Gå til innhold

4kg igjen! Gi meg noen skikkelig puff her


Gjest Fjelljenta

Anbefalte innlegg

Gjest juhuuu

I dag gikk jeg til jobb, 40 min rask gange - deilig start på dagen! :-) Litt kjølig ute, men jeg synes det er godt når jeg skal gå, for da svetter jeg ikke så mye ;-)

 

Det grå greit med fokusmåned så langt. Jeg holder meg på +/- 1700 kcal, og det går akkurat bra. er ikke akkurat mett når jeg legger meg, men jeg klarer meg - fighting through it! Kroppen har vært litt slapp og klarer ikke komme så høyt i puls som vanlig når ejg trener - er muligens pga mange tiemrs maling og at jeg faktisk er trøtt og sliten. Men jeg er ved godt mot! Bare to arbeidsdager igjen til heeeeelg! hurra! Det skal bli deilig! Alltid godt med fri ;-)

 

hvor er du? hva gjør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar
Gjest juhuuu

Under dagens lunsjbuffet på jobb var det ikke knekkebrød, så jeg tok to små grove rugbrødskiver. I panikkens kamp for at jeg ikek kunne spise akkurat det jeg hadde tenkt, spiste jeg den ene skiva med kokt skinke, agurk og paprika. Men den andre ble en slags dessert-skive... peanøttsmør og syltetøy!! Det var godt, men ikke verdt det! Altfor mange kalorier på altofr liten glede. Gleden ville vært større hvis jeg hadde klart å motstå den fristelsen! Akk og ve.. Jeg har i hvert fall planlagt kaloriene for resten av dagen, med korn og kulturmel til mellom måltid, og banan og yoghurt til kvelds. Da har jeg igjen 550 kcal til middag, og min kjære skal lage fiskesuppe med bare kraft og grønnsaker, ikke noe kremet suppe her i gården, så da blir det akkurat passe med en god porsjon suppe med en skive brød til. :-)

Jeg fikk male-virus i går kveld, holder på med prosjektet vettu. til slutt måtte min kjære si at nå var det nok, nå må vi få oss litt søvn. Kunne nok ha malt hele natta tror jeg, for jeg er så spent på resultatet. Begynte på kjøkkenvinduene i går kveld, og det blir så fiiint! men jeg sa da jeg la meg (altfor sent) at jeg kom til å kutte ut treninga etter jobb i dag. Da sa han at han egentlig burde pushe på meg for å trene, ettersom vi skal være flinke i juni... Det er jo bra trim i å male, men jeg teller ikke trimpoeng på det. Så han sa at jeg burde i hvert fall ta med både klær til å løpe og til spinning, så kunne jeg i hvert fall velge etter jobb i dag. og nå kjenner jeg jo at jeg måååå jo trene. Kan ikke dra hjem og legge meg på sofaen til han kommer hjem fra trening, for så å sløve og male resten av kvelden. Samvittigheta har bedre av å trene, så jeg må nok bare det. Har kun 6 trimpoeng hittil denne uka, og kalkulerer med 13, så jeg bør få 2-3 i dag, og trene en gang til i helga. kanskej en lang fjelltur på søndag??

 

God helg! Her blir det maling, tur, bursdag i morgen (skal til en som blir 40, jeg har sagt ejg skal være sjåfør, så kommer jeg i hvert fall ikke til å drikke - sparer en del kalorier på det :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Dagen har nå startet med 10 min rockering (som jeg skal gjøre hver dag ut juni nå - satser på å skrumpe inn litt på cm rundt magen). En rockering som jeg fikk anbefalt på kurs, som er ruglete på innsiden, veier 1,7 kg, og som virkelig tar! Får blåmerker de første gangene, men ondt skal ondt fordrive!

 

Det ble ett glass hvitvin etter gårdagens malejobb på kvelden. Etter yoghurt og frukt til kvelds, så de 150 kcal i hvitvinen gikk rett i ukas kosemerker. Ligger på det kcal inntaket jeg skal (1750), men har 5 trimpoeng for lite foreløpig denne uka. Ser at man kan få trimpoeng for å male, men jeg lar det gå utenom, men det har blitt mange male-timer...

 

Jeg kjøpte meg turorienterings-pakka i går. Var mye på turorientering da jeg var lita, sammen med pappa. Har ikke sprunget o-løp på aldri så lenge, og fikk lyst til å bevege meg ute igjen med kart og kompass. Tida flyr da, og kaloriene forbrennes!

 

Og det ble trening i går. Haglskuran gikk, så det ble spinning. Godt! Herlig start på helga, etterfulgt av fiskesuppe med brød til. Nam nam!

