Gå til innhold

Hva er det for noe galt med meg?


Gjest HermineH

Anbefalte innlegg

Gjest HermineH

I går var jeg på kurs å fikk høre mer om supermat - inspirerende!

 

Gårsdagens mål om å sove mer ble fullført - jeg la meg kl 22.30 og sto opp ca kl 7.00. Det burde holde:-)

 

I dag startet jeg dagen med å drikke hvetegress - gress og alger - sammen med ferskpresset hjemmelaget eplejuice. En litt merkelig kickstart, men veldig tilfredstillende. Før jeg la meg i går så leste jeg endel i boka SUPERMAT - og det var nyttig og lærerikt.

 

 

Jeg dro på zumba i dag - med pulsklokke og fant ut at jeg forbrukte 425 kcal på 45 minutter dans. Herlig! Svett og god ble jeg også, med makspuls på 162 - synes ikke det er så værst.

 

Etter trening tok jeg nok en "SHOT" med multigreen. Merkelig nok så var jeg ikke sulten selv om klokka var blitt 11.

 

Lunsjsalat i dag ble uten kjøtt - jeg fant ut at jeg ikke trenger kjøtt hver dag når jeg spiser greens - det inneholder så mye proteiner. Salaten ble laget av hjertesalat, spinat, alfalfa spirer, redikkspirer, agurk, cherry tomater, hemp frø, chia frø, mandler og ved siden av hadde jeg laget meg linfrøkjeks etter oppskrift fra en bok jeg har. (stekt på 40 grader i 24 timer! )

 

Nå står jeg foran en hektisk kveld der jeg skal møte 6-7 jenter jeg har gått på kurs med - det blir kos:-)

 

Merker på meg at energien kommer! Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 789
  • Created
  • Siste svar
Gjest HermineH

I am back, eller det vil si jeg var. I går kveld klarte jeg å vrikke foten skikkelig når jeg skulle på en liten 8km gå/løpetur alene i skogen. Gjett om det var vondt?

 

Nå ligger jeg der da med beinet høyt og is som kjøler ned hevelsen. Bildet på røntgen i dag viste at det ikke er brudd i ankelen - takk og pris!

 

Det gjelder å gjøre det beste ut av det! Nå får jeg ro til å sove masse! Jeg kreker med rundt i heimen med beinet høyt, kanskje jeg skal lage litt supermat og putte i frysen for senere - eller litt glutenfri bakst? Vi får se. Jeg heller iallefall i meg multigreens og hvetegress et par ganger om dagen i tillegg til at jeg spiser spirulina og clorella - humøret stiger. Neste uke har jeg forberedt personlig trener på at det blir ett bens trening:-) Jeg gir meg neimen ikke. Målet er å ha tatt av 10 kilo innen utgangen av juli! Ikke værst det - å legge inn vektnedgang i sommerferien uten å slanke seg! Det er kun en eneste utfordring - å få i seg det jeg skal ha uten at jeg må jobbe vettet av meg for det.

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Selv om jeg går med krykker og har hovent ben så hadde jeg tenkt å reise på et jobb opplegg fra i morgen tidlig til lørdag ettermiddag. MEN jeg har i løpet av kvelden innsett at det er for dumt. Jeg har vondt er hoven burde tatt det helt rolig og orker ikke tanken på å engang kle på meg. Har jeg noe å gjøre på et sted der jeg strengt tatt burde vært på topp? Nope! Jeg holder senga mi jeg. Det er ingen som takker meg for å stå på med vondt ben så jeg velger å tenke på meg selv for en gangs skyld:-)

 

Morgendagen skal brukes til søvn og å lese bok:-) litt kos må man kunne unne seg!

 

Jeg bakte forresten mandelbrød i kveld. Før jeg gikk på tur å ødela beinet mitt hadde jeg laget mandelmelk. Restene er glimrende i et glutenfritt, gjærfritt og sukkerfritt brød. Det har nesten ingen karb heller:-) det ble godt!

 

Tjo ho- fryseren er full av deilig brød!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg kan jo ikke kjøre bil pga beinet mitt, så kjæresten min kommer å henter meg snart. Det blir stas - selv om jeg ikke får gjort så mye. Kanskje jeg skal få han med på å spise på HELT RÅ i Sandvika? Spennende mat som sikkert er ûber sundt! I dag har jeg sovet og sittet med benet høyt med is på - også har jeg lest endel om superfood og raw food - OG jeg har sett en film om alle kjemikalene vi omgir oss med og hvor farlig det er. Det er akkurat som om menneskene er under et massivt angrep, men vi har ikke helt forstått det og tatt det inn over oss. I dag har jeg bestilt ufarlig roll on og ansiktsvask samt body wash og krem. Jeg skal bli et menneske som gjør det jeg kan for å gjerne giftstoffene jeg og mine barn uskyldig og uvitende har fått i oss. Høres det ekstremt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hehe, ekstremt? Kanskje bittelitt?! :D Men det er veldig interessant! Og i teorien er jeg helt med deg! Kanskje jeg kommer litt nærmere dit i praksis selv etter hvert?

Jeg gjør enkelte ting, som å prøve og handle kortreist mat, og økologisk noen ganger. Og spiser mer ren mat enn før, dvs lager fra bunnen i stedet for alle disse tilsetningsstoffene. Og prøver å forbruke så lite plast som mulig, f.eks ved at jeg bruker mye Tupperware i stedet for engangsbeholdere. Men jeg er temmelig inkonsekvent, må innrømmes..

