Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring - som skal holde vekten!


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest charliemor

63.6 er dagens vekt her også - som igår. 63.6 er visst ukas tall!

 

Har vært flink med maten så langt idag, men ikke hatt tid til særlig mosjon, kun litt gange.

 

He, he! Ukas tall, ja! Samme greia her mht. mat og mosjon. Håper på 100 g ned til i morgen (gjerne mer!), for da har jeg gått ned en kilo på en uke. Det er i grunnen litt i overkant av hva forventet. Men klart, easy come and easy go. Den kiloen der har ikke vært lenge på kroppen, og da er det liksom litt enklere å bli kvitt den. En kilo til, ned til 62.5, bør også gå rimelig greit. Det er nedover derifra som blir bøygen. Men sammen...! Liker godt å melde inn her hver morgen. Det trigger meg til å holde fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

63.7 kg

 

Hm... Opp - og ikke ned - 100 gram. Trur vekta misforstod det jeg sa i går; gikk feil vei!

 

Vel, vel, det er bare å fortsette på den gode vei, så kommer ønsket resultat. Dog litt kjipt å gå opp etter en nøktern dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt er 63.9 kg. Det er ikke uventet etter inntak av spicy mat og masse vann igår. Og magen fungerte ikke..

 

Er helt sikkert på en mye bedre vekt i morgen!

 

Ja, vi står på! :rolleyes: Jeg tror jeg kommer til å gå greit ned til ca. 61 kg, deretter kommer det til å gå tråere. Men det skal gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Dagens vekt er 63.9 kg. Det er ikke uventet etter inntak av spicy mat og masse vann igår. Og magen fungerte ikke..

 

Er helt sikkert på en mye bedre vekt i morgen!

 

Ja, vi står på! :rolleyes:/> Jeg tror jeg kommer til å gå greit ned til ca. 61 kg, deretter kommer det til å gå tråere. Men det skal gå!

 

Savner liksom en "like-knapp" her! Hm.. kanskje vi skulle opprette en Facebookgruppe? Men da blir vil plutselig ikke anonyme lenger (som om jeg liksom er det...)..... Litt tungvint å måtte logge inn her på vektklubben, all den tid jeg stadig er på Facebook... Kunne vært kjekt med en integrering Grete Roede-klubben - Facebook.... Men alså: Søttan, vi står på og dette skal gå! Selv om jeg i kveld koser meg med litt alkohol. Og til lørdag venter en grillfest. Men også en lang skitur! Fysisk aktivitet veier opp for en mengde synder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hei jenter! Synes dere har vært veldig flinke denne uken, begge to!

 

Mitt resultat denne uken er -0,2kg. Helt OK, er jo ikke på slanking, bare på "hverdagsmat uten noen utskeielser". Har trent bra og klart å holde meg borte fra snacks og kosemat. Til hverdags spiser jeg såpass nøkternt at det er plass til "det lille ekstra" uten at det legger seg i bilringen. Får fortsette slik en stund til.

 

Hva med en hemmelig gruppe på Facebook? Ville jo gjort det lettere, jeg og er inne der hver dag. Men det var jo dette med navnene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

:)/> Hei jenter! Synes dere har vært veldig flinke denne uken, begge to!

 

Mitt resultat denne uken er -0,2kg. Helt OK, er jo ikke på slanking, bare på "hverdagsmat uten noen utskeielser". Har trent bra og klart å holde meg borte fra snacks og kosemat. Til hverdags spiser jeg såpass nøkternt at det er plass til "det lille ekstra" uten at det legger seg i bilringen. Får fortsette slik en stund til.

 

Hva med en hemmelig gruppe på Facebook? Ville jo gjort det lettere, jeg og er inne der hver dag. Men det var jo dette med navnene...

 

 

Jeg er gjerne med på en lukket Facebook-gruppe. Er ikke redd for å røpe mitt navn, da jeg jo alt har gjor det i og med at jeg har sagt noe om min blogg, og der står mitt fulle navn.

