Gå til innhold

Gifteplaner sommeren 2010


Gjest Sylvi

Anbefalte innlegg

Jeg skal gifte meg 10. juli 2010 og må ned en hel del...Jeg har allerede gått ned 10 kilo, men vekta og motivasjonen har stoppet opp!

 

Jeg slenger meg gjerne med i selskapet her inne...hvis noen fortsatt er her?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar
Gjest MammaTilLars

Jeg er her... om ikke hver dag så er jeg ikke langt unna.

Ned 2 kg på en mnd. Da funker tankegangen min. Spise ofte, og fyll på med masse frukt.

 

Jeg fant drømmekjolen min på lørdag

Har stått igjen med 2 stykker. Når jeg var tilbake med forloveren min, så jeg en til. Før jeg tok den på skjønte jeg at valget kunne bli ennå vanskeligere.... og det stemte... jeg felte en liten tåre når min beste venninne sa at "denne kjolen representerer alt det du er og står for".

Mamma var helt enig. Nå er det ikke noe som skal hindre meg i å komme til velvære vekten min, kjenner at den nærmer seg allerede, selv om den er ca 8-9 kg unna.

 

Hvordan går det med motivasjonen deres da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen er bra om dagen nå, tross to kakestykker med bløtkake i går. Blæh, men jeg har vel trimmet de av meg på morran nå:). Og jeg tok små stykker og ikke mer selv om jeg ville så stolt av det for det er jo der problemet mitt alltid har vært. Stort er godt.. Fnis...

 

Skal sende etter kjole fra china-mann så jeg venter til februar med å ta mål da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hm... det var ikke mye liv her da!!! Ingen som gleder seg til "gifting" da!! ;) Jeg skal se på kjole i romjula. Er spent. Har en ide om hvordan den skal se ut. Men kanskje jeg finner noe heeeeelt annet!!!?

 

God helg alle sammen.... hvis det er noen her da!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hm, hva har dere tenkt ang kjole??? Må ta mål nå snart da, og jeg har jo planer å gå ned i vekt. Kjett å måtte sy inn den i alle kanter da det nærmer seg å eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde kjolen i romjula. Jeg har planer og håper jeg går ned ca. 6 kg. til!! kjolen jeg prøvde var LITT stor, så hun tok mål så jeg får sydd en kjole i str. 40. De fleste kjoler har korsett som man snurper inn i ryggen. Og da har man litt å gå på. Så om jeg går ned mer, så vil den allikevel passe.

Når skal du gifte deg?? De anbefaler at du bestiller kjolen 5-6 mnd før du skal bruke den!! Så kanskje du bør prøve litt?? Snakk med de i butikken om str og fortell at du vil ned noen kilo!

 

Gled deg.... det er moro å prøve! Jeg fikk litt av det jeg hadde tenkt, men den ble allikevel en helt annen type kjole en planlagt.

 

god helg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hopper på her, jeg!

 

Vi gifter oss 26. juni, og det er vel ca 5 måneder og 15 dager til - og forhåpentligvis 10-12 kg i minus.

 

Gikk på GR-kurs i fjor, frem til sommeren. Gikk da ned 10 kg. Gikk opp igjen 2 ila sommeren og 1 i jula, men nå er det pån igjen! Ikke på kurs, men på egen hånd. Blir spennende!!

 

Mammen skal begynne på Easy Life kurs nå. Han har flere kg å ta av, og trenger tettere oppfølging etter maaaaange år med feil kosthold. Så da får vi se! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hopper på her' date=' jeg!

 

Vi gifter oss 26. juni, og det er vel ca 5 måneder og 15 dager til - og forhåpentligvis 10-12 kg i minus.

 

Gikk på GR-kurs i fjor, frem til sommeren. Gikk da ned 10 kg. Gikk opp igjen 2 ila sommeren og 1 i jula, men nå er det pån igjen! Ikke på kurs, men på egen hånd. Blir spennende!!