Men jeg blir veldig inspirert av deg, selv om jeg ikke går samme løypa selv akkurat nå:) I mitt fremtidige, freshe, kule kjøkken (bor i et kråkereir som skal totaltoppusses), ser jeg helt klart for meg en juicepresse på kjøkkenbenken:D

 

God bedring med benet, forresten! Kjipe greier, men du får nyte tida til mentalt påfyll i stedet for, og å tømme kroppen for stress...:) Ha en knall kjæreste-helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Det hersens beinet mitt er fortsatt hovent og vondt, jeg kan faktisk ikke gå:-( også er jeg innsauset forkjølet og dett i desa. Ikke gøy! Men, mine anstrengelser i matveien skaper endring. Ned 1,9kg på nesten to uker riktignok, men det er bra. Gress og alger er greia!!! I am a gras eating fish!!! Tjo ho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I dag skulle vi egentlig ha reist hele slekta til slektsstevne, men Pga beinet mitt og desa så venter vi til i morgen:-) da blir det en dag til RAW:-)gress og alger går ned på Høykant.

 

Jeg har forresten kjøpt meg noe smart, en spiralizer. Den strimler grønnsaker sånn at de ser ut som spagetti. Også smaker det enda bedre med gulerøtter i salaten da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Og det er jammen godt, for på lørdag kveld og søndag skar det seg helt med raw food intensjonene mine. Jeg spiste smågodt m sukker i på lørdag og litt på søndag i TILLEGG til hamburger på mac donald - riktig nok liten både det ene og andre, men alikevel. Var ikke godt engang! Nå er det tilbake til gress, spirer og alger:-) Mungbønnespirene som jeg har dyrket er nydelig i salater. Nå skal jeg sette i gang solsikkespiring mot helgen. Det blir stas. Noen som vet hvor man får tak i brokkoli frø til spiring?

 

Beinet mitt er fortsatt vondt, kan nesten ikke gå på det - selv om det er snart to uker siden jeg ødela leddbåndet. Får derfor ikke trent. Kanskje svømming hadde vært noe?

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I dag har jeg kjøpt sure inca bær som tilskudd til kosten min. De smaker surt, litt fremmed, men disse kan jeg bli glad i. Også er de så næringsrike at de gjør meg bra i tillegg. Kan det bli bedre? I dag kjenner jeg at jeg må samle meg for å ikke ramle helt utpå igjen, merkelig hvor mye noen gram med sukker i helgen gjør med innstilling og veien videre..... hmmm - jeg VIL bli helt sukkerfri!

 

Også vil jeg bli frisk i mitt vonde bein. Nå ligger jeg med beinet høyt og forsøker å få ned hevelsen igjen. En dag på jobb var ikke spesielt deilig for skjeve skøyter, nei. Støttebandasjen føles sprengt i dag. Gleder meg til å kunne gå en tur igjen UTEN å få vondt.

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Nå er jeg endelig tilbake på jobb etter å ha vært noen dager i Tønsberg på en konferanse. Jeg har klart meg veldig bra mtp mat - dessert har vært bær og mat har vært uten brød eller andre fetende inntak. Jeg har til og med klart å få i meg greens og spirulina to ganger om dagen i tillegg - bra! Min eneste utskeielse ble i går, etter at jeg hadde holdt innlegg, da stupte jeg ut i softice maskinen og lagde meg en DIGER softis med nøttestrø. DEILIG og velfortjent.

 

Benet mitt er like ille - jeg hunkler rundt og synes veldig synd på meg selv som både har vondt i beinet, er tett og forkjølet nå på andre uka OG fikk tante rød på besøk. Det kan bare gå oppover fra her!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

I kveld har jeg laget sukkerfri lakris!!!! Og det var DRITGODT! Det ble litt fudge i konsistensen også smaker det litt sånn som pulveret utenpå dundersalt:-) det skal visst være lakserende, men det er det værdt:-) jeg elsker lakris!!! Sjekk siden til http://www.hjertemat.com. Masse inspirasjon:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Vi har vært på tur i dag, og oljet kjøkkenbenken, vasket vinduer, fikset en ødelagt skuff, ryddet i 4 skuffer, vært på pinsetreff på Eidsfoss, kjøpt et slækta nydelig gammelt vindu som er gjort om til speile, og spist deilig salat m masse rødkål. Jeg har litt dilla på det! Sunt er det iallefall:-) mitt daglige inntak av greens og alger gjør at det som kommer ut er militærgrønt!!! Med innslag av rødfarge fra rødkål og rødbeter. Litt av et fokus må jeg si!!! Deilig ned helg og tid til å komme seg fra forkjølelse og vondt bein. Irriterende å ikke få trent!

 

Tjo Ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Ninjastar

Jeg savner flere av de gamle, faste her inne:o

Har du tatt langferie, Hermine?

 

Håper du dukker opp igjen til høsten:)

God sommer så lenge hvis du skulle slumpe til å stikke innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest HermineH

Hei tidligere "følgere"! Jeg eg tilbake, tråden heter "rykk tilbake til start". Det sier vel alt!! Syntes det var greit å begynne litt på nytt nå, må få tilbake guts og innsatsvilje fra 2009. Glad for all hjelp og støtte, så kanskje vi sees på ny tråd? Velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...