Gå til innhold

Julemål 2009


Gjest tronderpi1

Anbefalte innlegg

Hei

 

Da var kurset igang.

 

Startvekt 100kg

Uke1: 99,4 kg (-0,6 kg)

Uke2: 99,5 kg (+0,1 kg)

 

Oppgangen tror jeg skyldes at hjemme har jeg veid meg om morran, nå er veiing på kvelden.Håper ihvertfall det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 277
  • Created
  • Siste svar
Hei! Eg har nettopp meldt meg inn i vektklubben' date=' vil gå ner 10 kg til jul. Er 166 cm høg og veier 77 kg. Vil gjerne være med på julemålet =) Men er veldig nybegynner på ka som er bra å ete, kor ofte, osv. Trenger ein slags ukesplan på kva eg skal eta. Prøver å finne tips rundt omkring, men syns det er vanskelig å sette saman ein plan sjøl. Så lurer på om noken her inne har ein matplan som de kan dele og som funker, så hadde eg blitt kjempe glad =) Og tips generelt =)[/quote']

 

 

Hei og velkommen :D

 

Du bør finne ut hvor mange kcal du bør spise pr. dag. Det avhenger av vekten, høyden, alderen og hvor mye du trimmer og beveger deg ellers. Her er formelen du trenger for dette:

 

(vekt*10) + (høyde i cm * 6,25) - (alder * 5) - 161 = hvilestoffskifte i kcal/døgn

 

Gang hvilestoffskifte med 1,3 (hvis lav hverdagsaktivitet) eller 1,4 (hvis middels aktivitet) el 1,5 (hvis høy aktivitet). Dette gir energi forbruk før trim.

 

Legg til trimpoeng pr. uke ganget med 28,58. Dette gir ditt daglige energiforbruk.

 

Ellers er det beste rådet jeg kan gi å fordele inntaket jevnt utover dagen, husk at du må spise NOK og ofte nok.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her Daimbolle, sulten bestandig jeg, uansett, så det var i grunn ikke så mye verre enn vanlig. Fyller opp med masse grønnsaker til måltidene, men er like sulten igjen etter en halvtime. Og det er IKKE fordi forbrenningen er rask altså, for den er ødelagt etter år med jojovirksomhet. Kanskje jeg også skulle prøve Reductil....?? Hvis det hjelper på sultfølelsen.

 

Ang veiing Rolls: jeg veier hvertfall 1 - 2 kg mer om kvelden enn om morgenen, dessuten er det forskjell på vektene, så man må veie seg til samme klokkeslett, på samme vekt og med ca samme klær/uten klær (men det blir jo litt vanskelig på kurs (he, he)) for at det skal bli riktig. Lykke til på kurset!

 

Ha en fin torsdag folkens,

og i morgen får jeg kose meg med litt vin, jippiiii!!!!!:D:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, tusen takk for hjelpa :D kjempe kjekt å lesa innleggene dåkas, blir veldig motivert!! Må sette meg inn i heile vektklubben, grei syssel å gjera på jobb =) Skal veie meg i dag, har ikkje vegd meg på ei veka, vil gjera da minst mulig.. Viss dåke ikkje høyre noke frå meg på ei stund så har eg mest sannsynlig gått opp i vekt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Supert' date=' tusen takk for hjelpa :) kjempe kjekt å lesa innleggene dåkas, blir veldig motivert!! Må sette meg inn i heile vektklubben, grei syssel å gjera på jobb =) Skal veie meg i dag, har ikkje vegd meg på ei veka, vil gjera da minst mulig.. Viss dåke ikkje høyre noke frå meg på ei stund så har eg mest sannsynlig gått opp i vekt =)[/quote']

 

 

Hei United!

 

Vet du, jeg håper du deler både ev. oppgang og de tunge dagene som fører til ev. oppgang med oss og jeg! Det er kanskje de dagene du "trenger oss" mest. Og sånne dager/perioder har vi alle sammen. Men skjønner tankegangen :D

 

Ville bare du skulle vite at vi er her i "gode og onde dager"!

