Gå til innhold

Hva er det for noe galt med meg?


Gjest HermineH

Anbefalte innlegg

Gjest spirevipp

Du er jo helt utrolig, for en vektnedgang! Gratulerer så mye.

Du er tydeligvis helt på nett med kroppen din, den liker det du gjør med den og premierer deg med å kvitte seg med fett.

 

Jeg håper du av og til tar deg tid til å lese hele tråden din. Innlegget ditt dag 1 og innleggene dine nå er helt forskjellige. Nå ser jeg kvinne som strutter av energi og selvtillit, og som har funnet sin vei.

 

Masse masse lykke til, skal heie deg helt frem til trivselsvekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 789
  • Created
  • Siste svar
Gjest mamsen33

Starter i dag med mitt nye og sunne liv.Veier 97kg og er 164cm høy.Har gått opp over 30 kg på de siste 10 årene.Vekta har gått litt opp og ned,men har ikke vært under84 kg,siden jeg fikk min første sønn for 4 år siden.Fikk 2 gutter på 2 år-hvilket ikke gjorde susen sånn vektmessig sett!Skal ikke skylde på barn altså-for sannheten er for mye godteri og kaker,samt for store porsjoner.Spiser ellers sunne måltider 5g om dagen(2 mellommåltider),så må bare styre unna de ovenfor nevnte fallgruvene.Er også veldig flink til å trene,så det er jo positivt!Problemet er bare at man kan trene til man blir blå,uten å gå ned i vekt,hvis man spiser for mye.Har hatt problemer med å motivere meg til å kutte ut (eller ned på) deilig mat-ganske enkelt fordi jeg elsker god mat,og synes ikke jeg ser "stygg" ut.Men d hadde vært deilig å ha en kropp med mindre fett, samt mulighet til å kjøpe klær som sitter pent over alt.Sånn rent helsemessig sett,vet jeg også at denne vekta kan bli ett stort problem lengere frem i løypa...Ingen ulempe å se penere ut, og løpe lettere heller!

Så-da er det bare å brette armene opp, å sette i gang!Gruer meg til de første dagene-da jeg vet jeg blir sulten.Ønsker meg selv lykke til!Er mektig imponert over andres innsats på denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Tenk at jeg, som i dag har konstantert at det faktisk er mulig å gå ned 6,6 kilo på to uker på uforklarlig vis klarte å ta en overdose med IS! Isen har ligget i fryseren uten at jeg har tenkt på den, men så hadde datteren min oppdaget den og begynt å spise uten at jeg visste det. Jeg skulle bare smake, men en skje ble fort til to, tre, fire, 14,20 ja, gud veit hva som skjedde! Plutselig hadde jeg spist 1/3 av isboksen. Hadde jeg vært alkoholiker hadde jeg nok vært full, som narkoman ville inntaket medført en overdose var det første jeg tenkte.

 

MEN, jeg lærte noe..... Jeg lærte at fristelser er greit, men du må kontrollere de - at en skje er ikke greit, jeg må si nei! Skal jeg spise NEI mat så må jeg gjøre det sammen med andre - ikke alene og kjempesulten! Ser jo nå at jeg var dødssulten, var hjemom bare for å fryse ned noen rips kilo før jeg rushet avgårde for å kjøpe inn laks til middag. Dumt - men spist er spist..... Og selv om middagen er inntatt så er jeg under 1700 kcal. Melkerasjonen ble brukt til is.... også har jeg vel tatt endel kosemerker ser det ut som :-)

 

Ja ja, folkens - jeg går vel ikke opp 6,6 kg av det her, nå får jeg lære av meg selv om dagens ukontrollerte overdose.

 

Nå skal jeg på med turtøy - nå skal jeg på tur. Det er lurt i dag tror jeg...............

 

Ha en fin kveld:-) Og tusen takk for at du ville lytte til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamsen33

Så bra du klarte å "ta deg inn " igjen Hermine,det er veldig bra.Fantastisk vektnedgang du har hatt-inspirerende å se!Har vært å handlet inn sunn mat til ukas måltider nå-i morgen blir første dag i Grethe Roede stil.Hadde råflaks-det var 40% på all frukt og grønnsaker i butikken.Skal veie meg første gang på mandag 24.08-det blir spennende å se...Skal stikke innom og fortelle hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg klarte å komme meg ut i regnet! Det ble en tur på en topp ved siden av her - det var 6 minutter flate før det tok 28 minutter RETT OPP, naturlig trappegåing er hardt! Tilbake gikk vi en omvei, så det ble 45 minutter nedover. Jeg er så HAPPY. Det ble faktisk iht til min kalkulator 922kcal, 4,6 trimpoeng ! Dagens overdose er leget, jeg er tilbake i det sporet jeg har vært i de siste to ukene.

