Gå til innhold

Skravletråd til resultater - ammende mødre høst 2009


Gjest koko1975

Anbefalte innlegg

Zumba virker morsomt! Jeg gidder ikke betale 600 kr for det - men satser allikevel på å få testet det i morgen. :D Takk for tipset!

 

Jeg har glemt å veie alle morgenene så langt denne uka' date=' litt travel tid for oss, men det kommer, det kommer...[/quote']

 

Hehe....kjøpte zumba på impulskjøp på lønningsdag! Da er jeg nemlig millionær, og kan unne meg det meste.. :)

 

De har zumba-kurs eller timer eller hva det nå heter på treningssenter rundt omkring i norges land også. Er ikke sikker på hvor, bare at det ikke finnes i Trondheim.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar
Jeg synes zumba er kjempegøy' date=' og ble faktisk svett av det også. Jeg fikk med tre cder. En med en 20 minutters work out med "bare" dansesteg. En cd med 40 minutters sculp and tone (eller noe sånt). Da er det med slike håndvekter som man bruker mens man danser. En cd beregnet på å trene mage, og en cd for cardio trening... (har ikke prøvd mage eller cardio-cd enda)

Det minner om aerobic egentlig, bare at det fokuseres veldig på å vrikke hoftene mest mulig til salsa, rumba og afrikanske rytmer..hehe. Nå vet jeg ikke hvorvidt det funker på kiloene, for jeg har ikke brukt det lenge. Men jeg er svett etter en økt, og man tar jo i så mye man vil selv... Tror man må like å danse og har litt koordinasjon for å like zumba, men jeg synes hvertfall det er kjempegøy... :D

 

Kan holde deg oppdatert om jeg merker at det funker..... :)[/quote']

 

 

Supert! Gleder meg til å høre åssen det går, og åssen det funker for kiloene... Kos dæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke enig med meg selv om jeg skal skrive egen tråd eller her...mye koseligere her egentlig :D Går tregt med de siste kiloene her dessverre....men legger ikke på meg da... Vekta står fremdeles på 74,5....har tvunget meg selv til å føre dagbok skikkelig nå, men må innrømme at det ikke er "sånøye" nå når jeg ikke går på kurs... men fortsetter å være optimist og prøver videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975
Blir ikke enig med meg selv om jeg skal skrive egen tråd eller her...mye koseligere her egentlig :D Går tregt med de siste kiloene her dessverre....men legger ikke på meg da... Vekta står fremdeles på 74' date='5....har tvunget meg selv til å føre dagbok skikkelig nå, men må innrømme at det ikke er "sånøye" nå når jeg ikke går på kurs... men fortsetter å være optimist og prøver videre :)[/quote']

 

Husk at du ikke registrerer for kurslederen, men deg selv da dundredei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du ikke registrerer for kurslederen' date=' men deg selv da dundredei! :)[/quote']

 

Huff, er jo det som er problemet da... :D Er IKKE streng nok med meg selv....men har gått bra nå i to (!) dager, får se hvordan helga blir...

 

 

 

Jeg lurer forresten på hva ZUMBA er...?????!???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer forresten på hva ZUMBA er...?????!???

 

Søk på zumba fitness på nettet. Det er en treningsform som består av "dancemoves", mye hoftevrikking, og veldig gøy om du liker å danse... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975
Huff' date=' er jo det som er problemet da... :D Er IKKE streng nok med meg selv....men har gått bra nå i to (!) dager, får se hvordan helga blir...

 

 

 

Jeg lurer forresten på hva ZUMBA er...?????!???[/quote']

 

To dager er en super start! Har du store planer i helga som gjør at det kan bli utfordrende? Jeg synes helgene går ganske greit så lenge de ikke er store planer. Spiser gode, men magre middager som f.eks. grillet oksefilet med deilig tilbehør også har jeg en boks med New Dream Yoghurtis i fryseren. :) Det er når det skjer noe problemene oppstår for meg og det gjør det egentlig hver helg...

 

I helga skal vi f.eks. i bryllup - spørs om det blir 1900 kcal da gitt... Vi reiser ned til svigerforeldrene mine allerede i morgen og bor der i helga, noe som heller ikke medfører slankekost og hyppige måltider. Har vært flink sålangt denne uka og bikket 10tp, men spørs om det blir noen flere i helga. Hadde vært noe annet om jeg kunne dansa litt i dette bryllupet, men jeg har alltid vært sterkere på hvitvin og skrævlings enn dans dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har feiret bursdag idag, og derfor skeiet skikkelig ut :-/ Men jeg synes det bør være lov sålenge jeg klarer meg godt ellers.

