Gå til innhold

For oss på 160 cm eller deromkring - som skal holde vekten!


Gjest charliemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Kristepine

Jeg brukte flere av mine kosepoeng i går da det var quiz-aften. :) Helgen blir skolearbeid, tror jeg.

 

Matinntaket OK også her, så dette går veien! Passe mett funker alltid.

 

Sliter litt med trening i helgen, da det plutselig sa litt pang i ryggen på onsdag. Litt kiropraktor, og så får vi se hvordan det går.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Jeg klarte motstå alle fristelser dag jeg var i butikken i sted :) Nå venter jeg med middag til klokka er 18. Håpet er da at godtesuget ikke blir så fremtredende utover kvelden, da det jo er på kvelden min viljestyrke er på bånn.

 

Vekta går rette veien, ser jeg, men tallet er såpass stort at det sier jeg ikke høyt!

 

Lover komme med vekttallet neste fredag :)

 

God kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobbet, jenter! Dagens trim: gikk hjem fra jobb 6,5 km - 1 time 5 min. Hard yogatime onsdag, aerobics mandag. Ikke på samme nivå som Charliemor, men fornøyd med uken. Har laget sunne, magre middagsretter hver dag. Skal kose meg litt i helgen :) Flyttelasset kommer om en uke, skal lete fram vekten og rapportere da.

 

Ha en alle tiders helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Kristepine

Hallo damer!

En liten rapport fra Vestfold. Det går med museskritt, men nedover. Ned er ned!

 

Jeg har oppdaget en ny app: Zombies, run! Fantastisk motivasjon til løpeturen!

 

Klem K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Hallo damer!

En liten rapport fra Vestfold. Det går med museskritt, men nedover. Ned er ned!

 

Jeg har oppdaget en ny app: Zombies, run! Fantastisk motivasjon til løpeturen!

 

Klem K

 

Så bra at det går nedover! Fortell mer om Zombies, run! Selv løp jeg kun første året med musikk på øret (antar dette er musikk?).

 

Hadde selv tenkt å rapportere inn sist fredag; kokte bort i kålen: 64,8 kg. Ikke bra. Og helgen bød på utskeielser. Så har jeg også hatt krystallsyken den siste uka; svimmel og kvalm. Ingen høydare for jogging. Har nå en jobb å gjøre før ny veieing fredag. Målet er da å veie under 64,8. Type 64,4. Tru om det går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Zombies run:

hver løpetur blir en "mission" for å overleve. Verden er nesten utslettet av zombier, du er en av de få overlevende og du må ut på tur for å finne ting vi trenger for å leve. :)

 

Jeg hører på musikk fra Spotify, men starter også Zombies-appen. med ujevne mellomrom får jeg en melding fra landsbyen om at jeg har zombier i helene, eller at jeg må prøve å løpe innom sykehuset for å få med meg medisiner. Musikken min pauser automatisk og starter igjen etter disse meldingene. Og de er bra! Jeg har lyst på en løpetur til...

 

Det er lagt opp til flere sesonger og episoder, slik at det blir en historie ut av det. Jeg har en gratis versjon, men man kan selvfølgelig oppgradere. :)

 

Når du kommer hjem kan du bruke ressursene du fant til å bygge opp landsbyen. Slik blir det også et spill.

 

Jeg har bare løpt en mission, men jeg er hekta! Du kan lese mer i app store eller google play. eller her: https://zombiesrungame.com/

 

 

Så skummelt med sykehusbesøk med sønnen! (Og kan ikke tro han er blitt tjue!!! Jeg blir da ikke eldre?) Jeg husker du fortalte om hjerteproblemer, er det den som tuller igjen? Sender mange varme tanker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Zombies run:

hver løpetur blir en "mission" for å overleve. Verden er nesten utslettet av zombier, du er en av de få overlevende og du må ut på tur for å finne ting vi trenger for å leve. :)/>

 

Jeg hører på musikk fra Spotify, men starter også Zombies-appen. med ujevne mellomrom får jeg en melding fra landsbyen om at jeg har zombier i helene, eller at jeg må prøve å løpe innom sykehuset for å få med meg medisiner. Musikken min pauser automatisk og starter igjen etter disse meldingene. Og de er bra! Jeg har lyst på en løpetur til...

 

Det er lagt opp til flere sesonger og episoder, slik at det blir en historie ut av det. Jeg har en gratis versjon, men man kan selvfølgelig oppgradere. :)/>

 

Når du kommer hjem kan du bruke ressursene du fant til å bygge opp landsbyen. Slik blir det også et spill.