 

 

Lykke til med prosjektet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp meldt meg inn og skal ned en del. For meg er det viktig å se hva jeg spiser og hva jeg kan klare å gå ned.

Men jeg henger meg på.

Startvekt 83,5 kg

Mål 68 kg en gang til neste år

Julemålet: 75 kg da vil jeg bli kjempeglad

 

Høyde 1,6m

 

Trener litt intervall og styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp meldt meg inn og skal ned en del. For meg er det viktig å se hva jeg spiser og hva jeg kan klare å gå ned.

Men jeg henger meg på.

Startvekt 83' date='5 kg

Mål 68 kg en gang til neste år

Julemålet: 75 kg da vil jeg bli kjempeglad

 

Høyde 1,6m

 

Trener litt intervall og styrketrening.[/quote']

 

Velkommen til deg også Veggis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes uka så langt har gått over all forventning!

Jeg bruker å få "sukkerabstinens" etter en sånn stygg ferieutskeielse, men til nå har det gått over all forventning.

Idag var vi på ettårsbursdag, der barnets mor er en røver til å bake kake. Men, klarte å planlegge det slik at vi spiste en lakse-wok til middag (laks, wok grønnsaker og saus, ingen ris) ganske rett før vi dro, dermed ble utskeielsene godt kontrollert. Tok to bittesmå kakestykker, og har regnet ut av kaloriene fra disse er mindre enn de jeg forbrente på en trimtur tidligere i dag. Fornøyd med det! :)

 

Idag endte jeg opp på ca 1870 kcal, de 3 første dagene har jeg ligget rundt 1400 +-.

 

Har laget meg en tilleggstråd for en mere langsiktig oppfølging for min egen del under forumet Ned 10-20 kilo, "På veien til trivselsvekta 2009-2010". Tenkte denne tråden skulle være en påminnelse om jeg faktisk skal ned ca 16 kilo totalt, og ikke bare 3-4 som de siste jule- og sommermål-trådene har gitt som resultat (og som jeg deretter har gått opp igjen...) Får se om det hjelper. Dere er velkomne inn på besøk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag! og vekten viste ned nok en halv kilo. Ganske fornøyd med det for denne uken har jeg hatt ett enormt sukkersug....Har hatt rød uke og da blir jeg veldig sulten også.. Har trent 3 sykkeløkter denne uka så noen trimpoeng har jeg også fått..

 

I morgen er det Birken som står for tur. 95 km på sykkelsete. Tror det kommer til å bli tøft for det er meldt dårlig vær :-( men det er bare å bite tenna sammen så kommer jeg nok i mål..

 

Ha en strålende helg alle sammen.

 

Chicago

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag, har ikkje gått ner ett gram!! Skjønne ingenting.. Har vore kjempe flink!! Men har ikkje mista motet forda! Er det bra å eta fersken som mellomåltid? Har fått dilla på det, ete sikkert 5 stk om dagen..

 

166 cm høg

75 kg

Mål før jul: veie 62 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

Velkommen til de nye, flott at flere slenger seg med!

 

flink du var å begrense deg i selskapet lenapena! det er en stor seier å takle sånne fristelsessettinger. skulle nesten ønske at de rundt meg ikke var gode til å lage mat og kaker, da hadde jo saken begrenset seg selv, haha. nei det er bra vi har god mat, men begrenselsens kunst må læres!

 

lykke til i Birken Chicago!

 

stå på united, så kommer resultatene på sikt. kroppen trenger tid for å skjønne at det er lurt å kvitte seg med noen kilo så den gir litt motstand innimellom. men så lenge du vet at innsatsen din har vært god så skal du ikke ta det så tungt, da kommer resultatene etter hvert! :)

 

jeg hadde lyst å få trent i dag også men siden jeg skal på 3 dagers friluftlivstur i neste uke så tenker jeg det er best at gnagsårene mine får heles litt. i tillegg så sprutregner det ute nå, så da er beslutningen enkel. har imidlertid registrert maten i dag så har kontrollen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

ps: har dere sett de 10 kg sekkene med potetene som er på noen matbutikker?? ser at mange av oss har rundt 10 kg de vil ned til jul. prøv å løft på en sånn sekk og tenk hvor mye lettere det vil føles uten, for de er sinnsykt tunge! :D:) jeg gleder meg til å kvitte meg med potetsekken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I går var jeg på en kjempe-fjelltur. La igjen over 2000 kcal og sanket over 10 trimpoeng :) 3 timers ren gangtid opp og to timer ned igjen, pauser kommer i tillegg. Den siste lia ned var jeg fristet til å legge meg ned å rulle, he he.

