Gå til innhold

Skravletråd til resultater - ammende mødre høst 2009


Gjest koko1975

Anbefalte innlegg

Gjest koko1975

Gått opp 0,7kg! Jeg var forsåvidt forberedt, men skermmende at det kan gjøre så store utslag så kjapt! Spist for lite, men samtidig en del dritt - øsj.... Er nå i gang igjen og heldigvis dårligere vær denne uka!

 

Nå er jeg spent på dere! Ser Mai01 har hatt en veldig bra start med veiedag fredag?

Dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Veide meg lørdag, var da 79,6... men var ikke like lett i dag. Argh! men er fortsatt under 80 tallet, og første målet er nådd! :):D Ned 0,7 kg. Selv om det ble mye mat, snacks og litt alkohyler på lørdag.

 

Har også gjort tidenes sjakktrekk, eller kanskje ikke. Reiste hjem uten understellet på vogna, for tenkte jeg bare kunne klikke baggen på min søsters vogn som er samme. Men det passet ikke, simo har seff byttet ut låsemekanismene på de. Argh argh argh, dermed så gikk hele morgenturen min til dunders!! LItt sur ja! :)

 

Koko, ofte så går man jo ned igjen de grammene ganske så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært noe flink denne uka. Har ikke skrevet ned noenting og har hatt en del friheter. Vært borte på middag, har hatt kenneltreff osv som har resultert i en del "nei" mat. Men ned 0,8 kg og 1,5 cm i livet, så det er bra. Så da har jeg gått ned to kg på to uker som er målet i starten ihvertfall. 1 kg i uka. Ser at jeg ikke klarer å sette ordentlig igang før vi er tilbake i normal hverdag igjen. Guttungen begynner i barnehagen igjen neste mandag, så da blir det litt enklere håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en middels bra helg (søndag lagde jeg cookies, og kunne lissegodt spise 3 skåler med is til kvelds..), så har idag vært første dag i mitt nye liv. Hjalp heller ikke at jeg fikk beskjed om å ta det litt roligere pga betennelse i beinet i forrige uke, men jeg føler meg mye bedre nå.

 

Har vært på trening, deilig følelse i kroppen, men ikke imponert over nivået mitt. Store forbedringspotensialer, men det er jo derfor jeg har begynt på livstilsendringen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utrolig nok gått ned 1,7 kilo denne uka. Skikkelig stolt nå, men mulig det er på grunn av all stress med å arrangere dåp og fikk influensa i går, dermed er ikke matlysten på topp... hmmm. Vi får se hvordan det går denne uka da.. :)

Gikk ned 8 cm rundt midja da. Det høres litt for utrolig ut til å være sant.. Må vel være litt mer nøye med akkurat hvor jeg legger det der målebåndet... :D Men jaja, tar d med meg jeg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Så flinke jenter vi har her!! Bare jeg som har gått opp - da våkner konkurranseinstinktet i meg! :)

 

Jeg skulle ha en super uke denne uka, men ting har ikke gått etter planen. Fikk uventet besøk mandag til i går og det ble god mat og vin igjen... Grillet ytrefilet, stor salat, kokte småpoteter og kald saus basert på kesam ble jo ikke så ille, men så måtte vi jo grille noen chorizopølser også. Min favoritt.... På det alkohol, dårlig tid dagen etter og altfor lite mat igjen. Ikke har jeg fått sanket ett eneste trimpoeng enda heller. Skal jogge i kveld og i morgen reiser jeg til foreldrene mine og bør få trent enda litt. Men så er det bursdagsfeiring på lørdag da... Når begynner hverdagen igjen?? :D

 

Skal ikke klage - nyter permisjonen og dagene flyr. Titta på vekta i dag og ser ut til at jeg har gått ned litt fra mandag i hvertfall. Mamma er bra på skikkelig mat, så hjemme blir det ikke ille. Hun holder på med lavkarbodiett nå, og den maten liker jeg veldig godt.