 

Jeg har bare løpt en mission, men jeg er hekta! Du kan lese mer i app store eller google play. eller her: https://zombiesrungame.com/

 

 

Så skummelt med sykehusbesøk med sønnen! (Og kan ikke tro han er blitt tjue!!! Jeg blir da ikke eldre?) Jeg husker du fortalte om hjerteproblemer, er det den som tuller igjen? Sender mange varme tanker

 

Takk for info om zombie :) Og takk for varme tanker om sønnen - tenkte det var litt for personlig, så jeg sletta de ordene, men du rakk tydeligvis å lese før det :) Og ja, nok en gang hjerte som er på farten, ny utposning på aorta påvist i fjor høst. Hvor stor er utposningen blitt på et år? Operasjon snart? Meget riski operasjon sådann... Forrige hjerteoperasjon for 10 år siden - da holdt det på å gå riktig galt. Gikk greit, med ny hjerteklaff som resultat. Det grusomme døgnet fra ti år tilbake sitter i kropp og sjel ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste ønsker for sønnen din, Charliemor! Andre ting kommer litt i bakleksa i forhold. Måtte det gå bedre denne gangen om han må opereres!

 

Har pakket opp vekten, lot den stå noen dager før jeg gikk oppå. Vet jo omtrent hvor landet ligger på forhånd. Det ble 62,1 kg. Da har jeg litt å jobbe med. Forrige uke var dårlig med hensyn på mat. Gubben bortreist og det ble en del ferdigmat. Vennefest med nydelig mat på lørdagen... Blir litt lat med matlaging når det bare er til meg selv. Har noe å gå på der, ser jeg. Må ta meg litt i nakken, for han kommer til å reise en del

 

Zombier og trening? Ikke helt i min gate, men kos deg med dem, du Krisepine :)

Var på yogakurs 5 timer i helgen, og igjen i går kveld. Lang tur på søndag. Tror maten blir det som er viktigst for meg å holde øye med. Nedover SKAL det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Beste ønsker for sønnen din, Charliemor! Andre ting kommer litt i bakleksa i forhold. Måtte det gå bedre denne gangen om han må opereres!

 

Ja, i forhold til liv og død betyr et par kg for mye veldig lite!

 

Selv skal jeg dog jobbe med meg selv og få vekta ned på 62 før jul.

 

Nå er sykehusdagen i gang. Høres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

På stedet hvil med vekta denne uken.

 

Sykehuset: fikk ikke noen resultater torsdag; skuffende. Alle prøver tatt (blodprøver, EKG, ultralyd, MR). Blir ringt opp til uka for resultatene. Forsøker se for meg gode meldinger; de er vel så sanne de tankene som de dystre all den tid jeg ikke vet noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Kristepine

Hallo damer!

Her er det mye på stedet hvil. vaker fremdeles på 63 og begynner å få dårlig tid til å nå delmål og mål. Vurderer å ta et kurs fra nå og over jul for å ikke skli helt ut...

 

Hvordan er ståa hos dere?

 

Jeg håper du ikke har fått alt for alvorlige nyheter, Charliemor <3

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Hallo damer!

Her er det mye på stedet hvil. vaker fremdeles på 63 og begynner å få dårlig tid til å nå delmål og mål. Vurderer å ta et kurs fra nå og over jul for å ikke skli helt ut...

 

Hvordan er ståa hos dere?

 

Jeg håper du ikke har fått alt for alvorlige nyheter, Charliemor <3

Klem

 

Vekta mi er også på stedet hvil :( Må se å skjerpe meg!

 

Meldingene fra sønnenes hjertelege var ganske nedslående.... Ny hjerteoperasjon i 2016, forhåpentligvis etter at han har gjort seg ferdig med vgs. Så: årer i halsen hvorav noen har utvidet seg litt, ikke dramatisk. Men: her har ikke legene noe de kan tilby av operasjon eller annet... Dette siste har jeg ikke formidlet til sønnen, da jeg antar han vil gå enda mer ned i kjelleren enn han alt tidvis er. Som mor ser jeg for meg hvordan årene i halsen utvider seg litt år for år til dagen kommer hvor de når bristepunktet...

 

Akkurat i slike tilfeller som dette antar jeg rike folk tross alt har det bedre: De kan søke verden rundt etter de beste leger og se om noen kan tilby operasjon for noen millioner kroner.

 

Så var det da lett sist uke å trøste meg med litt for mye av det meste og minimalt med trimming. Slik kan jeg ikke fortsette. Livet går videre. I dag har jeg store planer om å rengjøre leiligheten etter jobb for deretter ta meg en joggetur på ei mil. Avslutter kvelden med Grey`s anatomy - har lest at den i hvert fall kommer på TV2 Sumo i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest charliemor

Godt nytt år, damer!

