Gå til innhold

beinhinnebetennelse


Gjest tuppa72

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen tips angående beinhinnebetennelse? Jeg har akkurat begynt å løpe,og det går lettere for hver gang,hihihihi, men jeg sliter med vondt i bena, såkalt beinhinnebetennelse. Jeg har hatt det tidligere også,og har da sluttet med løping,men jeg har ikke lyst å gi meg denne gang,nå som jeg har kommet så godt i gang. Jeg prøver å la være å løpe i nedoverbakker, og løper overhodet ikke på asfalt,kun på grus og skogsveier.

 

Håper noen har noen tips å komme med...! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hviledager, korte og rolige joggeturer turer med lange intervaller med hurtig gange, mykt underlag, gode sko og laaaaang tålmodighet.

:)

 

Beklager, jeg kjenner ikke noe vidundermiddel annet enn å ta opptrappingen meget langsomt og forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!!! Setter pris på alle svar jeg får jeg...kan ikke så mye om dette.

 

Håper det går seg til snart,men det har bare blitt verre og verre de siste dagene.

Og nå som jeg endelig har kommet i gang, og gått litt ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med kronisk beinhinnebetennelse.

Det er perioder hvor det er jæ... vondt, mens andre perioder hvor jeg kjenner lite.

Jeg har fått såler hos ortoped via trygdeverket, og de har hjulpet meg mye.

Men jeg har måttet unngå veldig mye løping og harde støt på beina.

Men det som blir sagt under er gode råd; riktige sko med rett støtdemping, variert underlag, mykt underlag osv. Samt det å føle på dagsformen er viktig.

Er det perioder hvor du ikke kan løpe så mye, så forsøk heller med sykling og rask gange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...