 

Resultatet i dag er to pinn-stive tømmerstokker bein, et stivt kne etter et lite fall og knallgod samvittighet :D

 

I dag blir det hviledag og null trim, heller ingen registrering av kcal. Litt frislepp på opplegget i anledning lørdagen, men ingen hemningsløs utskeielse: Planen er en is på byen i formiddag, et par glass vin og litt peanøtter i kveld. Resten blir som "vanlig", skal i tillegg prøve å være ekstra flink til å drikke mye vann. Det virker som om kroppen har behov for det.

 

Skal ta en tur innom butikken og løfte på potetsekken DaimBolle - en strålende sammenligning! Kanskje vil ikke beina protestere så heftig på slike fjellturer dersom de får en potetsekk mindre å drasse til topps!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Da ble det endelig en nedgang som merkes :D

 

Minus 1,5 kg.

Totalt minus 15,5 kg.

 

Nå må jeg bare komme meg på minus 16, så er jeg på "nye" kg igjen, ikke de samme to som jeg har strevet med så lenge nå.

 

Uka har ikke vært veldig anderledes enn tidligere uker, så godt mulig det er tablettene som har begynt å virke. Må innrømme at jeg håper egeninnsatsen også har bidratt da! Synes jeg har vært relativt flink lenge nå nemlig.

 

Uka som kommer blir ikke helt enkel. Travle ettermiddager med fotball og møter. På fredag er det festligheter igjen... Men har bestemt meg at jeg skal være med og å være sjåfør er helt uaktuelt! Så får nok litt for mange kalorier der, men en og annen kvelden må en være med.

 

Fornøyd nå iallefall :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

Så kjekt å se at du endelig får resultater trønderpi!! 1,5 kg er jo flott nedgang!

 

jeg har desverre gått 0,5 kg OPP denne uken, og kan ikke skylde på annet enn meg selv og en utskeielse lørdagskveld. dette må fikses opp i, for nå vil jeg virkelig nedover og begynde på "nye kilo", var jo helt nede i 95 kg!! er så lei meg for at jeg ikke klarte å holde meg der, men vippet opp mellom 97-102 igjen som jeg har ligget det siste året. tærer fryktelig på motivasjonen. men å være sur, grinete og bitter hjelper i hvertfall ikke! så må bare prøve å legge bort de destruktive og selvsaboterende tankene og handlingene og se fremover.

har laget meg sunn frokost nå, samt matpakke og pakket treningsbag. så nå blir det en god treningsøkt før forelesningen i dag. en god start på uken hjelper godt til.

 

målet for neste veiing: se 98 tallet.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat tronderpi1, det virkelig fortjent!! :D

 

DaimBolle - føler med deg, men ser at du har den rette instillingen og det er bra!

 

Jeg er meget spent på veiingen i morgen, for jeg er faktisk tyngre i dag også enn jeg var etter "at vannet gikk". I hvertfall ikke noe kjekt å gå opp når jeg mener jeg har vært flink.

Ingen kcal reg. fredag og lørdag, men de andre dagene ligger mellom 1300 og 1700. Dersom jeg antar 1900 fredag og 2100 lørdag så får jeg et snitt på 1638 kcal/ dag i snitt. Totalt 19,1 TP, snitt 2,7/dag. Dette burde være midt i blinken, men jeg skal oppdatere og dobbelsjekke med formelen. Har kanskje gått på et par år siden sist jeg oppdaterte den.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta idag og det var en halv kilo ned. En halv kilo er en halv kilo. Husker dengang vi så på vekttapet i halvkilospakker med smør. Ja det var mange kilo siden den....

Har vært på trening idag...litt optimistisk, det går fremover.

