrød) for å kompensere. Satser uansett på lavere vekt i morgen!

 

:rolleyes:/>/>/>/>/>

 

Bra innstilling, Søttan!!! Flott vekt da :)

 

Ang. morgenstund: jeg er virkelig et ultra b-menneske. Kan sove både til ett og to (på formidagen!), byr muligheten seg. Men altså: jeg klarer også si til meg selv at i morgen skal jeg stå opp 5:40 og gjøre det. Er rimelig fæl mot meg selv når jeg har bestemt meg for slikt som dette. Gidder ikke diskutere med meg selv når klokka ringer tidlig.

 

Smart å veie opp med enkel middag når du vet du har spist i overkant mye godt tidligere på dagen. Selv er jeg så langt i dag fornøyd med matinntaket i dag. Tar vel et par knekkebrød (Ryvita) med ost (Jarlsberg - den smaker best!) til kvelds. Så får vi se hva vekta viser i morgen tidlig. Fornøyd med en nedgang på 100-200 g pr. dag, eller en knapp kilo i uka. Dvs. nå til torsdag ligger jeg an til en kg ned i uka - vi startet jo opp forrige torsdag. Da var vekta mi 64.5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Status quo: 63.6.

 

Slik er det med den saken. Selv etter en nøktern dag som også inneholdt 30 minutter spinning.

 

Lurer på om jeg må si farvel til Jarlsberg. Den er best, men en kjedelig lett gulost er snillere mht. kalorier :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...