Gå til innhold

Vurderer internettkurs...noen med erfaringer å dele? :-)


Gjest Marianne80

Anbefalte innlegg

Gjest Marianne80

Heisann!

 

Marianne her. Vil så gjerne gå ned i vekt, og veit så altfor godt hva som må til. Men det er noe med den viljestyrken som svikter litt. Gikk på GR-kurs for noen år siden med vellykket resultat, så kan jo egentlig teorien :-)

Jeg er 163 cm og veier 85 kg, noe som er altfor mye. Veit det er viktig å gå ned ca 15 kg, og lurer på om internettkurs kan være noe for meg.

Håper noen vil dele sine erfaringer med meg.

Tenkte melde meg på kurs i uke 35, og starte litt på egenhånd fra nå.

 

Koselig om noen ville svare meg :-)

 

Mvh Marianne (som ønsker å bli litt lettere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marianne

 

Jeg har gått flere vanlige GR kurs og 2 internett kurs, og skal begynne på nytt internettkurs neste uke.

 

På internettkurset er man kanskje mer avhenig av at man er flink og registrerer fortløpende det man spiser og drikker.

 

Det sosiale ved gruppemøtene blir borte når man tar internettkurs, men man får til gjengjeld detaljert tilbakemelding fra kursleder. Og man kan jo sikkert erstatte det sosiale på møter med diskusjonsforumet her.

 

Hovedfordelen med internettkurset er for meg at jeg frigjør tid til trening, gikk jo fort et par timer inkl. reisetid og skravling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monarda

Jeg har tatt flere internettkurs og syns det er en veldig fin måte å gjøre dette på. For mange år siden gikk jeg på "vanlig" kurs men da var vi så mange at jeg syntes ikke jeg hadde særlig utbytte av møtene.

 

Er man motivert så er internettkurs absolutt flott - jeg bruker å registrere mat og trening nøye hver dag så vet jeg hvordan det ligger an. Kursleder både svarer på spørsmål og følger opp det man melder tilbake om i rapportene - og forumet er en kjempefin støtte.

 

Du får også kursboken tilsendt når du melder deg på kurs, og der er det både informasjon, oppskrifter og øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deltok på internettkurs i våres, og det var en blanda og litt skuffende opplevelse. Jeg fikk ingen melding fra nettverten underveis i uka,- spørsmål om åssen det går, om jeg har støtt på vansker, om det er noe jeg lurer på... Jeg fikk svar på alle mine spørsmål og tilbakemelding etter hver uke, men jeg savna en mer aktiv vertinne. Vær aktiv sjøl, så får du kanskje bedre oppfølging enn jeg syns jeg fikk. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marianne!

 

Jeg avsluttet mitt første internettkurs for en måneds tid siden, og er kjempefornøyd. Jeg gikk ned 6,2 kg, og da var jeg ikke så flink som jeg kunne vært engang. Kjempefornøyd med kursleder, fikk masse nyttig info underveis, både relevant for meg personlig, og generelle grete roede-tips.

 

Nå har ikke jeg noe å sammenligne med, men jeg er glad internettkurs er en mulighet, så slipper man å bruke tid og krefter på å reise på et fysisk møte. Man kan rett og slett ta kurs når og hvor det passer seg. Og så var jeg egentlig litt glad for at jeg slapp å "blotte meg" for andre kursdeltakere, at jeg heller kunne holde slankingen min litt for meg selv som en privat greie. Jeg vet det er mange som er uenige med meg på den fronten, men jeg føler ikke jeg har hatt behov for noen gruppesamling rundt prosessen, dette forumet er supert som støtte og diskusjon.

 

Jeg anbefaler nettkurs på det sterkeste iallefall! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukkertrollet

Hei!

Jeg har aldri gått på GR, men har vært medlem her inne på vektklubben.no siden mai 2008. Startvekt var 88, men gikk ned til 82 før jeg meldte meg inn her..

Selv om jeg ikke har hatt noen kursleder å støtte meg til, så har jeg blitt avhengig av denne nettsiden! Synes det er gøy å lære om kosthold og ernæring, og føler jeg nå har mye mer kunnskap på hvor de berømte tomme kaloriene befinner seg!

Dette gjør at jeg unngår kcal-bombene til daglig, men koser meg titt og ofte for det, så lenge jeg holder meg på ca 1600 pr dag..

Anyway, nå litt over ett år seinere har vekta landet på 73,5 og jeg er kjempefornøyd med det!

Når folk har kommentert at jeg ser mindre ut, sier jeg som sant er: jeg har ikke slanket meg, jeg spiser bare litt sunnere og oftere!

Så for min del blir det ikke noe GRnettkurs i første omgang, men får se det an.. Kan hende motivasjonen dabber av, tror nok det da er lurt å ha en kontaktperson og rådføre med.. Men lykke til uansett hvilken metode du kommer til å benytte! Så lenge man erkjenner at man har et vektproblem og er villig til å gjøre noe med det, så kommer en langt når man trår til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne80

Tusen takk for mange flotte svar :-)

 

Skal vurdere sanken, men foreløpig ser det ut til at jeg kommer langt bare ved å være her inne. Ting går kjempegreit, ihvertfall så lenge motivasjonen er som nå.

Er flink med maten og trimmer masse. Har jo Grethe Roede -bøker fra tidligere kurs.

 

Takk igjen! Stå på alle sammen :-)

 

Klem Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...