 

Drukket kaffe og spist frokost med min kjære nå, en rolig morgen. Men NÅ skal det males! :-) God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Og jeg har bestått med glans! :-D Jeg kommer ikke til å veie meg eller måle meg før juni er omme, for kontrollvekta mi ser jeg først igjen ved månesskifte. Er greit for å se om man klarer å holde seg en måned uten å sjekke, bare å gjøre det man vet er riktig, for så å se om det gir resultater.

 

Det ble færre trimpoeng enn jeg hadde kalkulert med, men jeg har da ikke regnet med male-trimpoeng. Og jeg har malt 15-20 timer. Men jeg tar det igjen den uka her, for jeg skal gå til jobb hver dag denne uka, og joge hjem. I tillegg er det tre små fjelltopper med i miljø-uka, så jeg må prøve å få tid til det i ukedagene ettersom vi skal bort i helga. Så etter jobb i dag blir det oppom en av toppene på tur hjem. Herlig!

 

og så rocker ejg med rockeringen min, 10 min hver dag :-)

Og gjennomsnittlig kcal inntak wer ca der ejg skal være tror jeg, skal regne det ut etterpå :-) Veldig fornøyd med hvor sunn jeg har vært. Et lite kakestykke på lørdagskvelden, og to glass vin totalt i helgen. Og det er inkludert i kcal-beregninga altså.

 

Nå er det sannelig mandag igjen, håper uka går kjempefort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trilleren, hvor er du?

 

Jeg sprakk i går kveld. Fikk 5 trimpoeng på mandag, og 5 på tirsdag, så i går kveld kjente jeg at jeg måtte opp i inntak, tok først to knekkebrød med hvitost (i stedet for magert pålegg), og så en mini-sjokolade... Kom opp i 2100 kcal, 350 over det jeg skal. Men jeg ligger godt an med forbrenning, så jeg skal knipe det inn igjen :-)

 

I dag gikk jeg til jobb og skal på en mini-fjelltur rett etter jobb sammen med to vennepar. Det blir fint - nydelig vær her i dag :-)

 

Ha en super dag! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

Nå er det ikke ned i vekt, nå skal jeg heller prøve å unngå den store vektøkningen. HAr vært lite trim her i det sist, bare mye avslapping. Ikke vært helt i strøk, men svaret til det kom jo når testen lyste positivt mot meg. Var av å var instruktør igår. Fikk løst svetten godt da, men tungt da mann. Så vidt jeg orket å løfte bena på slutten. Ser dere er ferdig med malingen? Skumleste meldingene over. Lenge siden jeg har vært innpå. Og det ses på vekten og, 4kg opp. :-( Ukemenyene vellykket? Her er det ingen matlyst for tiden, mulig derfor vekten er på vei opp, forbrenningen er på sparebluss. SKal lese gjennom innleggene dine så kommer sikkert mer her etterpå...

 

Eh, nei ikke ferdig å male, mye igjen? Synes du er superduperflink jeg. Holder deg til det du skal av kcalinntak osv. Jeg har falt helt av lasset. Er overrasket om jeg er oppe i 500kcal på en dag jeg. :-( Håper matlysten snart kommer tilbake. Kakespisingen er over for en stund nå, i pinsen var det brullup lørdag, konf søndag. Helgen som var hadde svigermor 60års dag, ble litt kake lørdagen der, men egentlig ikke spist så mye kake, ikke fristet, så har heller vært de "plikt" for å være høflig stykkene. Høres ut til at du og din kjære er flinke til å finne på aktiviteter sammen.... er jo kjempe bra. Vi har virkelig lagt på latsiden her, må komme oss ut litt mer, bare lille blir kvitt forkjølelsen sin nå så han kan være litt mer ute. HAr kjøpt ny vogn som vi må få gått til. ;-D

 

Må ha en superduper dag Juhuuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte her om kvelden, men ser at innlegget mitt ikke er der!

Gratulerer i hvert fall med økende vekt, hehe - i hvert fall grunnen til det :-)

 

Jeg er sååå glad det snart er helg! Fire timer igjen på jobb, så er det padle-helg. Skal på kanotur, og det blir bra. Har allerede 18 trimpoeng denne uka - har gått og jogga mye. Ble for lite forrige uke, men denne uka blir det mye mer enn forventa. :-) Har spist litt mer også, har hatt litt sug. Men det var bare tirsdagen at jeg spiste300 kcal for mye...

