Gå til innhold

Acinom's sommertråd. Skal vi slå følge gjennom sommeren??


Gjest acinom

Anbefalte innlegg

Nå har jeg holdt på siden februar. Har gått ned nesten 10 kilo, og krympet masse. Har kommet godt igang med trening ( halveis i epletre nummer 3). Så vanene har kommet på plass. Har vel funnest ut at jeg har trenet for masse og for hardt, og spist for lite i forhold til det. Så det hra vært masse stagnasjon her. Så jeg må bli flinkere til å tilpasse inntaket med uttaket.

 

Har fortsatt masse igjen, og vet at sommeren er ei vanskelig tid, tross ferie og bedre tid til det meste. Så blir det litt reising, late dager i sola, grilling osv....... Mange utfordringer med andre ord.

 

Så i morgen starter jeg på ett 10 ukers prosjekt fram til september. (Da starter nye kurs heromkring) Da skal jeg veie og måle.

 

Skal sette meg noen mål for disse ukene. Må tenke litt.....

 

Denne trådene synest jeg vi kan bruke på å skrive litt om resultater og mål. Men også om trening/trimpoeng vi klarer iløpet av uka og ellers om hvordan dagene går.

Fritt fram med andre ord.

 

Dette skal være en tråd hvor vi skal være støttende og motiverende for hverandre.

 

Håper det er flere som vil gå på med liv og lyst fremover sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Fin tråd du har laget!

 

Det er allerede laget en tråd her inne som heter sommertråden. Der er det mange som har hevet seg på, og som skal oppdatere i løpet av disse småvanskelige sommerukene. Bli gjerne med i den hvis du vil :P

 

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Findusen

I dag er altså siste dag på kurs før sommerferien. Dette har vært et utrolig "tussi" kurs. Har vært lite motivert. Oppi hodet mitt var tanken å gå nd 5 kilo dette kurset, men det blir det nok ikke... Blir nok bare 3 komma ett eller annet. Jeg må tenke at hadde jeg ikke gått på kurs, hadde jeg sikkert gått opp 3...

 

Før kurset i dag har jeg da gått ned 19,2 kilo. Har vært en runde med målebåndet. Har krympet 69.2 cm siden i starten av januar. Da er det vel ganske teit å ikke være helt fornøyd...

 

Har allerede meldt meg på en ny runde til høsten. Ser ikke bort fra at sommeren kan bli litt slitsom. Kan gjerne tenke meg ned 3-4-5 kilo til.

 

Så kommer det værste av alt. I dag etter kurset skal jeg kjøre på butikken og kjøpe meg en stor pose potetgull, Kims salt og pepper. Det har jeg bestemt meg for for leeenge siden. På to måneder må jeg klare å ta det av meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra meg rudt. 20.2 kilo ned!!!

Nå ser jeg CSI og spiser potetgull

 

 

Fy, søren så flink du har vært!! Du fortjener å få belønningen din nå. Tror ikke det har noe å si. Drikk masse vann, så du blir kvitt saltene. Fettet forbrenner du på neste jobbvakt.

 

Jeg har 2 kurskvelder igjen. Det har gått 2 ras her igjen og veien er stengt, så de 2 siste kurskveldene har jeg ikke kommet meg på.

 

Men jeg skal nok klare å trå til litt i sommer jeg og. Hadde jeg klart 5 kilo ned på disse ti ukene til høstkurset starter, så hadde det vært supert. Så kommer jeg i siget med treninga og klarer å gjøre forskjell på hverdag og helg, så skal vel det gå. Halvkiloen i uka er ikke for urealistisk, håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg slår meg sammen dere jeg, begynner å bli så stille i den andre tråden.....

 

Dere 2 har jo vært kjæmpeflinke da :P

 

Selv har jeg bare gått ned 2-3 kilo siden jeg begynte, er godt i gang og skal ikke gi meg enda.....vil av med 6-8 kilo til, så da er det bare å stå på. Har veiedag på onsdager, har gått ned 0,7 siden forrige uke :)

 

Snakkes, ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Findusen
Tror jeg slår meg sammen dere jeg' date=' begynner å bli så stille i den andre tråden.....

