Gå til innhold

Ny "nybakt" mamma


Gjest koko1975

Anbefalte innlegg

Jeg har rett og slett tatt meg ei lita pause jeg dere. Ble så lei av å ikke komme noen vei. Gikk på vekta i dag og veier litt mindre enn sist mandag - 69,6.

Ses igjen om et par uker! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Heia jenter!

 

Jeg har fortsatt pausen, men tenkte bare jeg skal gi lyd. Orker fortsatt ikke registrere mat, men registrerer trening. Holdt meg stabil vektmessig i underkant av 70kg. Ble plutselig veldig mørkt og kaldt å trene ute, så i går hadde jeg min første treningsøkt på treningssenter. Bindingstid 6mnd - så kan jeg begynne å løpe ute igjen.

 

Er det andre som holder stand her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fortsatt tregt her.. tenke heile tida at I MORGA skal eg registrere mat.. men går i skapa og snoka etter sjokolade istaden :/

 

Men vekta er fortsatt stabil...

 

Så lenge man klara og opprettholde treninga så går man iallefall ikkje OPP :( Håpa eg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg hatt noen uker fri fra matregistrering, men vært flink med treninga. Er vel ca på samme som da jeg begynte pausen og det lover jo bra for ettertiden. Skal klare å beholde vekta når jeg først er i mål. :D

 

Mandag skal jeg begynne matregistreringen igjen og hadde jeg klart 2kg før jul hadde det vært veldig deilig. Da er det bare 2-3 igjen når jeg begynner å jobbe igjen.

 

Må jo si at det ikke er de letteste ukene fremover med julebord og andre festlige arrangementer, men det får gå. Begynner faktisk allerede torsdag til uken med en kveld på Kulinarisk Akademi. Jaja - skal ikke telle kalorier den kvelden i hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg igang igjen! Vet jo det går utrolig greit når man først setter i gang, så det er deilig å ta avgjørelsen. Har jammen gått opp siden sist mandag også, så dette var i grevens tid!

 

Kanskje jeg skal måle litt senere i dag? Kan være greit med en status særlig siden jeg trener en del mer styrke nå enn da jeg bare løp ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midje: 83 (ved navel)

Overarm: 31 (der bisepsen egentlig skal være - armen rett ned)

Bryst: 79 (under brystet pga ammepupper)

Rumpe: 103

Lår: 61

Hals: 35

Legg: 39

Totalt: 431

 

---------------------------

 

Ved oppstart 12/5 2009:

 

Midje: 91 (ved navel)

Overarm: 33 (der bisepsen egentlig skal være)

Bryst: 86 (under brystet pga ammepupper)

Rumpe: 112

Lår: 70

Hals: 37

Legg: 40

Totalt: 469

 

Neste måling var 8/6 2009:

Midje (ved navel): 87

Overarm (der bisepsen egentlig skal være): 33

Bryst (under brystet pga ammepupper): 82

Rumpe: 111

Lår: 68

Hals: 36

Legg: 41

Totalt: 458

 

Neste 29/6 2009:

 

Midje (ved navel): 86

Overarm (der bisepsen egentlig skal være): 32

Bryst (under brystet pga ammepupper):82

Rumpe: 109

Lår: 66

Hals: 36

Legg: 41

Totalt: 452

 

Neste 23/9:

Midje (ved navel): 83

Overarm (der bisepsen egentlig skal være): 31

Bryst (under brystet pga ammepupper): 78

Rumpe: 104

Lår: 65

Hals: 35

Legg: 40

Totalt: 436

 

Dette betyr faktisk at jeg har 5cm mindre enn for 2mnd siden, selvom jeg da veide 1kg mindre. Da er det litt muskler som har kommet på her!

 

Ellers har jeg da spist og trent bort 38 cm av meg selv siden oppstart i mai!

Det er lov å være litt stolt da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka begynte veldig bra og ting gikk veldig lett, men så kom den store stygge julebordulven....

 

5-retter og en god del vin torsdag, besøk hos svigermor fredag, nytt julebord med "bare" 3-retter på lørdag, men kompenserte her med desto mer alkohol. Søndag kunne jo ikke ende på annen måte enn frokost kl. 14.30 og pizza til middag... Nedgang denne uken er 200g, men dette hadde vel helt klart vært enn oppgangsuke om jeg ikke hadde registrert, så kan ikke klage. :)

 

Uka som kommer blir litt bedre. Jentedag på lørdag kan vel bli litt voldsom vil jeg tro, men resten skal jeg klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Hvordan har det gått i julen, koko? :) Jeg er skikkelig imponert over pågangsmotet ditt!

 

Jeg har visst forsvunnet helt herfra, jeg. Vekta har stått helt stille siden sist, tror jeg, på 89 kg. Dvs 12 kg fra trivselsvekta mi (78 kg). Jeg er i grunnen fornøyd med å hverken ha gått opp eller ned, og sier meg fornøyd med å stå stille til jeg slutter å amme. Dessuten har vi bestemt oss for å prøve på nummer to så snart jeg får igjen mensen, så da kan det jo hende jeg tar av de 12 kg i neste ammeperiode. ;)

 

Jeg gjør ingenting spesielt for tiden, annet enn å grue meg til ammingen ikke lenger gir meg noen ekstra kalorier om dagen. :) Lillejenta får fortsatt pupp 5-6 ganger i døgnet, så jeg tipper at jeg kanskje bruker en 3-400 kcal ekstra på melkeproduksjon fremdeles. Så lenge nattammingen ikke er noe stress for noen av oss, lar jeg henne få pupp om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...