Fikk blant annet ny sykkelhjelm av min kjære i gave, så nå skal det sykles!! Gleder meg til å komme igang. Hunden trenger også litt ekstra, siden hun har lagt på seg i det siste, så her skal det trimmes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

JAAAAAAAAAAA!!! Under 70!!!!!!!!!! Vekta viste 69,6 i morges! Hadde jo en kjip uke sist og har faktisk gått ned 2,2 denne uka.

 

Dette på tross av bryllup lørdag, egg&bacon og pizza søndag. Det sier vel egentlig bare noe om at man kan ha store dagsvariasjoner og at over 10 trimpoeng hjelper!!

 

Nå reiser jeg 10 dager til Frankrike - skal vel holde hardt å se 6-tallet når jeg kommer tilbake, men skal prøve å ikke spise alt for mye gåselever og fete oster. MÅ spise noe, men trenger jo ikke ta det til frokost. :D Vi bor i hus der nede med flott kjøkken og grill i hagen, så vi blir nok mye hjemme på kveldene med dukka. Gleder meg til matlaging med franske markeder og råvarer!! Blir vel en del restauranter til lunsj, men gode muligheter for deilig og magert på kveld.

 

Ha en strålende tid mens jeg er borte - gleder meg til å se alle kiloene dere får vekk på den tiden!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJEMPEBRA KOKO :D Er en milepæl og komme seg under 70 kg ja :) 2,2 kg er jo veldig bra.

 

Her har 800 gram gått bort, til tross for en helg som bare har vært en eneste stor utskeielse, med vennebesøk på fredag ble det god mat, chips og sjokkis, ut på byn lørdag med et litt vel stort alkoholinntak, chips og sjokolade, og dagen i går var jeg sulten hele tiden på grunn av lørdagens alkoholinntak så da ble det til at vi bestilte pizza :S

 

Er som du sier Koko, det kan gå nedover selv med store variasjoner på maten. Har trent en del denne uka så det hjelper nok. Jogget 4,5 km på lørdag før jeg reiste på byn.

 

God tur til frankrike Koko, har vært der selv 1 gang i 2 uker og gjorde den store prestasjonen i og legge på meg 7 kg?! Sann går det når man er på utveksling og man kjeder seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nednedned

Gratulerer, koko! Kjempe bra!

Det er jo viktig å kose seg også. Og nå vet du jo at du fint kan skeie litt ut, uten at vekten nødvendigvis skal gå oppover?

Du må kose deg masse i Frankrike :)

 

7kg, synna? Off.. Ja, det er ikke bare bare å være på ferie. Det er så lett for å hive innpå med både det ene og det andre.

 

Har nå hatt en travel uke. Hadde bursdag på onsdag, så den dagen ble det masse kaker og boller, og hadde meg en tur ut på byen på lørdag. Og søndag var jeg så irritert på meg selv for at jeg ikke hadde spist noe særlig sundt resten av uken, så jeg spiste ikke noe særlig sunnere den dagen.

Har likevel klart å kave meg ned 600gram, og det er jo absolutt ikke til å klage på :)

Kjøkkenvekten streiket forresten i går også, så fra nå må jeg ta alt på måfå før jeg får kjøpt meg ny :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg krøpet under 80 kilo! 79,6 kg! Hurraaaaa!!! Superglad!! Detta går rette veien jenter. Ser at det er andre også som når diverse delmål. Det er så herlig når det funker!!! :)

 

Rart at jeg klarte å gå ned så mye som 1,1 kilo denne uka, siden jeg har spist kaker og drukket masse alkohol..(Var på reunion i helga) Men trimmer ved siden av og holder dietten ellers, så da er det greit å skeie litt ut innimellom. Skal jo leve med dette videre når kurset er over også!!

 

Hei og hopp, nå blir det trilletur!! :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand denne uka... Har veldig hard mage om dagen, tror kanskje det ødelegger litt for vektnedgangen. Unnskyldninger, ja... :) Men når man ikke har vært på do på 3-4 dager må man jo veie litt ekstra? I tillegg var vi hos svigers i helgen, og der er det aldri for lite mat... *ler* Svigermor er sånn ordentlig hønemor som spør fem ganger om vi er helt sikre på at vi er forsynte.

