Gå til innhold

Begynte idag


Gjest busslaila

Anbefalte innlegg

Gjest busslaila

Tenkte jeg skulle klare dette på egenhånd. Har gått noen kurs men er blitt flere år siden sist. Er 42 år, 92 kg., ønskevekt er 80 og str. 40! Har tankegangen fra tidligere kurs i bakhodet, hjelper veldig. Mitt problem er å motivere meg selv til å trimme. Har også sluttet å røyke for 4 mnd. siden, har nok gått opp noen kilo etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Hei.

Du høres ut som en kopi av meg (bortsett fra at jeg har 5 år mer å dra på). Jeg klarte meg greit når det gjaldt mat, men strevde skikkelig med å få trent.

 

Nå er det greiere og det synes på vekta. Jeg har ingen skikkelig god plan til deg for å komme igang med trening, desverre. Selv tok jeg filofaxen frem og skrev inn treningen jeg skulle gjennomføre. Ikke for mye, men nok til at jeg lå på mellom 7 og 10 poeng i uka. Jeg fortalte meg selv at "det er ikke rart at du ser ut som du gjør", hvis jeg ikke gjennomførte det jeg hadde skrevet ned.

 

Skal ikke late som det var lett, men jeg gjennomførte.

Etterhvert ble jeg sløvere. Sluttet å skrive ned, og turene ble sjeldnere og sjeldnere. Da meldte jeg meg på Grete Roede Aktiv kurs. Dette var rett og slett for å ha en fast dag hvor jeg MÅ trene hardt. Jeg har også et konkurranseinnstinkt som ikke lar meg komme på veiing hver mandag uten å ha gått ned, så for å oppnå dette må jeg jo bare trene mellom hver kurskveld.

 

Jeg skal ikke lure hverken deg eller andre: Jeg elsker ikke å trene nå heller, men det blir stadig lettere å komme seg ut. Jeg har satt meg faste dager hvor det bare skal gjennomføres, uansett hva som skjer. Noen ganger blir det ikke så lenge, men uansett så skal jeg gjennomføre.

 

10 uker har jeg satt opplegget. Og klarer jeg ikke det, vil jeg virkelig skuffe meg selv. Jeg er da oppegående nok til å kunne klare å følge et trimopplegg i bare 10 uker? Det er lett å sprekke når det gjelder matinntak o.l., men trening klarer man alltid å gjennomføre, uansett hva som skjer i hverdagen. det er rett og slett bare megselv det står på.

 

Strengt? Ja, men for meg fungerer det. Jeg er mye, mye flinkere nå enn før, og cm forsvinner.

 

Heier på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere:) det dere skriver gjelder nok for de fleste av oss, jeg kan bare svare for meg selv.....men jeg blir stresset av all denne planlagte treningen som man skal gjennomføres for enhver pris.Har vært medlem på et treningssenter,og hadde store planer om å trene minst 2-3 dager i uka.Mange ting skjer ,både på jobb og på hjemmefronten og....vips så har uka gått og du sitter med kjempedårlig samvittighet:( fordi du ikke fikk til det som du hadde bestemt deg for.Jeg slutta....meldte meg på GR kurs 16. mars,bestemte meg for i første omgang fokusere på kosholdet mitt...trimpoeng??? ja det skulle jeg ha, og det har jeg greid,men ikke flere enn at jeg føler at det er overkommelig å få det til, og samtidig vil jeg ikke sitte med dårlig samvittighet om det ikke går.Funker supert for meg,og jeg har gått ned over 5 kg ,uten og være plaget av det stresset med å MÅTTE trimme til faste tider.Stress kan faktisk påvirke vektreduksjonen...og jeg er som MANGE (få som vil innrømme det) ,ikke veldig glad i å trene,men liker å være i aktivitet. Ønsker dere lykke til med kostholdsendring,og med aktivitet i det fine vårværet:)Hilsen Voila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...