Dere andre har vært flinke!

 

Har vi noen offisiel veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta idag og det var en halv kilo ned. En halv kilo er en halv kilo. Husker dengang vi så på vekttapet i halvkilospakker med smør. Ja det var mange kilo siden den....

Har vært på trening idag...litt optimistisk' date=' det går fremover.

Dere andre har vært flinke!

 

Har vi noen offisiel veiedag?[/quote']

 

En halv kilo ned er jo kjempebra! Grattis :)

 

Vi har vel ikke noen fast veiedag, jeg pleier å veie meg tirsdag eller onsdag, litt etter hva som er praktisk. Mange bruker mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og grattis, trønderpi!!! Endelig :-)

Jeg står fremdeles på 86 kg, men siste to dagene har motivasjonen kommet tilbake, så nå skal det bli sving på sakene igjen, tenker jeg! Om kiloene står fast, så jeg litt resultater av treningen på cm i dag. Minus en cm rundt hoftene og en cm rundt livet :-)) Og stolt av å handle klær som er 3 størrelser mindre enn dem jeg kjøpte i januar :-)

 

Stå på i uka som kommer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer veggis og trønderpi, kjempe bra :) Jeg hadde et nedgang med 2,8 :) kjempe fornøyd, men det er som sakt første uka :) Vet du vil klare det denne uken daimbolle :) lykke til vidre alle mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nesten regna med å stå stille, eller til og med gå opp litt jeg, etter å ha gått ned såpass mye forrige uke, men jammen ble det ikke nedgang gitt......... Kjempefornøyd jeg (og det med selskap og vin på fredag attpå til)

HURRA!!

 

Julemål: ned 14

 

u 34: ned 5,5

u 35: ned 0,6

 

Rest til jul: 7,9

 

Stå på jenter, og TENK så flotte og spreke vi blir til jul !!!!!!!!:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide på mandag 81,4 kilo, og har som mål å veie 69 kilo mandag 21. desember.

 

Da må jeg gå ned 0,775 kilo i uka, så da går jeg for 0,8 egentlig. Godt å ha 400 gram å gå på :) Dette blir nok veeeeldig tøft, men jeg skal stå på som bare det. Har allerede bestemt hvilke dager jeg skal skeie ut på.

 

Dette skal vi greie dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var enda en uke unnagjort. Hadde nesten ikke regna med å gå ned noe særlig for jeg vet at kroppen min trenger trening for å bli kvitt kiloene. Og siden jeg trakk ikke mindre enn 3 visdomstenner samtidig på onsdag, har det blitt lite bevegelse. Banker i munnen...... Men faktisk så ble det altså 0,8 ned denne uka også. 4 kilo i minus i.l.a august måned er vel ikke så ille?

 

Er litt spent på de to neste ukene nå. Har tatt over nytt hus i dag og må være ute av "det gamle" innen 14.sept. Det betyr to uker fyllt med pakking, maling og flytting. Sammen med to små unger så tror jeg ikke at det innbyr til særlig mye trening. Men får håpe malepenselen og bæring av flyttelass gjør susen. Så fort jeg er ferdig med flyttinga skal jeg i allefall i gang igjen på treningssenteret. Gleder meg nesten til det :-) Omtrent et år siden jeg var der sist så det er vel på tide.....

 

Og gratulerer så mye til Tronderpi1. Får virkelig håpe at det løsner nå. Det tror jeg du har fortjent. Jammen meg mange flinke folk her på tråden ellers også synes jeg. Dette går rette vegen dette :-)

 

Lykke til alle sammen med ny uke!!

 

 

 

Julemål

Startvekt 27.07: 108 kg

Uke 5: 104,0 ( -0,8 kg siste uke)

9,0 kg igjen til julemålet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg var med ned i påskemålet, da nådde jeg mit mål. Etter det sto jeg stille på vekta dessverre i 15 uker. Holdt på å klikke helt jeg. Nå i sommer hår jeg gått opp att 4 kg. Hmrfph

 

Jeg ønsker å gå ned 8 kg til 11209

 

Det blir 0.6 kg i uka.

 

Begynner på aerobic i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...