Gå til innhold

8. august


Gjest shams

Anbefalte innlegg

Jeg skal altså gifte meg 8. august. Hadde en startvekt første grete roede kurs på 95,7 i begynnelsen av mars. Nå, 7,5 kg senere, begynner jeg å miste troen. Hva kan jeg håpe på innen august? Har trent regelmessig ca 6 timer i uka den siste måneden, i tillegg til at jeg har forbedret kostholdet mitt 100 %. Holder meg (med få unntak) til 1900 kcal om dagen. Mange, men små, måltider.

 

Syns ting går veeeldig sakte, og begynner derfor å miste motivasjonen. Har nesten lyst til å avlyse hele bryllupet. Jeg orker ikke tanken på å "trille" opp til "alters" i hvit kjole. Hele livet mitt er preget av min overvekt, og jeg har de siste årene hatt problemer med å se meg selv i speilet uten å bli, bokstavelig talt, dårlig. Det siste året har jeg gått i joggebukse 24/7, og ytterst sjeldent sminket meg. Hvorfor prøve å pynte på en "do-kost" liksom.

 

*frustrert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Skjønner frustrasjonen din, men husk på at det kan slippe etter litt. Av og til når man en terskel som gjør det vanskelig å bikke under.. men det går, bare ta tiden til hjelp! Så går det nok rette veien igjen!

 

Du høres jo utrolig flink ut da! Og det kreves en del indre motivasjon for å trene så mye hevr uke! Håper du ikke gir opp, og helle ikke blir lei deg om du ikke når idealvekten til bryllupet..

Husk at den dagen er din, og du kommer til å stråle uansett hva vekten viser! :D

 

Kanskje det også hjelper litt hvis du tar på deg noe du synes du er fin i i dag, og sminker deg! Så får du et løft og går med hodet hevet til å ta fatt på den flotte livsstilen du har påbegynt!

 

Masse gode tanker fra ei som også skal gå til alters i august! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tarzan84

Jeg skal også gifte meg 8 august i år, men jeg har ikke så store ambisjoner som deg - dessuten veier jeg enda en del kilo mer enn deg.

Det er kjempeviktig å ikke gi opp, men å finne en motivasjon utenom bryllupet. Kanskje sette deg et lite mål nå i juni/juli?

Uansett, stå på. Du skal nok slippe å "rulle" ned til alterbordet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rolsegurine
Jeg skal altså gifte meg 8. august. Hadde en startvekt første grete roede kurs på 95' date='7 i begynnelsen av mars. Nå, 7,5 kg senere, begynner jeg å miste troen. Hva kan jeg håpe på innen august? Har trent regelmessig ca 6 timer i uka den siste måneden, i tillegg til at jeg har forbedret kostholdet mitt 100 %. Holder meg (med få unntak) til 1900 kcal om dagen. Mange, men små, måltider.

 

Syns ting går veeeldig sakte, og begynner derfor å miste motivasjonen. Har nesten lyst til å avlyse hele bryllupet. Jeg orker ikke tanken på å "trille" opp til "alters" i hvit kjole. Hele livet mitt er preget av min overvekt, og jeg har de siste årene hatt problemer med å se meg selv i speilet uten å bli, bokstavelig talt, dårlig. Det siste året har jeg gått i joggebukse 24/7, og ytterst sjeldent sminket meg. Hvorfor prøve å pynte på en "do-kost" liksom.

 

*frustrert*[/quote']

 

Kjære deg som er frustrert!

 

Jeg er her inne helt tilfeldig og har ikke gifteplaner. Faktisk har jeg vært ( lykkelig)gift i mer enn 25 år så jeg er "gammel" tralten. Men da jeg leste innlegget ditt ble jeg så lei meg på dine vegne fordi du høres så motløs ut.

 

Det at du har redusert vekten din med 7.5 kg, er kjempeflott!. Å redusere vekten er rett og slett hardt og tidkrevende arbeid, både mentalt og fysisk. Speilbilder er noe rare greier. Jeg har også alltid strevd med eget speilbilde (eller selvbilde ?) og jeg synes aldri det forteller meg noe nytt selv om jeg vet at vekten endrer seg. Det er som det vil si: "erta berta, dette går ikke likevel, du kan bare gi opp."