 

Håper du får ei fin helg! Vi høres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært bortreist i helga, og på jobbreise mandag og tirsdag med hotellovernatting og utfordringer i matveien. Følte meg skikkelig uggen da jeg dro hjem i går kveld, og var overlykkelig da jeg kom hjem til min kjære som hadde disket opp med fiskesuppe med masse grønnsaker. I dag har jeg gått til jobben, og skal jogge etterpå. Så nå er jeg igang igjen med livsstilen slik jeg vil ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært bortreist i helga' date=' og på jobbreise mandag og tirsdag med hotellovernatting og utfordringer i matveien. Følte meg skikkelig uggen da jeg dro hjem i går kveld, og var overlykkelig da jeg kom hjem til min kjære som hadde disket opp med fiskesuppe med masse grønnsaker. I dag har jeg gått til jobben, og skal jogge etterpå. Så nå er jeg igang igjen med livsstilen slik jeg vil ha den.[/quote']

Deilig med knekkebrød og kornblanding! Og masse vann og grønn te! Gleder meg til å jogge etterpå også, kjenenr at kroppen har det best slik :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ser vi har vært sløve til å oppdatere hverandre her i de siste ukene. Her kommer en liten rapport fra nord:

 

Jeg føler meg veldig bra. Kjæresten min sa har om dagen at han er sikker på at jeg nå er under 70 kilo, for han kunne se det på meg. Til helga skal jeg til pers igjen, etter fem uker uten veiing elelr måling. Det har ikke blitt like mye fokus siste drøye uka som jeg hadde tenkt, mend et har sine grunner. Vi har kjøpt HUS! :-) Det skjedde veldig mye på kort tid, så jeg satte treningstida helg bort. Men i dag skal jeg ut å jogge, og det gleder jeg meg til! Maten har gått stort sett bra, men på lørdag kveld spiste vi sjokolade og is. Vi begynte å tenke tilbake når sist vi spiste godter, og vi kom fram til at det måtte være før påske. Vi har vært mye på tur siden da, og det har blitt et par vinglass, men aldri noe sjokolade. Så det var godt! Men med et kakestykke på bursdag i går i tillegg, og ikke noe trim hele uka, så kjenner jeg at det i dag blir deilig å komme meg ut. Så får jeg se om det har skjedd noe nedgang neste helg når jeg kommer meg til vekta.... ugh ugh - jeg er spent!

 

Åssen går det med den voksende magen? Er kanskje en grunn til at du ikke er her inne lenger, trilleren, for nå blir det jo ikke noe nedgang framover :-)

 

Håper du har det bra i hvert fall, og nyte varmen! Tosifret på graderstokken her også i dag, så vi klager ikke ;-) Ha ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta
Ser vi har vært sløve til å oppdatere hverandre her i de siste ukene. Her kommer en liten rapport fra nord:

 

Jeg føler meg veldig bra. Kjæresten min sa har om dagen at han er sikker på at jeg nå er under 70 kilo' date=' for han kunne se det på meg. Til helga skal jeg til pers igjen, etter fem uker uten veiing elelr måling. Det har ikke blitt like mye fokus siste drøye uka som jeg hadde tenkt, mend et har sine grunner. Vi har kjøpt HUS! :-) Det skjedde veldig mye på kort tid, så jeg satte treningstida helg bort. Men i dag skal jeg ut å jogge, og det gleder jeg meg til! Maten har gått stort sett bra, men på lørdag kveld spiste vi sjokolade og is. Vi begynte å tenke tilbake når sist vi spiste godter, og vi kom fram til at det måtte være før påske. Vi har vært mye på tur siden da, og det har blitt et par vinglass, men aldri noe sjokolade. Så det var godt! Men med et kakestykke på bursdag i går i tillegg, og ikke noe trim hele uka, så kjenner jeg at det i dag blir deilig å komme meg ut. Så får jeg se om det har skjedd noe nedgang neste helg når jeg kommer meg til vekta.... ugh ugh - jeg er spent!

 

Åssen går det med den voksende magen? Er kanskje en grunn til at du ikke er her inne lenger, trilleren, for nå blir det jo ikke noe nedgang framover :-)

 

Håper du har det bra i hvert fall, og nyte varmen! Tosifret på graderstokken her også i dag, så vi klager ikke ;-) Ha ei fin uke![/quote']

 

 

Gikk til h med hele magevoksingen, så er nok her inne ennå. Ikke ært her så mye siden dagene løper fra meg. I det siste har jeg vært litt turer på fløyen og rundemannen. Deilig, ny meis til lille nå, den forrige tok knekken på både lille og meg. Men har kjøpt toppmodellen til bergans nå, og vettu, var utrolig stor forskjell.