 

Mammen skal begynne på Easy Life kurs nå. Han har flere kg å ta av, og trenger tettere oppfølging etter maaaaange år med feil kosthold. Så da får vi se! :P[/quote']

 

Hei. Jeg skal gifte meg samme dag som deg og skulle vært 15 kg lettere. Hvordan gjør du det eller tenker du og alle andre her ang målene til brudekjolen??De må jo taes minst ca 10 kg før den store dagen da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette svarte jeg på litt lengre ned her....!! Du må prøve kjolen flere måneder i forveien. Det tar lang tid å sy og det er mange som skal gifte seg!! Jeg gifter meg 24.juli og har bestilt kjolen. Jeg skal ned ca. 6 kg til. Mange kjoler har nå et korsett man snurper igjen bak! Jeg bestilte en str mindre enn den jeg prøvde. Snakk med butikken.... de er proffe på sånt!! :P

Lykke til.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Ser dere er så flinke her inne... Har ikke så mange kg som noen av dere, men syntes det fortsatt er vanskelig! Skal gifte meg 17.09.2010 og vil ned 6,5kg. Skal prøve meg uten kurs, men bruker vektklubben til å bli bevisst på hva jeg putter i munnen og hvor mye... Har kjøpt brudekjole alt! Den sitter greit nå, men den har korsett så gjør ikke noe om jeg blir mindre ;o) Har en venninne som giftet seg ifjor sommer- hun sa at hun var på sitt største da. Den følelsen vil ikke jeg ha, selv om det er noen år siden jeg var på mitt største...

 

Stå på jenter! Dere er utrolig flinke! Har vært bridezilla alt- satser på at jeg er kurert nå ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Dere er så flinke her inne! Det viktig å ha en plan, og den perfekte brudekjolen er kanskje den motivasjonen man trenger! Lykke til!

 

Jeg har også kjøpt kjole alt, fikk en på 50 % salg i januar:) Jeg er 60kg og utfordringen er å ikke gå opp eller ned så mye før August. Har 1-2kg +/- å gå på da kjolen har innsydde spiler i livet så det vil ikke vises, men ikke noe mer!

 

Merkelig det der med kjoler, jeg hadde en helt klar plan på hva jeg ville ha. En helt enkel stroppeløs kjole uten slep med knyting i ryggen. Etter noen runder i kjolesalongen var det alldeles ikke det jeg endte opp med:) Kjolen er riktignok stroppeløs, men har ikke knyting i ryggen og et nydelig slep, men den var SÅ riktig! :P Dette er den ene dagen hvor man virkelig vil føle seg helt perfekt!

 

Noen som har noen tanker på hvor tidlig bør man sende ut invitasjoner? Vi tenkte på å sende våre ut i april, men lurer på om det kanskje er litt tidlig når bryllupet ikke er før i August.

 

LilleTrille2;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sende etter på ebay jeg så kommunikasjon med butikken blir ikke lett jeg som er så elendig på engelsk. Men får kjøpe en som har snøring i ryggen ja, og gjøre en innsats nå til 1 mars for de har levering på 25-30 dager så da har jeg god tid, men klart sku noe skje har vi det travelt i butikk da, bare 3 mnd men det sku gå fint det:))

 

Jeg har tenkt å sende ut innbydelser i slutten av mars, svarfrist midten av mai. Da har de 6 uker på seg og jeg har 5 uker på meg etter det:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra vi har kjoler da damer!! :D Jeg endte også opp med noe heeelt annet enn det jeg hadde i hodet før jeg begynte å prøve! Jeg følte også at det bare MÅTTE bli den!! Litt morsomt og! Det som er igjen av min ide om kjolen er at ikke har slep. Det tar de bort på den opprinnelige kjolen. Gleder meg til å ta den på igjen!

 

Vi skal gifte oss 24/7. Sender ut invitasjonen ca. 1. mai, med svarfrist ca. 1/7.... kanskje litt før.

 

Har sett litt mer på hva som må forberedes i dag... har bl.a. hørt litt med fotografer. Har liten peiling på hvor mye dette egentlig koster! Litt skremmende hvor mye penger det koster. Men, men.... det blir vel bare denne ene gangen!

 

Stå på.... snakkes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo det at vi har tatt oss god tid med invitasjonene:) Vi skal ha bryllupet i min hjembygd slik at mange må reise for å komme dit og vi ville gi invitasjon ut i god tid slik at flesteparten kunne planlegge det i forbindelse med ferie.

