Gå til innhold

8 ukers kurs!!!


Gjest Snowflake

Anbefalte innlegg

Snowflake: jeg tror ikke det finnes pulsklokker som kan brukes uten belte - for på beltet sitter en måledings med sender, og denne plasseres rett over hjertet. Dingsen måler hjertefrekvens og sender signaler til klokka man har på armen. Jeg har trent med pulsklokke ca trekvart år nå, og er kjempefornøyd! Kjøpte en ikke altfor avansert modell fra Polar (F4 heter den) som kostet ca 1000 kr. Der legger jeg inn opplysninger om kjønn, alder, vekt og høyde samt maxpuls, og så kan jeg lese av masse info etter treninga. Må si det er kaloriforbruket som først og fremst interesserer meg... men også moro å se hvordan kondisen har forbedret seg! Klokka er fin motivasjon underveis i treninga, synes jeg.

 

Ellers: tar en helt rolig dag på sofaen med strikketøy, blader og pc i dag - og er spent på veiedagen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var helg nummer to over. Det ble nok mer skokolade enn det burde, men har hatt en veldig god treningsuke. Kampen i dag endte dessverre med en skikkelig strekk, og jeg håper inderlig at den ikke sitter i for lenge...

 

har ikke helt troa på vekten i morgen, da kroppen kjennens tung og full av vann som den gjerne gjør en gang i måneden....

 

MEN den som lever for se !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye å juble for i dag, nei. Nok en gang 100 gram opp. Ikke så mye å gråte for heller, men når det har vært 100 gram opp og ned i 4 uker, er det tungt! Jeg MÅ få ordentlig skikk på maten! For med 17 trimpoeng foregående uke, er det ikke DET som er problemet :) Ingen store utslag på målebåndet heller - puppene krymper trofast uke for uke, det er det eneste! :)

 

Hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snowflake

Hei og hopp!

 

Da var det igjen tid for ukens dom. Og jeg er fornøyd denne uken også jeg. Ned 1 kilo akkurat. Idag viste vekten 70 blank. Så da regner jeg med å se det gylne 60 tallet igjen neste uke.

 

Har hatt en flott uke med masse godvær, gå og nesten-joggeturer, sykkelturer og tilog med en tur i basseng. Hva gir du meg??

 

Denne uken er det også meldt govær, jeg har fri frem til jobbehelg og har kjøpt nye joggesko, så nå gleder jeg meg til å løpe i skog og mark. Har også fått ganske fin farge av all denne uteaktiviteten, og det er jo ikke å forakte;-)

 

Ha en go uke folkens, gir en lyd fra meg senere i uken.

 

Stå på, dere er kjempedyktige!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

viktig å ville stå på. Jeg begynte på ett kurs i beg. av februar. Det gikk kjempe fint og kiloene forsvant.Hele 6.5 kg. Jeg begynte rett på neste kurs for målet var ikk helt nådd. Jeg er 163 høy og veidde 69.5 kg. Har som mål ned til 60 og opptimistisk som jeg var før påske til 58. Etter påske har jeg vært rett på hotell opphold i 5 dager fordelt på to perioder. Det var ikke lett å tenke slanking. Jeg har stått så stille og har ikke kommet ned ett gram de siste uker. Vel jeg gir ikke opp.Det er bare å stå på. I kveld har jeg vært på lang sykkel tur (er med i en sykkelgruppe). Skal kiloene av må det trimmes. Vi får stå på Lykke til for deg og lykke til med meg også..,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snowflake

Dette begynner jo å bli skikkelig gøy dere! Her går det sport i å sporte. Idag har jeg vært på fjelltur, de andre dagene har jeg syklet og gått tur. Har hatt herlig vær hittil i uken og det er jo bare så deilig å komme seg ut i frisk luft med musikk på ørene.

Det beste med det hele er å kunne skryte til min kjære om det etterpå;-)

 

Hvordan går det med dere da jenter? Motivasjonen på topp ennå?

 

Ha en fortsatt flott uke og en fantastisk helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei !

Høres ut som det går greit med de fleste. hr har uken vært travel med jobbreiser... Søndag var det fotballkamp og jeg klarte selvsagt å pådra meg en rift i lårmusklaturen... så nå har jeg pingset rundt på krykker i noen dager..