 

Kanskje det er viktig å lære seg å takle nedturene? Før så kom de, nedturene altså, du ble lei deg lenge, ofte så lenge at du ramlet skikkelig utpå. Og etter mange nok nedturer var du utpå HELE tiden og ble FET.

 

Jeg tror at jeg virkelig klarer det denne gangen - jeg klarer å snu tankene mine, jeg klarer å snu spisingen min, jeg klarer å holde meg aktiv, jeg er en slank dame som har KONTROLL. (snart) Liker det!

 

Nå skal jeg ta meg en deilig dusj, drikke noen glass med vann til og ta omega 3 kapslene mine før jeg legger meg å leser litt i den nye boka mi.

 

Ha en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Godt du er i gang - håper du får til en like fin start som jeg har fått. Gleder meg til uka som kommer - vi får oppmuntre hverandre sånn at vi kan legge igjen noen gram også neste uke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Våkne til sol og frisk morgen med en kropp så støl at du kjenner at du lever..... finnes det egentlig noe bedre da enn å komme nydusjet ut i verden og trekke inn frisk luft? I dag var jeg nær elementene:-)

 

Jeg tenkte endel i går på nytelse. Søndag fikk vi middag hos svigermor og det var altså så deilig, jeg nøt sausen i små mengder, jeg fråtset i grønnsaker og kjøttet smakte helt himmelsk. Kanskje det å slanke seg er litt som å være forelsket? Da nyter man alt man får og det gir kjærligheten næring det å være sammen. Mat er jo bare mat, men det er for dumt å ikke spise god mat. Kose seg med det man spiser. En mulig ny strategi - nytelse. Sørge for at ting tar tid, ikke stresse - i det hele tatt, ta hensyn til kroppen og hodets behov.

 

Iallefall nøt jeg å leve i dag. Jeg kjenner på kroppen min at jeg har mistet nesten 7 kilo!!!! (det er som en drøm) Jeg ser bedre ut, og 50 års laget jeg skal i på lørdag står ikke lenger foran meg som et mareritt. Jeg vet hva jeg skal ha på meg og jeg har en plan for hår og hud - det blir nok en hyggelig kveld uten alkohol. Det føles så feil å tenke på at man skal drikke nå som man har det så bra, så jeg tror jeg står over. Skal tenke mer på det....

 

Nå skal jeg på spinning, midt i arbeidstiden igjen - HERLIG FOLKENS!

 

Nyt dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamsen33

Takk for oppmuntringen Hermine!Kan ikke si at jeg har fått en lett start!1-åringen min har vært mye våken i natt pga feber.3-åringen meldte seg på "festen",har totalt sovet 3 timer i natt.Minstemann er naturlig nok hjemme i dag-men ikke tro at han har tenkt å sove ett minutt for det!Har hatt 2,5 uker ferie alene med barna nå mens mannen min jobber.Hadde virkelig sett frem til 2 dager m alenetid-sove og trene på dagtid,men den gang ei!Merker at det å få konstant for lite søvn, ikke er positivt for hverken vekt,spising,trening eller overskudd.Føler at jeg har vært oppe om natta de siste 4 årene,og det har jeg vel også.MEN-skal jeg ned i vekt er jeg bare nødt til å takle dette.Det går faktisk an å spise sunt selv om man er trøtt og sliten.Har gått fint med maten hittil,og til lunch skal jeg lage lomper med pastrami.Etterpå blir det trilletur m mini-han kan like gjerne sitte i vogna og være syk,som inne på stua.Er også flink til å drikke vann,og håper det hjelper.Tror jeg bare må fokusere på å gjennomføre en dag av gangen,hvis ikke virker det temmelig overveldene å gå ned så mange kilo=).Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Utrolig deilig å trene i dag - jeg følte jeg orket med enn jeg har gjort før, så det er tydelig at formen kommer sigende. 50 minutter spinning setter kroppen i brann, og den elsker det:-) Jeg har drukket nesten tre liter vann i dag, mangler bare litt - bonusen er å gå på do! Ett sted må jo fettet forsvinne, hva er mer naturlig enn i do? Så hver gang jeg er på do tenker jeg at jeg legger igjen noen av mine ekstra kilo - de er sikkert glad for å få slippe meg:-)

 

Nå skal jeg gå å måle meg, har funnet igjen målebåndet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Legger inn dagens mål her....

Ikke så veldig flink til å måle meg, og fikk ikke gjort det første uken, men nå er jeg igang!

 

Siste mål: Resultat:

Hals: 39 - 0

Arm: 34 - 1

Midje 95 -5

Hofte: 106 -0

Rompe: 110 -2,5

Lår: 64,5 - 2,5

Legg 42 - 0,5

 

Målene fra første gang for en drøy uke siden:

Hals: 39

Arm: 35

Midje:100

Hofte:106

Rompe:112,5

Lår: 67

Legg:42,5

 

 

Samlet tap er 11,5 cm. På EN uke - herlig!