 

Ellers får jeg jo prøvd meg på "real life". Spretter jeg rett opp med en gang det blir litt stress kan det jo bli vanskelig når jeg går tilbake i jobb igjen, så da må jeg gjøre noen grep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der med real life koko... De fleste klarer jo å gjennomføre et kort kurs eller slanke seg noen måneder. Men når real life slår til og hverdagen tar overhånd, det er da det begynner å bli vanskelig. Hvertfall for oss mødre som er i permisjon.. Det blir jo et helt annet liv når permisjonen er over... Jeg er såååå spent på om jeg klarer å holde meg "nede". Jeg har en tendens til å bagetellisere vekta mi og har alltid alskens unnskyldninger på lager for at jeg fortjener en sjokoladebit i dag osv.. Men den tid - den sorg vel... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!

 

Jeg er ny her, fødte en jente i slutten av januar, og nå vil jeg ha de siste kiloene bort. I første omgang 4-5 kg, men gjerne 2-3 til etter det :)

Har begynt å registrere idag, både trim og matinntak. Men må si jeg skjønner ikke heeeelt dette her...Er det riktig at jeg skal spise 1900 kcal daglig? Og hvor mange trimpoeng for dagen for å gå ned på en passelig måte?

Jeg fullammer snuppa mi enda, så det må jo ikke gå ut over melka. Hun har begynt å prøvesmake litt, men siden hun er syk nå, holder vi oss til bare amming.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gru gru for vekta! Gleder mæ ikkje til å se hva den er blitt. Har vært borte ein uke nå, bryllup to heljer på rad, og så lite flink... Satser på en ny, frisk start imorra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975
Hei hei jenter!

 

Jeg er ny her' date=' fødte en jente i slutten av januar, og nå vil jeg ha de siste kiloene bort. I første omgang 4-5 kg, men gjerne 2-3 til etter det :)

Har begynt å registrere idag, både trim og matinntak. Men må si jeg skjønner ikke heeeelt dette her...Er det riktig at jeg skal spise 1900 kcal daglig? Og hvor mange trimpoeng for dagen for å gå ned på en passelig måte?

Jeg fullammer snuppa mi enda, så det må jo ikke gå ut over melka. Hun har begynt å prøvesmake litt, men siden hun er syk nå, holder vi oss til bare amming.

 

:)[/quote']

 

Hei Tufso! Velkommen! :)

 

Jeg vil anbefale deg å lese hele denne tråden:

https://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=9333

Inneholder all info du trenger!

 

Du kan begynne med å regne ut her:

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

Havner du på f.eks. Meny 2 på denne skal du gå opp en meny fordi du ammer. Jeg kjører på 1900 om dagen og det fungerer bra (når jeg registrerer... :))

 

Har du opprettet egen på resultattråden?

https://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=14134

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Har faktisk ikke skrevet denne uka her - rett og slett fordi den begynte så hektisk med overraskelsesbesøk og masse farting hit og dit i tillegg til at vi har vært borte i helgen. Summa summarum ble at hverdagen ikke startet denne uka heller. Skjønner egentlig ikke hva jeg maser etter hverdagen etter? Bruker da ikke savne denne? Uansett - this is the results of week 3:

 

Ned 1,3kg! Nå gikk jeg jo opp 0,7 sist uke, så det blir ikke så fantastisk all in all, men veldig fornøyd likevel. Dette en uke uten registrering! Deilig! Siden oppstart nå etter sommeren har jeg da et snitt på 600gram i uka. Det er jo egentlig etter planen. :)

 

Dårlig med trimpoeng p.g.a. mye stress, men fått gjennomført Løplabbet uke 10. Satte ny rekord med drøyt 600 kcal forbrendt på jogginga på lørdag. Hadde med mamma i skogen og vi var ute 1t og 15 min. Gikk litt innimellom, men fikk ei skikkelig treningsøkt.

 

Midjemålet er på stedet hvil, så det gidder jeg ikke kommentere. :)

 

Nå hvordan har det gått med dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Hva sier dere til at vi skriver i resultatråden etterhvert? Blir liksom litt kjedelig at den bare henger lenger og lenger ned på lista. Kan jo i hvertfall vente til vi har fått med de som ønsker å være med denne helga, men sånn på sikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Nå er vi endelig sånn halvveis innflyttet og huset er beboelig nok til at det går an å leve nogenlunde normalt igjen, så fra i dag av fører jeg hva jeg spiser og satser på å ta av noen kg til. Vekta er den samme som for noen uker siden - 91,9 - så nå har jeg tenkt meg under 90! Optimist, ja. :)

 

Skal skrive meg på resultattråden nå, forutsatt at lillejenta fortsatt er fornøyd med å sitte og gnage på riskaka si. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nednedned

Hei alle sammen :) Nå hopper jeg inn her til dere på skravletråden også.