 

UTROLIG kjedelig at dette skjedde nå, MEN ingenting å gjøre med. Mer fokus på kosthold og vanlige gåturer når det går...

 

uansett:

vekten på mandag viste 74,4 - opp 0,3 :)

 

Det er bare å stå på videre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snowflake

Veiedag idag og her står det på stedet hvil, nøyaktig 70 blank. Skikkelig kjipt. Syns jeg har vært flink i uken, men har nok skeiet for mye ut i helgen.

Nå må jeg bare bo i joggeskoene, og være beinhard med matinntaket.

Får en skikkelig utfordring til helgen med to familiebesøker, stappfull av kaker og digg. Noen som har noen virkelig gode råd for å unngå å falle for fristelsene??Det er absolutt ikke min sterkeste side....

 

Håper det har gått litt bedre med dere andre. Jeg er nå på vei ut dørene for en trimtur på morgenkvisten. Ønsker dere alle en flott uke, med god framgang og fremragende sluttresultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så leit med skade! Det krever vel ekstra innsats på andre måter, ja. Tør ikke å tenke på konsekvensene hvis jeg ikke kunne få trent... Hold ut! Og så krysser vi fingrene for at du blir fort bra igjen :)

 

Siden jeg ble med i denne tråden 15. april har jeg gått ned bare 200 gram. Har jo gått opp et par hundre gram også, så sånn sett har jeg nok slitt av meg en halvkilo tilsammen :) Uansett: ikke noe resultat å juble for, og jeg jobber knallhardt for å ikke gi meg helt over til overspisng og tungsinn her. Med tanke på at vekta viste 69,8 kg 23. mars, er det jo så man kunne grine. Uansett: her inne har vi fem uker igjen av "8-ukers kurset", så jeg SKAL IKKE GI MEG!!!

 

Satser på fin og skadefri trimuke og variert og sunn mat - så kanskje kroppen vil gi slipp på en kilo eller to snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snowflake

Ja jeg er her ennå. Føler jeg kan se og kjenne litt forandring på kroppen. Er flink å trene denne uken, det kjenner jeg på gangsper (hvordan skriver man det ordet egentlig??) på utsiden av leggen !!! Trodde ikke man kunne bli støl der! Men sånn går det vel når man legger ut på joggetur for første gang i sitt liv omtrent. Hehe, jeg var nok et syn for guder!

 

Går greit med maten også, men er fryyyyktelig sulten for tiden. Kunne sikkert spist dobbelt så mye som jeg gjør. Ligger på 1600 kcal pr dag (eller kanskje en smule mer...)

 

Gruer meg til helgen....to besøker...jeg er skikkelig dårlig på fristelser. Men nå må jeg bare ta meg sammen. Ble så skuffet på sist veiing og håper desperat på nedgang denne uken. Det syns jeg faktisk jeg har fortjent.

 

Er ikke så mange som henger med ennå?? Aldri for sent å hoppe på kurset igjen vettu;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kosemose

Jeg har ikke registrert vekten her inne på 2 uker fordi vekten ikke går nedover (eller oppover, heldigvis)..

 

Spiser slik jeg gjorde da jeg gikk på grete roede kurs, men denne gangen går ikke vekten ed.. Ikke 100g engang.. Uff, vet ikke helt hva jeg gjør feil.

Skriver opp alt jeg spiser, veier all mat ink frukt..

 

I dag var jeg i en butikk og da hadde jeg med begge barna mine, og hun dama i butikke sa ja, nå som du er gravdi med nr 3 er det greit å passe på!! Er jo ikke gravid med nr 3. Og vet jeg trenger å gå ned noen kilo, men jeg bruker str 38/M..

Uff, fikk helt panikk da hun sa det. Tenk folk som ikke kjenner meg tror jeg er gravid!!

 

Den vekten bare må ned!!

 

Kom med noen morsome trenings tips takk! Er alene med barna 1 uke nå, så trenings studio orker jeg ikke etter jobben.. Må vare noe jeg kan holde på med ute.

