Gå til innhold

Acinom's sommertråd. Skal vi slå følge gjennom sommeren??


Gjest acinom

Anbefalte innlegg

Gjest viana2

Jeg har også lyst å følge med her.Starta 05 januar og gikk ned 10 kg. Teit av meg å si nå er det full skjerping osv...for jeg har stått stille på vekte i 13 uker tror jeg det er nå og har gjort så godt jeg har kunnet hele tiden. Kansje jeg skal bero det hele og begynne på nytt etter ferien? Jeg vet ikke jeg.

 

Nå har det vært 30 grader i 14 dager og det har blitt minimalt med trim nå. Enkle sykkelturer til og fra jobb etc. Har ikke ofret rockeringen en tanke.

 

Møkk lei av den stileståenda vekta. merker det går ut over min energi, og ikke så lett å oppmuntre andre. Men skal gjøre mitt beste.

 

Veiedag onsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Henger meg GJERNE på!

Jeg er aktiv i sommer når det gjelder slanking. Ser på det som en gylden mulighet til progresjon, med både deilig vær, godt å komme seg ut, masse fantastisk frukt som får meg til å glemme sjokolade, og det å gå i bikini nesten daglig - får lyst til å jobbe med kroppen da!!

For ikke å snakke om SMOOTHIE!

 

En liten presentasjon av meg,for de som ikke har lest noe av det tullet jeg har skrevet her før: jente, 22 år, student, 169 cm, ligger nå på ca. 87, 3 kg (ved forrige veiing, mandag). Begynte på ca. 93, 6 kilo i januar. Da var altså julegodteriet inntatt og vel så det. Men det var nok mye som satt igjen fra før av og.

 

Jeg har et mål om å komme meg ned til 85 komma noe innen den 20. juli. Det er dette jeg jobber med nå, og det gjør det enklere å konsentrere meg. Ellers tar jeg meg tid til en sakte, men sikker vektnedgang :)

 

Noen smoothie-tips der ute?

Jeg bruker yoghurt, forskjellige dyprfryste bær, og juice. Min erfaring er at det meste blir kjempegodt :(

 

Ps. TIRBEN: Jeg var inne på bloggen din, fantastisk side! :)

Kjempeinspirerende!!!! Ståååå på!

 

Og stå på til alle andre og! Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom jeg meg endelig ut med stavene mine. Har vært stillstand på strukturert trimming i 14 dager nå!! Men mye annen trim i form av andre praktiske gjøremål. Likevell når en detter ut av de vante rutiner tar det litt tid å komme i gang igjen merker jeg. Plustselig blir stolen forann tv så god å sitte i, OG DET GÅR IKKE ANN !! Derfor lykkelig for å ha kommet meg opp og ut i går kveld. Ny tur i kveld, be sure!!:(

 

Takk for hyggelig tilbakemelding på bloggen ingsi:) Anbefaler å lage blogg for det konkretiserer veldig prosessen mot målet!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest acinom
Jeg leser denne tråden med interesse; her er energi og humør - og masse selvironi. Det tiltaler meg.

 

Jeg er en voksen dame med (alt) for mange kilo - startet på +102 i mars. Har gått på internettkurs i vår - og gikk ned nesten 7 kg. Men jeg opererte foten min i mai' date=' og jeg sitter med foten på en stol på 7. uke.

 

Det betyr at jeg ikke har fått fulgt opp mine gode trimvaner (3-4 ganger pr uke i hele vinter - 12-18 trimpoeng pr uke...). Krykkene gir bare trim til skuldrene ( som er ømme og såre).

 

Maten er ikke så verst , tror jeg, men litt selskapelighet i stolen har medført både hvitvin og bakst. Selv om jeg har forsøkt å begrense inntaket (spesielt kakene - det er nifst hvor mange kcal en kanelbolle inneholder!) har vekta stått stille / økt (tilsammen ca 2 kg) de siste ukene. Ikke så rart egentlig. Vil tro at forbrenningen er på lavmål nå. Hvordan kan jeg snu denne negative trenden?

 

Jeg drikker mye vann, fråtser i isbergsalat med sitron (deilig i varmen!)

og holder ca 1600 kcal i uka - det er "mitt" nivå.

