Gå til innhold

Back In Shape!


Gjest glajenta79

Anbefalte innlegg

Gjest glajenta79

Hei alle vektslitere :D Når eg skriv vektsliter så mener eg oss som sleper seg inn på badet om morgenen og går på vekten for så å ergre seg over tallet som viser seg. Og for meg som enda ikkje har komt meg av sted og fått LESEbriller, må eg fokusere litt ekstra nøye den andre gangen for å forsikre meg om at eg såg rett.

 

No e eg faktisk dritt lei av å ha det slik, og eg var sikker på at eg ikkje skulle tilbake dit for et halvt år sida. Då hadde eg tatt av 11 kilo og var super fornøyd. No er 5 komt på igjen og det ergrer meg skikkelig. Eg som var fast bestemt på å ikkje bli en jojo slanker, ser med skrekk at eg er på full fart rett i fella. Problemet mitt er ikkje å gå ned i vekt, men å holde den. No MÅ 5 kilo av igjen i ei hattekave...blir 30 år om ca 5 veke...og det hadde vore kjekt å starta det nye tiåret i idealvekt. Etter 3 graviditeter er mitt største ønske no å komme BACK IN SHAPE :)

 

Er 1,69 cm på strømpelesten og har som mål å veie 59 kg.

 

Vekt i dag: 64,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Ja, då e snart alt tilbake til normalen etter ferien...har fortsatt litt feriegodterier i hus og det er rett og slett vanskelig å lavære når det er komt i hus...er ei skikkelig sjokolademus...men manner meg opp til å starte for alvor med kcal telling og trim. Fann frem rockeringen igjen i går og det var rett og slett en pine for mageflesket :) No skal kiloene til pers en gang for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei glajenta79!

 

Kjenner meg litt igjen i innlegget ditt, gikk selv ned 15 kg i vår og vekten holder seg stabil ennå, men jeg er skuffet over at jeg ikke trener like mye som før og det har jeg tenkt å gjøre noe med. Jeg går daglige turer, men vil gjerne få styrketrening inn 3-4 ganger i uken. Målet mitt nå er i allefall og tenke realistisk og ikke trene 6 dager i uken, greit med hviledag innimellom også.

 

Tror noen ganger det er lett og kose seg når man har vært flink og tatt av alle kiloene fordi man er slank der og da, men blir kosen en del av det daglige er det fort at kiloene kryper på..

 

Ser at flere bruker rockering mot mageflesket, hm.. kanskje det kunne vært noe for meg :) Det jeg helst vil stramme opp ligger nettopp på magen.. aaarrrggg.. blir så lei av det.

 

Hvordan går det med deg idag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei glajente!

 

Våre gode ferier har satt spor.

Holde vekten er problemet ja! Det går en tid, jeg er fornøyd med kroppen og tror jeg har grep om det hele altså. Og så blir jeg sløv. Putter i meg..

 

Kan jeg følge deg her?

Mitt mål er 5 kilo ned på 8 uker. Sier 1. oktober jeg da. 59 kilo. Jupp. Det skal bli herlig å slippe å grue seg til å ta på nyvaskede jeans igjen!

Da er det bare å sette i gang altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Så kjekt med respons! Det er bare å henge seg på :) Ja det er rart med det når en endelig er i mål, så må det feires med enn utskeielse og deretter gikk det rett skeis for min del...men sommeren er jo og en god del meir kos på mange områder for min del og sida eg har gått heime heile sommeren i forlenga permisjon så er ferien blitt ekstra lang :D

 

Rokeringen har eg god tru på, gikk inn 25 cm under slankekuren min i vinter og trur at rokeringen har like stor ære for det som kiloene i minus. Har typen innersvingen rokering som har en ruglete innside som maserer muskler og fettceller, fikk to feite blåmerker da eg begynte med den sist...det var faktisk ubehagelig i starten, for musklane og fettcellene fikk skikkelig juling :) Ellers så er eg ikkje heilt i slanke siget enda men føler på meg at no kjem det straks :)

 

Vurderer seriøst å ta en rensekur i form av vatn og grønsaksjuice, frukt og grønt. Tok den før bryllupet mitt for 4 år sida og den virka effektiv og eg følte meg rett og slett rein etterpå...Kanskje det vil gi en kikk start på kiloene...tenker så å gå over på 1600 kcal dagen.

 

Som trening blir det jogging om morgenen og rokering om ettermiddagen. Ellers har eg nokre iform treningsvideoer som eg kan bruke et par tre ganger i uka...søndager er forbehold familieutflukter og den slags.

