Gå til innhold

Skravletråd til resultater - ammende mødre høst 2009


Gjest koko1975

Anbefalte innlegg

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar
Gjest koko1975

Hei jenter!

 

Da har jeg hatt første veiedag etter ny oppstart etter ferien! Har redigert innlegget mitt - gått ned 1,2kg!! Superfornøyd! Har spriket mer i kalorier enn tidligere - ligget mellom 1712 og 2088 med et snitt på 1848. Har ikke vært like streng mot meg selv som tidligere og spist en del yoghurtis selvom det ikke har vært helg...

 

Gjennomført uke 8 av Løplabbets nybegynnerprogram og endte på 10,5 tp. Har i tillegg vasket hele huset med dukka på ryggen i manducaen (bæresæle) og vasket alle vinduer i huset. Skriver ikke tp på sånt, men har sikkert forbrent et par ekstra kalorier på det.

 

Måtte forresten legge inn en ny uke 0 for at det skulle bli riktig i opplegget mitt. Vurderer også å klippe inn resultatene fra fra før sommeren slik at jeg har alt på ett sted.

 

Nå er jeg spent på å se hvordan det har gått med dere andre!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Her har uka gått ganske greit. 1,2 kg ned. Har vært på vekta et par ganger denne uka, og vekta har vært lavere, men litt kos i helgen har nok gjort utslaget til at vekta gikk litt opp igjen. Har ikke fått vært på så mye tur som planlagt, da det har vært forferdelig uvær her, og de få dagene med opphold måtte brukes til å jobbe ute på gården. Det blir også litt lettere når treåringen begynner i barnehagen igjen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første dag i gang.. Gjort alle målinger på diverse kroppsdeler som forhåpentligvis vil minske drastisk disse 8 ukene.. Lettere sjokkert over magemål, men jeg har tross alt vært gravid. Så jeg får trøste meg med det... :D

 

Handlet inn lite spennende på butikken egentlig. Leverpostei, agurk, youghurt og banan...osv. Trur handleposene mine har vært mye mere fargerike tidligere..hehe.. Har fått en meny utdelt av kursleder, som er veldig greit. Slipper å tenke sjæl! :) Så nå gleder jeg meg bare til kyllingmiddag i ikveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er min første dag i mitt nye og sunne liv halvveis over, og det gikk rett vest.

 

Startet dagen 0445.. Etter det var det bare ungemas og kjas. Fikk endelig hun største i barnehagen. Da dro jeg til byen, og ting tar tid. Så spiste ikke lunsj, vondt i hodet, pizza til middag, spiste nesten en hel og her sitter jeg som et slakt i sofaen.

 

Det kan bare gå oppover imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

HAHAHA Mai01! Ingen tvil - herfra går det bare oppover! :D

 

Jeg må jo si jeg synes at vi som har registrert ei uke allerede har hatt en pangstrart? Blir spennende å se hele gjengen nesten uke!

 

Jeg kjenner jeg er veldig fornøyd med første uka. Skal i bryllup i slutten av måneden og håper jeg skal se ok ut i en kjole jeg brukte i et bryllup da jeg var 4,5mnd på vei i fjor... Tror det skal gå. Tror jeg lå rundt 70kg da, og det er jo bare 2kg til! Tenk om jeg kunne hilse på september og 6-tallet samtidig? Hm - må ikke bli uttålmodig nå...

 

Har vært ute og løpt dag 1, uke 9 av Løplabbet-progammet mitt nå og besteg mitt første trimpoengtre i dag! Stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe morro og gå på vekta i dag, der var det nemlig stillstand :/ Ble vel litt for mange utskeielser i helgen. Men friskt mot idag og har vært mye flinkere til og registrer :D OG har gått 1,5 time trilletur :)

 

Gratulerer med 1,2 kg Koko :) Det er jo kjempe bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har det vært lite veing de siste ukene, ikke har jeg vært flink i kostholdet heller, MEN har trimmet så vekten har stått stille og det kan en ikke klage på:) Så i dag begynner tellingen!! Skal klare det nå:D Flott med nedgang damer teller dette som uke null så gleder meg til neste uke for å se om det hjelper og telle:) Tvi tvi for alle, måtte det bli en sunn og sprek uke. Kjekt at det blir flere for da blir det vel noen som er innom hver dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Da er vi allerede 14 spreke jentere som skal rapportere frem mot jul og da er det fortsatt noen som har sagt de vil være med som ikke har registrert seg enda. Enig med tyr74 - jo flere jo bedre! Er det mye aktivitet er det morsommere å gå inn. Har en skrevet noen innlegg har man liksom forpliktet seg mer og litt forpliktelse kan gi et lite spark bak! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

GR legger egentlig opp til altfor mye brød for min smak, men nå har det gått litt sport i å finne gode og magre pålegg - tenkte jeg kunne dele med meg:

 

Kylling og kalkunpålegg - litt dyre synes jeg, men har kommet frem til at det har jeg råd til nå som jeg ikke spiser "dritt" lenger.

