Gå til innhold

Ny "nybakt" mamma


Gjest koko1975

Anbefalte innlegg

Gjest koko1975

Jeg spratt opp i morges og hoppa på vekta. Det eneste jeg fikk som respons var "Battery low" og et langt piiiiiiiiiip! Har den batteri nok til å pipe kunne den vel gitt meg vekta i steden??? Min nye veiedag blir tirsdag. Dette blir andre tirsdagen på rad. Har i hvertfall gått ned en cm eller to rundt livet og synes jeg merker det på klær, så jeg er ganske sikker på at det er en god uke. Gleder meg til i morgen. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar
Gjest koko1975

Fant ut det var på tide å måle litt i steden siden jeg ikke fikk veid meg, og det var motiverende nok!

 

Sist jeg målte var ved oppstart 12/5.

 

Midje (ved navel): 91 - nå: 87

Overarm (der bisepsen egentlig skal være): 33 - nå: 33

Bryst (under brystet pga ammepupper):86 - nå 82

Rumpe: 112 - nå: 111

Lår: 70 - nå 68

Hals: 37 - nå 36

Legg: 40 - nå 41

Totalt: 469 - nå 458

 

Yes! 11 cm ned på under en måned! Ser jo godt fasongen min her, rumpe og lår har jeg alltid mye av, mens jeg mister ganske lett på overkroppen. Det kan jeg leve med. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

11 cm på ein månad er kanonbra! Eg er imponert, du er kjempeflink!

Eigentleg treng ein ikkje å vege seg, det er ikkje vekta, men måla som er det vesentlege. Og det klarar du heilt supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Kjempemotiverende! Nå har jeg gått lang trilletur i skogen - 952 kcal på i underkant av 3 timer. Pulsklokka er super! Tok samme turen sist uke og slik jeg la inn da ble den samme turen i overkant av 1100 kcal. Bra man ikke kan lure seg selv.

 

Skikkelig vannblemme på ene helen her nå, så i morgen blir det bare å trille til helsestasjonen på 4 mnd-kontroll og dag 2 av Löplabbet-programmet mitt. Får kjøpe Compeed. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, koko! Jeg bøyer meg i støvet!

 

Her var det stillstand denne uka. Annet hadde egentlig overrasket meg, siden jeg slurvet som bare det i starten av uka. :o Men jeg hadde ihvertfall ikke gått opp, og det er jo bra! :) Og nå er det ny uke med nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Det gikk bra - som jeg trodde. 75,8kg og 1,7 ned siste uken. Utrolig deilig at det løsnet! Da vet jeg at det nytter!

 

Har tatt et par uker for meg å komme inn i det itla, så nå er det din tur!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Gratulerar med 1,7 ned, det er deileg når det løsnar!

 

Itla - det er bra for kroppen å ta nokre kvileskjær avogtil. Du greier sikkert å komme vidare ned neste veke :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, koko, gratulerer! Kjempebra! *tommel opp*

 

Takk for oppmuntring til både koko og propelle. :) Jeg tar det ikke så fryktelig tungt, særlig siden en snikveiing i dag viste -0,7 kg, så jeg håper jeg klarer meg gjennom helgen. :o

 

Det virker forresten som om 2200 er riktig kalorinivå for meg, iom at jeg har ligget på det siden helgen og da allikevel har gått ned en god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

2200 er jo veldig deilig, da. :o Jeg synes faktisk det går helt fint på 1900 nå også. Så lenge jeg spiser "rett" på de slik at jeg blir mett.

 

I går hadde jeg gjester og serverte faktisk taco, men klarte meg likevel under 1900 fordi jeg brukte karbonadedeig, lettost, mager kesam og fullkorns tortilla. Ble skikkelig mett på taco under 600 kcal! Det hadde jeg ikke trodd gikk. :)

 

Vi er flinke og dette går som en drøm!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

I dag skal jeg koste på meg et par smash. Tror jeg, da. Kan hende det blir New Dream Yoghurtis med belgisk sjokolade i steden. Får liksom ei stooor skål for bare 205 kcal i steden for bare noen veldig få smash. Hm -- skal tenke på det. Har kjøpt en Atkins sjokolade også som jeg kanskje skal prøve en gang, men vil helst ha the real thing.

 

Ellers må jeg si jeg synes det går overraskende bra. Eneste nå er at jeg ikke har Ingers rugbrød hjemme og da blir jeg så utrolig fort sulten igjen i forhold. Jeg har alltid vært veldig glad i å lage mat og liker den kreative delen ved det. Derfor er faktisk dette ganske moro og utfordrende - sette sammen magre måltider samtidig som det smaker godt. Og ikke for å skryte, men godt smaker det! ;) I går koste vi oss med grillet reinsdyrfilet, selleriritpurè og amedinepoteter - festmiddag på rett i overkant av 400 kcal og var mett leeeenge. Hadde bare 100g kjøtt, men masse sellerirotpurè. Brukte litt smør i den, men med ekstra lett melk i ellers ble det slettes ikke ille.