 

Akkurat nå er det Søttan og 2rill + Charliemor (altså meg), som er aktuelle for en evt. lukket gruppe. Hva sier dere til lukket gruppe? Som sagt, Facebook er jeg stadig innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gjerne med på en lukket Facebook-gruppe. Er ikke redd for å røpe mitt navn, da jeg jo alt har gjor det i og med at jeg har sagt noe om min blogg, og der står mitt fulle navn.

 

Akkurat nå er det Søttan og 2rill + Charliemor (altså meg), som er aktuelle for en evt. lukket gruppe. Hva sier dere til lukket gruppe? Som sagt, Facebook er jeg stadig innom.

 

Jeg er med! Mulig jeg fant deg på facebook. Sofie som mellomnavn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jeg er med! Mulig jeg fant deg på facebook. Sofie som mellomnavn ?

 

 

Nei... mitt navn er enkelt og greit: Anne Dean. Sikkert ingen andre i verden som heter det?! Vel, i Norge er jeg vel den eneste, du finner meg med et vinterbilde nå, med topplue. Her finner dere meg: https://www.facebook.com/charliemor

 

Oppretter du en gruppe, 2rill? Og er du, Søttan, med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Dagens tall: 63.0.

 

Hm... Kjenner at det er enklere å takle å gå opp 100 gram fra den ene dagen til den andre enn å gå ned 700. Tror ikke på den nedgangen! Hvis jeg dog ser de siste dagene i sammenheng, blir det mer logisk. Har jo levd et nogenlunde nøkternt liv siste uka, uten de store utskeielser og med fokus på hva jeg har puttet i meg.

 

Så får vi se hva vekta viser i morgen. Kjenner jeg ikke har trua på at den er som den er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 63.0, Charliemor! Og for -0.2 kg, 2rill!

 

Min vekt er 64.1 idag. Jeg kan ikke, som deg, Charliemor, påberope meg et sunt kosthold den siste uka. Det har blitt for mye godteri. Jeg kan IKKE ha smågodt i huset og helst ikke is heller. Mørk sjokolade går bra, det er jeg glad for. Da klarer jeg å spise kun litt. Dagens vekt er nok fortjent. Selv om jeg har vært flinkere de to siste dagene, er det nok et etterslep der. Satser på at det vises på vekta til uka!

 

Jeg kommer ikke til å rapportere inn vekt denne helga, for jeg skal til fjells.

 

Siden jeg har lyst til å forbli anonym, avstår jeg fra Facebook-gruppe.

 

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere. Jeg er ny i dette kaoset av forum grupper, og har valgt meg dere.

Jeg har valgt dere fordi jeg kjenner meg igjen veldig hos dere alle, og at jeg har samme målet som dere. Skal prøve å gå ned rundt fire kg, men sliter veldig. Jeg er ikke helt sikker på vekta akkurat i dag, men jeg melder mine data på mandag. Ser at dere også velger det,. Jeg må ha hjelp til å greie dette, og da tror jeg at flere sammen er løsningen. Håper dere alle syns det er greit at jeg slenger meg med. Hilsen Randi :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Hurra for 63.0, Charliemor! Og for -0.2 kg, 2rill!

 

Min vekt er 64.1 idag. Jeg kan ikke, som deg, Charliemor, påberope meg et sunt kosthold den siste uka. Det har blitt for mye godteri. Jeg kan IKKE ha smågodt i huset og helst ikke is heller. Mørk sjokolade går bra, det er jeg glad for. Da klarer jeg å spise kun litt. Dagens vekt er nok fortjent. Selv om jeg har vært flinkere de to siste dagene, er det nok et etterslep der. Satser på at det vises på vekta til uka!

 

Jeg kommer ikke til å rapportere inn vekt denne helga, for jeg skal til fjells.

 

Siden jeg har lyst til å forbli anonym, avstår jeg fra Facebook-gruppe.

 

God helg! :)/>

 

Den er grei, Søttan! Forbli anonym; det går helt fint :)

 

Blir vel neppe noen Facebookgruppe bare for oss to, 2rill?! Vi får vente å se om flere synes det er en god ide.