 

Jeg ser at mange av dere går ned flotte gram ukentlig - har dere noen råd til meg i min stillesittende tilværelse? Jeg er optimist![/quote']

 

 

Du verden det står respekt av å klare "å ha hodet på riktig plass" i en ufrivillig pause. Stå på, dette klarer du. Snart kan du sanke trimponeg igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest acinom
Henger meg GJERNE på!

Jeg er aktiv i sommer når det gjelder slanking. Ser på det som en gylden mulighet til progresjon' date=' med både deilig vær, godt å komme seg ut, masse fantastisk frukt som får meg til å glemme sjokolade, og det å gå i bikini nesten daglig - får lyst til å jobbe med kroppen da!!

For ikke å snakke om SMOOTHIE!

 

En liten presentasjon av meg,for de som ikke har lest noe av det tullet jeg har skrevet her før: jente, 22 år, student, 169 cm, ligger nå på ca. 87, 3 kg (ved forrige veiing, mandag). Begynte på ca. 93, 6 kilo i januar. Da var altså julegodteriet inntatt og vel så det. Men det var nok mye som satt igjen fra før av og.

 

Jeg har et mål om å komme meg ned til 85 komma noe innen den 20. juli. Det er dette jeg jobber med nå, og det gjør det enklere å konsentrere meg. Ellers tar jeg meg tid til en sakte, men sikker vektnedgang :)

 

Noen smoothie-tips der ute?

Jeg bruker yoghurt, forskjellige dyprfryste bær, og juice. Min erfaring er at det meste blir kjempegodt :(

 

Ps. TIRBEN: Jeg var inne på bloggen din, fantastisk side! :)

Kjempeinspirerende!!!! Ståååå på!

 

Og stå på til alle andre og! Klem fra meg[/quote']

 

Velkommen til deg også. Du har jo vært flink som har holdt vekten så lenge!! Fortsett med det du gjør, for det er nok riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest acinom

Blir ikke klok på noen ting i denne varmen. .....

 

Kiloen opp denne tirsdagen, er ikke der i dag....... Så kanskej er det bare kroppen bom blir full av vann i varmen....... Ja, ja.........

 

Trimmen jeg får, er å ta en sit-ups opp fra solsenga, sluntre ne di til sjøen, ligge der å flyte til jeg får litt gåsehud over det hele, og tusle opp igjen, for å velte med nedpå solsenga igjen........ Dette gjør jeg da i intervaller til sola går ned. Med andre ord laaaaaaaaaaaaaaaange treningsøkter hver dag.......

 

Har sterta dagen med smoothies til frokost nå i over en mnd, og synest det er deilig. Må få litt skikk på måltidene, men ingenting er på stell i varmen....

 

Men dette sommerværet skal nytes. Blir tidsnok, skodde, regn og trenningsvær...

 

 

Artig å lese om det dere andre skriver også. Blir inspirert og motivert.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FriskOgLett

Hei!

Takk for (varm!) velkomst på lenken din!

 

I tillegg til gode råd, er fint å ha kontakt med "verden" for den som sitter stille med operasjonssår og vond fot.

 

Misunner deg det gode strandlivet - nyt sola og varmen! Slikt varer ikke evig!-Godt også med kaldt sitronvann og en bok underparasollen... og kanskje et jordbær eller fler som mellommåltid. Mmmmm :-)))

 

Fra FriskOgLett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffalompa

Jippi!

En liten oppmuntring til meg, 0,6 kg ned siden forrige fredag :-)

Her var det kommet mange nye "fjes", velkommen til dere også (selv om det ikke er "min" tråd da..)

 

Godt å hente litt inspirasjon her ja!

God helg til dere! Med mange sunne alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest acinom

Så bra, Heffalompen!!

 

Her er det, i følge yr.no, 2 dager igjen med sommervarme........før gråver og regn i ei uke. (Men jeg håper det blir mere sommer på oss)

 

Egentlig så ser jeg fram til litt vått fra oven. Få renska opp lufta litt og ikke minst få lagt dette graspollendritten som jeg reagerer så innmari på. Spiser tabletter og spruter inn dråper i alle åpninger. Men alikevel så klør det så inni huttiheitan. Øynene, nesen, ørene, huda i ansiktet og inni munnen/svelg....... Alt klør. Skulle vel egentlig ha stått i dusjen til grasbestøvningen er over.......