 

Denne uka har jeg bestemt meg for å ikke spise noe sjokolade på ukedagene. Basta! Har blitt litt sjokolade hver dag igjen nå etter sommeren... Ikke mye, men allikevel litt for mye. Skal enten spise litt sorbet eller lage meg smoothie i stedet når søtsuget kommer.

 

Ellers har vi vært på ganske lange turer både i går og i dag, i går med bæretøy og i dag med vogn. Skal prøve meg på litt Zumba en dag også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket bæretøy bruker du itla? Her går det mest i MT, blir litt ekstra trening det da :) Vet forresten ikke hvordan jeg skulle klart meg uten, og er litt "handikapet" nå når ryggen ikke er 100%.....

Har du forresten prøvd de "nye" havrekjeksene som er i butikken? Jeg spiser en sånn jeg til mellommåltid, nesten hver dag. Det er 120 kcal i en kjeks, og det er sjokolade og myyye godt i dem!!! Får det til å gå fint sammen med resten av måltidene mine, og jeg får dekket mitt kose/søtsugbehov...:)helt utmerket, og en finfin erstatning for rein sjokolade! Nå må jeg jo si at jeg spiser nok litt mye av andre ting, og er litt lite flink til å veie alt jeg spiser....derfor går det saaakte ned nå... men målet er 70 kg, helst før ettårsdagen til veslegutt, 10.oktober...men vi får nå se om jeg klarer det...... Første kneik er å begynne å trene på sats igjen - bare stingene på ryggen gror skikkelig først (fjernet to store føflekker midt mellom skulderbladene for litt over en uke siden.....ikke helt bra ennå - men det kommer seg vel...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket bæretøy bruker du itla? Her går det mest i MT' date=' blir litt ekstra trening det da :) Vet forresten ikke hvordan jeg skulle klart meg uten, og er litt "handikapet" nå når ryggen ikke er 100%.....

Har du forresten prøvd de "nye" havrekjeksene som er i butikken? Jeg spiser en sånn jeg til mellommåltid, nesten hver dag. Det er 120 kcal i en kjeks, og det er sjokolade og myyye godt i dem!!! Får det til å gå fint sammen med resten av måltidene mine, og jeg får dekket mitt kose/søtsugbehov...:)helt utmerket, og en finfin erstatning for rein sjokolade! Nå må jeg jo si at jeg spiser nok litt mye av andre ting, og er litt lite flink til å veie alt jeg spiser....derfor går det saaakte ned nå... men målet er 70 kg, helst før ettårsdagen til veslegutt, 10.oktober...men vi får nå se om jeg klarer det...... Første kneik er å begynne å trene på sats igjen - bare stingene på ryggen gror skikkelig først (fjernet to store føflekker midt mellom skulderbladene for litt over en uke siden.....ikke helt bra ennå - men det kommer seg vel...)[/quote']

Hehe, vi er bærefantaster og har MT (3 stk, hihi - men hjemmesydde alle tre), ringslynge (også hjemmesydd), Manduca og et vevd sjal på vei (har et elastisk, men det har hun vokst ut av). Det er absolutt litt ekstra trening i å bære en 9 kilos unge på magen, ja! Lurer litt på hvor mye det "er verdt" i kalorier, egentlig. Hva har du utenom MT?

 

Uff, høres ikke godt ut med føflekkfjerning! Jeg har fjernet noen jeg også, men bare en av gangen - og det tror jeg jeg skal fortsette med, gitt. :) Håper det blir bedre for deg snart!

 