Har oppdatert i resultattråden, men det har vært litt for liten tid for meg til å skravle med dere her.

Jeg ser dere er veldig flinke! Alle her har jo en stå-på innstilling, og det er jo første steg i en vektnedgang.

 

Selv har jeg avlyst kurset jeg meldte meg på, for jeg ser at jeg har klart meg fint selv (foreløpig i allefall, så jeg får håpe det holder). Har ikke vært så alt for nøye med å følge med på kaloriinntaket ennå, men fra i dag skal jeg notere ned det meste og være mer nøyaktig tenkte jeg. I stedet for kurset...

Har skaffet meg en trimsykkel også, så jeg håper det blir en del trimpoeng på den.

 

Hadde dåp for min lille i går, og da spiste jeg alt jeg ville. Det var vel litt for å ha en skikkelig spise-dag den siste dagen før jeg begynner slankingen min "offisielt"!

 

Så ønsk meg lykke til, jenter! Nå må jeg bevise for meg selv at jeg ikke gjorde noe dumt i å avlyse kurset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger med, og prøver å registrere så godt jeg kan! Fikk litt problemer på lørdag med å registrere når jeg lagde hjemmelaget pizza. Så jeg bestemte meg for at lørdag får være registreringsfri (jeg registrerer frokost, lunsj, men ikke middag) og at jeg får kose meg litt ekstra på kvelden.

Men jeg føler meg litt treig, for jeg skjønner ikke helt alt sammen. MÅ jeg ha alle måltidene? Eller holder det at jeg spiser så mye kcal jeg skal iløpet av en dag på de måltidene jeg er vant med å spise?

Er det veldig viktig HVA jeg spiser, eller er det det samme bare jeg holder meg innenfor grensen?

 

Har veiedag på fredag, og prøver å holde meg unna badevekten til da. Det frister sånn å snikveie, men til nå har jeg klart å la vær.

Føler ikke dette har noe effekt, men det må jo det. Går nå to turer istedet for en, og rocker. Har klart å samle 8-9 trimpoeng på tre dager, og det må vel være bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første dag på'an igjen godt i gang, og det går faktisk veldig fint! En liten bom i form av en Snickersis har det blitt, men det får passere siden jeg har klart 4 trimpoeng i dag også. :) Min store fallgrube er nettopp det med mat på farta - det er så lett å stikke innom Narvesen når blodsukkeret synker og det er langt hjem...

 

Lurer litt på en ting - når jeg bærer lillejenta i meitai og går tur, kan jeg telle litt ekstra TP, tror dere? Hun veier jo 9 kg (stor jente! Akkurat 6 mnd...), så det må jo ha litt å si for kaloriforbruket mitt, vil jeg tro? *undrer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en ukes ferie viste vekten en nedgang på 0,5 kg. Kjempefornøyd! Har spist alt for mye sjokolade og for mye mat, men har vært flink til og trene. Trente 6 ganger fra mandag -torsdag, men så ingenting etter det. Har regna så innmari! Men nå er jeg hjemme igjen, og gubben har ferie en uke til. Så da skal jeg innta treningssenteret :)

 

Flinke dere har vært alle sammen :) Dette klarer vi! Jeg er nå 79,4 kg! og har 7 kg igjen før jeg begynner og bli sann tåelig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet for uke 3 viste at nok en kilo har forsvunnet! Hurra. Hadde ikke mye troen på det, siden jeg har vært syk og spist det som jeg hadde lyst på for å få i meg et eller annet. Men hadde ikke oversteget kaloriinntaket, så da er det vel greit.. :)

