Gå til innhold

10kg på 15 uker? Joda, vi prøver!


Gjest Poetisk

Anbefalte innlegg

Det finnes noen øyeblikk i livet hvor man blir konfrontert med virkeligheten på en ganske så direkte og ekkel måte. For meg involverer gjerne slike øyeblikk en badevekt. Og i dag var en sånn dag hvor jeg bare hadde lyst til å gi faen. Jeg har før gått ned 20kg på 10 måneder, kun for å legge det på med i løpet av de påfallende 12. Begynte for alvor etter flere halvhjertede uker tre uker før påske. Gikk ned tre kilo og var storfornøyd. Dro så hjem til familien og gammellandet på påskeferie og la på meg 3,8kg i løpet av to uker! Ja du leste riktig. skulle tro det ikke var fysisk mulig, men det har jeg nå bevist. Bare tanken på alt jeg har fortært...herregud. Jeg har som mål å gå ned til 55kg, veier i skrivende stund 74,6kg. Er ruvende 157cm høy, så noen kg synes veldig fort på meg. Første delmål er 70kg til mandag 8. juni (7 uker) og andre delmål er 65kg til 27. juli. Tenker vi starter der og setter flere mål etterhvert. Jepp, nå har jeg nok en gang tatt meg selv i nakkeskinnet og begynt på nytt. For ned skal jeg skjønner du. Jeg har vært overvektig i snart 8 år, så nå sier jeg meg ferdig med den erfaringen.

 

Hilsen Poetisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dobbelice

Du skal være veldig flink viss du klarer 10 kg på 15 uker i alle fall. Men er jo fullt mulig! Vi krysser fingrene for deg! :D

Du er ikke alleine om å være lei av å være overvektig akkurat! Nå er vel ikke jeg det en kan kalle overvektig (173 høy og 69.1 kg), men det er fordelingen som er problemet. I tillegg kan jeg godt krympe litt all over :)

Bare for å illustrere så er søskenbarnet mitt 167 høy og ca.65 kg. En skulle da tro at i forhold til høyde og vekt, så skulle jeg og hun bruke samme str omtrent. MEN det er langt fra sant d i alle fall, hun er mye tynnere enn meg! Tror forskjellen ligger i fordelingen. Hun har alt jevnt fordelt, mens jeg har spinkle armer og legger, og så er resten klistret på midten :)

Men jeg skal nok ta henne igjen om noen måneder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...