 

I dag skal vi også ha gjester på grilling og skal servere oksefilet, amedinepoteter, salat og parmesandressing. Parmesandressingen er helt nydelig og brukes både på potetene og salaten. Basen er hvitvinseddik, egg og solsikkeolje, og det får man jo et ekstra hjerte for også. Parmesan er det jo melkefett i, men det er bare 40gram som skal til på en stooor porsjon som varer i flere dager, så dte blir ikke så ille. Når jeg har hatt rester av denne har jeg brukt den i steden for smør/majones under kjøttpålegg på brødskiver også. Blir en litt mer spennende smak.

 

Det var dagens mattanker. :D En riktig god lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Jeg er tilbake på veiedag på mandag. Siden startdatoen min er en mandag er det mye enklere i forhold til registrering. Jeg må også si jeg er veldig fornøyd - enda en kilo ned! Har også gått ned 4 cm i livet og begynner å få kommentarer på at jeg har gått ned. Ganske hyggelig!

 

Har ligget litt ujevnt på dagene denne uken - mellom 1671 og 2073. Snittet blir uansett 1894, så hadde jeg spist et eple til eller noe hadde jeg vært i mål på 1900.

 

Jeg er i gang med uke 2 av Løplabbets nybegynnerprogram og må si det anbefales! Så langt er det easy peasy, men det blir hardere uke 4 ser jeg. Har hatt en del lange trilleturer i tillegg og havnet på ny pers i trimpoeng - 15 stk! Alt med pulsklokke, så ikke noe juks! Jeg blir mer og mer overbevist om at det er treningen som avgjør om jeg går ned eller ikke.

 

Ellers - de to siste ukene har jeg jo gått ned litt fortere enn anbefalt - er det noen som vet hvor "farlig" det er? Det jeg tenker er at det kanskje ikke er så farlig siden mine ekstra kilo er såpass "ferske" og er knyttet til et svangerskap, men det kan godt være bare ønsketenkning. Noen synspunkter?

 

Jeg skal uansett ha ei uke ferie med mamma og dukka fra i dag, så neste uke regner jeg ikke med noe nedgang. Tror ikke jeg får skrevet hver dag (hvis været blir bra og vi havner på hytta), men mamma er med på lange trilleturer så noen trimpoeng skal vi klare å samle.

 

Ha en strålende uke alle sammen! Nå gleder jeg meg til å lese resultatene rundt omkring her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det gått strålende denne uka - ned 1,7 kg. ;) Deilig! Og særlig fordi jeg ikke trenger å tenke så veldig mye på det, jeg fører ikke engang hva jeg spiser på lørdag og søndag... Men jeg tror du har helt rett i det med treningen, koko, jeg har også som regel 12-15 trimpoeng fra lange trilleturer (der jeg går fort!) og litt yoga, og det må jo ha noe å si for vektnedgangen! (Ellers kan det jo også være alt det håret jeg mister som gjør det... *ler*)

 

Men som deg bekymrer jeg meg også en del for at jeg går ned for fort nå... Synes 1,7 kg på en uke (eller muligens to, da, siden jeg sto stille sist) er veldig mye. Det er morsomt å se tallene på vekta, men litt skummelt også... Vi får håpe noen her inne kan noe om det!

 

Løplabbets nybegynnerprogram - er målet der at man skal løpe til slutt? Jeg vurderer sterkt å melde meg inn på Elixia når vi flytter om noen få uker, da blir det ca 15 min å gå bort. (Jeg vet av erfaring at jeg ikke kommer meg avgårde hvis det er for langt til treningssenteret, nemlig.) Meldte meg ut fra et annet treningssenter da jeg ble gravid, for jeg var avsindig kvalm de første fire månedene og fikk ikke brukt medlemsskapet i det hele tatt. Men nå begynner jeg å få lyst til å trene igjen, og det er jo noe man burde benytte seg av!

 

Ha en fin ferieuke, koko! Kos deg, det fortjener du! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Vi har endelig vunnet flaskekrigen med dukka og i går var jeg på vift for første gang. Oppe hos ei venninne og drakk vin - hjemme halv ett og brukte maaange timer på ei flaske. Jeg har alltid vært glad i vin og før livet ble snudd på hodet med graviditet var det nok fest en gang i uken i hvertfall. Nå sitter jeg her og føler at det kostet mer enn det smakte. Formen er elendig, kaloriene løp og bilen står på andre siden av byen. Ikke har jeg fått fullført ukens Løplabb-program heller. Har lyst på pizza, kebab, indisk, thai... Mmmmm.

 

Skal ta meg ei brødskive til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Min første ferieuke har faktisk gått ganske greit! 0,8kg ned, selvom det ikke har vært en eksemplarisk uke sånn ellers. Fikk ikke karra sammen mer enn 5,9 trimpoeng, og lørdagen var jeg oppe i nesten 2500kcal. Det er vina sin skyld! :P Men, men - nå er det 1,5 uke hverdag før ferien begynner for alvor, så kanskje jeg klarer 5 kg før ferien? Det er i tilfelle over all forventning!!