 

Dere 2 har jo vært kjæmpeflinke da :P

 

Selv har jeg bare gått ned 2-3 kilo siden jeg begynte, er godt i gang og skal ikke gi meg enda.....vil av med 6-8 kilo til, så da er det bare å stå på. Har veiedag på onsdager, har gått ned 0,7 siden forrige uke :)

 

Snakkes, ha en fin dag :)[/quote']

 

Så koselig at du også vil være med, vi får motivere hverandre til å stå på!

0.7 på en uke er kjempebra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Findusen
Hurra meg rudt. 20.2 kilo ned!!!

Nå ser jeg CSI og spiser potetgull

 

 

Hva har jeg lært av dette?

Jo, det er at hvis man ikke har spist potetgull på 5 måneder og så spiser en hel pose blir ikke kroppen glad! Jeg ble orntli kvalm og fikk kjempevondt i magen. Måtte rett og slett legge meg tidlig i går. Ikke i noe bedre form i dag heller, frokost klokka 13.

Fordelen med dette er at det er leeeeenge til jeg har lyst på potetgull igjen

 

 

I og med at jeg hadde passert 20 kilo i går, fikk jeg premie av kurslederen. En pilates film. Booth camp. Skal putte den i spilleren i morgen og prøve det ut...når jeg er alene hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå her vil jeg gjerne slenge meg med. Skal holde på med internett kurs i sommer, men trenger all den støtte og oppmuntring som er mulig. Team work er en bra ting for meg og derfor høres det kjempe bra ut at vi er flere som vil jobbe med å bli lettere i sommer:)

Jeg har også holdt på siden februar, har denne uka gått ned tilsammen 21.3 kg og selvsagt strålende fornøyd med det :P, men har enda 18.7 igjen så jeg ser for meg å holde på til februar til neste år for å bli ferdig. Må være realistisk i forhold til at de neste 20 kiloene antagelig vil bruke mer tid før den forlater min kropp enn de 20 første.

 

Jeg er med på tråder både 30-40 og 20 -30, det er derfor veldig motiverende i seg selv å krype ned på neste tråd 10 - 20 siden det er der jeg nå ligger i forhold til ønsket oppnådd mål.

 

Det er ikke første gang jeg har strevet meg gjennom en så stor vektnedgang. For å motivere meg mer denne gangen har jeg laget en egen blogg for å konkretisere både resultat og gode tips på veien med bilder og kommentarer.

Kom gjerne på besøk: http://www.tirben.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har jeg lært av dette?

Jo' date=' det er at hvis man ikke har spist potetgull på 5 måneder og så spiser en hel pose blir ikke kroppen glad! Jeg ble orntli kvalm og fikk kjempevondt i magen. Måtte rett og slett legge meg tidlig i går. Ikke i noe bedre form i dag heller, frokost klokka 13.

Fordelen med dette er at det er leeeeenge til jeg har lyst på potetgull igjen

 

 

I og med at jeg hadde passert 20 kilo i går, fikk jeg premie av kurslederen. En pilates film. Booth camp. Skal putte den i spilleren i morgen og prøve det ut...når jeg er alene hjemme![/quote']

 

 

Ja, det e rart med det. Ikke alltid at det hodet vil ha er det samme kroppen egentlgi vil ha.....

 

Lykke til med Pilates.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du også vil være med' date=' vi får motivere hverandre til å stå på!

0.7 på en uke er kjempebra!!![/quote']

 

 

Velkommen!!

 

700gra er råbra på ei uke!!! Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå her vil jeg gjerne slenge meg med. Skal holde på med internett kurs i sommer' date=' men trenger all den støtte og oppmuntring som er mulig. Team work er en bra ting for meg og derfor høres det kjempe bra ut at vi er flere som vil jobbe med å bli lettere i sommer:)

Jeg har også holdt på siden februar, har denne uka gått ned tilsammen 21.3 kg og selvsagt strålende fornøyd med det :P, men har enda 18.7 igjen så jeg ser for meg å holde på til februar til neste år for å bli ferdig. Må være realistisk i forhold til at de neste 20 kiloene antagelig vil bruke mer tid før den forlater min kropp enn de 20 første.

 

Jeg er med på tråder både 30-40 og 20 -30, det er derfor veldig motiverende i seg selv å krype ned på neste tråd 10 - 20 siden det er der jeg nå ligger i forhold til ønsket oppnådd mål.

 

Det er ikke første gang jeg har strevet meg gjennom en så stor vektnedgang. For å motivere meg mer denne gangen har jeg laget en egen blogg for å konkretisere både resultat og gode tips på veien med bilder og kommentarer.