Ikke har jeg fått trimmet mye denne uka heller, så det blir på en måte en ny start for meg nå. (som starter med en middag og et par øl ute sammen med en venninne vel og merke...men man må kose seg også) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er uke 3 vel overstått og 1 kilo vel forsvunnet! Hurra.. Trodde ikke at jeg skulle klare det denne uken siden jeg har vært syk. (stakkars meg fikk influensa, svin eller ikke, var syk hvertfall) Matlysten har ikke vært på topp, men har hadd i meg det jeg fikk til. Da ble det selvfølgelig mere is enn fiskekake. Men sånn er det når man er syk... :)

 

Det som irriterer meg mest er at målene rundt rumpe og lår ikke blir mindre...Æsj altså!! Liker formene mine, men vil ha formene litt mindre! Kanskje jeg må begynne å trene litt annerledes.. Trimmen jeg får er å trille tur med vogn. Hva gjør dere? Noen som merker at en spesiell trimmåte hjelper på rumpa? hehe...ja, veldig opphengt i rumpa mi.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg å forsøke å få i seg det antall måltider som GR anbefaler. Det har med forbrenningen å gjøre, og man går ned mer ved å spise oftere og mindre måltider. Når det gjelder kalorimengden man skal ha iløpet av en dag, så skal de helst brukes på sunn mat. Man går nok ikke stort ned ved å spise sjokolade og drikke brus selv om man ikke overskrider kalorimengden. Hvis du skjønner hva jeg mener. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg å forsøke å få i seg det antall måltider som GR anbefaler. Det har med forbrenningen å gjøre' date=' og man går ned mer ved å spise oftere og mindre måltider. Når det gjelder kalorimengden man skal ha iløpet av en dag, så skal de helst brukes på sunn mat. Man går nok ikke stort ned ved å spise sjokolade og drikke brus selv om man ikke overskrider kalorimengden. Hvis du skjønner hva jeg mener. :)[/quote']

 

Jepp, skjønner hva du mener! Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært dårlig på å registrere de siste to ukene. Men vekten har stått stille, så det har ikke vært så mye å notere uansett. Men nå har jeg endelig funnet tilgjengelig trening i nærheten av heimen. Bor på landet, så det myldrer ikke av lett tilgjengelige treningssentere. Men har nå funnet et lite senter med små grupper som bare er 20 min kjøring unna, hvor jeg skal begynne på mor og baby trim. I tillegg har jeg funnet et nytt velværesenter bare 25 min unna som har bl.a. vibrasjonstrening, Power plate, som visstnok skal være helt rått (de har også trim med baby). Sto en artikkel i Shape up om det: http://www.renessanse.as/shapeup.pdf

Gleder meg til å prøve. :) Så nå håper jeg på å komme litt raskere i form.

 

Ellers har det blitt noen lange trilleturer i det siste. Men jeg skal på retrieverprøve med den ene tispa mi i helgen, og nå er det også bare få uker igjen til jeg skal stille med unghunden min i NM, så da går det en del tid til jakttrening og. Men guttungen har endelig begynt i barnehagen igjen, og vi har fått utvidet korttidsbarnehagen til å bli en heldagsbarnehage, så nå har jeg plutselig litt mer tid hver dag til meg selv og vesla. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært veldig hektisk i det siste, har jobbet de to siste ukene, og har bare ikke hatt tid til og sette meg ned på dataen så lenge har vært inne og smyg lest litt;) Men håper at jeg skal klare og følge med litt på tråden når jeg er ferdig og jobbe neste uke:) Føler at jeg trenger litt inspirasjon og gode råd fra dere:) er lei av vekten står stille!!! Dere får ha god helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nednedned

Jeg som skulle begynne å registrere forrige mandag :/ Gikk bra mandagen, men tirsdagen dro jeg på hyttetur med noen venninner og ungene, så da ble det jo en del utskeielser.

Og i helgen har jeg vært i bursdagsselskap og en tur på byen, så der var nok kaloriinntaket mye høyere enn det burde vært.

Men veide meg på fredag som var, og hadde da klart å gå ned 0,5kg på 9 dager likevel. Veide meg i dag tidlig også, og da lå jeg på samme vekten :)

Får skjerpe meg denne uken, selvom jeg har bursdag på onsdag da.. Og da blir det nok litt kakespising her hos meg med familie.

Får prøve så godt jeg kan å registrere denne uken, og så får jeg begynne "skikkelig" neste mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...