Nå er det ikke legne til det blir nordnorge på meg også. Så håper dere har bra vær der oppe, trenger ikke akkurat 30 + det oppe, har vært alvorlig varmt her sør en stund nå. Vært godt med to dager med overskyet himmel. Vekten min vetr jeg bare at den er oppe i 73kg igjen. ARG! Men skal ned igjen nå i sommer. :-D Blir spennede å høre hvordan det gikk i helgen med deg. Jeg var i utdrikningslag, drukket brus etter veldig mange år uten, ble sitronbrus til blandevann, men skal love deg at jeg drakk mer vann enn noe annet. Rent vann altså. Nei, får krype til sengs, er stuptrøtt her. Nå blir det full skjerpings på meg her inne så lenge det er nettverk på camp.plassene nordover. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juhuuu

Uff, det var trasig å høre... Regner med dere fortsetter å prøve. Jeg heier på dere :-)

 

Det gikk KJEMPEBRA på helgas veiing!!! 69,8!!!!! Deilig å slippe å se 70-tallet, selv om det bare var så vidt. Krympa 1 cm i midja og 1 cm rundt låret, så jeg er kjempefornøyd. Fikk skikkelig guts til å fortsette, og håper å se 68-tallet når vi drar på ferie dit andre uka i august. Så lenge jeg ikke ser 70-tallet før jeg blir gravid, så er det greit :-)

 

En annen morsom opplevelse jeg må fortelle om: På fredag var både jeg og min kjære og fikk en kroppsanalyse ved hjelp av en vekt som sender elektroniske impulser gjennom kroppen. Den måler fettprosent ++. BMIen min var 23,7, og fettprosenten lå på 23,5 % (anbefalt for kvinner i min alder er 21-33%) - veldig veldig fornøyd! Skal teste igjen nærmere jul, for å se eventuelle endringer. Har tenkt å trene litt mer styrke framover, så mulig det kommer til å gjøre noe utslag.

Kjæresten min var forresten i svæææært god form viste det seg, og det forbauser meg ikke. Han er så flott, og så sprek, at jeg kjenner det kribler bare jeg tenker på det ;-)

 

Håper dere får en fin ferie, trilleren, og hvis dere kommer helt til Finnmark, så gi lyd da! :-) Er meldt bedre vær nå heldigvis, var 3 grader og sidelengs regn fra nordvest i helga... brrr.... godt å gå da, kladde på meg ull og vindtett, lue og votter, og vips, så var jeg ute i frusk luft :-) Deilig å styre ute når det er litt friskt!

 

God ferie! Fortsatt nesten tre uker igjen her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

Å få så bra resultater på testene er jo kjempe bra!!!!!!!!!!!!!!

Her går det i prøving på ny ja, men merker at jeg ikke legger helt sjelen i det denne mnd. Nå er fokuset å komme ned igjen i vekt, noe annet å tenke på. Har klart å krøpet ned til 71kg igjen. Har vært oppe i 75 en liten periode nå, vært veldig mye mcdonald mat osv, travle tider. Men nå har det gått i salater osv. Normal men sunn mat. Så kanskje jeg også kommer meg under 70 tallet før sommeren er over. ;-) Lov å håpe. Hadde vært kjempe fornøyd om jeg kom meg ned til 68-69kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Guri malla - jeg ser på The biggest looser på TvNorge nå - for en gjeng! Tenk hva de presterer på så kort tid!? Skulle ønske jeg hadde personlig trener rundt meg til en hver tid, som kunne ordna treningsrutiner til meg og pusha meg. Frykter jeg ser 70-tallet igjen nå, men jeg gir meg ikke - veiing i august igjen, og skal se 69-tallet fortsatt! Trente i dag - deilig!!! åååååh! Livet er for herlig til å kaste bort på dårlig helse! Fortsatt god sommer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Trilleren: Hvor er du? Vi har vel vært borte i sommer begge to, men jeg er back in business fra den uka her! Var overraskende nok kun på 70,2 da jeg veide meg etter ferien, så jeg har ikke gått opp så mye. Vare på trening i går kveld, og det var så deilig! Skal jobbe meg nedover til 68-isj, så jeg fortsetter. Skal registerere mat en periode nå for å bli mer bevisst igjen, har skeiet ut litt vel mye i ferien. men vært bra aktiv da, så da har det veiet opp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Fjelljenta

Heia!

 

Montro om du er her inne ennå? Ser det er ca en mnd siden sist. Vi driver å klargjør leiligheten for salg, så her er vekten borte vekk. Altså vekten på badet... ;-P Men møtte søskenbarnet mitt her forrige dagen, han har ikke sett meg siden juni mnd. ( da det var bolle i ovnen, men noe han ikke visste/vet) Han sa at jeg hadde tatt masse av. Og det sies jo at de som ser deg sjelden er de som ser det. Så får tro på ham. Tihi...Hjalp i alle fall på motivasjonen, skal jeg love at det gjorde. Vært veldig lite trening her i det siste. Lørdag gikk jeg en tur på ca 8km med barnevogn i værte regnbyene (altså, på vestlandet går de gjerne i ett) Idag har jeg vært på vanngym igjen, med meg selv i bassenget. Skal ha timer på land som instruktør noen dager nå, dobbeltimer. Blir hardt,har jeg ikke prøvd. før. Men gleder meg. Men hvordan går det med deg/dere da????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...