 

Ang. vekta, Søttan: forstår det med å ha godteri i hus samt mørk sjokolade. Jeg spiser alt av godteri som befinner seg innenfor mine fire vegger. KAN IKKE ha noe på lur. Mørk sjokolade er dog greit. Den er såpass "vond" at kun en liten bit er helt greit!

 

I dag har jeg skeia ut med et besøk på Burger King... Godt jeg da skal på lang skitur i morgen.

 

Jeg kommer heller ikke til å melde inn noe vekt før mandag. Sees da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Hei på dere. Jeg er ny i dette kaoset av forum grupper, og har valgt meg dere.

Jeg har valgt dere fordi jeg kjenner meg igjen veldig hos dere alle, og at jeg har samme målet som dere. Skal prøve å gå ned rundt fire kg, men sliter veldig. Jeg er ikke helt sikker på vekta akkurat i dag, men jeg melder mine data på mandag. Ser at dere også velger det,. Jeg må ha hjelp til å greie dette, og da tror jeg at flere sammen er løsningen. Håper dere alle syns det er greit at jeg slenger meg med. Hilsen Randi :rolleyes:/>/>

 

Hei, Randi og velkommen hit! Da er vi tre stykker (du, jeg og Søttan) som skal ned rundt fire kg hver. I tillegg har vi 2rill, som har en langt kortere vei å gå - og vel er den eneste av oss som kan si hun virkelig er hjemme her hos "oss som skal holde vekten".

 

Du vil se at Søttan og jeg melder inn vekta hver dag, jeg om morgenen, Søttan om kvelden. Du er velkommen til å joine det opplegget vi har :) Selv finner jeg det motiverende å vite at jeg har noen jeg må melde vekta inn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan :)

Jeg startet i går med en tidligere Grete Roede bok som jeg har, og nå er det alvor. :angry: Orker ikke lenger å slippe kiloene lenger oppover på vekta. Nå må det vise nedover.Gleder meg til å ha noen å samarbeide med. Ønsker dere lykke til gjennom helga, så får vi se etterhvert hvor ofte jeg får skrevet her. Håper å få til litt hver dag. Da snakkes vi :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

63.5

 

Ikke fornøyd med det; opp 0,5 fra fredag, men den var kunstig lav i forhold til torsdag.

 

Vel, helgen er alltid en utfordring. Nå er hverdagen her med nye muligheter! Gleder meg til å se vekta i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 0.2 kg, siden onsdag. Hmm Det går jo riktig vei, men usjjjj så sakte. Det blir spennende neste mandag, da jeg får en hel uke på meg. :) Vi får tenke positive tanker, og gi full gass neste uke :):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg, d0frjh :) ! Hyggelig med flere her som kan inspirere hverandre!

 

Min vekt er idag 64,9 kg.. Jeg er ikke overrasket over det. Er stolt av meg selv, for igår gikk jeg skitur på 22 km! Jeg har trent lite de siste årene, og det er nok 3 år siden jeg gikk en skikkelig langrennstur. De gangene jeg har tatt meg ut ila de siste to årene, har jeg blitt skikkelig utslått dagen etter. Jeg er riktignok sliten idag, men ikke helt utslått, så det tar jeg som tegn på at jeg sannsynligvis er helt frisk nå :D - hurra!!

 

Altså - jeg er stiv i hele kroppen, og i morges var jeg hoven også i ansiktet. Jeg har tidligere også gått opp 1 kg i vekt etter en skikkelig treningsøkt, for musklene får skikkelig juling og hovner opp etterpå.

 

Det var herlig å komme igang med skigåing igjen! Det ble det mye av det året jeg gikk ned 14-15 kg (2008-2009)! Det er iallfall en treningsform som gjør at jeg forbrenner mer enn jeg orker å spise samme dag.. Satser på litt mer snø i osloområdet - eller hvordan er det i Nordmarka nå, Charliemor? Uansett er sesongen igang, jeg er sannsynligvis frisk, så det er deilig! Må likevel ikke overdrive, så en skitur i helga holder.

 

Nå som jeg er frisk nok til å ta meg skikkelig ut, skal det bli lettere å gå ned. Om noen dager håper jeg å være under 64 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Velkommen til deg, d0frjh :)/> ! Hyggelig med flere her som kan inspirere hverandre!