Kjeks holder ikke for meg, viser det seg. *ler* Jeg tror jeg enten må ha ordentlig sjokolade, eller da bytte ut med noe helt annet som smoothie. Tror jeg, da. Kanskje jeg skal prøve en pakke... O:-) (Gjelder bare å ikke spise opp hele pakken på en gang!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange flinke folk her inne. Bra jobba! Forrige uke gikk det ikke bra for min del, men vekta var ikke heilt gale uansett. Så står på denne uka. Håper å se 80 tallet til mandag, jeg. Da blir jeg glad! Lurer på en ting, hvor mye salat kan jeg spise? Kan jeg bare spise så mye jeg klarer? Veldig glad i god salat, med mye godt i. Så når jeg har et salat måltid kan jeg spise ganske mye... Håper noen har kloke svar. Ha ein fin fin dag, og sunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt tacomiddag to dager på rad. Tenkte egentlig at det ikke var sååå mange kalorier i det, men blir rundt 700 for et måltid... Så da har jeg gått litt over kalorimengden jeg bør ha de siste dagene. Så jeg er meget spent på neste veiing nå...gru.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned nok til at absolutt alt jeg har av bukser har blitt for store, med unntak av et par jeans som var litt i trangeste laget før. Og ett par bukser holder bare ikke når man har en baby som spiser med hele seg, gulper og i det hele tatt produserer flekker på mammas klær på løpende bånd. :) Så jeg har vært på (nett-) shopping! Og jeg har fått så fine nye klær! Det kan absolutt anbefales med noe nytt som en liten belønning på veien, særlig etter en graviditet. Jeg har pakket bort alle plaggene jeg brukte mot slutten, fordi jeg er så uendelig drittlei av dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra for deg, Itla :) Viktig å belønne seg selv når man har oppnådd noe, og i alle fall viktig med ny garderobe når den gamle blir for stor! :)

 

Snikveide meg i går morges, og da hadde jeg gått ned 0,9kg siden forrige mandag. Men når jeg veide meg i dag tidlig hadde jeg visst gått opp igjen, så jeg har visst ikke gått ned mer enn 0,1kg. Skjønner lite av det.. Var deprimerende å se etter å ha stått på vekten i går.

Men jeg skal vel ikke klage siden jeg var i kaffebesøk i går hvor jeg følte jeg kunne spise hva jeg ville siden tallene på vekten var blitt så lave.

Men likevel, 0,8kg på en dag? Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra for deg' date=' Itla :) Viktig å belønne seg selv når man har oppnådd noe, og i alle fall viktig med ny garderobe når den gamle blir for stor! :)

 

Snikveide meg i går morges, og da hadde jeg gått ned 0,9kg siden forrige mandag. Men når jeg veide meg i dag tidlig hadde jeg visst gått opp igjen, så jeg har visst ikke gått ned mer enn 0,1kg. Skjønner lite av det.. Var deprimerende å se etter å ha stått på vekten i går.

Men jeg skal vel ikke klage siden jeg var i kaffebesøk i går hvor jeg følte jeg kunne spise hva jeg ville siden tallene på vekten var blitt så lave.

Men likevel, 0,8kg på en dag? Hmm...[/quote']

 

Jeg er også en jævel på snikveiing, og det blir ofte stoooore forskjeller fra dag til dag. Veide meg to ganger i dag, og fikk en forskjell på 600 g bare på noen timer...??? Forferdelig irriterende. Men får se i morgen tidlig - det er det som vises da som gjelder. Men skjønner deg veldig godt! Oh well... Det går da opp og ned her i verden.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare la være med snikveiingen da, så slipper jeg overraskelser :/ Men ukene går så tregt og jeg vil ned i vekt fort! Hehe..

 

Hvordan går det med zumba treningen da? Føler du at det hjelper? Vurderer faktisk å skaffe meg det selv. Men jeg er så redd for å begynne å trene skikkelig for tidlig, for magemusklene mine ikke er helt sammen ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan være enorme forskjeller på vekta med få timers mellomrom. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser tidligere, og var i perioder helt besatt av veiing. Husker særlig en gang jeg hadde veid meg, drukket en kopp te og så veide meg igjen, og hadde gått opp en kilo. *ler* (Det var ikke morsomt den gangen, men ganske komisk i ettertid!)

 

Her stemte snikveiingen denne gangen. 500 g ned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare la være med snikveiingen da' date=' så slipper jeg overraskelser :/ Men ukene går så tregt og jeg vil ned i vekt fort! Hehe..

 

Hvordan går det med zumba treningen da? Føler du at det hjelper? Vurderer faktisk å skaffe meg det selv. Men jeg er så redd for å begynne å trene skikkelig for tidlig, for magemusklene mine ikke er helt sammen ennå.[/quote']

 

ehmmm...det var derre zumba greiene ja.. Jeg må innrømme at jeg har vært dårlig på å bruke den. Til mitt forsvar så har jeg vært ei uke hjemme hos foreldrene mine, så da fikk jeg ikke til å vrikke på styven... Men gi meg en uke til. For DA.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...