Så jeg er pløsete og rød i ansiktet. Ser ut som om jeg har gått opp 30 kilo og gått på fylla i flere uker.

 

Men bortsett fra det, så er sommeren bare herlig. Nyter å ha ferie og ha late dager. Når gråværet kommer nå, så gleder jeg meg på trening igjen og en del oppussing her hjemme. Så det skal ikke være bare late dager. Kanskje en fjelltur eller to også? For det går altså ikke i 30 varmegrader, når en må opp bratte lia for å komme opp.

 

Sitter å tenker litt på om jeg skal prøve å sette meg ett mål for sommeren, fram mot september når kursa starter på igjen.

I dag er jeg 86, 7, og jeg kunne virkelig ha tenkt meg å kommet ned mot 80.... Men da må jeg finne fram motivasjonene og disiplinen igjen..

 

Er dere flinke til å trene i varmen da??

 

Idag skal jeg stå i kiosken på ett arrangement idrettslaget har i noen timer. Har vært litt on/off om jeg har lyst på plattdansen eller ikke............ Kanskje fått svinga seg litt da?? Og sanka trimpoenger. (men de hadde vel gått opp i opp med ølpoenga.)

 

God helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest acinom

..........og da lurer jeg på hvordan det skal bli med treninga. Burde vel egetnlig bare pøse på med vann og trene alikevel, men det er jammen slitsomt i varmen. Allergi og angst for hoggorm hjelper jo heller ikke på......

 

Må vel bare passe på maten og vente på treningsvær.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest acinom

Temperaturen har nå kommet litt lengre ned på gradestokken, og treningabstinensen slo til i dag.

 

Har vært opp på en trimpost her, som er rett opp lia, og da mener jeg "rett opp". Og selvfølgelig rett nedigjen, med bremsene på full skuv. Deilig å være igang igjen, men anklene er blitt litt slark, så de må trenes i mere ulent terreng....

 

Turen varte i 1 time og 10 minutter, så det ble 2,7 trimpoeng!

 

Håper jeg klarer å ta meg sammen med maten og antall måltider igjen. Prøve å gjøre en insats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Hei. Så flinke dere er alle sammen. Håper jeg kan få være med her i sommer. De "faste" som jeg henger med her inne er på ferie, og ettersom min ferie er over, så er det hverdag og tilbake til ordentlig kosthold.

 

Jeg er ninass, 47 år. Startet på egen hånd i 2008 på 90 kilo blank. Veier i dag 77,7 og synes i grunnen jeg har vært ganske flink. Det går sakte, men det går riktig vei. I fjor sommer ++ hadde jeg 6 mnd med stillstand (frivillig), men i år tenkte jeg at det skulle "jobbes" om sommeren også.

 

Ferien er overstått og jeg er superfornøyd med absolutt stillstand etter de ukene. Jeg har veiedag på mandager, og denne mandagen var det 100 gram ned, noe som er helt greit ettersom jeg ikke fungerer noe særlig i den varmen vi har hatt. Null bevegelse på 1,5 uke og ikke noe gjennomtenkt matinntak. Nå går det mye bedre. Kom meg ut på lang tur på mandag, og gikk en 4 timers golfrunde i går. Håper at bevegelse igjen skal synes på vekta til mandag.

 

Ønsker alle en fortsatt super uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FriskOgLett

Jeg får abstinens av å lese om turen din, acinom. Likeså andre treningeaktiviteter; Jeg synes dere er flinke og fulle av energi... stå på. Det er godt for kropp og sjel - og vekt!

 

Jeg sitter fremdeles stille med foten - men kanskje jeg kan starte lett trening til uka! Jeg håper på det. 8 uker med operert fot har resultert i oppgang på vekt (men litt nedgang siste uke!) - det bør bety vektreduksjon med mer bevegelse. eller?

 

Har noen av dere et råd om mat i en slik situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest acinom
Hei. Så flinke dere er alle sammen. Håper jeg kan få være med her i sommer. De "faste" som jeg henger med her inne er på ferie' date=' og ettersom min ferie er over, så er det hverdag og tilbake til ordentlig kosthold.