 

Jeg har oppsummert 2015 slik: mitt annus horribilis. Da ikke rart at vekta mi gikk feil vei. Å finne glede i å skulle motivere meg for å gå ned i vekt når mistrivselen er stor på jobb samt bekymringene er der for sønnen, det var liksom ikke forenelig. Ja, og så måtte jeg jo også selge mitt hjem og flytte til stikk motsatt side av byen. Ikke lett.

 

Jeg tenker på min barndoms store skuespillerroller i 7. klasse. Jeg var Jeppe, den fulle Jeppe, og uttrykte de berømte ord, omtrent slik: "Alle sier at Jeppe drikker, men ingen spør hvorfor Jeppe drikker". Det har gjerne sine årsaker, for å si det slik.

 

Nytt år, nye muligheter? Tja, det er lov til å håpe. Begynte i hvert fall med å notere alt av inntak i går. Fortsatte fint i dag. Planen er å se 62-tallet når vi skriver 1. mars. Flott videre med 61-tallet når jeg skal gå Birkebeinerrennet 19. mars!

 

Hvordan klare disse mål når livet stadig er tungt, både på jobb og i privaten? Sønnen må jo opereres i løpet av ikke så veldig mange måneder. Det bringer meg jo straks tilbake neste 11 år, den gang jeg sa farvel til ham på operasjonbordet. Slanking blir liksom ikke så innmari viktig i denne sammenhengen. Og ny jobb? Vel, søker stadig, men ei dame på 51 er visst ikke førstevalget

 

Samtidig: Jeg vil ned! Jeg vil atter kjenne på denne gode, gode følselsen av en kropp som kjennes fin ut :)

 

Håper dere har det bra og at vekta smiler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår og vel overstått september, gruppen! Spesielt til deg, Charliemor. Måtte det bare gå oppover i 2016! Det er viktig å ikke forsømme seg selv, spesielt ikke når det butter imot. Kan være godt å fokusere på noe som man har kontrollen med selv. Trening og mat er det jo vi selv som styrer, i det minste. Mye annet må vi bare ta som det kommer.

 

Jeg kom meg gjennom desember med litt under ett kg i pluss sammenlignet med vekt 4. november, og er fornøyd med det. Men jeg skal jo ned slik at jeg ser 5-tallet først på vekten, så i dag fant jeg frem igjen fitbit'en min, ladet og oppdaterte, noterer det jeg spiser. Har vært fint, kaldt vær i over en uke, men med en del vind, og jeg gikk til anskaffelse av en moderne vindtett skidress i dag. Funker godt, selv uten ski på beina. Så langt i år har jeg unnagjort tre yogatimer og 6,5 timers rask gange. Føler meg motivert :)

 

Setter meg en dato: 1. mars skal jeg være på 50-tallet. Klar ferdig gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Takk for oppmunrende ord, 2rill!

Da har vi målene klare. Selv levde jeg flott ukens 4,5 første dager. Nå er det helg, og jeg nyter litt ekstra av dette og hint. Håper med måte!

 

Ser fem til neste helg - da SKAL jeg på ski! Tro om skibussen er i farta, den fra Sognsvann til Mylla? Får sjekke :)

 

Har funnet "huset mitt" ute i skogen. Tenk om jeg ble huseier (igjen) på mandag?! Dessverre alt for mange folk på visnig torsdag. Skal tilbake på siste visning i morgen. Savner sårt å kunne spille piano midt på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har funnet "huset mitt" ute i skogen. Tenk om jeg ble huseier (igjen) på mandag?! Dessverre alt for mange folk på visnig torsdag. Skal tilbake på siste visning i morgen. Savner sårt å kunne spille piano midt på natta.

 

Masse lykke til med huskjøp! Håper du får tilslaget. Skal krysse fingrene og sende masse gode ønsker ut i universet eller hvor de nå havner ;) Det er håp i hengende snøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Masse lykke til med huskjøp! Håper du får tilslaget. Skal krysse fingrene og sende masse gode ønsker ut i universet eller hvor de nå havner ;)/> Det er håp i hengende snøre.

Takk! I kveld lever ennå håpet, selv om jeg jo ser at det blir knust til de grader i løpet av mandag morgen/formiddag. Prisantydning rett under 2.5 mill. Redd det går for en mill eller mer over; det har ikke jeg råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Da vet 2rill via Facebook at jeg nå er huseier! En utrolig spennende dag!!! 60 interessenter på lista. Syv av oss la inn bud. Et par av oss holdt ut lenge. Jeg til slutt :)

Har nå trolig gjeld til oppunder pipa, med dette huset bare VILLE jeg ha - og banken min sa ok til summen :)

 

Vekta.... Hæ? Hva er det?? Har tenkt på alt annet enn den i dag...! Men spist lite så langt. Vært alt for gira/nervøs til å døtte i meg mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

Nå har jeg kommet godt i gang, januar er måneden for gode forsetter :) Dagens vekt er den samme som FØR julebordsesongen, all julemat borte vekk! Har vært heldig med været, gått masse på ski og på beina, og litt på tredemølle. Og passe matlei etter jul har det vært forholdsvis enkelt å avstå fra fristelser :rolleyes: Fortsetter med godt mot, har et par sommerkilo som skal vekk når jeg først er i det motiverte hjørnet.