 

Elles vil jeg ønske alle lykke til videre denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosemose: håper du får ei uke med fint vær, så kan du kanskje få til ettermiddagsturer i ulendt terreng sammen med ungene? Du småløper i siksak opp og ned over tuer og i skråninger, mens ungene holder seg på den smale sti, for å si det sånn ;-) De kan ha med kurver til å plukke blomster/samle kongler osv, kanskje?

 

Og så skal det være meget effektivt å hoppe tau - selv gjør jeg det kun under tvang :D Å hoppe strikk kan gjøre susen, hvis du jukser deg til ekstra lange "turer" - rene intervalltreninga, det :)

 

 

For min egen del føles det som jeg er nede for telling. Det er knallhardt å holde seg selv i øra på denne måten; jeg føler at jeg er så totalt på minussida energimessig, at jeg er helt utslitt bare av å komme meg til og fra trening, selv om selve treninga går bra. Da er jeg til gjengjeld støvsugd for alt som kan minne om overskudd etterpå. Til tross for meget nøktern og bra matplan går jeg fortsatt ikke ned. Snikveiing viser ca 0,5 kg OPP siden i går, faktisk. Hvis målebåndet fortalte om krymping i cm ville alt vært helt fint - er jo størrelse og "konsistens" på kroppen som teller for meg, og ikke antall kg i seg selv. Men ingen trøst å hente i målebåndet heller, altså. Blir litt sprø av dette her, altså.

 

MEN jeg gir ikke opp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snowflake

Kjære kosemose og vivaebella! (Og alle andre som leser..)

 

Føler skikkelig med dere, når alt står på stedet hvil og du vivaebella som føler du har lite energi i tillegg. Beundringsverdig at dere likevel klare å følge skjema og ikke gir opp!

STÅENDE APPLAUS!!!!!

I mine øyne er det en klart mye bedre prestasjon enn å gå ned en halvkilo!!

 

Kanskje dere skulle tatt et nytt regnestykke og sjekket om dere skulle ha spist litt mer i en periode. Det er jo helt bakvendt, men ofte det som er årsaken når vektnålen står stille. Du Vivaebella trener jo veldig mye i tillegg...

 

Gode treningstips når man har unger: Vet jo ikke alder, men gåturer er flott. Sykkelturer med barn på sykkel ved siden eller bakpå er glimrende trening. Har du mulighet for å gå i svømmehall? Forutsetter jo at barna klarer seg litt alene mens du tar noen runder.

Jeg trener selv mye pilates hjemme på stuegulvet foran tv'en.

Har du en ergosykkel som står og støver ned et sted? Kanskje naboen har en hun bruker til kleshenger, og som heller kunne gjort nytte for seg hos deg?

 

Ellers er jeg helt overbevist om at vi alle snart ser at det løsner...en slik utholdenhet og prestasjon dere viser går ikke ulønnet forbi!!!

 

Men husk DRIKK MYYYYYE VANN!!!!! Gjerne mer enn 3 liter mener nå jeg...

 

 

Kan på slutten legge til en liten teori jeg har. Fikk høre denne fra en venninne som hadde personlig trener en periode, og hadde fått streng diettplan. Denne leste jeg og så at på lørdagen sto det alltid "det du vil" på matinntak. WHAT?

Forklaringen var at en gang i uken skulle kroppen få et ekstra innskudd, gjerne kaloriholdig og en del fett. Dette ville lure kroppen til å tro at her kopmmer det mye å jobbe med så nå kan den gi slipp på en del, og forbrenningen økte. I tillegg har det jo en veldig bra effekt på den psykiske biten av det å være på kur. Må føye til at disse lørdagene ikke skulle ta helt av, men en god middag, biff med god saus f.eks. og litt kos til kvelds.

Jeg følger dette prinsippet fordi jeg vet at når disse 8 ukene (evt flere om det trengs) er over begynner hverdagen, og da er det godt å få innarbeidet rutiner med at lørdag er kosedag, da er det lov. At jeg skal være sjokoladefri resten av livet er nemlig helt urealistisk.

 

Ops, her sporet det visst av.