 

Jeg er ninass, 47 år. Startet på egen hånd i 2008 på 90 kilo blank. Veier i dag 77,7 og synes i grunnen jeg har vært ganske flink. Det går sakte, men det går riktig vei. I fjor sommer ++ hadde jeg 6 mnd med stillstand (frivillig), men i år tenkte jeg at det skulle "jobbes" om sommeren også.

 

Ferien er overstått og jeg er superfornøyd med absolutt stillstand etter de ukene. Jeg har veiedag på mandager, og denne mandagen var det 100 gram ned, noe som er helt greit ettersom jeg ikke fungerer noe særlig i den varmen vi har hatt. Null bevegelse på 1,5 uke og ikke noe gjennomtenkt matinntak. Nå går det mye bedre. Kom meg ut på lang tur på mandag, og gikk en 4 timers golfrunde i går. Håper at bevegelse igjen skal synes på vekta til mandag.

 

Ønsker alle en fortsatt super uke.[/quote']

 

 

Klart du kan bli med!! Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest acinom

Så kom jeg meg ut på trimtur i dag også!!! Fikk med meg mannen min også. Denne turen gikk gjennom skogen på stier og skogsveier i lett kupert terreng. Fikk gått på litt, men kjenner ankelen min blir fort sliten og hemmer meg litt.

 

Håper det blir tid til trim i morgen også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest acinom

Tenkte jeg skulle være flink å regne litt kalorier igjen, og føre opp. Ser at jeg småplukker litt her og der...... og da blir det nok for masse kcal i sum.

 

Og jeg har ferie, og burde ha tid til litt planlegging og gjennomføring. Jeg har vært litt for slapp i det siste, med både treninga og maten, så når jeg nå er i gang igjen med treninga, så kan jeg vel trå til og gjøre en innsats på matfronten også?

 

Skal snart være med to av ungene på NorwayCup, og bo på hotell. Blir ikke det beste utgangspunktet for å slanke seg, men sånn er livet....... Kan ikke sitte hjemme og slanke seg hele livet heller....Men fram til da, kan jeg gjøre en innsats, vel??

 

Vel, i dag sov jeg faktisk lenge, oppe kl 11.30, og starta med en frokost som endte på 278 Kcal. Smoothies, med 3 dl biola bringebær syrnet, 100g frosne bringebær og en banan80g. Deilig!!

 

Senere i dag har vi planer om en ettermiddagstur opp hit: http://www.innerdalen.com/

 

Det er ca 4 km fra hvor vi parkerer. Mest oppover, bratt, men en fantastisk flott plass. Skulle nok bli litt forbrenning på den turen. Men så var det dette med de deilige vaflene med rømme og jorbær da???

 

Vel ha en finfin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest acinom

Vart ikke tur oppi Innerdalen. Der vra det bare skitvær........ Men etter laks/ris/gr.saker til middag ble det en trimtur opp på en trimpost her. 50 min rask gange i kupert terreng etter skogsstier.

 

Nå ska l jeg prøve å gjøre kveldsmaten skikkelig, og så kanskje jeg kommer opp på 1600 kcal etter hvert. Nå har jeg så vidt passert 1000......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffalompa

Måtte inn her å hente litt motivasjon før helga. Reiser til "mormor" og da er det helst om å putte inn så mye mat og noe "godt" som man klarer..

Her gjelder det å ha viljestyrke og mot til å si nei takk :-)

 

Har vært et par labre dager her nå, så det ga litt utslag på vekta i dag, men det skal hentes inn rimelig kjapt.

 

Godt å høre at du er igang med treninga acinom, -du er kjempeflink!

Tror nok jeg også skulle fått til å notere alt igjen, men jeg holder en halv dag også sklir det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travelt så travlet fortiden med spelet om Maren på naboøya. Har en liten rolle + er med i koret. Det betyr ikke at man ikke bruker lite tid, må være der like lenge som allle hovedrolleinnehaverene. MEN det er utrolig artig, lærerikt, utfordrende og man blir ganske så svett av å konsentrere seg, tro det eller ei.

 

Har startet opp med kurs 3 på internett denne uka og har nå veiedag onsdagene så godt det lar seg gjøre i sommerferien.

