Gå til innhold

NED 20-30kg FREDAG 13.1


Gjest CamCam

Anbefalte innlegg

Fredag 13. i dag jenter :D -Så vær forsiktige!

 

Er ikke spesielt overtroisk, men etter julemiddags-rester i går er det tryggest for meg å være ganske forsiktig med inntaket i dag iallefall! Bare timer til helg, og det skal bli deilig!

 

Har bestemt meg for å ikke smug-veie meg denne uka, men det er sannelig vanskelig! -Har vært på vei opp på vekta både i går kveld og i dag morges, men jeg klarte å ta meg i det!

 

Ha en fin dag! -Vi snakkes vel i løpet av dagen og helga!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zalarina

Så var det på vekta, da. Må innrømme at jeg var ganske forventningsfull så flink som jeg har vært denne uka. Men så var det bare 0,7 kg ned... Men 2 cm mindre rundt midjen, og det er jo bra.

 

Startvekt: 88,6.

Dagens vekt: 86,7 - ned 0,7 (1,9).

 

Tror ikke jeg har gjort noe "feil", men kan hende jeg har spist litt i underkant. Men ikke så lite at det skulle være noe fare for "sparebluss" (det skjer vel ikke på noen få dager uansett...). Fortsetter slik jeg har gjort til nå, så får neste ukes veiing avgjøre om noe må forandres på. :D

 

Ha en riktig god fredag den 13. - holde dere unna stiger og svarte katter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les Nettavisen/tv2 i dag om svensken Skaldeman som slanket bort nesten sytti kilo!

 

Ved å spise mer fett .. tro det eller ei. Han skal på Tanum i Oslo (Karl Johan) i morgen klokken 12.00-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok gått ned i vekt. Med hva med alt kolesterolet når en spiser så mye av den typen fett ?? Det dårlige fettet.. Det er jo ikke BARE vekt som teller når det gjelder helse totalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg bli med i klubben?

 

jeg er en gutt på 22år, 111kg og 190cm høy. Jeg vil ned til ca.85kg. Vet 100% hva jeg ønsker og veie til slutt ettersom jeg aldri har vert tynn og vet ikke hva trivselsvekta mi egentlig er. Men under 90 vil jeg vertfall så får jeg rett og slett bruke speilet etterhvert for å se hva jeg kan trives med! Siden Nov. 2005 har jeg gått ned ca. 9kg så jeg er på god vei, fikk et lite opphold i julen men brukte hodet litt og klarte faktisk og holde vekta om jeg ikke akkurat gikk ned.

Synes ellers dette er ordentlig morsomt, hardt men gøy pga jeg for første gang i mitt kan være stolt av meg selv med tanke på hva jeg spiser. Dessuten er det helt fantastisk og se at jeg går ned og fortsatt kan være mett. tidligere har jeg nemlig kun slanket meg på sultekurer og jeg har gått ned, mange kg. på en måned men har gått opp det dobbelte rett etterpå (Noe som har resultert i strekkmerker slik at magen ser ut som et trekkspill). Utfordringene er selvsagt mange, men mitt problem har aldri vert godterier men mat i STORE porsjoner! Gi meg en biff med fløtegratinerte poteter og jeg er solgt, men jeg klarer og motstå fristelsen;)

 

Uansett, gøy og lese om dere andre som er så flinke, dere er absolutt en inspirasjon.

 

Har uansett veiedag på mandag!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal tross alt leve etter at vi har gått ned også, og de fett-tilhengerene gjør ikke seg selv en tjeneste der! -Dessuten trenger kroppen brennstoff, og det er karbohydrater! -Klart det er viktig å redusere inntaket av KH, men å kaste i seg fett får du meg aldri til å gjøre. -Får brekninger bare ved tanken! egentli gikke rart de går ned når de ikke spiser brød, pasta, ris, potet ol.. Det er jo grenser for hvor mye rent kjøtt/fisk, grønnsaker og fett man kaster i seg. Nei takke meg til ett normalt kosthold som kan vidreføres etter reduksjon! Kolestrol også.. :D

 

zalarina; Hvis du trener mye lagrer kroppen vann, og i tillegg blir den mere var hvis du ikke spiser nok mat. Prøv å komme opp i riktig kalori-inntak, så kan det være kroppen slapper av og slipper litt fett!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gutten vi har med, og det var sannelig på tide :D

 

