Gå til innhold

Julemål 2009


Gjest tronderpi1

Anbefalte innlegg

Hei på dere :)

 

Har hatt en lang pause her inne men nå må jeg ta tak i ting igjen og komme på rett kjøl...

 

Julemål ja. Det vil jeg være med på. Minus 12 kg høres supert ut.

 

Veidag på fredager jeg da.

Start vekt : 108.4kg (14.08.09)

Mål : 96 kg ( 18.12.09)

 

Satser på 12-15 trimpoeng pr. uke.

 

Lykke til alle sammen.

 

Chicago

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 277
  • Created
  • Siste svar
Gjest tronderpi1

Jeg har vært til legen og ja, jeg fikk resept på Reduktil. Jeg velger å prøve disse noen måneder.

 

Litt nederlag, men og litt seier også - lot det ikke gli ut og rase opp i vekt når nedgangen stoppet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle
Jeg har vært til legen og ja' date=' jeg fikk resept på Reduktil. Jeg velger å prøve disse noen måneder.

 

Litt nederlag, men og litt seier også - lot det ikke gli ut og rase opp i vekt når nedgangen stoppet![/quote']

 

forstår at du føler litt nederlag ved å be om slike piller, men er flott at du ikke gjør som du sier: å gi opp og gå mer opp. om reductil kan hjelpe deg fremover i en fase så er det positivt. så kan du bare fase ut pillene når du igjen klarer deg 100%. :) lykke til fremover!

 

ps: var de vanskelige å få? noen krav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
forstår at du føler litt nederlag ved å be om slike piller' date=' men er flott at du ikke gjør som du sier: å gi opp og gå mer opp. om reductil kan hjelpe deg fremover i en fase så er det positivt. så kan du bare fase ut pillene når du igjen klarer deg 100%. :) lykke til fremover!

 

ps: var de vanskelige å få? noen krav?[/quote']

 

Gikk veldig greit å få de synes jeg. Men nå skal det sies at legen min kjenner til "kampen" jeg har kjempet det siste året. Tok en del blodprøver i forbindelse med "en tur i kjelleren" her i vår, så slapp å ta nye i forbindelse med tablettene. Spent ja!

 

Må presisere at jeg takket ja til billigvarianten tabletter (ca. 280).

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fornøyd med 0.7 kg ned. Denne uka har jeg i hvertfall samlet trimpoeng - hele 29!! Og det er med en huslig aktivitet som maling. Du verden som trimpoengene løper av gårde når man svinger malerkosten og det beste jeg skal i løpet av året pusset opp mange rom i huset og dermed blir det gode ting for det fysiske miljø både i hus og meg:)

 

Høres lurt ut tronderpi at du får prøve ut reduktil. Hadde blitt helt fortvilt over så lenge stillestand som deg. Ser at du har et mye høyrere inntak en meg i gjennomsnitt, jeg er faktisk godt nede til ca 1600 i forhold til at jeg har holdt på en stund selv om jeg meny messig godt kan ligge på 1900. Kanskje en ide og gå litt ned?

 

Julemål

Startvekt 25.02: 115 kg

Startvekt 05.08: 90.8

Uke 1: 89.1 ( -1.7)

uke 2. 88.4 ( -0.7)

12.6 kg igjen til julemålet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trønderpi: jeg synes absolutt ikke det er noe nederlag å bruke litt hjelpemidler i denne vanskelige "kampen", tvert i mot egentlig: her må ALLE midler tas i bruk (he, he)

 

DaimBolle: litt av et nick du har får'n si............., artig!

 

Tirben: gratulerer både med nedgang og trimpoeng!

 

Chicago: så bra at du også er tilbake!

 

 

..... og vi står på, jenter!!!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Høres lurt ut tronderpi at du får prøve ut reduktil. Hadde blitt helt fortvilt over så lenge stillestand som deg. Ser at du har et mye høyrere inntak en meg i gjennomsnitt' date=' jeg er faktisk godt nede til ca 1600 i forhold til at jeg har holdt på en stund selv om jeg meny messig godt kan ligge på 1900. Kanskje en ide og gå litt ned?

 

[/quote']

Hei Tirben :)

 

Har prøvd både 1600-uker, 1800-uker og uker der det skulle svinge fra lavere en dag til høyere neste dag (for å lure kroppen) det siste halvåret :)

 

Har virkelig vært i tvil på inntaket og fått tilbakemeldinger på at jeg må spise mer for og ikke gå i "sparebluss" de ukene jeg har vært nede i 1600.... Men forbrenning er jo individuelt og jeg gikk jo ned den gang GR opererte med menyer på ca. 1250 og, så tror nok ikke jeg dør av 1600 nei :) .

 

Trimmer minimum 10 trimpoeng, gjerne mere og da skal en vel ligg litt høyere i inntak i veldig aktive perioder også...

 

Og om en ligger i snitt på ca. 1800 og i tillegg trimmer så skal jo dette føre til et energiunderskudd... Nei, skal ikke være enkelt .

 

Skal ta en sjekk i kalkulatoren igjen...

 

---------------------------------------oooooooooo-----------------------------------

 

Sjekket med formel som er oppgitt i den tråden på "ny i vektkubben" og kom frem til følgende:

 

Ved 10 trimpoeng har jeg et daglig ernergiforbruk på 2 515,18. For nedgnag skulle en trekke fra 500-800 kalorier. Si at jeg trekker fra 800 da, så er jeg nede i 1700 pr/dag.

 

Men når det blir over 20 trimpoeng på en uke, bør jeg da ligge litt høyere?

 

Står opp kl. 06 og er aldri i seng før 23. Prøver å ha 5 måltider pr. dag.