 

Resultatet denne uka var 1.1 kg

Til nå gått ned 22.8, 17.2 igjen til oppnådd mål.

 

Størte utfordringen nå er å få i seg nok mat!!! Trodde aldri det skulle bli problemstilling for meg!! Skla ligge opp mot 1600 kalorier men har vært helt ned i 1200 og det er alt for lite. Av erfaring vet jeg da at kroppen fort kan komme i sparebluss og DET ER IKKE ØNSKELIG.

 

Kos dere videre i ferien!!

 

Har oppdatert min blogg også : http://www.tirben.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat satt ned de nye målene mine. (tråden min heter "Kommende Treningsfantast)

Ble egentlig litt overrasket da det kom svart på hvitt. Målet mitt er faktisk rett rundt hjørnet! Nå kan det nok være at jeg vil ta noen få kilo ekstra, men 75,0 var målet da jeg startet og det er ikke langt unna!

 

Så nå skal sommeren virkelig brukes positivt. Vanligvis er sommeren den verste tiden, fordi det da er en del impulsive hendelser som gjør at middagen går i vasken og man får ikke planlagt godt nok.

Målene ble satt veldig forsiktig fremover, men jommen skal jeg slå mine egne mål. Konkurrere mot seg selv er moro. Jeg skal vinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg selv i nakken og dro meg ut av sofaen i går kveld. På med joggesko og ut på en drøy times rask gange. Skikkelig fornøyd med meg selv da jeg kom hjem igjen og feiret med to knekkebrød og et eple :-)

 

Stille her på tråden om dagen. Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på vekta minst 10 ganger i dag og den viser det magiske tallet 89.6.

80 TALLET!!!!! Jeg er helt i sjokk. 2.6 kg ned på første måling i tredje kurset.

Vektsleppet skyldes nok mest lite mat og høgt aktivitetesnivå i går på før premiere på Spelet om Maren.

Men jeg lever i lykkeland i dag og håper at vekta holder seg til neste uke!!! Det er mitt eneste mål for neste veiing!!!

 

Gått ned tilsammen 25.4 kg har igjen 14.6 til oppnådd mål. Det er bare helt utrolig!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei dere. Jeg så plutselig en del kjente nick her inne og da ble det lett å slenge meg inn her :) mens de fleste synes sommeren er vanskelig er det en ypperlig tid for meg. Masse fri og tid til både trening og å lage salatluncher og slikt :)

 

Må bare si at jeg synes dere er superflinke alle sammen :) Det gir meg motivasjon også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei, MaritO. Velkommet hit også.....

 

Her har 8 uker sommerferie gått i ett slakt tempo når det gjelder trim og trening. Irriterende, men slik er det... Har jo blitt noen turer, men ikke nok. Har prøvd å passe maten, og greidd det til en viss grad, med litt utskeielser inimellom. Men det er jo ferie og da har en ikke helt kontroll.

 

Jeg har klart kunstykket å legge på meg 2,5 kilo, bli slappere enn slapp i fisken, og kodisen som var super i vår, vet jeg ikke hvor ble av....... Jeg ser jo det at 2 kilo er ikke gærn't på 8 uker, så jeg har klart å holde prosjektet litt i sjakk alikevel...

 

I vår ble det mange turer i skog og mark og pop lier og på fjellet. Dette bli nok litt råkjør for den ene ankelen. Skikkelig smerter....Særlig i nedover og oppoverbakker.

 

Så det førse 2-3 ukene av ferien min måtte jeg roe ned, for å se om det ville gi seg. Vel det gjorde det, men kjente det alikevel på de turene jeg gikk, og etterpå........

 

Nå har jeg vært masse i ro, og jeg har ikke kjent noe særlig smerter. Men i går, skull jeg bare nedover grenda her og hente minstemann, og gikk raskt opp bakken her igjen, så er smertene der igjen. Har hovna opp og det stråler framover på vrista og oppover i leggen..... Pokker!!

 

Det var liksom i dag jeg skulle "komme meg på rett kjøl igjen" og komme igang igjen med hverdagen og de gode rutinene.

 

Skikkelig kjipt. Særlig når jeg vet det har krøpet på 5 margarinpakker........ sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...