 

Nå gleder jeg meg til å se hvordan det går med dere andre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand igjen her... Men jeg tror vekta forrige mandag må ha hatt et lite illebefinnende, jeg har veid meg nesten hver dag denne uka og ligget mellom en kilo og en halvkilo over vekten fra forrige uke. Så jeg er egentlig fornøyd, 1,7 kg på to uker er ikke så galt det heller! :P

 

Uka har vært litt vanskelig, har vært fryktelig matlei og da er det ikke så greit å skulle tenke på inntaket... Det blir gjerne færre kalorier enn jeg skal ha, men de jeg får i meg er fra helt, helt feil matvarer. Håper det blir bedre den uka som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

1,7 kg er jo supert på 2 uker. Er jo også mer riktig vektnedgang, selvom det er morsommere når det går fort. :P

 

Jeg har et tips om du er matlei. Jeg blir nemlig veldig lei brød, så nå lager jeg med kaffeshake i steden.

 

Ett egg, et par spiseskjeer proteinpulver, ca 1,5dl melk eller soyamelk, en knapp teskje med kaffepulver (sånn nescoffe-greier), litt flytende søtningstoff og litt kanel og/eller vaniljedråper. Visp til det blir litt tynn eggedosiskonsistens. Smaker veldig godt og blir lenge mett. Kan også ha med i en tett eske på tur o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Ok, Koko, den kaffeshaken din høyrest ikkje så ille ut, bortsett frå det egget... Eg er skeptisk til rå egg, men det går kanskje an å lage utan egg?

 

Eg må le masse, for eg fekk eit rart bilete i hovudet av deg Koko på joggetur som slenger innpå eit egg med skall og det heile og tygger det, når du kjem heim att. Hihihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Det er sånn man blir når man er en sånn treningsnarkoman som meg - da hiver man rå egg innpå på vegen! :P

 

Hvis du tenker eggedosis med kaffesmak, er det like ille da? Det går forresten supert uten egg, men da blir den mye tynnere. Får litt mer måltidsfølelse når man har pisket den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Lurte på om jeg kunne henge meg på her :( ?

 

Har en gutt som er 2 mnd i dag. Og har noen kg jeg gjerne skulle blitt kvitt fram mot jul! La på meg 11 kg under graviditeten, veide 82.2 før jeg ble gravid og er nå 83.2. Målet er vel under 75 kg en plass.

 

Har begynt og trimme og syns jeg har trent bra de siste 3 ukene, men det er stillstand på vekta mi :/ Veldig demotiverende...

 

Har en hunger for melkesjokolade og håper jeg kan få litt motivasjon og klapp på fingeren her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Så koselig at du vil joine! Gratulerer med gutten! :(

Litt motivasjon skal vi klare - jeg synes det er litt motiverende i seg selv å rapportere her hver mandag. Hva om jeg forsvinner liksom - da har jeg jo tapt! :)

 

Jeg var også utrooolig sugen på melkesjokolade etter at jeg begynte å amme. Jeg som ikke har vært noe glad i sjokolade før engang! Jeg slutta trert da dukka var ca 2,5 mnd. Lagde masse fruktsalat og hadde yoplait dobbel0% vaniljejoghurt på. Hjalp på søtsuget, men dessverre ikke på kiloene.... Uansett var det nok en grei overgang. For min del begynte ikke kiloene å forsvinne før jeg registrerte her. Det hjalp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Da jeg smygveide meg på fredag før vi reiste til samboerens foreldre i helga så det riktig så bra ut - langt nede på 72-tallet. Da jeg hoppet på vekta i dag når vi kom hjem var den på 74-tallet. Nå blir det ikke riktig før jeg sjekker i morgen tidlig, men det er utrolig kjipt å oppdage at det ikke skal mer til enn som så. Trodde egentlig jeg hadde vært ganske flink og tatt ganske fornuftige valg, men jeg har jo ikke hatt med vekta og lagd mat selv. Det blir i hvertfall for lite mat på dagen, for få måltider og da er man jo helt utsultet når det store kveldsmåltidet/middagen serveres på kvelden. Har klart meg med et glass vin hele helga, men følt litt press der også faktisk. Spist altfor mye frukt, men det er jo nesten det eneste som er godt i varmen. Ja, ja - dette var forsmak på ferien. Heldigvis skal vi ha 14 dager på hytta først, og der styrer jeg selv. Så blir det en uke der igjen, men ferie må man jo ha. :(

Vel, nå blir det spennende å se i morgen. Vil jo ikke bli fanatisk heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye har dere gått ned siden dere begynte? Og hvor gamle er barna deres?

 

I dag klarte jeg faktisk ikke og spise så mye som jeg egentlig skal, havnet på ca 1700 kcal. Syns det er vanskelig og få det nøyaktig når man er borte og spiser, øyemålet mitt er nok ikke så bra enda :( Men har klart og holde meg unna sjokoladen :)

 

tenkte jeg skulle ha veiedag på fredager, føler meg alltid tyngre på mandager av en eller annen grunn. Trolig på grunn av et alt for høyt godteriinntak i helgen. Men nå er det jo slutt på det :)

 

I morgen tidlig skal jeg på minibootcamp :) Hvor mange treningspoeng bør man ha på en uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...