Vel jenter, STÅ PÅ !!! Jeg er faktisk veldig stolt av dere, og er takknemlig for at dere følger med meg på dette kurset!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snowflake, jeg er igrunn enig med deg - det er en virkelig stor bragd å holde ut til tross for at ønskede resultater uteblir. Når man får belønning i form av noen hekto ned pr uke, gir iallfall det meg en motivasjon som i stor grad oppveier følelsen av at det er et slit :D

 

Jeg har beregnet inntak og forbruk på nytt, basert på snittet av TP pr uke de siste 5 ukene. Det har nemlig blitt drøyt 12 poeng/uke i stedet for 10. Jeg legger inn den "gamle" beregningen under, til sammenligning.

 

Forbruk inkl TP er nå 2233. Trekker jeg fra 500 kcal blir det 1733 kcal/dag

og trekker jeg fra 800 kcal ender jeg på 1433 kcal dag.

 

 

Forrige bergening, som var basert på 10TP/uke ga disse tallene:

2176-500=1676

2176-800=1376

 

Det er jo en viss forskjell, men det store spørsmålet er hva som vil gi ønsket resultat; å ligge i øvre eller nedre ende av den "lovlige" skalaen... De siste tre ukene har jeg hatt et gjennomsnittsinntak på 1600 kcal.

 

 

PS

For de som vil se alle detaljer i disse beregningene ligger de i tråden min "Sunn & slank" på forumet Ned 10-20 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maik05

nok en travel uke, kom hjem i går og hoppet på vekten i morges... Jeg har bfaktisk gått opp mer enn 1 kg, siste uken.... Dette kan jeg bare ikke forstå, riktignok har jeg ikke fått trent grunnet skade, men jeg har vært ok på matinntaket...

 

Jeg er litt avhengig av resultat for å fortsette, og må innrømme at motivasjonen fikk en liten knekk nå...

 

MEN neste uke kan jeg rtrene igjen og da begynner "hardkjøret". Neste uke SKAL jeg skrive ned alt jeg spiser og holde meg innen 1500 kcal... Det er rett og slett det som må til....

 

Som noen nevnte litt oppe her, så er det faktisk 5 UKER igjen... Det er lang tid til å faktiske gjøre noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snowflake

I morgen er det veiing igjen, og jeg bare må ha gått ned noe. Kjenner motivasjonen skranter, og trenger en liten opptur nå (opptur i form av nedgang i kg altså ;-))

 

Husker dere jeg skrev at jeg skulle på 2 bursdagsbesøker denne helgen. Jeg slapp unna!! Litt kjedelig at grunnen var omgamgssyke på lillegutt på 3. Stakkar lille vennen min.

Idag er det tåelig vær ute, så bare må skrape sammen den siste rest av ork å komme meg ut å gå! Har heldigvis en skjønn mann som støtter meg i alt. Han har fått helt treningsdilla de siste ukene, har meldt seg på denne sykle-til-jobben aksjonen, så skal nok ikke bli så vanskelig å få han med på tur.

 

Vel, jenter vi får krysse fingrene for i morgen...nå må det nedover skal jeg klare å nærme meg målet mitt....

 

Fin søndag til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 300 gram! Jeg er fornøyd med det :) Nedgang to uker på rad er jo vesentlig bedre enn opp og ned annenhver uke! Håper på at kroppen nå er i ferd med å avfinne seg med at mer aktivitet og sunnere kosthold MÅ føre til at den slipper fra seg noen kilo :)

 

Hvordan har det gått med dere andre?

 

PS

Håper du ikke ble smittet av omgangssyken, da, Snowflake... finnes jo mye mer behagelige måter å miste vekt på enn akkurat det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snowflake

Hehe, nei slapp unna omgangssyken...ihvertfall enn så lenge.

 

OG....jeg gikk ned 1 kilo denne uken. HIPP HIPP HURRA!! Lettelse! Det er litt merkelig men den vekten min ender opp på helt runde tall.

 

uke 1: 71,8

uke 2: 70

uke 3: 70

uke 4: 69

 

Endelig kom seksti-tallet til syne:-)

Blir en tøff uke dette med 17 mai og greier, men vi klarer vel det også;-) Skal være flink med mat og trening hele uken, men 17 mai er nå engang 17 mai, og da skal jeg gasse meg i rømmegrøt og spekemat. Jada, vet det ikke høres bra ut, men tradisjoner er til for å holdes.