Kom gjerne på besøk: http://www.tirben.blogspot.com[/quote']

 

 

Gurimalla, så dyktig du har vært da!!!! Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Findusen
Hei og hå her vil jeg gjerne slenge meg med. Skal holde på med internett kurs i sommer' date=' men trenger all den støtte og oppmuntring som er mulig. Team work er en bra ting for meg og derfor høres det kjempe bra ut at vi er flere som vil jobbe med å bli lettere i sommer:)

Jeg har også holdt på siden februar, har denne uka gått ned tilsammen 21.3 kg og selvsagt strålende fornøyd med det :P, men har enda 18.7 igjen så jeg ser for meg å holde på til februar til neste år for å bli ferdig. Må være realistisk i forhold til at de neste 20 kiloene antagelig vil bruke mer tid før den forlater min kropp enn de 20 første.

 

Jeg er med på tråder både 30-40 og 20 -30, det er derfor veldig motiverende i seg selv å krype ned på neste tråd 10 - 20 siden det er der jeg nå ligger i forhold til ønsket oppnådd mål.

 

Det er ikke første gang jeg har strevet meg gjennom en så stor vektnedgang. For å motivere meg mer denne gangen har jeg laget en egen blogg for å konkretisere både resultat og gode tips på veien med bilder og kommentarer.

Kom gjerne på besøk: http://www.tirben.blogspot.com[/quote']

 

For et utrolig resultat du har hatt hittil! Stum av beundring!

Har forresten tatt en titt i bloggen din, du er orntli tøff som dokumenterer "prosessen" din sånn (her skulle jeg gjerne hatt en tar-bølge-smiley...) (Kjenner forresten igjen noen av prosjektene dine fra et hobbyforum. Eple beskytteren var genial!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffalompa

Hei på dere!

Her var det kommet sommertråd ja. Kanskje jeg må hive meg med her, for nå trenger jeg noen som kan motivere litt, og en puff bak.. Har sklidd litt ut de siste ukene.

Jeg også trenger noen tips til sommeren, -kanskje spesielt til grillmat.

Noen gode råd?

Tror jeg tar en veiing og måling i morgen så har jeg et utgangspunkt.

 

Jeg må også si jeg er imponert over hvor mye dere har fått til, -kjempeflinke hele gjengen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja trenger virkelig noen å gjøre dette sammen, det er så viktig......at noen roser og støtter en, trøster og kommer med råd når det trengs......alle kommer vi nok til å ha noen "vanskelige" dager innimellom, men jeg kjenner på meg selv at alt går bedre når vi er flere som går sammen :)

 

Skulle gjerne hatt noen råd ang grilling jeg å :P

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja trenger virkelig noen å gjøre dette sammen' date=' det er så viktig......at noen roser og støtter en, trøster og kommer med råd når det trengs......alle kommer vi nok til å ha noen "vanskelige" dager innimellom, men jeg kjenner på meg selv at alt går bedre når vi er flere som går sammen :)

 

Skulle gjerne hatt noen råd ang grilling jeg å :P

 

Ha en fin dag :)[/quote']

 

Hei, jeg er bare inne her på denne tråden og snikleser, jeg, men jeg tenkte jeg skulle komme med noen tips angående grilling.

 

Grilling er egentlig en veldig lett og sunn måte å tilberede mat på. Tenk på det: Du tar rent kjøtt, fisk eller grønnsaker og griller dem over åpen flamme - ingen ekstra fett og tull.

 

Utfordringen ligger gjerne i tilbehøret - potetsalater med mye rømme og majones, loff med smør og majones, iskrem til dessert etc. Planlegg hvilket tilbehør du skal spise, så går det som oftest greit.

 

Frukt på grillspyd er veldig godt til dessert - bruk for eksempel ananas, banan, fersken og mango. Og så ha lett vaniljekesam til istedet for iskrem.

 

Her kommer også oppskriften på en god potetsalat som ikke inneholder rømme eller majones:

 

Kokt potet i båter

Tomater i store biter

Fersk basilikum

Vårløk i skiver

Salt

Pepper

Olivenolje

 

Bland alt sammen, gjerne mens potetene fremdeles er varme. Kjempegodt!