 

Men ikke la det skje. For det vil endre seg. Det viktigste er at det endrer seg i hodet ditt, at du tar tiden til hjelp og at vekten etterhvert taler sitt språk. Du må beholde troen på at dette nytter. Jeg begynte også på kurs i mars og kan skrive ned vekten med ca 6.5 kg. Jeg er faktisk så overrasket over at dette funker. Du sier du har tatt av 7.5 kg, det innebærer faktisk ca 0.5 kg i uken. Det er et fantastisk og veldig sundt resultat. For rask reduksjon gjør bare at du fyker opp igjen. Kroppen din må vende seg til endring over tid. Å trene 6 timer pr uke er kanskje litt i overkant? Kroppen må hvile litt også og det blir tungt å holde steamen på det nivået i lengden. Finn et realistisk nivå som du kan leve med over tid. Og gjør noe som du trives med, men det gjør du sikkert. Som mor til tre jenter blir jeg så trist når du sier at du er en "do-kost". Ingen fortjener en slik betegnelse. Du er ei flott jente som blir en nydelig brud! Uansett. Beste hilsen fra en mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner frustrasjonen din' date=' men husk på at det kan slippe etter litt. Av og til når man en terskel som gjør det vanskelig å bikke under.. men det går, bare ta tiden til hjelp! Så går det nok rette veien igjen!

 

Du høres jo utrolig flink ut da! Og det kreves en del indre motivasjon for å trene så mye hevr uke! Håper du ikke gir opp, og helle ikke blir lei deg om du ikke når idealvekten til bryllupet..

Husk at den dagen er din, og du kommer til å stråle uansett hva vekten viser! :)

 

Kanskje det også hjelper litt hvis du tar på deg noe du synes du er fin i i dag, og sminker deg! Så får du et løft og går med hodet hevet til å ta fatt på den flotte livsstilen du har påbegynt!

 

Masse gode tanker fra ei som også skal gå til alters i august! :)[/quote']

 

Det er godt min frustrasjon er forståelig. Og takk for at du sier jeg er flink. Jeg høster litt inn sånne "gode ord" og trekker de frem når tidene blir tøffere. Det viktige tror jeg er å innse at vekten er et tall - og at de peneste damene i verden veier langt mer en 55 kg! Er uvant å putte på pene klær, har vært vant til de comfy, slappe joggebuksene i et år nå. Men har tatt frem tre esker fra kjelleren med klær som har blitt for små de siste årene - litt etter litt passer jeg nå inn i flere og flere av plaggene. Det er motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også gifte meg 8 august i år' date=' men jeg har ikke så store ambisjoner som deg - dessuten veier jeg enda en del kilo mer enn deg.

Det er kjempeviktig å ikke gi opp, men å finne en motivasjon utenom bryllupet. Kanskje sette deg et lite mål nå i juni/juli?

Uansett, stå på. Du skal nok slippe å "rulle" ned til alterbordet! :)[/quote']

 

Så hyggelig at det er flere her med den flotte datoen 08.08. :)

 

Ambisjoner er fine å ha, men det er viktige at de er realistiske i den livssituasjonen man er i.

 

Jeg fikk meg en aha-opplevelse når jeg var på brudekjoleprøving for en tid tilbake, butikken har faktisk kjoler i større størrelser. Og selv om man bruker 44-46 til vanlig var den kjolen som satt best størrelse 42. Kjole med snøring bak er fltote greier. Har bestilt kjole fra kina (ebay.com) basert på målene jeg hadde for halvannen måned siden (skreddersydd), med snøring i ryggen er det ikke noe problem at man har gått ned i vekt. Det smarteste jeg gjorde var ihvertfall å kjøpe kjole basert på målene jeg ønsker å oppnå, men derimot basert på målene jeg hadde da. Ingenting er så demotiverende som at man "må" gå ned i vekt!!!

 

Mitt første mål er å se 70 tallet (79,9), DA skal jeg koste på meg en skikkelig frisørtime. Jeg er nemlig av typen som går til frisøren annethvert år.

 

Stilig greie du har som signatur i innlegget ditt. Er det en ticker (om det er det det heter), eller lager du den manuelt i hvert innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg som er frustrert!

 

Jeg er her inne helt tilfeldig og har ikke gifteplaner. Faktisk har jeg vært ( lykkelig)gift i mer enn 25 år så jeg er "gammel" tralten. Men da jeg leste innlegget ditt ble jeg så lei meg på dine vegne fordi du høres så motløs ut.