 

 

 

Setter pris på tilbakemeldinger og engasjement. Moro og lærerikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

en ny dag er i gang og jeg har startet dagen med havregrøt og yogi te.

har bestemt meg for å prøve å holde meg på 1600-1800 kcal alt etter hvor sulten jeg er den dagen. gjerne et ekstra mellommål dersom jeg trener bra.

 

er spent på om du vil få hjelp av pillene trønderpi. når du har vært så tålmodig og prøve å variere menyene så mye så forstår jeg at du begynner å bli veldig frustrert. håper du får litt kick start nå så motivasjonen kommer tilbake. du har jo vært kjempeflink og stått på lenge. :)

 

nicket mitt ja. hehe...er jo veldig godt med daimboller kjøpt på bensinstasjoner og der er det tonnevis med kalorier, altså en av grunnene til at jeg ser ut som en bolle. derfor skal det minne meg på hva jeg kjemper mot...for meg er søtsuget den definitivt største terskelen. det og for store middagsporsjoner..

 

vi skal klare dette her. drømte i natt at jeg på julaften har på meg en fin julekjole, evt skjørt og får mange komplimenter for å ha nådd 8-tallet... så var ekstra gira i dag tidlig på å lage meg en sunn frokost og holde på den fine drømmen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann... får jeg også bli med i tråden din Tronderpi? du motiverer stort, og mange andre her også :) Har et mål med 15 ned til jul, et stort mål men skal prøve. begynner på GR-kurs på mandag, så det blir start dagen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
heisann... får jeg også bli med i tråden din Tronderpi? du motiverer stort' date=' og mange andre her også :) Har et mål med 15 ned til jul, et stort mål men skal prøve. begynner på GR-kurs på mandag, så det blir start dagen min :)[/quote']

 

 

Dette er min og din og andre sin tråd :) Velkommen skal du være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

god morgen alle sammen. kjekt at vi er mange som allerede ser frem mot jul og ser potensialet om å nå målene våre. sammen skal vi klare det!

 

hvilke planer har folk for helgen og hvordan er strategien for å komme gjennom uten for mye kalliser? for min egen del ser jeg at helgene ofte er de dagene som ødelegger for meg. man skal jo "koose" seg = snop. :) jeg skal makke meg på treningssenteret etter skolen i dag og håper det inspirerer meg til å handle inn sunne matvarer til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må jo kose oss litt;)jeg pleier kjøpe meg litt sjokolade lørdag,må ha en dag i uken. hvis ikke hadde jeg sprekt hele uken..ser frem til lørdag:-)

ellers så har jeg kommet igang med trening denne uken og det er deilig.

Ha en riktig god helg alle sammen.

klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helgene er helt klart en utfordring (i tillegg til ferier og høytider selvfølgelig)

For meg er det helt nødvendig å få kose meg litt da, og jeg velger (som nevnt tidligere) vin som min "utskeielse". Da kan jeg senke skuldrene og slappe av.

 

Det er utrolig hvor mye god mat man kan lage som er sunn og mager bare man bruker litt ekstra fantasi. (det frustrerende er jo at i dårlige perioder er denne kunnskapen helt glemt, at det går an!.....)

 

Innimellom tar jeg en skikkelig streng helg, som nå f eks skal jeg bare spise frukt, grønt og suppe. Bestemte meg for at den første halvannen uka (fram til neste helg) etter ferien måtte bli supermager, så på tirsdag skal det bli spennende om jeg klarer å slå rekorden min for en uke.

 

Mitt tips må være å velge èn ting man "får lov til" for hver helg og huske på å ta det med i regnskapet slik at en både synliggjør og ufarliggjør det.

 

Og jenter: dårlig samvittighet gagner ingenting!!!!

 

GOD HELG!!!!!:):P:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

og er helt enig i at dårlig samvittighet ikke hjelper på noe som helst, det er bare selvplaging. men minner jo også om at jeg helst ikke burde gjort det jeg gjorde og kan prøve å huske det til neste gang.

 

tror jeg skal gjøre som dere sier og velge meg noe lite å unne meg i morgen siden det er lørdag, men vil helst ikke at det skal være rent snop, kanskje heller kjeks eller bolle eller noe. vaniljekesam på oppskjært frukt er jo kjempegodt, men kanskje litt mer "hverdagskos"?

 

føles skikkelig godt å ha kommet i gang igjen med den sunne livsstilen. var på trening i dag og børstet støv av medlemskapet mitt og det gjorde skikkelig godt, heldigvis har jeg vært flink å gå turer i sommer så formen var nesten like god som før sommerferien, det er en liten personlig seier. :)

 

ønsker alle en super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag og det vist ned 0,5 kg... jippi..

Kanskje ikke så veldig mye men alt hjelper :-)

 

I dag har jeg syklet 4 mil i strålende sol og behaglig temperatur.nydelig start på helgen. I morgen skal jeg pakke sammen ungene og dra på blåbærtur . Det gleder vi oss veldig til...Vi elsker blåbær og i tillegg er de visst supersunne for kroppen. Blir nok ikke veldig mye trim utav det men veldig kos :-)

Mannen skal være igjen hjemme siden han er på byen i kveld..så hans oppgave blir å lage lørdagsmaten. Spent på hva han finner på??

 

Søndag står langtur på sykkelen på programmet.Været er meldt bra så da er det bare å tråkke på :) Bare 1 uke igjen til Birken og jeg kjenner at jeg er nervøs. Jeg prøvde å sykle i fjor men hadde ett realt fall som endte med sykehusopphold og håper å unnghå det i år :-)

 

Ha en strålende helg alle sammen med masse hygge og god sunn mat.

 

Chicago

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...