Hadde medlemsskap på trenings senteret i vinter men tviler på at eg får brukt det så effektivt no som eg begynner på jobb igjen...får sjå, kan hende det blir tøft med jogging på morningen og, men alt er lettare når barna sover og en sjølv er utkvilt....vi ser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

v05: Gratulerer med 15 kg i minus. Så bra at du har holdt vekta da, og det heile sommeren igjennom...det viser viljestyrke...noke eg tydeligvis ikkje har :)

 

Josefin: Velkommen skal du være, kjekt med like mål og omtrent samme vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på jeg også.. har som mål å gå ned 7 kg, veier i dag 75 kg fordelt på 176 cm.. gir 2 fødsler skylden for dette:)

 

Idealvekta mi er 68 kg, er 16 mnd siden jeg fikk andremann men vekta har stått bom stille siden jul...:)

 

Lykke til med minus 5 kg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockering er nok effektivt. Trener masse muskler også. Og så er det magefettet da, hadde ikke det før jeg - klassisk pære- men nå legger det seg på magen, DER også. Men jeg har ikke brukt rockering siden jeg var ca 12 år og har nok mistet teket :eek: Hvor har du kjøpt den?

Tenkt på rensekur jeg også. Evt kombinert med mye frukt og grønt. Sikkert like bra å lage den selv istedetfor å kjøpe, dyrt syns jeg. Lage grønnsaksjus? Rensende urter? Hvor mange dager? Så var det dette med at kroppen kommer på sparemodus. Etter at jeg hadde fastet i 6 dager, for mange år siden, kom kiloene fort på igjen selv om jeg spiste forsiktig etterpå.

 

Lørdagskveld og grilling her. OBS OBS. Godt sagt v05: kosen skal ikke være daglig. Nedtrapping på kosemat her nå, og vin, som det har blitt altfor mye av i sommer. Spiste 10 flak potetgull i går. Klarte stoppe med det. Godt gjort til meg å være.

 

Mami81: Som meg etter fødsler. Ikke noe forsvant av seg selv, det måtte kurer til. Det går:) Gikk ned 15 kilo etter siste og ble så sprek og glad og fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Josefin: Kjøpte min rockering på trumf.no men den kan kjøpes andre plasser og. Søk på innersvingen rockering på nettet så finn du den. Eg for min del har aldri kunnet rocke, før eg fekk denne...Trur at tyngda har mykje å seie for mestringa, fikk det iverfall til på andre forsøk og er blitt skikkelig rockebabe :)

Når det gjeld rensekuren min så går den som følger...1 dag: Vatn og bare det, så mykje en orker. 2 dag: Grønnsaksjuice, kjøpt på spar,gulrot og tomat juice + vatn

3 dag: vatn, grønnsaksjuice og grønnsaker, så mykje en orker :) 4 dag: + på med frukt og fruktjuice 5 dag: Kok grønnsakssuppe med buljong og spis så mykje en orker. Deretter over på GR kost, 1600 kcal for min del. Første dagen er værst pga matmangel og kan gi hodepine, andre dagen går det heilt fint og en føler at grønnsaksjuicen metter.

Dette er først og fremst en rensekur og ikkje en slanke kur...tenker ikkje på at kroppen skal komme i sparemodus, men det kan vel skje...Den er uansett effektiv og renser systemet, believe me, i know :D

 

Mami81: Velkommen. Har slitt med kiloene etter svangerskap sjølv og veit kor det er, en må bare bestemme seg og kjøre streng diett og kjøre løpet så slepper kiloene...en må bare være beinhard...Dette greier du !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du jo glajenta:) Jeg er skikkelig imponert over at du har tenkt å ta den rensekuren, orker du virkelig å gå gjennom hele?? Jeg hadd dødd av sult før den første dagen var over:p Jeg har aldri hatt helt hell med meg når det kommer til sånn ting, ender som regel heller i en kjempesprekk, så jeg har lagt fra meg alle tanker om å noen gang prøve igjen hehe;) Lykke til da! Jeg titter innom igjen for å se hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så redd for å ikke gå ned selv om jeg følger opplegget jeg.. eller for å miste motivasjonen hvis vekta ikke går nedover etter 1-2 uker. Kommer vel av alt for mange mislykkede forsøk på å gå ned på egenhånd.. men jeg har visst spist endel mer kalorier enn jeg har trodd tidligere, har fått meg noen kalorisjokk når jeg ser hva mat jeg pleier å spise inneholder. Problemet mitt er at jeg er veldig glad i middag (for store porsjoner og for kaloririk mat), og snop. Ellers spiser jeg sunt. Har cøliaki så det påvirker jo også kostholdet litt.