 

Gleder meg til ukene som kommer med flere cm i minus:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Gårsdagen var en såkalt "ren" dag - deilig å kjenne at man fungerer

 

Det var også hyggelig å måle seg, 5 cm minus i livet er virkelig en bonus. Jeg kan jo bare drømme om hvor mye jeg mistet første uken når jeg ikke målte, men det må jeg glemme. Det er nå og fremover som teller!

 

Dagen i dag ligger også an til å bli bra, startet med å gå på jobb - etter en fiberrik frokost kjennes alt veldig fint. Tilogmed buksene virker mer ledige i strikken. Jeg tar meg stadig i å tenke fremover - hvor godt det skal bli når alle klærne jeg har i dag er for store. At jeg skal på salg i januar, selv om jeg ikke er ferdig innen da så er målet at jeg skal ha tatt av så mye at det nærmer seg iallefall. 30 kilo er ikke småtteri - tenk at det er 60 pakker med melange jevnt smurt utover kroppen......... og jeg har tatt av 13 stk allerede. Jeg fikk et tips om at jeg skulle kjøpe mel tilsvarende den tapte kroppsvekten min å legge i en sekk for så å vandre rundt med det - tror jeg er der nå, at jeg har tatt av såpass at det vil bli en tung sekk, oog tyngre skal den bli!

 

I dag får jeg noen utfordringer med spisingen da jeg skal ut på farten uten god mattilgang av noe jeg føler for å putte i meg. Vurderer å lage en salat her på jobben å ta med meg - mulig noen vil se det som litt sært, men jeg tror jeg gir blaffen i det. Nå er det meg og mitt inntak som teller!

 

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spirevipp

Hei og takk for hyggelig tilbakemelding på tråden min. Skjønte nok hva du snakket om:) selv om vi er innflyttere, så blir vi brunere og brunere....

 

Veldig lurt det med smørpakken. Smøret en halv kilo fett utover kroppen høres ikke særlig fristende ut, men det sier meg at jeg skal være fornøyd med en halv kilo ned.

 

Selv er du jo kjempeflink! En sprekk i ny og ne har vi alle, det er hvordan vi takler sprekken som er avgjørende. I ditt gamle jeg hadde du kanskje bare fortsatt å spise siden du først hadde begynt, nå stoppet du og gikk en lang tur i steden. Det skal du være stolt av!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Det krever sin kvinne å fikse brutte spiserutiner. En ting er når du har din tilmålte mengde tilgjengelig, en annen er når du er et annet sted, de ikke har kantine, du ikke har laget matpakke og ser for deg en lang sulten dag med desperat innstapping av "noe" utpå dagen. Jeg skulle ut på et bedriftsbesøk ifb med jobb i dag og taklet forstyrrelse i rutinene med å kjøre innom en butikk å kjøpe knekkebred, fiberrik og kjøttpålegg, samt en kurv med cherry tomater. Når jeg ble sulten utpå dagen hadde jeg babygulrøtter å kose meg med - så dagen har gått fint den. Nå er utfordringen å lete etter motivasjon til å gå hjem. Jeg var jo så glad for å ha gått på jobb i dag, og om jeg vil kan jeg låne en bil med hjem - men uansett må jeg jo gå i morgen.

 

I dag tror jeg jammen det blir en time på sofaen:-)

 

Motivasjonen begynner å komme..... jeg kan sikkert legge igjen noen få gram på veien opp, også er det så deilig etterpå..... frisk luft er lurt i få i seg, apetitten blir bedre når man har beveget seg litt..... jeg er trøtt, kanskje jeg våkner? hmmm får ikke trent senere i dag - eller gjør jeg?

 

Nærmer meg gåtur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Dæven så sliten man blir av å gå 30 minutter i oppoverbakke! Men jeg blir flinkere og flinkere:-) Er egentlig veldig fornøyd med å ha gått til og fra jobb i dag - det er himmelvid forskjell fra bare noen uker tilbake. Godt å bli svett, og utrolig deilig å gå om morgenen når fuglene kvitrer og sola skinner Morsomt at naboer og bekjente stopper å tilbyr skyss på vei til til jobb - de ler godt når jeg sier jeg går "med vilje":-)

 

Middag i dag ble enkelt - jeg stekte kjøttdeig, kokte fullkorn spagetti og et blomkål hode. Ble mett av det også - forretten var to 0% vanilje yoghurt - var utsultet når jeg kom hjem. Greit å døyve sulten med noe jeg alikevel skulle spise i dag - blir bare litt mindre til kvelds.