 

Unner deg huset, Charliemor! Dette har du fortjent. Ser superkoselig ut på bildene på Finn. 2016 kan bli et fint år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

Hei!

Nå har jeg kommet godt i gang, januar er måneden for gode forsetter :)/> Dagens vekt er den samme som FØR julebordsesongen, all julemat borte vekk! Har vært heldig med været, gått masse på ski og på beina, og litt på tredemølle. Og passe matlei etter jul har det vært forholdsvis enkelt å avstå fra fristelser :rolleyes:/> Fortsetter med godt mot, har et par sommerkilo som skal vekk når jeg først er i det motiverte hjørnet.

 

Unner deg huset, Charliemor! Dette har du fortjent. Ser superkoselig ut på bildene på Finn. 2016 kan bli et fint år!

 

Grattis med nice vekt, 2rill! Bra med trim også, ser jeg :) Selv har jeg faktisk også kvitta meg med julekiloene. Er nå bare et par kg unna der jeg ønsker være; maks 62.

 

Huset mitt er bare akkurat hva jeg drømte om! Litt stressa nå i disse dager pga. salg av egen leilighet og alt som skal ryddes vekk før bildetaking neste uke og deretter visninger. Blir lenge til jeg flytter neste gang! (Er jo under et år siden jeg flyttet sist....)

 

Har hatt årets første skitur. Har fått perm. 1. februar fra joben for å gå på ski med AFP-kollega. Det blir bra :) Ellers så er det flytting og rydding det går i i disse dager; dårlig med trim. Men trimrom; det får jeg jo med på kjøpet når jeg flytter inn i mitt hus :)

 

post-8655-0-15932200-1453228845_thumb.jpg

 

post-8655-0-79471600-1453228818_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På besøk og ser at skjer det mye positivt. Vektproblemer er til for å takles, og boligkjøp og salg og full fart. Flott.

 

Charliemor - deg har jeg "møtt" på forrige siden også. Så flott å treffe deg her igjen! Da ser vi begge at dette går an :)

 

Jeg er Markise, og har annen tråd her på siden. Har erfart at denne siden er et stille sted med liten aktivitet. Kanskje skjer det noe mer her?!

 

Jeg trener 2-3 ganger i uken, prøver å spise fornuftig og sprekker så det suser innimellom. Men stort sett går det bra, og jeg varierer mellom 53,5 (drømmedag?) og 54,9 kg. Hvis jeg ser 55-tallet kommer alle varselbjeller på. For jeg vil ikke opp de 13-14 kg jeg gikk ned i 2015.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charliemor

På besøk og ser at skjer det mye positivt. Vektproblemer er til for å takles, og boligkjøp og salg og full fart. Flott.

 

Charliemor - deg har jeg "møtt" på forrige siden også. Så flott å treffe deg her igjen! Da ser vi begge at dette går an :)/>

 

Jeg er Markise, og har annen tråd her på siden. Har erfart at denne siden er et stille sted med liten aktivitet. Kanskje skjer det noe mer her?!

 

Jeg trener 2-3 ganger i uken, prøver å spise fornuftig og sprekker så det suser innimellom. Men stort sett går det bra, og jeg varierer mellom 53,5 (drømmedag?) og 54,9 kg. Hvis jeg ser 55-tallet kommer alle varselbjeller på. For jeg vil ikke opp de 13-14 kg jeg gikk ned i 2015.

Markise

 

Hei, Markise! Hyggelig å se deg her :)

 

Aktivitet her hos oss er litt i rykk og napp. Selv har jeg erfart at dette er et godt forum når jeg ser at livet butter i mot og vekta er på feil side av "drømmetallet". Her inne får jeg inspirasjon til atter å ta tak og ikke brae la humla suse.

 

Du har en flott vekt - en helt umulig vekt for denne kroppen å oppnå :) Selv er jeg veldig fornøyd når vekta er rund 60 blank, men innser at også 62 får duge. De er ulikt bydg, våre kropper. Noen er jo av det mer spede slaget. Selv er jeg absolutt ikke det.

 

Vekta mi i dag: 63,9 kg. Jo da, det går rette veien etter at jula satte sine spor. Skal ned til stabilt 62 innen utgangen av mars. Går det en kilo til av før mai er omme, er det flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...