 

Det er utrolig deilig å ha funnet kjole, alt skal jo være så enkelt etter at det er gjort! :D

 

Bryllup er utrolig dyrt, ihvertfall dersom man har mange venner eller stor familie! Vi har satt opp et forslag til budsjett, og skal prøve å holde oss innenfor det, men det er mye penger som går til. Men det er sant som du sier Angora1, det er jo bare en gang i livet! :D

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bridezilla

Så flinke dere er. Eg har lenge slitt med motivasjon for å gå ned kiloene eg har fått etter to barn og et inneliv etter kl.7 :) Men no er den her, det var bryllupspaner som skulle til... Får det til matmessig, stort sett, men hvordan får dere lagt inn treningen som skal til? Sliter der:(

 

Har nett vore å prøvd kjoler. En trist greie, fant berre ein eg likte sånn noenlunde. Må nok ut igjen. Skal forresten bestille fra jkdress når eg har funnet ein her eg liker. Kjem på ein god 1000 lapp, sydd etter mitt mål... Noen andre som har vurdert det?

 

Skal prøve å få barnevakt sånn at eg får trent litt i uka, målet er ca.1-1,5 kg i mnd og det bør absulutt være oppnåelig no når motivasjonen er her!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg hiver meg med her for å sikre motivasjonen videre de neste seks månedene.

 

Mannen fridde på nyttårsaften, og vi skal gifte oss 17. juli. Har vært og prøvd kjoler, og fant noe fint, men:

Å kle seg i helhvitt i helfigurspeil i flombelysning... ja, det åpner øynene for gamle synder man trodde man hadde oversett :-)

 

Så jeg startet et nytt og bedre liv i går - her skal det gå i fornuftig kost, nulltoleranse for søtsaker, og trening. Satser på å gå ned 5 kg (og få økt muskelmasse), og det burde jo være overkommelig på noen måneder.

 

Men hva gjør dere ang kjole - det er jo lang bestillingstid, så kan vel ikke vente til jeg har nådd idealvekten?

 

Ha en fortsatt flott mandag, jenter!

Tigs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen tok panikken meg. Vi skal lage invitasjonene våre, det blir et litt mer personlig preg over de. Vi har prøvd oss frem med ulike farger, bånd, dekorasjoner og har endelig kommet frem til en kombinasjon vi begge likte. Kartongen vi skal bruke er vaniljefarget og kjøpt på panduro.

Da vi endelig skulle bestille et stort antall ark, var de helt fri, både i den lokale butikken og på nettbutikken!!! Min kjære har derfor brukt hele helgen til å ringe rundt til andre pandurobutikker for å høre om det var å oppdrive. Dette må være ekstremt populære ark for alle han ringte var fri.

Så i dag kom gla-nyheten, en veninne hadde funnet de arkene vi skulle ha i sin lokale pandurobutikk!! Nå kommer snart arkene i posten og vi kan starte masseproduksjon:) Må si jeg liker disse bryllupsforberedelsene når ting ordner seg:)

 

Angående kjole har jeg alliert meg med en lokal sydame som kan steppe inn dersom kjolen trengs å endres i siste liten, men mitt mål er å holde meg her jeg er, så får vi se om det går bra..:)

 

LilleTrille2;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bridezilla

Det er lang bestillingstid på kjoler, og hvem vet hvordan en ser ut om 5 mnd?? Det som da er viktig er å velge en modell der det er muligheter for å sy inn. De i brudesalongen er erfarne og har sett dette før. Informer om slankingen, så er de proffe i forhold til str.:)

 

Selv tar eg sjansen på å vente litt til. Skal få den skreddersydd fra Kina, så målene sender eg ikkje før om en mnd. eller to. Da har eg fortsatt mulighet til plan B (kjøpe kjole i Norge eller bestille en til fra en annen leverandør) visst den ikke blir slik eg ser den for meg.

 

Lykke til både til Tigs, Lille trille2 og alle dere andre med alt brullupsstyret;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

skal på ny kjolesalong i morgen, så får håpe den er bedre - og de kan faget sitt - bedre enn den siste. Både slitsomt og moro med kjolejakt :-)

Ble fortalt at det var så lang bestillingstid, så ble litt stressa, men skal holde hodet kaldt - og greit å vite at man kan bestille skreddersydd fra f.eks Kina hvis det skulle ta litt lengre tid å finne Kjolen. Er det noen som har erfaringer med dette (Kina-ordrer)?

