Gå til innhold

Begynner på kurs 1 30.mars


Gjest Grisamella

Anbefalte innlegg

Gjest Grisamella

Spent på kurset! Er så lei av å dra på disse ekstra kiloene...opp og ned....pulver...diertter ---opp og ned. Nå vil jeg Ned! - og bli der! Varig endring, er det ikke det det heter? Vel - er ihvertfall motivert. Vil ned ihvertfall 15kg - før sommeren......? Det er ihvertfall målet mitt - og mål er viktig å ha! Så får jeg sette alt inn på å nå målet mitt! :-) Jippi! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på kurs:) he he kjente meg igjen her ja....pulver ...opp/ned ,lei og sur og dårlig selvfølelse. Så bra det blir når man ENDELIG bestemmer seg for at NÅÅÅÅ er det slutt.Jeg begynte på kurs 16 mars,og gikk ned 1,8 kg første uken :) har veiedag på mandager,så mandag er det ny veiedag for meg.Denne gangen er jeg så påpasselig med å spise nok... har surret og rotete med menyer,og trodd som så mange andre at jo mindre jeg putter inn jo mere vil jeg gå ned. Men det er jo ikke slik...og det som er så bra er at jeg er ikke sulten og heller ikke fysen.Må innrømme at godterier er min store last,men har nå valgt å ha helt GODTESTOPP mens jeg går på kurs.....og det går bra,må finne andre alternativ. Målet er 10-15 kg til Juli...og det kan jeg klare.Godt med litt mental støtte her inne på sidene, vi er mange som sliter med de samme problemene. Igjen LYKKE TIL:) Voila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i det dere begge skriver. Jeg startet på kurs 23. mars. Har første veiing i morra og er spent, men synes det er såå deilig å endelig ha bestemt seg for å sette igang. :) Da vekta peka oppover mot 80 kg ble jeg redd! Jeg som har vært nesten nede på under 60 før! Så nå skal jeg ned ca 12 kg før sommerferien.

Det beste med å gjøre dette er all den gode samvittigheten man får og alt overskuddet man føler. Det verste er at at jeg ikke kan hive innpå med godteri. Men når jeg får lyst på noe søtt tenker jeg på hvor ille det er å våkne opp etter en lørdagskveld der man har tømt innpå med snacks av alle slag. Man føler seg så uopplagt og tung i kroppen! Men jeg unner meg litt søtt fortsatt. En new energy-sjokolade i ny og ne er deilig :)

 

Det er oppmuntrende å lese om andre i samme situasjon! Lykke til, Grisemella! Dette kommer til å gå knallbra!! Og til Voila: Du har jo vært kjempeflink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grisamella

Heisan Voila og Idun12!

Så koselig å få respons! :-))

Det trenger jeg! Jeg har dag 1 i dag - og har vært på vekta: 86,7kg! Skrekk og gru!! - Målet mitt er jo 15kg før sommeren - må jo ha et litt "hårete" mål - så jeg har noe å strekke meg etter. Har gått greit i dag - har fylt ut dag 1 både i boka og her på nettet. Sped begynnelse:1257 kcal. Er jo for lite - men jeg må jo venne meg til dette her. Jobber full jobb på dagtid - og får til frokost og lunch - verre med noe mellommåltid - og har ikke fått i meg nok vann......men - det er jo bare første dag....

Hvordan går det med dere da?

Jeg har også veiedag mandag - og sender rapporten da - for jeg følger kurs 1 på Internet. Enn dere da - går dere på kurs - eller tar det på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24

Oioioioi, så bra :)

Jeg blir med om jeg får!!

Mål om 15-20 kg ned på sikt, til jul, men så fort som mulig. Hater å slanke meg, men gjør ett nytt forsøk igjen...

Veier 93 kg nå. Mål 80 kg, drømmer om 70-75 kg.

Kanskje jeg klarer 80 til sommern?

Har gått kurs før, vet det fungerer, men sklir ut når målet er i sikte og gir meg, for det er så "lett" å gå ned de siste kg.... NEI, det er det ikke. Nå skal alt vekk.

Drømmer om å se 70 tallet, noe som sikkert er 8 år siden sist!!

 

Er 28 år, har hund, digger å gå tur (kan jogge nå som våren kommer) rir, svømmer. Trimmer en del, ikke dårlig kondis, men for mange kg. Tenk når 10 kg fett er borte hvor HOT man er da! Hihi :)

 

Kan vi klare dette sammen???

Jeg går ikke på kurs, men vet hvordan det skal gjøres.