 

Det at du har redusert vekten din med 7.5 kg' date=' er kjempeflott!. Å redusere vekten er rett og slett hardt og tidkrevende arbeid, både mentalt og fysisk. Speilbilder er noe rare greier. Jeg har også alltid strevd med eget speilbilde (eller selvbilde ?) og jeg synes aldri det forteller meg noe nytt selv om jeg vet at vekten endrer seg. Det er som det vil si: "erta berta, dette går ikke likevel, du kan bare gi opp."

 

Men ikke la det skje. For det vil endre seg. Det viktigste er at det endrer seg i hodet ditt, at du tar tiden til hjelp og at vekten etterhvert taler sitt språk. Du må beholde troen på at dette nytter. Jeg begynte også på kurs i mars og kan skrive ned vekten med ca 6.5 kg. Jeg er faktisk så overrasket over at dette funker. Du sier du har tatt av 7.5 kg, det innebærer faktisk ca 0.5 kg i uken. Det er et fantastisk og veldig sundt resultat. For rask reduksjon gjør bare at du fyker opp igjen. Kroppen din må vende seg til endring over tid. Å trene 6 timer pr uke er kanskje litt i overkant? Kroppen må hvile litt også og det blir tungt å holde steamen på det nivået i lengden. Finn et realistisk nivå som du kan leve med over tid. Og gjør noe som du trives med, men det gjør du sikkert. Som mor til tre jenter blir jeg så trist når du sier at du er en "do-kost". Ingen fortjener en slik betegnelse. Du er ei flott jente som blir en nydelig brud! Uansett. Beste hilsen fra en mamma![/quote']

 

 

Takk for de fine ordene, de varmet godt :) Det du sier om å finne seg et realistisk nivå er nok kodeordet her.

 

Og når det gjelder speilbildet så er vel også problemet at man ser dette ørtenhundre ganger om dagen - og da er det jo umulig å se noen forskjell!!

 

Jeg kommer forresten fra en familie hvor overvekt har vært litt "skammelig", og har måttet tåle både en og fire kommentarer som har svidd ganske godt. Jeg har også hatt en mor som har vært jojo-slanker i flere tiår. Det har satt preg på mitt syn på hva som er "riktig" i forhold til vekt.

 

Må nesten si at du høres ut som en flott mor :)

 

Takk igjen for oppmuntrende ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg var syk forrige veiedag, har denne veiedagen vært ekstra spennende!!

 

Vekten i dag viste 84,1. Det vil si at jeg har gått ned totalt 11,6 kg. Totale cm mål (basert på alle tallene man fyller ut her når man er kursdeltaker: hals, lår, arm osv.) jeg har gått ned er 39,7 cm.

 

Godt å endelig se litt progresjon.

 

Venter ennå på kjolen. Selgeren har sagt den sendes neste uke. Er så spent!!

 

Edit: skriveleif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rolsegurine

Så flott resultat! Dette nytter og det er klart at du blir oppmuntret. Tenk på all bonus som også følger med: bedre form og økt velvære fysisk som psykisk.

 

Du sier noe om "baggasjen" din og om at det å være overvektig er blitt sett på som noe skambelagt. Ja, er det ikke underlig hvordan noe som kanskje skulle være velmente råd og bemerkninger kommer ut som det motsatte og etterlater sår. Det høres ut som du har et ærlig og bevisst forhold til dette. Jeg tror at å erkjenne at vi er preget på godt og vondt er første skritt på veien til å komme videre. Som barn er vi alle prisgitt omgivelsene og det er i allefall ikke barnets skyld at slik skjer. Å plassere ansvaret der det hører hjemme kan være en annen måte å ta prosessen videre på. Vi ikke bare har en kropp, men vi er en kropp og den husker og den erfarer.

 

...men nå skjer det jo kjekke ting, ikke sant. Spennende å få brudekjolen på plass. Den er sikkert flott. Forventningsfulle bruder er jo noe av det flotteste som er. Ingen av mine jenter har giftet seg ennå, men jeg skal villig innrømme at når det, og om det skjer, da blir det stas, også for meg!

 

Fortsatt lykke til med dine prosjekter.

 

Fra "Rolsegurine"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...