Ser at du er godt i gang, med fin nedgang allerede! -Lykke til videre, og det er fint at du vil være med her hos oss!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit morsomt! Kjekt at guttene blir med også:D Man får i hvertfall nok mat å spise på i GR konseptet, og man kan kose seg innemellom;)

 

Leste innlegget på nettavisen; han har greid mange kilo ned og har fremdeles sunne verdier på kolestrol osv. Dette ligner jo Atkins/ steinalderkosten hvor man skal ha mye fett og lite karrbohydrater. Jeg kjenner flere som har forsøkt seg på dette kostholdet med stort hell; fettet brenner bort:) Det er god mat, men spørsmålet er om man greier å fortsette på denne kosten etter en stund.. Det er mange som ikke tåler så godt å spise så mye "brød" / karbohydrater som vi spiser i GR konseptet, og vil kanskje ha fordel av å kutte ned på det. Uansett vi skal jo ha både fett og karbohydrater, men med måtehold.

 

Men skikkelig "kjerringa mot strømmen" er han! Ikke spis fiberrikt, spis store og få måltider osv.. jeg kan ikke annet enn å le:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr det ikke vært enkelte dødsfall blant Atkinson-følgere i England? Fedon er iallefall noe mer realistisk i forhold til matsammensetning..

 

Men vet noen av dere hva slags fett det er snakk om at de spiser? Bare tanken på å spise fett på koteletter, sylte ol gjør meg uvel. -Ikke kan de spise smør på skiva heller, for de skal jo ikke spise skiver?? Ikke pommes frites, for der er det jo poteter...?? Hva i all verden gjør de? Spiser rent fett? Skjønner jo at jeg vet lite om disse diettene, men jeg kan ikke for alt i verden skjønne hva som er fett og godt? Greit nok med protein (kjøtt/fisk/kylling), frø, nøtter og grønnsaker, men det er jo ikke noe jeg ønsker å leve på.. Hva gjør disse folkene egentlig?

 

Trinny, klarer de du kjenner å holde vekten etter at de går ned? -Eller faller de tilbake til karbohydrat-helvete og legger på seg? -Må de leve på denne dietten hele livet så er iallefal ikke det vært det for min del :D

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Morsomt, bare bra vi er mange i klubben :D

 

Jeg har og veiedag mandag, men siden jeg er bortreist, vil jeg ikke få veid meg da, og heller ikke de kommende mandagene.. Men jeg har med målbånd og boka til Grete, så jeg gjør så godt jeg kan uten vekt. KAnskje sunt for meg å komme bort fra veiinga, jeg som er verdensmesteri å smug veie meg, gjerne ett par ganger om dagen også. Lite lurt!

 

i dag blir det ferskfisk (torsk) og rogn til middag. Liker fisken best, men skal spise litt rogn også. Lever klarer jeg ikke, og holder meg derfor unna de kaloriene :)

 

Det har ikke vært vær her nord for utendørs aktiviteter, skikkelig blæst kan man si, og regn i mengder imellom slagene! Men planene er der om mer aktivitet, og i morgen skal jeg på byen, kanskje blir det litt dansing da!

 

Ha ei fin heg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CamCam: Foreslår at du surfer innom http://www.eat-web.com som representerer steinalderkosten. Hvis du går inn under oppskrifter finner du eksempel på en vanlig dag med denne kosten. De som jeg kjenner som har følgt atkins/fedon/eat har holdt vekten nede, men så følger de opplegget og trives med det også.

 

Denne kosten er ikke noe for meg heller; nettopp fordi jeg tror ikke jeg kunne leve på den etterpå Og for meg skal ikke dette være en kur, men varig forandring.

Jeg er heller ikke veldig glad i majoneser, fett på kjøtt, osv.

Men jeg har tro på at vi skal ha litt fett i kosten- Men den rette formen for fett! Der har jo også GR forandret seg opp igjennom; nå kan man jo spise majones, italiensk salat osv- men i mindre mengder selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det fredag igjen, tida flyr fort!

 

 

Har akkurat gått en time rask stavgang i nydelig blåvær og med månen som lyste opp gjennom skogen. Dette er livskvalitet. Godt for kropp og sjel :D

 

Velkommen til gutten i gruppen. Flott at du vil være med!

 

Godt at du Trinny er på bedringens vei. Slitsomt å være syk så lenge. Men nå går det framover skal du se.

 

God helg ønskes dere alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...