Grattis med nedgang Vivaebella, dette går veien.

 

Håper dere andre har gode resultater også!!

 

Go uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maik05

jaja, mandag igjen...

 

Motet meg opp til å hoppe på vekta, den var ikke overraskende ikke gått ned... Heldigvis ned fra sist uke, men fortsatt oppgang i forhold til uke 2....

 

Men jeg har vært super flink idag, og merker at dette blir litt lettere når jeg faktisk skriver ned ALT jeg spiser...

Første trening på 2,5 uker idag. Helt super å komme i gang igjen !

 

Nå har jeg troen !!!

 

dere andre gjør det jo veldig bra !! Stå på videre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snowflake

Ja da var jemmen torsdagen her igjen...syns tiden går så fort.

Har kommet inn i en fin stim med regelmessige sunne måltider, og har nå ikke spist eller TENKT (tro det eller ei) på sjokolade på flere uker. Er ikke noe savn lenger. Det er faktisk helt utrolig!!

 

Går mye tur, og trives med det:-)

Motivasjonen er fremdeles på topp. Gleder meg til sommer og sol, og nå til helgen 17 mai!!!

 

Håper det går fint med dere også...og på forhånd GRATULERER MED DAGEN!!!

 

HIPP HIPP HURRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med helg i sikte! Grudde meg faktisk litt til denne 17.mai-helga inntil i går - det er så mye som skal ordnes med i forbindelse med den dagen (OG hagen, OG Grand Prix-pizzaen osv osv) og så aldeles for lite energi og tid! Men så fikk jeg altså vite at svigermor ordner med bløtkake! Det betyr a) en ting mindre å tenke på på bakefronten :) mindre fare for akutt fristelse. Det siste fordi jeg ikke er så glad i bløtkake (i motsetning til brownie, som jeg hadde tenkt å lage), så det er ikke en gang noen stor trussel dersom vi evt blir påprakket restene etter denne bløtkaka :D

 

I tillegg er det min favoritt Aerobox som er ukas lørdagstime på treninga, så dette blir bra!

 

Til overmål er bunadsskjorta mi søkk borte, og det gjør ingen ting! Den har aldri vært passe til meg så jeg hadde uansett tenkt å spørre mor om hun hadde en til låns. Joda, nå får jeg levert en ny, fin, ren og strøket skjorte på døra. Hurra for mor, og hurra for 17. mai!!!

 

Håper dere alle får ei fin helg og en positiv opplevelse på vekta over helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snowflake

En kort hilsen fra meg...

 

Hehehe, ikke overraskende ble det ikke noe nedgang denne uken. står fast på 69 kg, blank. Men det er helt greit det, har hatt en utsvevende helg, sånn rent matlig. Heldigvis er jeg fortsatt topp motivert og regner med dette går veien.

 

Stå-på-klem fra meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig dere andre har bedre resultater å vise til enn meg - stillstand er jo rene seieren i forhold til OPP OPP OPP! På vekta i går kunne jeg registrere + 1,1 kg, og siden jeg har vært på vekta hver dag i uka som gikk, vet jeg at økningen kom mellom fredag kl 07.00 og mandag kl 07.00... jada, det ble både boller, is og kake i helga, men også ei skikkelig 4-poengs treningsøkt på lørdag i tillegg til de 8,2 tp fra tidligere i uka. Igjen: Argh!! Sjekka vekta igjen i dag tidlig også, i tilfelle det var snakk om ekstreme vannansamlinger i går... he he... vekta viste ytterligere 100 g opp. Say no more.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snowflake

Ser det er flere enn meg som er litt reg å rapportere....Min unnskylding er en hektisk uke med bursdagsbesøker og omganssyke om en annen..

 

Har blitt mange fristelser og lette løsninger, samt lite trening...ikke særlig fornøyd kan man si. Vekten viste ned 400 gram, men føler meg slapp og ekkel i kroppen av å ikke ha fått trene.

 

Håper ungene blir friske igjen snart så mor kan komme seg ut gå igjen.

 

Vi må ikke gi opp nå...ennå noen uker igjen av kurset, og jeg har ennå noen kilo igjen som skal av...

 

Go uke til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...