 

Har også hatt en dum uvane med å veie meg hver/annenhver dag, ikke rart en mister motivasjonen da! Nå skal jeg kun veie meg på fredager, tenkte det var greit for da blir jeg kanskje lettere motivert til å spise sunt i helga. Har planer om å gå endel raske turer, men er litt småsyk (magevirus) nå så har ikke orket i helga.. begynner å bli bedre nå da.

 

Håper vi klarer å motivere hverandre her inne, vil så gjerne tilbake i mine gamle klær, føle meg vel, se fin ut i nye klær osv.. har som mål å komme inn i det aaltfor trange dongeriskjørtet mitt i 38 igjen, ser ut som ei stappa pølse i det nå..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Melis: Har gjort det en gang før, så eg veit jo at det er mulig....det er den første dagen som er værst, men ei god bok og sofaen er tingen...2 dagen har en ikkje sultfølese, men er mest opptatt av å ha doen i nærheten;)

Dette er en plumbo kur ... hehe

 

mami81: Du må være virkelig motivert for dette...et forslag som eg sjølv har prøvd, det funka på meg...er å ta et bilde av deg sjølv i bikini og heng det i godteskapet eller en annen plass i kjøkkenet som en påminner og motivasjonsfaktor for målet du har satt deg. Pølseskinn skjørtet kan og være en motivasjon. Mål cm rundt midjen, lår og rumpe...det kan godt være at cm forsvinner om vekta står i ro. Det er og viktig å planlegge måltidene...eg sjølv spiste omtrent det samme hver dag til frokost, lunsj og kvelds, men varierte middagen. Til frokost spiser eg alltid branflakes 60 g med 2 dl melk, det metter, er godt for magen og eg held kontroll på kcal. Lunsj og kvelds inneholdt skiver eller knekkebrød, hadde 3-4 pålegg å variere med. Det er viktig å ha kontroll på kcal inntaket. Du klarer det du vil klare, en må bare være bestemt og sta nok :)

 

Har begynt på kuren min i dag, det går fint enda :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Glajenta: 10 AUG. 09: 64,8 kg, midjemål: 82 cm, hoftemål: 96 cm

 

Starter veka med rensekur og følger opp med 1600 kcal dagen.

Trapper opp aktiviteten ut over veka med joggeturer ellers blir det rocking og fokus på kur...dette SKAL gå fint, idealvekt skal oppnås.

 

Setter ingen mål første 2 vekene...men jobber meg inn i gode rutiner. Neste veging blir mandag om 2 veke :)

 

Lykke til med ny veke jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig motivert for å gå ned nå, har vært det lenge, men ikke helt visst hvor mye mat jeg skal ha for å gå ned.. skal ligge på 1600 kcal som deg, begynte på fredag den 7.8. Spiste 1650, 1800 og 1650 kcal i helga som var, skal bli litt lettere å følge 1600 kcal på ukedagene. Lettere å skeie ut litt i helgene..

 

Dette gir meg motivasjon til å klare dette:

- Vil passe i alle mine gamle klær igjen

- Vil kunne gå i svømmehallen med min datter uten å skjemmes av meg selv

- Vil kjøpe meg nye klær som er i mindre størrelser

- Føle meg mer opplagt pga sunt kosthold og mosjon

- Bra selvbilde

- Være stolt av meg selv igjen

 

Har et par bikinibilder som er tatt i sommer, kanskje jeg skal ha et som bakgrunnsbilde på pc`en.. til skrekk og advarsel:)

 

Målene mine er (tatt på fredag):

Vekt: 75 kg på fredag

Midje: 83 cm i dag (what, var jo 85 før helga?!)

Hofter: 102 cm i dag (104 før helga?!)

Merkelige greier.. må være det mageviruset (har vært mye dårlig i magen i 5 dager).

 

lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Rensekur må jeg nok motivere meg grundig til. Fristende det hele, bortsett fra dag en på bare vann. Føler meg ikke klar..

Men har fått en pangstart på slankekuren. Ned nesten en kilo fra 64,0 til 63,1. Veier meg mandager. Midjemål 79 cm. Hofter 101cm (oj ikke rart buksene er trange)

 

Er blitt forkjølet så får ikke trimmet særlig. Er hjemme alene så veldig enkelt å spise magert nå, og matlysten er ikke på topp heller.

 

God ide med bilde i skapene, men datter kommer til å mobbe meg sønder og sammen hoho :) Det altfor trange skjørtet har jeg også,,, så det er nok svært motiverende.