 

Konstanterte at 2,5 uke er tilbakelagt i mitt nye liv - tiden går ikke i øyeblikket, den kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I kveld var vi noen venninner samlet, jeg hadde spist før jeg kom, litt for sent - passet bra, pasta salat er ikke noe for meg i øyeblikket:-) MEN det beste var at jeg klarte å stå imot sjokoladeskåla!!!Og brownies og alt det andre, Jeg klarer å si nei når jeg bestemmer meg for det:-)

 

Heia meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
I kveld var vi noen venninner samlet' date=' jeg hadde spist før jeg kom litt for sent - passet bra, pasta salat er ikke noe for meg i øyeblikket:-) MEN det beste var at jeg klarte å stå imot sjokoladeskåla!!!Og brownies og alt det andre, Jeg klsrer å si nei når jeg bestemmer meg for det:-)

 

Heia meg![/quote']

 

 

Vell gjennomført!!! Synes du har vært virkelig flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg er helt sikker på at vi alle sammen hadde klart å stå i mot både det ene og det andre!

 

Det er "slankedjevelen" som sitter på min høyre skulder som gjør at jeg noen ganger (ofte) ikke klarer å motstå sjokoladeskåla og andre fristelser. Men nå har jeg blitt veldig god venn med "slankeengelen" på venstre skulder - hun hjelper meg å stå i mot. Jeg må bare passe godt på henne. Hun blir syk av sjokolade<3

 

Finn din "slankeengel" du også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Deilig å våkne litt over kl 6 - rydde på badet, vaske litt og suse ned på butikken etter ferskt brød til barna til første skoledag. Når barna er oppe og klare så kan mor bare ta på seg sekken sin og spasere på jobb:-) En sånn start på dagen vil jeg ha mere av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Etter 30 minutter spinning og 30 minutter styrke føler jeg sååååååååååååå sprek:-) Herlig! Nå skal resten av arbeidsdagen være supereffektiv - jeg lover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spirevipp

Er innom og ser hvordan det går med deg, og her er det jo energi og motivasjon så det spruter:) Det gjør meg motivert også. Trengte det i dag for dagen har vært litt "grå" men det lysner igjen nå:)

 

Skal på spinning nå, heldig du som har unnagjort treningen.

 

 

Ha en fortsatt fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I går fikk jeg min første kommentar på at "du må ha gått ned i vekt" !!!!!!!! VELDIG DEILIG. Det medførte at jeg dristet meg til å prøve en overdel/kjole jeg ikke har brukt siden i mars - den satt som et skudd, følte meg fin og fikk kommentarer fra frøken snupp (12år) på at den var kjempefin. Derfor er jeg litt fin på jobb i dag:-) I dag er en ordne opp dag - skal til hudpleier og frisør i ettermiddag for å friske opp litt øyebryn og ettervekst - skal føle meg vel på festen i morgen kveld, da må man gjøre litt ekstra.

 

Helgen er ganske tett, er redd det ikke blir så mye trening - men, jeg har allerede 17 trimpoeng denne uken så jeg skal kanskje ikke klage? Vi får se om det blir en tur iallefall i løpet av helgen.

 

Ha en strålende dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spirevipp

med alle kommentarene om vektnedgang. Kos deg med frisør og hudpleie time. det fortjener du:)

Synes nok ikke du bør tenke på at du ikke får noen trimpoeng i helgen, du har jo samlet mange nok nå før helgen.

 

Ha en fantastisk helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på deg og dere andre --

det er så inspirerende å lese om alle som kjemper mot et lettere liv.

 

har ingen egen tråd , men svarer her og der og får støtte når jeg trenger det.

 

Har også en laaaaang vei å gå--men etter 3 mnd er jeg 10kg. lettere og er kjempefornøyd. Litt vanskelig å forholde seg til speilbildet --trenger litt tid til å godta endringer..

 

herlig når jeg kan gå i skapet og finne noe som jeg tilfeldigvis --(en bluse--kjøpte i xxl

og var forliten da jeg kom hjem..) og prøver og sitter som et skudd!!!

 

Er inne og leser mange tråder og ønsker dere alle en god helg..

Utrolig at det går an å endre seg på kort tid--men det er jo noen fallgruver her og der.

 

Vi reiser oss igjen.

 

God helg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Målene fra første 10.8:

Hals: 39

Arm: 35

Midje:100

Hofte:106

Rompe:112,5

Lår: 67

Legg:42,5

 

Måling lørdag 22.8: 12 dag etter oppstart "ny kropp"

Hals 38,5 - 0,5

Arm 34 -0

Midje 93 -2

Hofte 106 -0

Rompe: 108 -2

Lår 63 -1,5

Legg 41 -1

 

Samlet minus 7 cm siden siste måling, 18.8:-) Tilsammen fra dag en 18,5cm på nesten 2 uker. Midjen har krympet 7 cm..... Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...