Noras frossne syltetøy - kun 95kcal i jordbær og bringebær. Supergode! Særlig på cottage cheese eller med litt banan.

Cottage cheese med eple og kanel

Go`og mager leverpostei med masse sylteagurk

Ferdigpella reker og crab sticks

Fiskepudding med sennep under

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også synes det er mye brød på menyen.. Til frokost skal jeg spise to brødskiver, tre brødskiver til lunsj ikke lenge etter. Litt vanskelig å venne seg til 4 måltid + mellommåltid når jeg pleide å spise to-tre ganger om dagen... (mat til mor har blitt lite prioritert med lillemann i huset)... Men man går hvertfall ikke sulten på GR, rekker ikke å få det sukkersuget som jeg hadde heller!! :D

 

Merker godt forskjellen på antall kalorier i lett- og ikke-lett-produkter... Kom noen kalorier over detjeg skulle i går på grunn av det. Så nå må jeg handle igjen... Takk for gode tips koko! :)

 

Min påleggfavoritt er philadelphia light med paprika eller rå raspa gulrot på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at dette er det nye stedet å henge! :D

 

Her er alt fortsatt veldig på halv tolv, vi bor nå i et halvoppusset hus hvor bad og kjøkken er det eneste som er nogenlunde som det skal, så alt som har med vektnedgang å gjøre kommer litt i andre rekke om dagen. Vekta har jeg funnet igjen og plassert pent under en hylle på badet, men målebåndet har jeg ingen anelse om hvor har tatt veien - meget mulig at det står på lager. Veiing i dag viste 0,2 kg opp fra det laveste jeg har vært på, men det er jo slett ikke galt i en periode med mye feil mat.

 

Jeg satser på å komme i gang igjen sånn sakte men sikkert. Nå er vi ihvertfall såpass på plass at jeg fra denne uken av er i gang med ukemenyer for middag igjen, og det er viktig - enda viktigere nå enn til vanlig, kanskje. Det innebærer at jeg får i meg minst to fiskemiddager og en-to vegetarmiddager pr uke, forøvrig blir det mye kylling, noe svinekjøtt og rødt kjøtt et par-tre ganger i måneden. En god start, ihvertfall! Så får jeg ta for meg de øvrige måltidene litt etterhvert. Akkurat nå har jeg dilla på leverpostei, tror jeg har litt lite jern om dagen og da får jeg gjerne sånne runder. Men det er vel ikke det verste som kan skje!

 

En annen ting som er litt plagsomt om dagen er at jeg reagerer på en del matvarer, og særlig denne sommeren siden jeg ikke kan ta allergimedisiner (pga amming). Det innebærer at nokså mange rå frukter og grønnsaker utgår, og det er så irriterende! Må unngå epler, pærer, nektariner, gulrot, kålrot, sukkererter og et par ting til i rå utgave. Også tåler jeg ikke søtningsmidler (får vondt i magen/oppblåsthet), så jeg må også styre unna en del lightprodukter. Kanskje ikke et helt ideelt utgangspunkt for slanking... Men på den annen side er jeg også veldig skeptisk til søtningsmidler, jeg tror ikke det er bra for hverken kroppen eller naturen, så da er det like greit at jeg må unngå det. :) Må heller finne meg gode alternativer - ble veldig nysgjerrig på det syltetøyet du nevnte, koko!

 

Ellers har jeg begynt å spise kosttilskudd etter min ayurvediske "dosha", og merker allerede endring (til det bedre) mtp søtsug! Ikke dårlig! Ideelt sett burde jeg kutte ut stort sett alt jeg liker av mat også (*ler*), men det gidder jeg ikke, altså. Driver jo med yoga, så det ayurvediske måtte vel bare komme etter en gang... Hehe! Lovende så langt, ihvertfall. :)

 

Nei, nå skal jeg snart bære en tur (tar lillejenta i meitai og rusler avsted), kjøpe godt brød på det flotte bakeriet vi nå har i nærheten og sjekke frysedisken på Kiwi etter syltetøy fra Nora. :) Oppdaterer i den andre tråden litt senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener og huske at det var en diskusjon om ris på den andre tråden. Kjøpte villris i dag, i porsjonspakninger. Der er det bare 95 kcal per 100 gram, og en sann pose inneholder 120 gram. Er ikke så ille det? Eller har jeg misforstått noe :D er 50 kcal mindre i den enn jasminris...

 

Vi koker ofte bare 1 pose med ris til meg og sambo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victoria82

Hei alle sammen

 

Blir lite "trening" på meg fremover pga magesmerte og venting på at ting skal gå tilbake til det normale i kroppen etter fødsel. Så foreløpig blir det kun å fokusere på matinntaket, og mindre folkus på aktivitet. Småtten er i dag 1 uke og 2 dager.