 

Jeg hadde også en gang liten tro på at jeg ikke klarte å slanke meg alene mami81, men for et par år siden klarte jeg det likevel, med god hjelp her inne. Tenker ikke på hvor vanskelig det er , tenker derimot mye på hvor deilig det skal bli å bli fornøyd med vekt og utseende igjen :D =bevisst valg av fokus. Positiv psykologi.

 

Lykke til med uka:) Vi klarer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Lever enda....hehe...men var litt desperat i går kveld, men det gikk over all forventning og ingen hodepine:) I dag skal eg kose meg med grønnsaksjuice...jey :)

 

Veier meg også mandager, vel egentlig trakker eg på vekta kvar dag, men det blir mandagsvekta som blir rapportert. På søndag skal eg i barnedåp så er litt spent på om eg kan holde meg i skinnet...blir masse god mat som vanlig i slike festlige lag...jaja...det er jo bare en skjelden gang en er med på slikt.

 

Håper dere er i en god stim jenter...

 

Ha en fin dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Velkommen happychick. ..

 

Kuren gikk litt i vasken må eg innrømme etter å ikkje ha i div ingredienser, som eg trudde spar butikken hadde...det viste seg at dei var slutta med det og at en måtte spesial bestille. Litt kjedelig, så då feiga eg ut og gikk over til vanlig GR kost....men,men alt går ikkje som planlagt. Håper på litt beire veir og, sjølv om det ikkje e ei unnskyldning for å ikkje komme seg ut...litt irritert på meg sjølv for øyeblikket....men samtidig har eg fått ordna med mykje innendørs, har ikkje bare såtte på ræva...det er umulig med en 1 åring i hus. Jaja, ser inn igjen i mårå med nytt mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestemte meg for kur jeg også, en lightvariant med jus, så frukt, salat og grønnsakssupper. Kjøpt inn og alt klart. Så blir jeg bedt bort, blabla, får besøk her blabla. Har ikke startet altså. Og lørdag kommer datter hjem så da blir det vanskelig. Moral: ikke så enkelt å få ting til å stemme alltid. Holder meg til GR-mat jeg også, ikke dårlig det heller da... 1600 kcal har jeg klart å holde. Ellers er jeg veldig forkjølet og får ikke trimmet. Thats life itself. Det som er viktig nå, er å holde fokuset på at jeg klarer å holde meg innenfor det magiske tall 1600.

Telle telle. Jeg som mente jeg ikke ville telle kalorier. Det går jo greit jo, ikke mye arbeid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=9333

 

Her regnet jeg ut energiforbruket mitt. Jeg trenger bare 1621 kcal pr dag for å holde vekten, nå når jeg ikke trimmer pga forkjølelsen. Da er det akkurat det jeg gjør denne uka, jeg har holdt 1600 kcal. Ikke rart jeg har lagt på meg i det siste! Nå på 1600 synes jeg at jeg spiser liiite og forsiktig. Huttetu. Det er alderen. Trenger mindre og mindre mat for å holde det gående. Med mine 46 år og 166 cm =magre tider..

 

I morgen setter jeg i gang på elixia igjen med bedret form og fornyet motivasjon. Med 14 trimpoeng i uka kan jeg spise 1360 kcal og gå ned et halvt kilo i uka. Detta går jammen ikke av seg selv.. det må aksjon til! Og det må kaloritelling til, absolutt.

 

Lykke til på vekta mami, krysser fingrene for et 4tall der* Godt med en god start!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første veiedag overstått, og tallet som lyste mot meg var 73,9! Var 75 forrige fredag, så det er jo flott.. lenge siden jeg har sett 73 tallet nå, det var et hyggelig gjensyn:)

 

Midjemål: 83 cm (85 forrige uke)

Hoftemål: 100 cm (104 forrige uke)

BMI: 23,9 (24,2 forrige uke)

 

4 cm over hoftene var ikke verst da.. der jeg legger lett på meg, så da har jeg vel mest å ta av også der.

 

kjempefornøyd med uke 1, føler meg bedre allerede.

 

God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott mami81! 4 cm er da utrolig! Det vil jeg også... Motiverende det der. Fortsett sånn:)

Blir nok ikke 4 i minus over baken denne uka her nei, etter gårsdagens regnestykke.

Men jeg er sterkt tilbake. Forkjølelse over. Trimmet 3,1 poeng i dag på senteret og spist 1400 kcal. Medberegnet salaten jeg nå skal spise.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...