Gå til innhold

Hjelp...jeg trenger hjelp!!


Gjest barbrov

Anbefalte innlegg

Gjest barbrov

Nå gir jeg snart opp!

Var så godt igang med vektnedgang...så begynte jeg på p-piler, for jeg holder ikke ut eggløsningssmertene...og hva skjer? Jo da, opp 7 kg med en gang!

Jeg har mest lyst til og grine!!

Trener spinning 3 ganger i uka og styrke 1 gang i uka, så d skulle ikke være mangel på trim heller, men de kiloene er visst festa med superlim :)

Er d noen som har gode råd å komme med, så please del dem med meg, for nå er jeg sånn passe oppgitt.

 

Ha ei fin helg alle på forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barbrov
Hva med å slutte på p-pillene' date=' eventuelt bytte til et annet merke. Hør med legen din ....[/quote']

Takker for svar...Jeg har nettopp byttet merke, til de som har minst hormoner.

Hormoner og meg er en veldig dårlig kombinasjon. Grunnen til at jeg går på dem er som sagt for å slippe unna eggløsningssmertene som er veldig plagsomme, og også fordi jeg har veldig store blødninger når jeg ikke går på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo forsøke cerazette? Det er teknisk sett en minipille og har bare progesteron, ikke østrogen. Men er ikke så "hårsår" på at den må tas på samme tidspunkt hver dag som de andre minipillene.

Jeg har nemlig også slitt med ulike ppiller (nye og spennende bivirkninger for hvert merke). Har nå brukt cerazette i et år og har bare skryt å gi for min del. Ingen PMS, ingen mens (bare litt rusten utflod 1-3 dager), intet sjokolademonster to ganger månedlig, få hormonelle raseriutbrudd, ingen menssmerter og heller ingen vektøkning...

 

Jeg mener ikke at den er løsningen for alle - har truffet flere som ikke tåler den - men for de som den klaffer på så har den veldig få bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barbrov
Du kan jo forsøke cerazette? Det er teknisk sett en minipille og har bare progesteron' date=' ikke østrogen. Men er ikke så "hårsår" på at den må tas på samme tidspunkt hver dag som de andre minipillene.

Jeg har nemlig også slitt med ulike ppiller (nye og spennende bivirkninger for hvert merke). Har nå brukt cerazette i et år og har bare skryt å gi for min del. Ingen PMS, ingen mens (bare litt rusten utflod 1-3 dager), intet sjokolademonster to ganger månedlig, få hormonelle raseriutbrudd, ingen menssmerter og heller ingen vektøkning...

 

Jeg mener ikke at den er løsningen for alle - har truffet flere som ikke tåler den - men for de som den klaffer på så har den veldig få bivirkninger.[/quote']

Tusen takk for svar, skal høre med legen min om jeg kan få prøve dem.

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Bare si til legen din at du skal ha de du, Cerazette er den p-pillen med overhodet minst av de skumle bivirkningene. Dvs at selv folk med relativt høy risiko for blodpropp kan bruke dem! Enkelte leger har imidlertid ikke fått med seg at dette er et godt preparat - legen til min lillesøster sa: å, er du sikker på at du vil ha Cerazette, de er jo så dårlige! Men dette er altså bare tull! Østrogenfrie p-piller er relativt "nytt" på markedet i Norge, spesielt da denne typen med 12 timers glemmemargin (som alle andre p-piller), men de har vært på markedet i maaaange år i andre land. Så de er godt utprøvd :-)

 

I tillegg til å kunne en god del om disse tingene (har jobbet som seksualopplyser for ungdom i noen år) så har jeg selv gått på Cerazette i et par år og er veldig fornøyd. Ingen PMS, ingen mens, stabilt humør, ingen stor godte-hunger. Som det ble nevnt her tidligere i tråden er det enkelte som sliter med blødningskontroll, men hos de aller fleste dreier det seg om såkalt spot-blødninger og i beskjedne mengder. Selv om du skulle ha en del blødningstull i starten så pleier det å roe seg etter den første mnd eller to (selv småblødde jeg litt nesten hele den første mnd, deretter har det vært to deilige år uten en eneste dråpe :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men cerazette er et veldig dårlig produkt for de som ikke greier å ta den nokså lik tid på døgnet HVER dag. :) Du har kun 12 timer på deg, hvis ikke må du bruke kondom i 7 døgn. Og det beste er om du greier å ta den helt likt hver dag (altså +/- 1 time). Dette fordi det er en minipille og ikke en p-pille. Husk også at hvis du skal gå over fra p-pille til cerazette skal du ta første cerazette pillen på den første pillefrie/juksepille-dagen på p-pillebrettet. Du skal altså ikke vente de siste 7 dagene på p-pillen.

 

Også vil jeg bare si en annen ting;

jeg vet ikke hvor gammel du er, hvis du er under 20 år så har man sett at vektøkning i forbindelse med p-piller ofte henger sammen med naturlig vektøkning (siden man skal ha litt vektøkning som en naturlig del av utviklingen fram til man blir ca. 20 år). Det er også mange som begynner på p-pille samtidig med at de stabiliserer seg med en kjæreste, og dermed sitter mer stille i sofaen med kjæresten og spiser mer usunn mat. Jeg sier ikke at dette nødvendigvis er deg, men det kan jo være lurt å sjekke ut om du trener mindre eller spiser mer, eventuelt spiser mer usunt enn før du begynte på p-pillene. Hvis du lurer på noe om Grete Roede opplegget vil jeg anbefale tråden "så mye skal du spise i løpet av en dag" på forumet "Ny i vektklubben".

 

- innen2010 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barbrov
Men cerazette er et veldig dårlig produkt for de som ikke greier å ta den nokså lik tid på døgnet HVER dag. :) Du har kun 12 timer på deg' date=' hvis ikke må du bruke kondom i 7 døgn. Og det beste er om du greier å ta den helt likt hver dag (altså +/- 1 time). Dette fordi det er en minipille og ikke en p-pille. Husk også at hvis du skal gå over fra p-pille til cerazette skal du ta første cerazette pillen på den første pillefrie/juksepille-dagen på p-pillebrettet. Du skal altså ikke vente de siste 7 dagene på p-pillen.

 

Også vil jeg bare si en annen ting;

jeg vet ikke hvor gammel du er, hvis du er under 20 år så har man sett at vektøkning i forbindelse med p-piller ofte henger sammen med naturlig vektøkning (siden man skal ha litt vektøkning som en naturlig del av utviklingen fram til man blir ca. 20 år). Det er også mange som begynner på p-pille samtidig med at de stabiliserer seg med en kjæreste, og dermed sitter mer stille i sofaen med kjæresten og spiser mer usunn mat. Jeg sier ikke at dette nødvendigvis er deg, men det kan jo være lurt å sjekke ut om du trener mindre eller spiser mer, eventuelt spiser mer usunt enn før du begynte på p-pillene. Hvis du lurer på noe om Grete Roede opplegget vil jeg anbefale tråden "så mye skal du spise i løpet av en dag" på forumet "Ny i vektklubben".

 

- innen2010 :)[/quote']

Tusen takk for d, men jeg er snart 35 og har 2 barn :)

Jeg trenger ikke pillene for prevensjonen sin del, da sistemann er prøverør..kun for å få bort store blødninger og eggløsningssmerter.

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...