 

Gladnyheten er at jeg kom meg på trening i dag, for første gang siden lenge før jul, og det gikk overraskende greit. En time cardio, er veldig fornøyd med det :-)

(Så da må man få skryte littegrann)

 

Maten går det også greit med, men oppdager nå sent på kvelden at jeg ikke har fått i meg nok kcal - bør jeg da spise noe, anything, for å få det i balanse eller la være? Har jo lest at det ofte er den sene kveldsspisingen som gjør at man legger på seg...? Gode råd mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bridezilla

Søk på jkdress og du vil få opp mangen som har bestillt derfra på ulike diskusjonssider/debatter. Det var sånn jeg har funnet ut om det. Stort sett er alle fornøyde. De som ikke er det har gjerne tatt feile mål, eller så har de ikke studert bildene nøye nok i forkant.

 

Ang.kcal: Jeg sliter med det samme problemet som deg. Ta i dag for eksempel. Har vore kjempeflink og spist hver 3 t men ender alikevel opp med 860 kalorier. Da føler jeg at jeg har spist mye i dag. Har selfølgelig ikke spist feite ting da metoden kombineres med Alli.

 

Tror heller jeg må lære til i mårra, og planlegge måltidene bedre, legge til mer frukt i løpet av dagen f.eks og fylle på med litt melk i stede for bare vann. Det kan jo umulig være lurt å fylle kvoten seint på kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Jeg tror ikke det er så lurt å spise sent på kvelden, dersom en ikke er sulten, men bare for å fylle opp kvoten, men det er utrolig viktig å spise nok kcl i løpet av en dag ellers går kroppen i sparemodus og vil tviholde på alt fett og i stedet tære på musklene (sånn i korte trekk)

Jeg tror GR anbefaler minst 1300 kcl for dagen litt etter hvilken meny en er på.

Dersom en sliter med å få nok kcl så spis litt nøtter eks. mandler til mellommåltidene, de er kaloririke samt at de inneholder mye sunt fett, eller spis mindre lett-produkter og da føler en ikke at en spiser mer, men får økt antall kcl.

 

Så flink du har vært å trene Tigs! :D Det er bare å stå på!

 

Noen ganger synes jeg det er sååååå utroli tungt å komme seg opp av sofaen etter jobb og på trening. Men det er absolutt verd det etterpå!

 

LilleTrille2;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo bruder!! :D

Når det gjeler kcal i løpet av dagen, så spiser jeg noen walnøtter på kvelden om jeg ser jeg har fått i meg for lite. Eller drikk et glass juice eller to.... spis mer frukt, tørt knekkebrød.... mange varianter.

 

Dere virker litt "småfebrilske" når det gjelder kjoler som skal passe til rett tid! :) Går man til en seriøs kjolebutikk, så er ikke dette noe problem. Mange kjoler har innsnøringer i ryggen, så det går helt bra. Slapp av folkens.... kjolen kommer til å passe. :)

Nå skal jeg lage meg lunsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, jeg har kjøpt kjolen jeg:s... Og jeg som skulle gå ned så og så mange kilo først. Haff. Men det kosta 35 kr og var lekker så jeg måtte bare jeg altså. hehe.. Så da har jeg tatt 2 cm mindre på midje og hofte enn det jeg er i dag, og så skal jeg spørre på mail når jeg sender inn målene hvor mye de mener jeg har å gå på både med tanke på att jeg ratt legger meg ut eller om jeg sku være så heldig å slanke meg. Vil jo ikke att det skal tyte ut alle steder, og ikke vil jeg att det skal strammes så fælt inn bak att det blir klompete heller. Ikke att jeg tror det er noen fare for det men. hehe... Må også huske å spørre om det er korsett i kjolen eller om jeg må bestille meg det. For jeg er soent på de puppa mine i en kjole uten korsett ass.. De må ha noe som holder de på plass..

 

Jeg sender etter fra kina ja, det ble det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bridezilla

Må sei gratulerer, for kjolekjøp e noke herk:S Ska inn i mårgo for 2. gang og prøva fleir. Dei i den forrige butikken prøvde å prakka på meg stroppløse, noke som får overarmene til å sjå ENORME ut.. Fannt ein eg likte då. Den hadde bånd over skuldrene, men må ha meir å velga mellom, . Skal prøva i ein annen butikk. Når eg finn "the one" så skal eg og bestille fra Kina:)

 

Grei måte å holde inspirasjonen på då... Å prøve kjoler altso...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...