 

Ha en fin sommer da, dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg vært med å servert på stor festmiddag, dæ det var mye løping fram og tilbake. Mulig jeg burde ta meg ekstrajobb som servitør for der var det mang gratis trimpoeng å samle ---- så lenge man holdt seg unna rest fatene; Det klarte jeg :(

 

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger og jeg gleder meg til vi blir en gjeng her som skal motivere hverandre til gode sommerresultat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært mellom 25-30 varmegrader her i noen dager og da blir det vanskelig å få gjort noe trening..

 

Heldigvis er ikke matlysten så stor heller, så jeg håper det går bra allikevel....

Må passe på å drikke mere vann.

 

Ellers så har jeg i ett par mnd nå startet dagen med en smoothies, med biola, frossen frukt og banan. Greit, når en er lei av å tygge brød/knekkebrød.

 

Yngstemann har fått seg trampoline i 7-årsdagen, og den kan jeg jo kanskje prøve. Har sjekka litt rundt, og funnet ut at det tilsvarer ca det samme som å jogge. Ikke verst det.

 

Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det dabber av litt med trim i dette varme været....men matlysten er heller ikke på topp så vi får håpe det ikke blir for galt :)

 

Stå på sier jeg å :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei uke med 30 varmegrader, har gjort at det har ikke blitt noe treninig.

 

Har ikke spist så gær'nt, men det må trening til.............

 

Opp en kilo (huff)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffalompa

Hvordan går det med dere?

Jeg blir litt slapp av denne varmen, og ser det er flere som ikke orker så mye trening.

Jeg har jo så innmari lyst på is også når det er så varmt...

Hvordan er det med marinader, er alle fy fy, eller er det noen som er ok å bruke?

 

Har tatt ei utgangsvekt nå, så fredag (eller mandag) kan jeg se hvordan uka har slått ut.

Hadde en ganske bra dag i går, -med mange skritt på skrittelleren. Får prøve å få til sånne dager litt oftere :(

 

Stå på i varmen jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg med min ukentlig rapport

Denne uken ble det et lite steg nedover, 0.4 kg, men er strålende fornøyd siden det ble veldig lite trim og bugning av fristelser denne uka.

Jeg er mest fornøyd med at jeg merker jeg klarer å styre unna og velge bort fristelsene. Denne uka ble det ikke desser , men kake til kaffen på selskap, valgte bort alkohol, hadde det likebra fordet + at jeg hadde et veldig bra dagen derpå!!!

 

Ferdig med kurs 2 i dag og har gått ned 9.2 kg på dette kurset, det er bare utrolig utrolig deilig!! Starter på kurs 3 neste uke, på internett med samme kursveileder - og jeg gleder meg!!!

Til nå har jeg gått ned 21.7 kg, mangler 18.3 på mitt ønskemål!!

 

Har oppdatert bloggen med bilder fra min nye kleseske og før/etter bilder 10 kg samme antrekk. Kom gjerne på besøk : http://www.tirben.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FriskOgLett

Jeg leser denne tråden med interesse; her er energi og humør - og masse selvironi. Det tiltaler meg.

 

Jeg er en voksen dame med (alt) for mange kilo - startet på +102 i mars. Har gått på internettkurs i vår - og gikk ned nesten 7 kg. Men jeg opererte foten min i mai, og jeg sitter med foten på en stol på 7. uke.

 

Det betyr at jeg ikke har fått fulgt opp mine gode trimvaner (3-4 ganger pr uke i hele vinter - 12-18 trimpoeng pr uke...). Krykkene gir bare trim til skuldrene ( som er ømme og såre).

 

Maten er ikke så verst , tror jeg, men litt selskapelighet i stolen har medført både hvitvin og bakst. Selv om jeg har forsøkt å begrense inntaket (spesielt kakene - det er nifst hvor mange kcal en kanelbolle inneholder!) har vekta stått stille / økt (tilsammen ca 2 kg) de siste ukene. Ikke så rart egentlig. Vil tro at forbrenningen er på lavmål nå. Hvordan kan jeg snu denne negative trenden?

 

Jeg drikker mye vann, fråtser i isbergsalat med sitron (deilig i varmen!)

og holder ca 1600 kcal i uka - det er "mitt" nivå.

 

Jeg ser at mange av dere går ned flotte gram ukentlig - har dere noen råd til meg i min stillesittende tilværelse? Jeg er optimist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...