 

I går gikk jeg opp en ganske bratt bakke og prøvde å løfte inn baggen på vognen når vi kom hjem. Det gikk dårlig. Klarte ikke å løfte beina pga magesmerter, og når jeg kom hjem hadde blødningen tatt seg opp. Så tror rett og slett at det var litt for tidlig. Men skal prøve å komme meg på en liten 10 min trilletur etterpå. Har med sambo sånn at han kan ta seg av vognen om det blir for tungt for meg. Han har allerede sagt at han skal ta seg av all bæring, ettersom det var det som gjorde utslaget i går...

 

Håper allikevel på å gå ned i vekt i et normalt tempo, uten å miste melken. Har måttet bruke ammeskjold den siste tiden og har merket at jeg produserer mindre nå enn jeg gjorde. Så må snart prøve uten igjen... Gruer meg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser også mye kalkunpålegg, er litt dyrt, men det er veldig godt! Hadde skikkelig dilla på trønderfår etter fødselen, men det er jo ikke særlig sunt. :D

 

Noen som vet hvor man får kjøpt finello light ost eller hva det nå het? Fant den ikke på rema1000 og på Kiwi, er jo siinnsykt mye kcal i ost.. så greit og bruke noe annet når man lager pizza, spiser taco osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så herlig med alle dere motiverte folk. Hjelper godt! I går begynte jeg for alvor, og var ganske flink. Men synes det er litt vanskelig å tenke kalorier hele tida. Blir vel vant til det. Registrerte i alle fall alt i går, pluss at jeg trente. Gikk tur i litt over en time. Rocka med rockeringen, og trente 1/2 time pilates. Det var tungt! Formen er ikke det den en gang var. Håper dette gir resultater til mandag.

 

Ha en strålende og sunn dag folkens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Gikk på en pizzasmell her... Spist altfor lite i dag og da jeg kom hjem fra trening tok vi tempen på dukka og hun var syk så det ble litt telefoner og styr før det plutselig sto gjester på døra. Skulle egentlig til noen venner på middag i dag, men siden dukka er syk ble vi hjemme - uten planlagt middag... Endte da som sagt med at samboer dro og kjøpte pizza. Italiensk skal være litt bedre enn amerikansk, men skikkelig ille likevel.... Hadde jo ikke fått spist så mye før i dag, så jeg sprengte "bare" med 200 kcal, men en skikkelig dårlig matdag. Moralen er at det er lurt å få gjort dette når en er ute i permisjon. Blir værre når hverdagen kommer. Har forsåvidt også 4tp i dag, så det kompenserer litt. :D Ingen krise, men får lære av det. :)

 

Kjempeartig å se du er i gang, Biggis!

 

Når det gjelder ost har jeg ikke hørt om den finello light tidligere, men Synnøve har en ekstra lett gulost som smaker bra, men er litt vanskelig å skjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha dåp i helga, så da er jeg spent på hvor mange ganger jeg kommer til å spasere non chalant forbi kakebordet UTEN å forsyne meg... Hmmm...er egentlig ikke et kakemenneske, men når jeg ikke får lov til å spise kaker, så får jeg så INNMARI lyst på det... Men nå har jeg spart alle kosemerkene mine til søndag, så jeg kan jo spise bittelitt. Dette er jo tross alt en engangsforetredelse.. Noen som har flere unnskyldninger liggende til meg?? :)

 

Men so far so good mine damer... Har klart tre dager uten smell, og har trimma som en nigeriansk hekkeløper!! dvs..jeg har trilla turer med litjmainn i oppover- og nedoverbakker!! Woooppidooo!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg er ny her. Mamma til 3. nå skal kiloene av.Jeg ammer minstemann men han er 11mnd så det er ikke så mye. Begynte på mandag og er ved godt mot så får vi se. Vert flink og er ute å gårløper 2 ganger per dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste det jeg ville når vi døpte gutten vår for 2 uker siden. Ble en del mat, og en del kaker :) Men gikk en lang tur på kvelden for og kompensere litt!

 

Tok små stykker, slik at jeg fikk smakt på de kakene jeg ville. Er heller ikke noe kake menneske.. men nå når jeg slanker meg så er seff alt søtt godt :D

 

Vi hadde koldtbord med mye salater, så fikk nok ikke i meg så mye kcal på maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Har spist altfor lite og helt feil. Kan nevne pizza, pølser, sjokoladebolle, alkohol... Dette vil helt sikkert straffe seg i morgen, så gruer meg litt til veiing. På den annen side er det jo moro når man ser at det nytter å være flink. Ikke like fint vær til uka - da er det lettere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...