Starter i morgen, fikk ånden over meg nå og inspirasjon fra dere alle :)

 

:) Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Grismella,Idun 12 og Astrid 24. Veldig fornøyd jeg:) -1kg denne uka,og 2,8 tilsammen på 2 uker.Tror nok dere er myyyye yngre enn meg....men det gjør ingenting.Vi trenger å få motivasjon og støtte om vi er 20-30 eller som meg over 50.Har forsatt klart godtestoppen:) nå bruker jeg fruktrasjonen ,og litt av melkerasjonen til å lage smoothie nesten hver kveld....mmmm deilig. Samtidig er jeg flink til å spise ALLE måltidene. Ser at det er problemer å få i seg mellommåltider dersom man er på jobb hele dagen,men et lite tips er rett i koppen måltid eller en Wasa sandwich ,det kan kanskje gå å få i seg på en diskre måte:)Håper at det går bra for dere .Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Så flott at vi er flere her som kan motivere hverandre! Jeg veide meg i går og hadde gått ned 1,8 kg første uka. Jippi!!!! ;):)

Veier 77 nå og har tenkt meg ned til 66 før ferien.

 

Jeg deltar på internettkurs. Har gått på vanlig kurs før, men hadde lyst til å prøve dette. Så langt er jeg kjempefornøyd. Så deilig hver dag å går rundt med god samvittighet. Og det er artig å legge inn antall matvarer og telle trimpoeng og kalorier.

 

Sliter litt med å få i meg nok vann - og antall hjertegode produkter. Men i dag har jeg spist røkt laks til pålegg og kokt laks til middag, så i dag jeg jeg iallefall vært snill mot hjertet mitt!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24

FLINEK DERE ER!!

 

Jeg kommer med første veiing etter påske, skal bort og gå på ski ;)

 

Her må vi motivere hverandre, og det er muligheter for å gå ned om man vil, selvom det er KJEDELIG!!!

 

=)

 

Stå på :9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.synes ikke det er så kjedelig,men det krever litt jobb i starten. En ting som ER kjedelig, det er når man er flink og nøye og vekta står bom fast ,eller er 2-3 hg opp:(men det er som kurslederen sier "den vekta du har i dag ,er vel ikke kommet på de siste 2 ukene.....vi er vel noe utålmodige noen og hver av oss.Vi ønsker jo at ALT skal være borte i GÅR ;),men nå er vi jo i gang.Støtte og motivasjon kan vi gi hverandre......blir glade av det:) STÅ PÅ :) klem Voila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid24

Jeg er jo enig, men det er KJEDELIG likevel. Når jeg ikke slanker emg trenker ejg ALDRI på mat, men er jo blitt litt feit da... Så mat kommer nok inn ja.

Men nå går det nedover og det er jo det vi vil ;)

Har en ltien konkurranse med HegeHege, vi veier det samme (gjorde på mandag) så målet er første man til 89 :)

Selvom det er oss selv vi konkurrerer med tror jeg dette blir gøy og sunt!!!

 

Ha en fin dag alle og vært så flinke dere kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hallo folkens. Hvordan har det gått med dere i påska?

 

Jeg har hatt en utskeielsesdag - langfredag - men det var planlagt. Da fikk jeg lov til å drikke rødvin og spise pizza og sjokolade og det hele. Og det var viktig å ha den dagen å se fram til. Men veide meg etterpå og så at vekta spratt litt oppover. Men pytt - påska er ikke tiden for å gå mye ned i vekt.

Blir spennende med veiing i morra :)

 

Kjenner at det skal bli litt godt med hverdag og færre fristelser nå... Fordelen med fridagene er jo at det blir mer tur selvfølgelig, men det er akk så mange kaloririke fristelser knyttet til denne høytida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes godt ut med vin ,pizza og SJOKOLADE:) mmmm,jeg elsker marsipan:)og jeg kjøpte meg et marsipanegg,med sjokolade og strø....men fornuften seiret...jeg la det i påskeegget til barnebarnet mitt...og laget meg en skål med smoothie i stedet.Var godt det også....men...Jeg har også veiedag i morgen,men tror ikke vekten har gått mye ned på disse 2 ukene:( det er trasig,men nå er det hverdag igjen og det er godt synes jeg.Lykke til til dere som skal på vekta i morgen er spent på hvordan det har gått for dere.Vi "snakkes " i morgen . Klem Voila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i morges - 0,8 ned siste uke, 1,8 ned siden forrige offisielle veiing - for to uker siden. Og det i påska med alt av fristelser!!! Fornøyd med det :):( :(

 

Lykke til til dere andre som har veiing i dag eller i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...