 

Min vekt er idag 64,9 kg.. Jeg er ikke overrasket over det. Er stolt av meg selv, for igår gikk jeg skitur på 22 km! Jeg har trent lite de siste årene, og det er nok 3 år siden jeg gikk en skikkelig langrennstur. De gangene jeg har tatt meg ut ila de siste to årene, har jeg blitt skikkelig utslått dagen etter. Jeg er riktignok sliten idag, men ikke helt utslått, så det tar jeg som tegn på at jeg sannsynligvis er helt frisk nå :D/> - hurra!!

 

Altså - jeg er stiv i hele kroppen, og i morges var jeg hoven også i ansiktet. Jeg har tidligere også gått opp 1 kg i vekt etter en skikkelig treningsøkt, for musklene får skikkelig juling og hovner opp etterpå.

 

Det var herlig å komme igang med skigåing igjen! Det ble det mye av det året jeg gikk ned 14-15 kg (2008-2009)! Det er iallfall en treningsform som gjør at jeg forbrenner mer enn jeg orker å spise samme dag.. Satser på litt mer snø i osloområdet - eller hvordan er det i Nordmarka nå, Charliemor? Uansett er sesongen igang, jeg er sannsynligvis frisk, så det er deilig! Må likevel ikke overdrive, så en skitur i helga holder.

 

Nå som jeg er frisk nok til å ta meg skikkelig ut, skal det bli lettere å gå ned. Om noen dager håper jeg å være under 64 kg.

 

Digg med skitur!!! Hadde meg Mylla-tur på lørdag og i kveld Sognsvann - Frognerseteren t/r (for de som er kjent i Nordmarka). Begynner bli farlig hardt nå! Nedfartene er isete; gjelder ikke dette. SNØ hadde gjort seg nå!!!

 

Vi får stå på også denne uka for å få våre "vekter" ned :) Jeg har ikke drevet og notert matinntaket på aldri så lenge, men det kan jo være en ide om vekta nå ikke begynner peke mer den veien jeg mener den skal peke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jeg har gått ned 0.2 kg, siden onsdag. Hmm Det går jo riktig vei, men usjjjj så sakte. Det blir spennende neste mandag, da jeg får en hel uke på meg. :)/> Vi får tenke positive tanker, og gi full gass neste uke :)/> :rolleyes:/>

 

All nedgang mottas med takk! Noterer du det du spiser? Kan være en ide hvis du ikke helt vet hvorfor ønsket nedgang ikke kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

63.9

 

Hmfr.... Dette synes jeg er dårlig gjort. Holdt min sti ren i går; frokost, lunsj, middag og kvelds i pen stil. Endog en skitur på et par timer.

 

Vel, begynner as we speak med å notere alt jeg nå putter i meg. Skal ligge på 13-1400 kalorier pr. dag. Da går jeg ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

63.9

 

Hmfr.... Dette synes jeg er dårlig gjort. Holdt min sti ren i går; frokost, lunsj, middag og kvelds i pen stil. Endog en skitur på et par timer.

 

Vel, begynner as we speak med å notere alt jeg nå putter i meg. Skal ligge på 13-1400 kalorier pr. dag. Da går jeg ned :)/>

 

Ikke fortvil :) Kanskje var det litt mye salt i den maten du spiste i går? Sikkert ikke mye som skal til for at væsken binder seg i kroppen. Vi damer har vel også noen dager i mnd mye væske i oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

TUSEN TAKK for gode ord, Søttan og d0frjh!!!! Vet at dagene variere. Ser også poenget med salt i kroppen. OG: jeg har drukket alt for lite vann i det siste! Pleier helle i meg en liter eller halvannen i løpet av jobbdagen, det har jeg ikke gjort denne uka.

 

d0frjh: Ikke helt enkelt å lære ditt brukernavn! Kan vi kalle deg noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

JENKA: 63.4

 

Altså surrer min kroppsvekt tidvis ett skritt tilbake og to frem, andre tider to skritt tilbake og ett frem. Totalen er dog frem i løpet av de siste to ukene; thank you!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...